PDA

Bekijk Volledige Versie : Benodigdheden



cooldance
20/12/06, 02:21
Hallo,

Ik ben bezig met het opzetten van een website. Deze is gebaseerd op ASP.net 2.0 en draait op een SQL Database (geen MySql)

Nu wil ik graag weten wat ik nodig heb om deze site te hosten.
Ik ga zelf een server ergens plaatsen.
Het gaat dus om

welke versie van Windows kan ik gebruiken (kan ik XP pro gebruiken of ben ik genoodzaakt server 2003 te gebruiken?)
Welke versie van MS Sql kan ik gebruiken (kan ik ook SQL Express 2005 gebruiken?)

Alvast bedankt voor de informatie..

gjtje
20/12/06, 02:26
Windows 2003 Web editie en SQL Express 2005 is de basis. Als dit niet voldoet kan je ee stapje hoger met je SQL Server maar dan heb je Windows 2003 Standaard nodig. De prijs verveelvoudigd dan wel.
Ik zeg altijd dat je pas over een andere SQL Server versie hoeft na te gaan denken als je daar een dedicated server voor in gaat richten. :)

cooldance
20/12/06, 02:30
ok bedankt. Dus je bedoelt dat als ik een aparte webserver en SQL server ga gebruiken dan moet ik overstappen op een zwaardere versie van SQL en Server 2003 Standaart.

Dan weet ik voor nu even genoeg.. heel erg bedankt voor de informatie.

EHS-Jerre
20/12/06, 12:58
je kan ook gewoon win 2003 server laten runnen, en dan apache/Reactor server erop laten runnen.
Dan heb je ineens php en alles

Triloxigen
20/12/06, 13:11
Je hebt uiteraard ook nog de kennis nodig..

cooldance
20/12/06, 15:28
je kan ook gewoon win 2003 server laten runnen, en dan apache/Reactor server erop laten runnen.
Dan heb je ineens php en alles

Maar ik heb helemaal geen php nodig..
En volgens mij, wat ik heb gelezen is dat een heel gedoe om dat werkend te krijgen.

Tevens heb ik ergens gelezen dat asp.net 2.0 niet echt goed werkt op apache. Ik denk dus dat dat voor mij geen optie is.