PDA

Bekijk Volledige Versie : SSH verbinding van windows naar linux via PHP4



B3rt
25/12/06, 17:37
Ik wil vanaf PHP4 welke op windows2003 draait een commando geven via SSH aan een linux machine.

Het commando wat ik wil geven is eigenlijk altijd
/<pathtofile>/server.init start
of
/<pathtofile>/server.init stop

<pathtofile> is bekend in database

Ik dacht zelf ssh2 te gebruiken maar op de webserver waarop dit moet draaien staat alleen PHP4, ik heb geen plannen om dit te upgraden naar PHP5 speciaal hiervoor.

Een andere mogelijkheid zou normaal zijn shell_exec te gebruiken echter omdat het script op een windows server draait wordt de cmd.exe gebruikt en hiermee kan je dus niet connecten met ssh naar een linux server.

Dus is er een manier om via ssh toch in PHP4 op windows2003 een commando kan geven aan een linux machine?

VinceSTM
25/12/06, 17:59
Ik wil vanaf PHP4 welke op windows2003 draait een commando geven via SSH aan een linux machine.

Het commando wat ik wil geven is eigenlijk altijd
/<pathtofile>/server.init start
of
/<pathtofile>/server.init stop

<pathtofile> is bekend in database

Ik dacht zelf ssh2 te gebruiken maar op de webserver waarop dit moet draaien staat alleen PHP4, ik heb geen plannen om dit te upgraden naar PHP5 speciaal hiervoor.

Een andere mogelijkheid zou normaal zijn shell_exec te gebruiken echter omdat het script op een windows server draait wordt de cmd.exe gebruikt en hiermee kan je dus niet connecten met ssh naar een linux server.

Dus is er een manier om via ssh toch in PHP4 op windows2003 een commando kan geven aan een linux machine?
PHP kan een lokaal commando uitvoeren (of iets in een bestand zetten), opp de windows server kan een scheduled task lopen die dat bestandje uitvoert, en dus een commando doorstuurt :)

Omslachtig, maar werkt :)

B3rt
25/12/06, 18:32
Nee dat is niet wat ik zoek.
Ik moet direct kunnen connecten naar de linux server en het commando uitvoeren, vanaf een webserver welke op linux draait kan dit ook.
Ik kan wel nu al via shell_exec connecten naar een anderen windows server en services starten/stoppen, nu moet dit ook gaan met een linux server

Randy
25/12/06, 18:59
libssh of een dergelijke module geinstalleerd?
http://nl3.php.net/%25s

B3rt
25/12/06, 21:10
werkt alleen voor php5, zoals ik al aangaf de webserver draait op PHP4

Kenneth
25/12/06, 21:33
oh? libssh werkt anders hier perfect met php4...

B3rt
26/12/06, 02:34
Vreemd, op PHP.net staat bv:
extension_dir=c:/php5/exts/
extension=php_ssh2.dll

Maar inderdaad op de download site staan wel de sources.
Echter een 2de probleem is dat ik alles hier lokaal test op PHP 5.1.2 en voor die versie betaan weer geen files.....

De webserver wordt binnenkort geupgrade dus ik denk niet dat ik dit nu nog ga installeren, het zou wel handig zijn als ik het hier eerst kon testen.