PDA

Bekijk Volledige Versie : Voip op smartphone?



Solid
27/12/06, 02:18
Beste wht`ers.

Ik heb hier een qtek 9100, prima ding enz.
Nu vraag ik mij af of het mogelijk is een programma als Voipbuster te installeren op Windows Mobile. Zodat je als er wifi is je gratis naar mensen kan bellen. Skype weet ik dat er is, maar dat zoek ik dus niet.

Ik hoop dat jullie misschien een goed programma weten?

DennisWijnberg
27/12/06, 11:30
Wij hebben dit trucje een keer gedaan met sjPhone. Deze kan via elke willekeurige SIP provider bellen. Dus ook met VoIPBuster.

renkovdort
27/12/06, 12:18
handig, maar kan dat ook over de UMTS ?

XFX
27/12/06, 12:45
Ja dat kan ook. Ik bel thuis via WLAN via VOIP met m'n mobiel, als je niet in een WLAN zit kan dat via UMTS, maar dan moet je wel even uitrekenen wat meer kost, gewoon bellen of het dataverkeer wat UMTS met zich meebrengt ;)

mordor
27/12/06, 13:03
Ja dat kan ook. Ik bel thuis via WLAN via VOIP met m'n mobiel, als je niet in een WLAN zit kan dat via UMTS, maar dan moet je wel even uitrekenen wat meer kost, gewoon bellen of het dataverkeer wat UMTS met zich meebrengt ;)

Wat voor mobiel is dat dan?
Ik zoek ook zo'n mobiel.

Solid
27/12/06, 13:20
Je moet eens kijken naar een MDA vario of qtek 9100
op www.gsmweb.nl kan je een mda vario halen van Tmobile voor 22 euro per maand dacht ik. Daarbij zit onbeperkt data verbruik. Volgens mij via GPRS.
Maar ik weet niet of dat snel genoeg is om mee te bellen.

Heb nu ook Sjphone, maar het leek erop dat voipbuster+firma`s een beetje down waren :X

mordor
27/12/06, 13:23
Je moet eens kijken naar een MDA vario of qtek 9100
op www.gsmweb.nl kan je een mda vario halen van Tmobile voor 22 euro per maand dacht ik. Daarbij zit onbeperkt data verbruik. Volgens mij via GPRS.
Maar ik weet niet of dat snel genoeg is om mee te bellen.

Heb nu ook Sjphone, maar het leek erop dat voipbuster+firma`s een beetje down waren :X

Oke en waar koop je die Sjphone?
Kan die ook nergenst vinden.

Solid
27/12/06, 13:27
Sjphone is een gratis programma. Google maar, dan zie je em vanzelf!

XFX
27/12/06, 13:34
Wat voor mobiel is dat dan?
Ik zoek ook zo'n mobiel.

Dat is de Nokia N80. Ik had wel de niet-Internet-Edition (die kan niet SIPpen) maar ik heb hem zelf geflasht naar de internet edition, en het werkt prima. Geloof dat de nieuwste Nokia, de N73, het ook kan.

Solid
27/12/06, 15:54
Ik krijg steeds de melding op me mda proxy reg failed :rolleyes:
Is kijken waar dat aan ligt. Ik gebruik Voipbuster

Stefan Mensink
27/12/06, 16:51
Van deze pagina heb ik de CAB-versie voor WM5 geprobeerd:

http://www.sjphone.org/preview/ce/

Op m'n HTC TyTN (http://tytn.info/) krijg ik geen soepel geluid, zelfs niet via wifi.

Wat voor telefoon/pda/cpu moet je eigenlijk hebben om SjPhone goed te doen presteren?

Solid
27/12/06, 17:55
De qtek 9100 is een goede telefoon!

Stefan Mensink
27/12/06, 18:11
Dat zal best Gazkin. De TyTN is de opvolger daarvan met een snellere processor, maar fatsoenlijk VoIP-bellen gaat gewoon niet.

Solid
27/12/06, 18:49
Ik hoor van veel mensen dat ze altijd echo hebben enzo.
Maar heb ik geen last van. Voip werkt nu ok :)

Mark Vletter
28/12/06, 11:06
Ik heb slechte ervaringen met VoIP op een PDA/MDA. Je hebt ook veel afhankelijkheden:
-Wifi dekking
-Kwaliteit software
-Kwaliteit hardware
-'Drukte' van je apparaat (welke programma's draaien er nog meer)
-Qos
etc.

Ik denk wel dat de combinatie van VoIP/Mobiel uiteindelijk dominant gaat worden, maar op dit moment wil je dit nog niet in een bedrijfssituatie uitrollen.