PDA

Bekijk Volledige Versie : snellere internet verbindingen?



Rammboy
02/01/07, 19:14
Hallo,

Ik hoorde zonet op een Belgische radiozender dat men een nieuwe technologie zou hebben gevonden voor sneller internet (iets met een soort kristal of zo), de precieze details heb ik niet kunnen horen want ik was net te laat om de radio wat luider te zetten, maar het zou hem gaan om een samenwerking met KU Leuven, China en Amerika ? Iemand die hier wat meer over weet?

roelp
02/01/07, 19:25
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF02012007_039

Rammboy
02/01/07, 20:26
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF02012007_039
Ja, dat bedoel ik ja, bedankt. Het lijkt mij wel interesant, maar hier zal ook wel een prijsje aanzitten :rolleyes: .

smurf
02/01/07, 20:33
Zal niet direct uw lijntje thuis gaan vervangen hoor. De vinding lost vooral de problemen op die er nu zijn bij optische switching. Optische switching is quasi onmogelijk en wordt met de huidige technologie omgezet in vele malen tragere electronische schakelingen. Door gebruikt te maken van dat organisch materiaal in de electrisch optische modulatoren kan men de vertraging veroorzaakt door optische signalen in electrische opvangen en niet alleen aan hoge snelheden transporteren maar ook switchen.

Media gaan natuurlijk al snel roepen dat het uw ADSL modempje zal vervangen maar het heeft hier niets mee te maken.

Paulewk
02/01/07, 20:34
Enig nadeel.... kan de content industrie het nog bijhouden?

Elk product zal zwaar overboekt of gecapped worden omdat je straks klanten krijgt met net zo'n snelle uplink als de server... Gigabit thuis oid. Iesch nie goe voor business.

-edit-

Smurf maakt me blij met z'n reactie :)

Rammboy
02/01/07, 20:44
Zal niet direct uw lijntje thuis gaan vervangen hoor. De vinding lost vooral de problemen op die er nu zijn bij optische switching. Optische switching is quasi onmogelijk en wordt met de huidige technologie omgezet in vele malen tragere electronische schakelingen. Door gebruikt te maken van dat organisch materiaal in de electrisch optische modulatoren kan men de vertraging veroorzaakt door optische signalen in electrische opvangen en niet alleen aan hoge snelheden transporteren maar ook switchen.

Media gaan natuurlijk al snel roepen dat het uw ADSL modempje zal vervangen maar het heeft hier niets mee te maken.
Ja, dat had ik ondertussen ook wel door dat dat niet de bedoeling kan zijn om die thuis te gaan gebruiken, het zou wel mooi zijn mochten deze snel geïntegreerd geraken in de grote netwerken. Want met die thuis verbindingen zoals adsl 2+ krijg je toch al snel een balans uit evenwicht. Hiermee wil ik dus zeggen dat de verhouding van de hoofdverbindingen en de thuis verbindingen sterk verkleint. Precieze details kan ik niet zeggen, want ik ben niet echt zo'n kenner maar ik heb wel al wat traffic statistieken bekeken en die vertellen toch "de grote snelheidrevolutie".

Lurge
02/01/07, 23:10
uiteraard is het elimineren van bottlenecks in zo'n netwerk alleen maar beter, servers worden toch ook alleen maar sneller dus die data komt dan ook sneller richting ons... :D

Bullcat
03/01/07, 01:23
was het niet altijd zo dat de snelheid word bepaald door de ontvanger van de aanvraag, dus je kan wel een 1 Gb verbinding hebben en de ontvanger een 14k4 moden, je er geen bal mee opschiet ?

en dan al die koperen kabels die nog in nederland liggen :( ( zoals hier dus )

jvdheuvel
03/01/07, 06:03
Ik dacht dat er al een gigantische "verglazing" in NL had plaatsgevonden de afgelopen 10-15 jaar..... Er is toch overal al glas in de grond gelegd i.p.v. koper? Of ben ik echt helemaal abuis?

Sphere
03/01/07, 07:45
was het niet altijd zo dat de snelheid word bepaald door de ontvanger van de aanvraag, dus je kan wel een 1 Gb verbinding hebben en de ontvanger een 14k4 moden, je er geen bal mee opschiet ?

en dan al die koperen kabels die nog in nederland liggen :( ( zoals hier dus )

Het zal dan ook eerst toegepast worden bij internet backbones en die kunnen alle capaciteit en verkleiningen van delays gebruiken.

Kenneth
03/01/07, 09:19
maarja ik vindt het een beetje domme vergelijking in het bericht, hadden ze ipv met een slow ass ADSL verbinding beter kunnen vergelijken met de huidige glasvezel.

Henky!
03/01/07, 12:21
Klinkt best eng dat 'organisch materiaal'. Een paar oude SF films zouden zo werkelijkheid kunnen worden:-)

Bullcat
03/01/07, 12:26
Ik dacht dat er al een gigantische "verglazing" in NL had plaatsgevonden de afgelopen 10-15 jaar..... Er is toch overal al glas in de grond gelegd i.p.v. koper? Of ben ik echt helemaal abuis?

Ja dat zal best wel bijna overal zo zijn, maar die laatste stukjes zijn (tenminste hier ) nog steeds koper, we hebben zelfs nog een kabel met een mantel van load die binnenkomt hier, maar ja huis is al 130 jaar ongeveer oud !

Ik ga verhuizen naar Almere daar hebben ze leuke aansluitingen heb ik begrepen !

Cybafish
03/01/07, 14:51
Maar je wil niet in Almere wonen...

LH-Online
03/01/07, 15:50
Ho, wacht even.. niks mis met Almere.

Ja, inderdaad, in Almere heb je leuke projecten om aardig snel internet binnen te kunnen krijgen. Check uNet maar eens :)

Verder, leuke technologie, maar gaat wel allemaal heel erg snel (qua ontwikkelingen, en dan ook qua internet... je houd geen tijd meer over om koffie te zetten ;))

EHS-Jerre
03/01/07, 15:59
Ben ik nu de enige die de onprofessionaliteit van ADSL provider Belgacom ziet?

In de reportage vermeldt men dat Belgacom, de vooraanstaande provider van ADSL in België, nut zou hebben van deze uitvinding.
Iemand al beseft dat ADSL Niet optisch werkt? En dus zou deze oplossing ook niet werken.

Bovendien komen in de artikels en reportages mensen van ADSL aan het woord, die dus duidelijk geen verstand van zaken hebben.
Zo zie je maar :)
(bij de kabel daarentegen (Telenet in België) klopt dit wel, denk maar aan de optic fiberlijnen)

Bullcat
03/01/07, 16:03
Even in klanten bestand gekeken, Mooie stad hoor :)

ju5t
03/01/07, 16:20
Misschien dat de verbindingen naar China nu eindelijk zullen verbeteren.