PDA

Bekijk Volledige Versie : Verschil tussen vps en reseller?



internetfan
27/12/06, 11:04
Hoi,

Wat is nou precies het verschil tussen vps en een resellersaccount?

Welke voordelen heeft vps en welke voordelen nou juist een resellersaccount?

Als je b.v. bij http://www.vdx.nl kijkt zie je dus resellerspakketen staan van:

1000 mb opslag en 50 gb dataverkeer voor 35 euro

en een vps pakket staan van:

5000 mb opslag en 100 gb dataverkeer voor 35

De vps pakket is dus veel groter voor hetzelfde geld.

GlobalServe
27/12/06, 11:13
VPS is een virtual private server, die moet je meestal zelf managen.
Installeren van security patches, aankoop van controle paneel als dit niet is inbegrepen, kennis van software (installeren van php, mysql, enz ...)

Bij een reseller acount word de server gemanaged door degene die de reseller accounts verkoopt. Je moet je dus niks aantrekken van security opdates, backups enz... Je hebt dus minder kennis nodig.

Proxio
27/12/06, 11:13
VPS heb je meestal limieten op CPU en Geheugen gebruik. Daarnaast zijn ze meestal ook unmanaged en moet je zelf de software en security updates bij houden. Het grote voordeel van VPS is, dat je zelf je eigen software kan installeren, wat een resellerpakket meestal niet toelaat.

martysmarty
27/12/06, 11:14
Bij een VPS moet je zelf de gehele server beheren, precies zoals bij een dedicated server. Alleen is dit een virtuele versie ervan. Vaak draaien er meerdere virtuele dedicated servers op een "master server".

Bij Reseller hoef jij de software niet te beheren/betalen. En bij problemen, kun je support halen bij je provider

Swiftway-UK
27/12/06, 11:19
Er zijn belangrijke verschillen, een VPS is qua beheer net zoals een dedicated server, vaak ook unmanaged. Op een VPS kun je dus plaatsen wat je nodig hebt. Soms komen ze met, soms komen ze zonder controle paneel.

Dus een VPS is flexibeler dan een reseller account, dat is het voordeel.
Maar je moet zelf alles beheren, zoals firewalls, controle paneel installatie, OS updates, beveiliging, etc dat is weer een nadeel.

Bovenstaand is een eenvoudige uitleg.

internetfan
27/12/06, 11:57
Bedankt voor jullie reacties.

Dit is me duidelijk. Zelf heb ik er geen verstand van, dus dan zal het een resellersaccount gaan worden voor een vriend van mij.

Martine
05/02/07, 23:56
Wat is nou precies het verschil tussen vps en een resellersaccount?

Welke voordelen heeft vps en welke voordelen nou juist een resellersaccount?]

Wat zijn (algemeen) de verschillen in performance, waarmee dien ik mijn afnemers het best?

Triloxigen
06/02/07, 00:03
Bedankt voor jullie reacties.

Dit is me duidelijk. Zelf heb ik er geen verstand van, dus dan zal het een resellersaccount gaan worden voor een vriend van mij.


De indruk dat VPS meestal unmanaged is is totaal verkeerd.
Een VPS is bijna altijd wel managed net zoals een reseller pakket.

Een VPS geeft je alleen meer vrijheid en mogelijkheden doordat het een eigen (virtuele) server is.

Apoc
06/02/07, 00:10
Een VPS is bijna altijd wel managed net zoals een reseller pakket.

Inderdaad, maar hou er wel rekening mee dat de definitie van "managed" of "fully managed" per host verschilt. De ene host zal bepaalde dingen wel zonder meerkosten voor je doen onder het management SLA, die de andere host weer niet zal doen. Het is dus van groot belang om ervoor te zorgen dat je dit goed nakijkt of navraagt.

In principe betekent "fully managed" dat de host alles voor je doet (op jouw verzoek - en afgezien van dingen zoals 3rd party scripts en dergelijke) en dat je het account dus kunt behandelen alsof het een reseller account is (maar dan met meer mogelijkheden). Maar ook dat verschilt weer per host.

Apoc
06/02/07, 00:14
Wat zijn (algemeen) de verschillen in performance, waarmee dien ik mijn afnemers het best?

Dat is ook weer iets wat verschilt per host. In principe, als de opzet van de host goed is, zou een VPS meer snelheid moeten waarborgen. Dat betekent niet (per se) dat de VPS te allen tijde sneller is, maar dat het tijdens drukte op andere accounts geen prestatieverlies lijdt.

Bij een VPS heb je gegarandeerde resources, wat wil zeggen dat als een andere VPS op dezelfde server het extreem druk heeft, dat jij daar geen last van hebt. Bij een reseller account deel je de resources (zoals de webserver) met andere accounts. Als een andere klant die webserver overbelaadt, heb jij daar zelf ook last van. Bij een VPS is dat niet zo.