PDA

Bekijk Volledige Versie : Controle Panel



PaulE
28/12/06, 20:08
Beste,

Een vriend en ik zijn opzoek naar een Control Panel om één (of meerdere) Counter Strike 1.6 server(s) te hosten.
We willen graag een gratis Control Panel hebben dat op Linux draait en goed uitgebreid is (veel mogelijkheden richt naar de server toe).

We hebben er al 1 gevonden, alleen die zag er totaal niet uit, en heeft weinig opties. :X

Ik heb hier al een keer eerder een thread aangemaakt met de vraag hoe je een SOFII server kon beheren.
Toen ik daar mee bezig was, stuitte ik na een tijdje op een probleem.
Als ik via HTTP de server wou starten, startte hij hem via APACHE, en als je dan de webbrowser afsloot, sloot de server zich ook af. :eek:

Misschien heeft iemand hier een oplossing voor, of weet iemand een goed en gratis Control Panel. :huh:

Bij voorbaat dank,
Stephan & Paul

BeneluxGaming
28/12/06, 20:47
Misschien webmin eens proberen? http://www.webmin.com/

PaulE
28/12/06, 20:51
Webmin is niet een Game control panel, maar een apache control panel toch?

Necro
28/12/06, 21:01
Webmin is een control paneel. Wij hebben zelf DirectAdmin. Ik heb het liever als een DirectAdmin plugin, of gewoon apparte Shared pakket, en dan Shell acces geven ect.. ect.. Wie heeft zoiets in zijn of haar beschikking? Het liefst gratis of voor een prijs onder de 30 euro. Meer hebben we er niet voor over, omdat dit namelijk door een gebruiker gebruikt gaat worden.

B3rt
28/12/06, 21:25
Ik denk dat je dat kunt vergeten, een gratis panel met uitgebreide mogelijkheden.
Er zijn panels genoeg maar de meeste zijn niet gratis, elders hier op het forum wordt een panel aangeboden wat goedkoop is, is dat anders niks>

Webmin is inderdaad een optie, het is geen gamepanel maar wel een controle panel voor Linux waar je prima gameservers mee kunt beheren als je het goed instelt, ok het is niet hetzelfde als een "echt" panel maar toch...

Er is ook altijd nog een optie om er zelf 1 te maken, ook gratis alleen gaat daar wel veel tijd in zitten!

e-visionz
28/12/06, 21:25
Wij hebben een eigen geschreven gameCP

Werkt op elke webserver met PHP5 & Mysql

Mocht er iemand intresse hebben add me maar @ msn martijn@e-visionz.nl

Necro
28/12/06, 21:29
Ik denk dat je dat kunt vergeten, een gratis panel met uitgebreide mogelijkheden.
Er zijn panels genoeg maar de meeste zijn niet gratis, elders hier op het forum wordt een panel aangeboden wat goedkoop is, is dat anders niks>

Webmin is inderdaad een optie, het is geen gamepanel maar wel een controle panel voor Linux waar je prima gameservers mee kunt beheren als je het goed instelt, ok het is niet hetzelfde als een "echt" panel maar toch...

Er is ook altijd nog een optie om er zelf 1 te maken, ook gratis alleen gaat daar wel veel tijd in zitten!
Inderdaad B3rt, daar heb je gelijk in. We wilden er ook een maken, maar ook zitten we inderdaad met de tijd, en hoe we het gaan maken. De meeste programmmeurs zeggen dat ze gebruik maken van Shell acces (exec) etc. maar daar heeft mijn collega, en ik geen verstand van. Dus willen we vragen naar Gratis, of onder de 30 euro Control panelen.

e-visionz
28/12/06, 21:33
Kom eens op msn zou ik zeggen ;)

zal ik eens kijken wat ik voor je kan doen.

Necro
28/12/06, 21:39
Kom eens op msn zou ik zeggen ;)

zal ik eens kijken wat ik voor je kan doen.

Ik heb u al op MSN;) We hebben al een gesprek gevoert. Alleen zoek ik nog andere mensen die iets in zijn of haar bezit hebben..

Wido
28/12/06, 23:39
Onder de 30 euro, dat is een prijs waarvoor je nooit een fatsoenlijk paneel gaat krijgen. Of bedoel je per maand?

B3rt
29/12/06, 00:54
De meeste programmmeurs zeggen dat ze gebruik maken van Shell acces (exec) etc. maar daar heeft mijn collega, en ik geen verstand van. Dus willen we vragen naar Gratis, of onder de 30 euro Control panelen.

Nou dat hoeft niet.
Met ons panel kan je instellen of de remote beheer via de shell gaat of via een webinterface.
Dus op je linux gameserver installeer je webmin, ons panel kan dan bv weer webmin bedienen. Zo heeft de webserver nooit rechtstreekse login op een gameserver.

Maar dat is een kwestie van scripten, wil je echt een panel wat precies doet wat jij wilt moet je het zelf gaan maken. Een commercieel panel is een oplossing maar is vaak niet goedkoop, tenminste niet voor onder de 30 euro aanschaf.
Als het 30 euro per maand is dan heb je wel keuze genoeg!

PaulE
29/12/06, 11:12
@B3rt, heb je je lolbroek aan? :')

Als iemand ons kan vertellen, hoe je iets via PHP met Shell exec uitvoert op de server, en dan niet via Apache, dan weten wij genoeg.
Mij lukt het alleen om hem via Apache te starten, maar dan, als je de webbrowser afsluit, valt de server uit. En dat moeten we niet hebben..

t.bloo
29/12/06, 11:21
PHP als "cli" installeren, dat staat voor command line interface. PHP komt in drie smaken, als cli, als cgi en als apache module. De cli uitvoering is gewoon een stand alone programma net als bijvoorbeeld perl.

Kenneth
29/12/06, 12:15
PaulE : zet hem in een 'screen' en dat zal je probleem wel oplossen, op dit forum staat genoeg te vinden over screen ;)

renkovdort
29/12/06, 14:54
en anders mag je wel eens Google-en want ik tikte het voor de fun in en de 4e was raak.

PaulE
29/12/06, 15:07
En kun je vertellen waar je dan op zocht? Jij hebt vast dat control panel met hlds erin, dat is zo'n brak ding :')

Kenneth
29/12/06, 15:32
hij bedoelde vast google op hoe screen werkt omdat dat is je oplossing als je via shell exec wil restarten zonder dat hij uit gaat als je de browser afsluit.

B3rt
29/12/06, 18:50
@B3rt, heb je je lolbroek aan? :')
Wat bedoel je daarmee, want deze opmerking snap ik niet



Als iemand ons kan vertellen, hoe je iets via PHP met Shell exec uitvoert op de server, en dan niet via Apache, dan weten wij genoeg.
Mij lukt het alleen om hem via Apache te starten, maar dan, als je de webbrowser afsluit, valt de server uit. En dat moeten we niet hebben..

Wat is daar nu moeilijk aan?
Windows:
shell_exec("C:\\path\\to\\cmd.exe /c C:\\batchfile.cmd")
Linux:
$connection = ssh2_connect('shell.example.com', 22, $methods, $callbacks);
zie hier:
http://nl3.php.net/manual/nl/function.ssh2-connect.php

Maar ik ga er toch vanuit dat je gameservers niet op je webserver draaien, dus die kunnen nooit starten onder de user apache

Als je de gamservers wel op dezelfde server hebt staan (want ik er onverstandig zou vinden) kan je toch connecten naar jezelf via ssh?
ssh2_connect('localhost, 22, $methods, $callbacks);

PaulE
29/12/06, 20:28
Wat bedoel je daarmee, want deze opmerking snap ik niet
Van die 30 euro per maand...


Als je de gamservers wel op dezelfde server hebt staan (want ik er onverstandig zou vinden) kan je toch connecten naar jezelf via ssh?
En dat is wel het geval, het gaat om 1 klant, en dan is het te veel van het goede om daar een aparte server voor te kopen, want dat houdt in dat die klant dat er nog bij moet gaan aanschaffen, en dan is het dus niet meer te betalen..

Stewie
29/12/06, 21:20
Van die 30 euro per maand...

Bert laat alleen zien dat je voor 30 euro eenmalig niet veel hoeft te verwachten, maar in jou vervolg laat je ook zien dat die klant geen kwaliteit hoeft te verwachten



En dat is wel het geval, het gaat om 1 klant, en dan is het te veel van het goede om daar een aparte server voor te kopen, want dat houdt in dat die klant dat er nog bij moet gaan aanschaffen, en dan is het dus niet meer te betalen..

Want dit is een garantie voor lag. Geen risico, geen mogelijkheid, nee, je krijgt zeker weten een gameserver die de klant niet wilt.

B3rt
30/12/06, 00:16
Voor 30 euro in de maand kan je genoeg panels huren, maar kopen voor 30 euro kan je eigenlijk vergeten.
Als ik zie hoeveel tijd en energie ik in ons panel moet steken......

En wat gsh2 zegt, het is dus een garantie voor een slecht presterende gameserver als je op een webserver games gaat draaien.
Is het niet gewoon verstandiger dat je klant gewoon elders een gameserver huurt?

Wil hij dit niet dan kan je het volgende doen:
- Installeer webmin op je webserver
- maakt custom commands aan met webmin, zo kan je klant de gameserver starten en stoppen
- geen hem filemanager rechten voor de map van de gameserver, zo kan hij files bewerken

Zo heb je een goedkoop en zeer veilig panel (kost niets), voor 1 gameserver zou ik niet veel gaan investeren, wil je meerdere games gaan draaien zou ik toch adviseren om een aparte server te nemen voor de games of websites.

PaulE
30/12/06, 10:58
Ja, dat zei ik ook al tegen Necro(Stephan), hij zei, als het nodig is bestel ik er wel een nieuwe server bij.
Ik weet ook zeker dat een game server bij hosting problemen geeft.
Ik heb zelf tijdje gameserver (gratis) gekregen bij een jongen, en dara draaide ook een webserver op. En dan eens in de zoveel tijd, kreeg ik ping van 800, en soms vloog de server er gewoon uit :'), en als je dan snachts speelde had je (bijna) nergens last van..

B3rt
30/12/06, 15:23
Bij 1 of 2 statische websites is er geen probleem echter zodra je dynmasche sites gaat gebruiken of een hoog aantal sites komen de problemen.

Je kan het een beetje opvragen door dual cpu's met dual core te gebruiken echter dit is ook een lap middel wat maar beperkt werkt.

Een ander nadeel is de processen die allemaal draaien bij een webserver die bij een gameserver allemaal overbodig zijn. Een gameserver moet eigenlijk zo kaal mogelijk draaien, alleen het noodzakelijkste verders niets.
De gameserver moet eigenlijk maar 1 ding doen: games serven.....

ValuePing
08/01/07, 21:47
Beste,

Ik kan u OperationsBase aanbevelen. Ik werk momenteel mee aan het project en ik moet eerlijk zeggen dat het één van de beste panels is waar ik ooit mee gewerkt heb.

Voor meer informatie: Operationsbase.net

Voor meer informatie over dit product kan u gerust bij mij terecht.

Met vriendelijke groeten,
Jelle Van den Broeck
OperationsBase Management

jelle@operationsbase.net

EHS-Jerre
08/01/07, 23:18
jammer dat de download niet werkt

ValuePing
08/01/07, 23:35
We zijn momenteel naar een andere webserver aan het verhuizen die een grotere capaciteit heeft. Ik zal iets laten weten als alles terug operationeel is.

Met vriendelijke groeten,
Jelle Van den Broeck
OperationsBase Management

jelle@operationsbase.net

VanderToorn
09/01/07, 18:13
project is closed. for various reasons.

Klinkt niet echt hoopvol

TiMMiEJ
23/01/07, 11:06
PHP als "cli" installeren, dat staat voor command line interface. PHP komt in drie smaken, als cli, als cgi en als apache module. De cli uitvoering is gewoon een stand alone programma net als bijvoorbeeld perl.

Dat is helemaal niet nodig, ik zal zo ff wat code in elkaar prutsen.

Hierbij een simpele class die ik net ff in elkaar heb geprutst. Zie ook www.php.net/ssh2.



<?php
/***
* (C) timmmm
*/
class cSSHConnect
{
private $Host;
private $UserName;
private $PassWord;
private $Port;

function __construct($Host, $UserName, $PassWord, $Port){
$this->Host = $Host;
$this->UserName = $UserName;
$this->PassWord = $PassWord;
$this->Port = $Port;

$this->Connection = ssh2_connect($this->Host, $this->Port);
if (!@ssh2_auth_password($this->Connection, $this->UserName, $this->PassWord)) {
trigger_error("Authentication failed");
}
}

public function PutCommand($Command) {
$this->Command = $Command;

$this->Stream = ssh2_exec($this->Connection, $this->Command);
stream_set_blocking($this->Stream, true);

$this->Cmd = fread($this->Stream, 4096);
fclose($this->Stream);

return $this->Cmd;
}

public function CheckGameserver() {
/***
* Indien er interesse is wil ik deze class verder uitbreiden
*/
}

public function RestartGameserver() {

}
}

$ssh = new cSSHConnect("xx.xx.xx.xx", "user", "pass", "22");

print $ssh->PutCommand("cd /home/; ls");

?>