PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated server rendabel?



Benn
03/01/07, 16:59
Hallo,

Ik ben me een beetje aan het inlezen over gameserver hosting alleen nu vraag ik mij af hoe dedicated server hosting rendabel kan zijn. Een goede dedicated server voor gamehosting kost toch al snel over de 100 euro per maand? Of zit ik nu helemaal mis?

En met het aantal slots dat je per dedicated server kan draaien en de lage prijs van de slots (1 of 2 euro per slot?) is dit toch niet of nauwelijks rendabel?

Ook zou ik graag een paar goede providers voor dedicated servers willen weten dus als iemand ervaring heeft laat het even weten!

Mvg,
Ben

tijsva
03/01/07, 17:45
Ik heb nu al enige tijd dedicated bij E-visionz.nl. Dit bevalt mij uitermate goed eerlijkgezegd.

Je hebt veel hosts waar het strikt is, en je geen support krijgt. Hier kun je gewoon altijd terrecht wanneer er iets is.

Ook de prijzen zijn zeer acceptablel. Zit nu een maandje of 6 bij E-visionz, en het bevalt me uitstekend!

EHS-Jerre
03/01/07, 17:59
Wel het aantal servers dat je mag opzetten op een server hangt uiteraard af van de hardware van je server en het netwerk. Nu stel, je vindt een server van 100 euro (inc btw), dan kan je hier (p 4 3,00 Ghz, 2 GIG RAM) zo'n 10 gameservers gemiddeld opzetten. Ik vermoed dat ik een storm van reacties zal krijgen dat dit teveel of te weinig is :)

Het aantal gameservers varieert ook van welke soort game, een BF2 vraagt gauw meer dan een 'simpele' CoD

Dus om met mijn voorbeeld verder te gaan: je zou dan ongeveer 12 euro per server moeten krijgen om rendabel te zijn :)

Als je meer wil weten pm me maar :)

Kenneth
03/01/07, 19:21
Wel het aantal servers dat je mag opzetten op een server hangt uiteraard af van de hardware van je server en het netwerk. Nu stel, je vindt een server van 100 euro (inc btw), dan kan je hier (p 4 3,00 Ghz, 2 GIG RAM) zo'n 10 gameservers gemiddeld opzetten. Ik vermoed dat ik een storm van reacties zal krijgen dat dit teveel of te weinig is :)

Het aantal gameservers varieert ook van welke soort game, een BF2 vraagt gauw meer dan een 'simpele' CoD

Dus om met mijn voorbeeld verder te gaan: je zou dan ongeveer 12 euro per server moeten krijgen om rendabel te zijn :)

Als je meer wil weten pm me maar :)

10 gameservers krijg je er niet op als het allemaal 32 slots is ;)

Zul je toch een beetje moeten testen tot wanneer je cpu load te hoog is (zorgen voor <80%)

EHS-Jerre
03/01/07, 23:27
ja gemiddeld heeft een server, uitzondering BF etc, toch 16 slots :)

Zoals ik zei, het is relatief ;), en het is niet dat je hetzelfde betaald voor meer slots ;)