PDA

Bekijk Volledige Versie : Javascript beveiligen



JorisGS
04/01/07, 14:53
Beste WHT'ers,

Is er een manier om een stuk javascript te beveiligen (enctrypten) zoals dat met php met IonCube mogelijk is? Of zou hiervoor ook gewoon IonCube kunnen worden gebruikt?


Groeten,
Joris

Zenda
04/01/07, 15:01
Als ik het goed heb is ionCube een PHP Encoder, echter wanneer je hier Javascript in zet wordt dit ook gewoon gecodeerd.

WH-Tim
04/01/07, 15:11
en op de webpagina is het dan weer gewoon zichtbaar :O

Dotdns
04/01/07, 15:15
Just for fun,
probeerd deze eens
http://users.skynet.be/javascript/varia/html%20coderen.htm

Ryan Kalkhoven
04/01/07, 15:26
Just for fun,
probeerd deze eens
http://users.skynet.be/javascript/varia/html%20coderen.htm

Ja dat is ook een manier.... Dat is alleen de drempel 1 stap ophogen...

cashmere
04/01/07, 15:57
veel anders zal je niet kunnen doen, het is client side

Ryan Kalkhoven
04/01/07, 16:03
Het valt simpelweg niet te encrypten. Je kan het iemand wel moeilijk maken, maar ik vraag me af je er op deze manier op zit te wachten.... de kans op fouten is snel erg groot.

mrleejohn
04/01/07, 16:22
Tja... nadeel van javascript. Daar zijn andere script-talen (jsp, php, enz) voor uitgevonden.

Triloxigen
04/01/07, 18:24
Tja... nadeel van javascript. Daar zijn andere script-talen (jsp, php, enz) voor uitgevonden.Hoe kom je daarbij?
JS heeft een totaal ander doel dan PHP, etc.

Zenda
04/01/07, 18:29
en op de webpagina is het dan weer gewoon zichtbaar :OHaha, daar had ik nog niet eens bij na gedacht :). Stom natuurlijk, ik zat het vanuit een ander oogpunt te bekijken.

Jurian
05/01/07, 18:55
Client-side scripting is niet te encrypten, de client moet het immers kunnen lezen om het uit te kunnen voeren.

Het enige wat je kan doen is het 'obfuscaten', zo onleesbaar mogelijk maken (bijvoorbeeld door geen logische functie/variable namen te gebruiken, maar random bagger, door alle overbodige spaties/enters weg te halen en meer van dat soort on-nuttige dingen). Als je 't mij vraagt, is het puur tijdverspilling. :)