PDA

Bekijk Volledige Versie : Website om geld te verdienen door artikels te schrijven



assemble
22/12/06, 18:32
Wat denk jullie ervan? http://www.oondi.com/nl/ De site is gebaseerd op het Web 2.0 principe; een beetje AJAX hier en daar, publieke Bèta en vooral RSS feeds all-around :-)

Hij is momenteel nog vrij leeg (hoewel er toch al redelijk wat bezoekers langskomen), maar de site is volledig functioneel. Als iemand een zelf-geschreven artikel heeft liggen en/of een opstapje wilt om een eigen weblog te beginnen; hier kan je je schrijftalent laten beoordelen en je wordt er nog voor betaald ook, dus test het even uit en laat me weten wat je ervan vindt.

Bedia
22/12/06, 18:38
Het principe is leuk, alleen betwijfel ik of mensen het echt gaan gebruiken. Ik moet toegeven dat ik niet de tijd heb genomen om mijzelf in te schrijven.

Ik ben wel benieuwd of je een bepaald systeem hebt gescript om mensen te betalen voor kwaliteit artikelen. Hoe beoordeel je de kwaliteit? Wordt het automatisch gedaan of handmatig?

assemble
22/12/06, 19:15
Er wordt een controle uitgevoerd voordat het artikel op de site verschijnt op zware overtredingen zoals racisme en dat soort zaken. Als de kwaliteit voldoende hoog is wordt het gepubliceerd en kunnen geregistreerde ledden stemmen uitbrengen.

onlineproduct
22/12/06, 19:23
Wat ik me alleen direct af vraag is: Wie betaald dit allemaal? Het geld dat door de schrijvers verdient wordt moet ergens vandaan komen. De opbrengst van de Google Ads is dan waarschijnlijk goed voor de kosten van de site zelf, maar niet voor de schrijvers. Zeker niet als dit groot wordt.

Triloxigen
22/12/06, 19:50
Het ziet er erg mooi en overzichtelijk uit!

Maar persoonlijk twijfel ik ook over de haalbaarheid van het concept.

EHS-Jerre
22/12/06, 20:34
er bestaan er al zoveel en gratis :s

Henky!
22/12/06, 23:07
Of Topic:

"Economische crisis In de jaren die voorafgingen aan de Tweede Wereldoorlog voerde Japan noodgedwongen een agressieve, militaristische politiek gericht op territoriale expansie."

:-)

assemble
24/12/06, 09:50
Wat ik me alleen direct af vraag is: Wie betaald dit allemaal? Het geld dat door de schrijvers verdient wordt moet ergens vandaan komen. De opbrengst van de Google Ads is dan waarschijnlijk goed voor de kosten van de site zelf, maar niet voor de schrijvers. Zeker niet als dit groot wordt.

De opbrengst van de Google Ads gaat net naar de schrijvers. Er zijn nog pagina's (zoals de index) die niet aan één auteur gelinkt kunnen worden, deze moeten genoeg opbrengen om voor de hosting te betalen.