PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat voorn prijs moet ik vragen ?



renkovdort
24/12/06, 17:36
Beste WHT gasten,

Ik zit met een probleem,
Ik weet niet wat ik moet gaan vragen om een beetje goed in de markt te liggen, Nu heb ik een klant en die wil bij mij een Dedi huren..

Deze dedi heeft het volgnde;

__Pentium 4, 2.0 Ghz - 512 MB Geh. & 80 GB HD -> inc. 1u al hoor

_En

__1 Unit colocatie met 100 Gb -> losse unit

Nu vraag ik voor die dedi z'n 85 euro p/maand met 50 GB dataverkeer en voor die 1 U 60 euro..

De klanten zijn super tevreden maar er is niet echt een groei in mijn klanten aantal zal dit aan de prijzen liggen ?

renko.


We doen verder niks met webhosting het is allee puur dedi's en colo en heb nu z'n 3 dedi's in de verhuur en nog geen colo, Ook zijn de afnemers van de dedi's vrienden van mij.. Wat kan ik het beste doen ?

We staan in het KPN datacenter bij de mensen van www.inetactief.nl (http://www.inetactief.nl/?page_id=45)

BeneluxGaming
24/12/06, 17:43
Misschien die dedi servers eens verhuren met een 3 Ghz cpu? incl 100 gb dataverkeer. Dat mag best 90 tot 100 euro kosten. Het is natuurlijk ook aan jezelf, wat je graag er aan wilt verdienen en hoe snel je de aanschafkosten eruit wilt hebben.

renkovdort
24/12/06, 17:45
dus moet ik ze upgraden ? wat zal zo iets kosten ?

BeneluxGaming
24/12/06, 17:47
Het hoeft niet, de klant die nu de dedi wilt huren kan akkoord gaan met de 2 Ghz. Maar misschien is het beter om de volgende dedicated servers als 3Ghz te verhuren.

Sorcer
24/12/06, 17:47
dus moet ik ze upgraden ? wat zal zo iets kosten ?

Gewoon informeren bij verschillende zaken, google even :)

renkovdort
24/12/06, 17:50
Oke want ik bouw de server's nu zelf van oude computers die ik hier en daar op koop twv. 150 euro en de kast is ook z'n beetje 150 euro.. Dus ik moet kijken naar 3 Ghz.. en wat qua geh ? 512 of toch 1 GB ?

BeneluxGaming
24/12/06, 18:03
Je kunt gewoon standaart 512 doen, en dan voor een maandelijkse meerprijs een upgrade naar 1 gb?

swedendedicated
24/12/06, 18:04
Voor zelfbouw zijn die prijzen echt te hoog! 90% van de hosters hier bied het aan voor minder (zelfbouw). Je colo prijzen zijn ook hoger dan de mijne.

renkovdort
24/12/06, 18:09
Beste Chrish,
Mijn servers staan wel op iets andere plekken dan die van jou, Hier door het prijs verschil. ( dit snap je toch wel.. )

Ik vind het advies van BeneluxGaming wel een goed idee..

WI-Hosting
24/12/06, 18:12
Voor zelfbouw zijn die prijzen echt te hoog! 90% van de hosters hier bied het aan voor minder (zelfbouw). Je colo prijzen zijn ook hoger dan de mijne.

Wat een nutteloze reply...
Waarom?

1. Zelfbouw zegt niets over de kwaliteiten van een server. Als de TS een enorm goede bouwer is, kan het zo zijn dat het van dezelfde of betere kwaliteit is dan een dell server bijvoorbeeld. (Beide servers worden uiteindelijk gebouwd door mensen).
2. Dat 90% van de hosters het hier voor minder biedt moet geen ene f*ck boeien. Ooit gehoord van doelgroepen, markten?
Als wat jij zegt klopt, waarom heeft Proserve niet dezelfde prijzen als EuroAccess? Inderdaad, andere kwaliteiten, andere prijzen, andere doelgroepen.
3. Zijn colo prijzen zijn hoger dan de jouwe, zie nr 2.
Jij bent niet de geweldige super hoster aan wie iedereen gelijk moet zijn. Verschillen tussen hosters maakt de ene hoster succesvoller dan de andere, en dan moet je jezelf juist nooit vergelijken met andere hosters.

@TS: In plaats van hier vragen wat acceptabele prijzen zijn, kan je beter zelf even wat rekensommetjes doen. Een prijs opmaken kan je nooit doen door te luisteren naar andere prijzen.
Kijk wat je inkoopprijs is, wat je overige kosten zijn (personeel, kantoor, controle panelen, website, stroom, marketing, etc.), wat een gezonde winstmarge is om in de toekomst door te kunnen leven (denk gerust aan prijsverhogingen in de toekomst door stroomprijzen, dus dat kan je alvast doorrekenen aan klanten om zo een marge te hebben als het werkelijk gebeurd en dat je dan niet over de kop gaat).
@TS: Indien je verdere vragen hebt, kan je me eventueel op MSN toevoegen, ik check WHT niet altijd maar help wel graag ;)

Conclusie: Prijzen zijn iets persoonlijks, geen enkel bedrijf kan zomaar de prijzen overnemen van een ander bedrijf want elk bedrijf heeft weer andere kosten en andere wensen. Kijk eens goed naar jezelf, en bedenk wat je in de toekomst wilt. Bouw daar omheen je prijs.

renkovdort
24/12/06, 18:16
jah maar dan moet ik z'n 150 euro gaan vragen om een redelijke mage tehebben...

WI-Hosting
24/12/06, 18:18
jah maar dan moet ik z'n 150 euro gaan vragen om een redelijke mage tehebben...

Maak eens een rijtje voor jezelf met al je vaste kosten op een rijtje. Hoeveel is dat dan in totaal? (incl personeelskosten etc.)
Neem daar een gezonde marge (afhankelijk van je toekomstplannen, huidige kosten en verwachtingen) op. Die marge moet je echt zelf bepalen, niemand kent immers je toekomstplannen.

renkovdort
24/12/06, 18:28
Oke strak plan, Had ik nog niet overna gedacht het was eigelijk meer een vrienden dienst.. Ook de colo heb ik gratis. zal een vragen wat het kost als het straks proff. is.

uuh heeft er ook nog iemand een advies wat voorn moederboard ik in een Chieftec UNC-110S-B 1U 300W moet doen ? nu haal ik moederboarden uit oude dell computers.

eweps
24/12/06, 18:43
Moet je niet eerst eens langs de kamer van koophandel?

Geoffrey
24/12/06, 18:51
Héhé altijd dat gekut over zelfbouw, wij hebben betere ervaringen met zelf gebouwde Supermicro servers dan met Dell servers, dit is natuurlijk wel gewoon onze ervaring, maar dan nog. Zelfbouw moet je zeker ls optie open laten!

renkovdort
24/12/06, 19:01
Moet je niet eerst eens langs de kamer van koophandel?

Dat ben ik vanplan op 5-1-07

BeneluxGaming
24/12/06, 19:02
Ik vind zelfbouw servers veel makkelijker. Als je custom dedicated servers gaat verhuren dan zal het toch makkelijker zijn om die servers zelf te bouwen dan bij bijvoorbeeld dell te kopen. Dan weet je ook precies wat er in zit en of het uit te breiden valt.

Bullcat
24/12/06, 19:28
Als je een Dell koopt weet je toch ook wat erin zit, tenminste als ik een server koop weet ik echt wel wat er inzit hoor, maar ik denk dat je meer problemen hebbt met het uit elkaar halen bij problemen.

ALs ik dus een Supermicro aan zou bieden hier, dan is het ook een super micro besteld bij Ahead-ict, en daar zit hopelijk voor hun geen asus mobo in :)

Hans

renkovdort
24/12/06, 20:11
nouw die dell doet er ook maar iets in hoor... kijk naar de Dell 350 is gewoon een intel systeem df2

Geoffrey
25/12/06, 14:50
nouw die dell doet er ook maar iets in hoor... kijk naar de Dell 350 is gewoon een intel systeem df2

Je moet je niet laten verblinden door sommige mensen die zeggen dat Dell meer een A merk is dan het al vernoemde Supermicro, want das niet waar hoor ;) Het is zoals je zelf zegt, Dell stopt er daar ook maar in wat ze willen en dan is het nog maar de vraag of de kwaliteit van het moederbord bijvoorbeeld echter beter is dan bijvoorbeeld een PDSMI van Supermicro, en dat durf ik te betwijfelen.

Anyway, wij hebben altijd de Supermicro's besteld en in elkaar gezet en heb er nooit problemen mee gehad, tot nu toe ook nog geen server gehad die het niet deed, etc. Je hoort me niet zeggen dat Dell slechte servers hoor, zeker niet, maar goed ja ieder z'n voorkeur zeker? :)

renkovdort
25/12/06, 18:54
Oke,

Ik heb nu lege 1 U kasten besteld voor 150 p/stuk wat voorn moederboard en processor moet ik er nu in doen? om een degelijke goede server tehebben ?

PS. het moet wel in 1u case passen.

renko

Linkjes naar onderdelen zijn welkom :)

Solid
25/12/06, 19:12
www.tweakers.net/pricewtach Daar kun je de prijzen vinden.

Wil je een echr servermobo of een desktopmobo in je server?

Jorem
25/12/06, 21:02
Je hebt het over oude pc onderdelen. Ga je dan dus desktop spullen voor de server gebruiken, of heb ik dat verkeerd?

Zou ik die kast echt voor een serverboard gaan. Heb hem zelf gehad met Asrock bordje en werd echt te warm met AMD Athlon 3000+. Geheugen houdt luchtstroom tegen namelijk bij meeste desktop bordjes. Na halfjaar deed moederbord niks meer. Ook de 2 heeft het maar een 6 maanden gedaan.

Magus
27/12/06, 15:50
Markplaats desktop onderdelen server, zou ik niet mee adverteren :X

Maar als je nu een echt leuk servertje in elkaar gaat schroeven met nieuwe serveronderdelen dan gaat dat wel goedkomen. Vraag een kvk en btwnummer aan, dan kun je bij veel groothandels terecht en blijft je prijs ook laag.

Stewie
27/12/06, 16:06
nouw die dell doet er ook maar iets in hoor... kijk naar de Dell 350 is gewoon een intel systeem df2

Een Dell 350? Wat moet dat zijn? Een desktop systeem?
Als je bij Dell een server besteld, krijg je...... een server! Met serverhardware, serversupport en serverprijs.

Kan iemand de spelfout uit de topictitel halen?

InterNetjes
27/12/06, 16:19
Een Dell 350? Wat moet dat zijn? Een desktop systeem?
Als je bij Dell een server besteld, krijg je...... een server! Met serverhardware, serversupport en serverprijs.

Kan iemand de spelfout uit de topictitel halen?

dat is breezertaal, voorn = voor een.

Desktophardware kan wel, maar dan geen AMD of zware intel-processor.
Asrock mobo, thermaltake 1u cooler en klaar is kees.

tdw
27/12/06, 17:10
Er stond of 'iemand de spelfout eruit kon halen', niet 'vertaal de topictitel even voor me'.
En niet 'asrock mobo', dat is niets. Koop een Tyan ofzo. Of iets van een merk (asus, msi etc)

Sphere
27/12/06, 17:10
dat is breezertaal, voorn = voor een.

Desktophardware kan wel, maar dan geen AMD of zware intel-processor.
Asrock mobo, thermaltake 1u cooler en klaar is kees.

Ik weet niet onder welke steen jij vandaan komt maar ik zie geen reden waarom een "lichte" intel processor wel op desktop hardware kan draaien en een AMD processor niet. Er zijn vrij veel mensen hier op WHT die semprons en A64's op desktop hardware draaien zonder enige problemen.

Zet dat woordje zware maar voor "AMD of intel processor" :)

phreak
27/12/06, 17:16
dat is breezertaal, voorn = voor een.

Desktophardware kan wel, maar dan geen AMD of zware intel-processor.
Asrock mobo, thermaltake 1u cooler en klaar is kees.

Asrock is zooo fout in productie machines.

BeneluxGaming
27/12/06, 18:20
Asrock is inderdaad niet 1 van de beste. Maar toch komt het volgens mij uit de zelfde fabriek als Asus.

renkovdort
27/12/06, 19:40
dus wat moet ik kopen voor die 1u bak ?