PDA

Bekijk Volledige Versie : Supermicro 1u cases



Lite-On
28/12/06, 15:40
Ik was vandaag aan het rondzoeken voor een 1u case voor een pentium 3 systeem die ik nog heb liggen.
Aangezien ik het toch maar een P3 systeem is ga ik geen behuizing komen van €200.

Ik kwam via de pricewatch van tweakers uit bij een supermicro 1u case:
http://www.zercom.nl/index.php?p=35&c=2164&f=1&h=1&s=1&a=40886

Nu had ik ooit ergens gelezen dat de meeste moederborden niet passen in de Supermicro cases. (bij mij is de hoogte geen probleem).
Maar ik weet niet meer precies waar ik dat toen had gelezen.
En hoe zit precies met het I/O panel? Kan ik daar ook de orginele inzetten van het moederbord zelf?
Het moederbord wat erin komt de zitten is een M-ATX. Lekker klein dus.

Iemand hier toevallig wat meer informatie over? Of eventueel een andere goedkope 1u case, om mijn P3 een plekje in het rack te kunnen geven :)

Magus
28/12/06, 16:01
chenbro en chieftec zijn toch ook niet zo heel duur? Tsjek bijvoorbeeld deze eens : http://www.chieftec.com/products/IPC/UNC-110S.htm

Slechts 125 euri's ex btw bij http://www.4launch.nl/4launch.php?links=shop/shoplinks.php&center=shop/producteninfo.php?productid=008066 en meer winkels die je via prijskijker van twiekers kunt vinden :)

Geert-Jan
28/12/06, 16:22
Chembro is wel ietje duurder, maar dan hebben we het wel over een iets andere kwaliteit.....

De supermicro SC512L en Chieftec UNC zijn naar mijn menig (goede) budget kasten.....

Lite-On
28/12/06, 16:26
Chembro is wel ietje duurder, maar dan hebben we het wel over een iets andere kwaliteit.....

De supermicro SC512L en Chieftec UNC zijn naar mijn menig (goede) budget kasten.....

Of het nu wel/niet budget maakt mij eigenlijk niet.
Het is meer om een oude server een 2de leven te geven :)
Dus perfect hoeft het niet. Als het maar hangt en rails heeft

Mijn vraag was of ik de Supermicro cases wel/niet kan gebruiken met een normaal M-ATX S370 plankje.
Als dat niet zo is dan zal het een chieftec of een chembro worden. :)

jantje.vlaam
28/12/06, 16:34
Het enige dat je mogelijk moet aanpassen is je geluidspoort. Deze is doorgaans te hoog. Wil je je mobo niet aanpassen, dan kun je een stuk uit de kast dremelen.

De kast, een verloopstukje voor de reset, power etc, een actieve 1U S370 cooler heb ik allemaal op voorraad voor niet teveel geld. (maar niet zo goedkoop als tweakers).

Sphere
28/12/06, 16:47
Hou er rekening mee dat de IO van de case in de link die je gaf (SC513) aan de voorkant zit. Dat is meestal niet erg handig. Beter kan je gaan voor een SC512 die de IO gewoon aan de achterkant heeft.

Lite-On
28/12/06, 16:54
Hou er rekening mee dat de IO van de case in de link die je gaf (SC513) aan de voorkant zit. Dat is meestal niet erg handig. Beter kan je gaan voor een SC512 die de IO gewoon aan de achterkant heeft.

Die had ik nog niet gezien :)



Maar past er in die super micro dingen wel of niet een M-ATX plank?
Aangezien ik ooit op een website had gelezen dat het niet altijd past.
De geluidskaart op het moederbord is geen probleem. Is een oud moederbord waar de onboard geluidskaart horizontaal op het moederbord zit. De I/O connectors zijn dus niet te hoog :)

jantje.vlaam
28/12/06, 22:07
Je zit ik Tilburg, ik in Oisterwijk. Pak een keer de trein/auto en kom langs. Ik heb tig van die dingen op voorraad inclusief coolers, kabels rails etc. Kunnen we meteen passen.

mail maar naar servers [at] siem-it.nl voor een afspraak.

Lite-On
28/12/06, 22:29
Je zit ik Tilburg, ik in Oisterwijk. Pak een keer de trein/auto en kom langs. Ik heb tig van die dingen op voorraad inclusief coolers, kabels rails etc. Kunnen we meteen passen.

mail maar naar servers [at] siem-it.nl voor een afspraak.


Welk type heeft u op voorraad?

Geert-Jan
28/12/06, 22:40
Headout edit: problemen met je leverancier los je niet zo op, daarvoor pak je de telefoon maar.

jantje.vlaam
29/12/06, 00:31
Welk type heeft u op voorraad?

De 512L-260B
De 811i-260B
De 811t-260B
De 822i-300B
De 823T-R500LPB

En nog een stuk of wat barebone servers voor weinig.