PDA

Bekijk Volledige Versie : Server Beheer



dannyborneman
24/12/06, 18:44
Ik vroeg me af of iemand hier ervaringen had of dat het uberhaupt bestond een programma waar je alle gegevens van je server kunt bijhouden, zodat je niet elke keer alle gegevens moet doorspitten om te kijken van wie een bepaalde server is en met welke gegevens je op de server komt.

Het gaat dus om software waarin je al je servers kunt toevoegen en o.a het volgende kan specificeren per server:
- Type server : colocated / dedicated / shared server ect.
- Eigenaar: wanneer colocated is geselecteerd
- Alle verdere gegevens over de server

Ik hou nu alles handmatig bij en ik vroeg me af of het niet op een betere en makkelijkere manier mogelijk was!

DutchTSE
24/12/06, 18:55
Ik vroeg me af of iemand hier ervaringen had of dat het uberhaupt bestond een programma waar je alle gegevens van je server kunt bijhouden, zodat je niet elke keer alle gegevens moet doorspitten om te kijken van wie een bepaalde server is en met welke gegevens je op de server komt.

Het gaat dus om software waarin je al je servers kunt toevoegen en o.a het volgende kan specificeren per server:
- Type server : colocated / dedicated / shared server ect.
- Eigenaar: wanneer colocated is geselecteerd
- Alle verdere gegevens over de server

Ik hou nu alles handmatig bij en ik vroeg me af of het niet op een betere en makkelijkere manier mogelijk was!
zelf iets scripten?

Niet bekend met een programma.. heb altijd me eigen panels gemaakt (nu de 3e totaal verschillende in gebruik :))

dannyborneman
24/12/06, 19:06
Heb jij zon type script in gebruik en verkoop je dit eventueel door? zo ja kan jij mij hier is over pm-en?

DutchTSE
24/12/06, 19:19
Heb jij zon type script in gebruik en verkoop je dit eventueel door? zo ja kan jij mij hier is over pm-en?
Wij hebben inderdaad zo een script in gebruik (met admin en klantendeel), deze wordt binnenkort omgebouwd voor de verkoop, dit kan nog even duren :)

dannyborneman
24/12/06, 23:37
ah als je wilt houd mij dan per PM op de hoogte ik heb zeer zeker interesse!

nopzolder
25/12/06, 00:18
ik gebruik keepass

dannyborneman
25/12/06, 00:24
Ik zit is te kijken op de site van keepass het ziet er behoorlijk ingewikkeld uit!

Kan je me iets meer vertellen over je tevredenheid over het product? wat vind jij de goede en slechte kanten!

Kan je naast passworden bijvoorbeeld ook informatie opslaan?

ik ga het iniedergeval zeker eens proberen!

TSG-Hans
25/12/06, 01:16
ik gebruik keepass


Wellicht de vraag van TS goed lezen? Keepass is alleen voor wachtwoorden.

Ospito
25/12/06, 11:09
Ik KeePass kan je ook groepen maken, bijvoorbeeld colocated en dedicated. Daarnaast is er bij elke gebruikersnaam/wachtwoord ook gewoon een mogelijkheid om extra informatie op te slaan, waar je vervolgens ook gewoon op kan zoeken d.m.v. de zoekfunctie. In principe kan je met KeePass alles wat TS vraagt.

Wij gebruiken het hier ook en bevalt er goed, is overigens niet moeilijk m.i.

nopzolder
25/12/06, 23:08
Wellicht de vraag van TS goed lezen? Keepass is alleen voor wachtwoorden.

Rest my case, kijk maar even op de website, je kunt allerlei randinfo kwijt in keepass..

frankske
27/12/06, 09:59
Wij gebruiken een wiki met een paar templates daarvoor. Vroeg of laat wil je toch info bijhouden over de server die niet zomaar in vaste veldjes te proppen is.