PDA

Bekijk Volledige Versie : Etiketten programma



ErikKosters
16/12/06, 23:13
Beste WHT-ers,

Ik ben momenteel opzoek naar een etiketten programma. En als het kan dat deze de gegevens uit een MYSQL 4.0 database kan halen. Ik weet niet of zo'n programma bestaat. Heb wel eens de winkel doorgezocht hier in de buurt maar kan enkel programma's vinden waar je zelf de adressen moet invoeren.

Het zal er vast zijn. Mag best wat kosten :), weet iemand toevallig zo'n programma? En eventueel een plek waar ik die etiketten kan kopen. Gewoon voor het adres dus :) voor op enveloppen etc.


Mvg,

Henky!
16/12/06, 23:24
Volgens mij kan het gemiddelde, wat betere print programma dit soort dingen ook wel. Maar geheel gratis zijn bijvoorbeeld de programma's van www.avery.nl. Hebben ze natuurlijk wel het liefst dat je ook met Avery etiketten werkt maar ook daarvan zijn goedkopere, merkloze versies verkrijgbaar. En anders gewoon een beetje knutselen.

ErikKosters
16/12/06, 23:41
Weet anders iemand een software pakket dat dit kan? En waar ik dit kan kopen/bestellen.

Bullcat
17/12/06, 01:11
msoffice misschien , even de gegevens importeren in access en iets maken die elke keer het volgende recors uitleest ?

ErikKosters
17/12/06, 01:52
Ik heb MS Office Access 2003, hoe laat ik deze verbinden met mijn MYSQL server?

Bullcat
17/12/06, 01:54
een dump downloaden van je sql database en die importeren in access al geprobeerd ?

Kenneth
17/12/06, 09:49
via MySQL ODBC module een verbinding maken met MySQL server (wel zorgen dat poortje op server openstaat en dat je IP in access list staat) en dan ODBC met je MySQL laten verbinden en dan Access met ODBC laten verbinden ;)

Aessence
19/12/06, 22:55
Gebruik de afdruk samenvoegen wizard in MS Word; daar zitten een hele berg (standaard)etiketten als soort template in en je kan via o.m. odbc koppelen met bijna elke databron.

Mocht het niet online lukken kan je een export importeren in Access of Excel en de gegevens zo gebruiken.

George/

ErikKosters
20/12/06, 00:29
En met welk programma (binnen MS Office) kan ik deze output dan omzetten naar envelop teksten en ook daadwerkelijk als etiketten printen.

BsHosting
20/12/06, 00:39
volgens mij is het met een dymo mogelijk

ErikKosters
20/12/06, 00:49
Dat bedoel ik niet.. Ik ga morgen ff naar de stad om van die vellen te kopen voor etiketten.. Das een stuk goedkoper dan een dymo :) en nog effectiever ook (sneller). Maar moet ik ook hiervoor apart etiketten programma gebruiken?

Freakingme
20/12/06, 01:09
Voor zover ik mij nog word kan herinneren:
- start word op
- bestand
- nieuw
en zoek nu naar iets als etiketten bij de templates (evt halen van office cdrom als je die nog niet hebt geinstalled).
- Beantwoord enkele vragen over het papier dat jij hebt gekocht
- selecteer die odbc bron.

En je bent klaar. Heb je tot zo ver ik mij herinner geen apart etiketten programma nodig, ook geen dymo ;)

Misschien moet je nog wel de odbc-mysql connector downloaden: http://mysql.org/downloads/connector/odbc/3.51.html

BsHosting
20/12/06, 06:21
Dat bedoel ik niet.. Ik ga morgen ff naar de stad om van die vellen te kopen voor etiketten.. Das een stuk goedkoper dan een dymo :) en nog effectiever ook (sneller). Maar moet ik ook hiervoor apart etiketten programma gebruiken?


sneller printen dan een dymo zal niet meevallen 50 etiketten per minuut.
voordeel is je kunt alles importeren en adresboek etc zit erin.
koppeling met word etc.

losse etiketten heb je altijd verlies mee is mijn ervaring, zeker als je er bv maar 10 moet printen ipv bv 12 als er zo'n aantal op een vel zit.
die 2 lopen meestal niet soepel meer uit je printer.

qua kosten valt het wel mee heb er zelf ook al 1,5 jaar 1 in gebruik en de etiketten zijn zelfs goedkoper dan een pak labels.

ErikKosters
20/12/06, 11:58
Bedankt het is gelukt. De makkelijkste methode was in PHPMYADMIN even de database tabel outputten en dit invoeren bij MS Word. Hier kon ik die invoer via een wizard invoegen, vanmiddag even etiketten halen en kijken of alles goed werkt :).

crazycoder
20/12/06, 12:22
Eenvoudigste manier:
select * from tabellen into outfile
Dit geeft een tab gescheiden bestand.
Deze importeer je heel simpel in bijv access.

Access heeft wizards om etiketten te printen.

Je kan het tabgescheiden bestand volgens mij ook bij word als bestand met adressen gebruiken..

groenleer
20/12/06, 12:46
sneller printen dan een dymo zal niet meevallen 50 etiketten per minuut.

Gaat wel hoor, mijn laserprinter doot 14 pagina's per minuut. 10 etiketten per pagina. 14*10 = 140 etiketten per minuut ;)
En dan denk ik dat er nog wel meer etiketten op een pagina kunnen zitten.



voordeel is je kunt alles importeren en adresboek etc zit erin.
koppeling met word etc.

losse etiketten heb je altijd verlies mee is mijn ervaring, zeker als je er bv maar 10 moet printen ipv bv 12 als er zo'n aantal op een vel zit.
die 2 lopen meestal niet soepel meer uit je printer.

qua kosten valt het wel mee heb er zelf ook al 1,5 jaar 1 in gebruik en de etiketten zijn zelfs goedkoper dan een pak labels.

Je moet wel zorgen dat als je er 2 overhoud, je deze de volgende keer als eerste je printer in laat gaan (boven aan). Zodat je printer niet over het gladde plastic heen slipt om het papier door te voeren.

Verder maak ik gebruik van een custom programma voor alle correspondentie.
Dit maakt het makkelijk om standaard brieven en mailings op te stellen en deze naar een selectie te versturen, of juist naar iedereen.

BsHosting
20/12/06, 13:13
@ groenleer

laserprinter kan idd sneller maar mijn ervaring is toch dat het je vaker mislukte etiketten kost.
buiten dat is de kostprijs vele malen hoger in verhouding dan met een dymo bv.

dymo heb je alleen aanschafkosten en de etiketten (gewoon copie pakken die zijn 60% goedkoper dan de originele).
en inkt en toner heb je niet dus lijd je daar ook geen kosten aan.

ErikKosters
20/12/06, 14:52
Heb zojuist een etiketten pakket gekocht (360 stuks in totaal aan etiketten) en was hiervoor slechts 3.69 kwijt. Dit noem ik niet echt veel geld.. en een printer hebben we al dus tja :).

Verder vondt ik de oplossing van mijzelf iets makkelijker (@crazycoder).. Het kan gewoon met phpmyadmin outputten en ik was binnen 2min klaar en kan printen.

Proxio
20/12/06, 14:57
Hier ook naar alle tevredenheid 2 Dymo's in gebruik. Wel van die goedkopere modelletjes de Dymo 310's aangezien we niet veel labels printen.

BsHosting
20/12/06, 15:00
Hier ook naar alle tevredenheid 2 Dymo's in gebruik. Wel van die goedkopere modelletjes de Dymo 310's aangezien we niet veel labels printen.

ik heb zelf de 320 destijds gekocht voor de beste prijs.
fallisementspartij slechts 49 euro voor betaald.

p.s heb wel een adres voor je als je goedkopere labels wilt pm me maar als je interesse hebt.
zijn dezelfde als van dymo alleen staat er geen dymo op.

ErikKosters
20/12/06, 15:03
zijn dezelfde als van dymo alleen staat er geen dymo op.

Dan zijn het ook niet dezelfde ;)

BsHosting
20/12/06, 15:06
Dan zijn het ook niet dezelfde ;)

Toevallig wel.
alleen dat bedrijf wat die dingen nu levert aan ons besteld ze mee bij een erg grote bestelling voor een klant van hun.

die krijgt ze dus zonder opdruk van dymo geleverd, let op ik praat hier niet over 1 simpele overdoos op jaarbasis voor die klant van hun maar over een hele trailer vol.

met zo'n aantallen kun jij alles voor elkaar krijgen.

crazycoder
20/12/06, 15:18
Verder vondt ik de oplossing van mijzelf iets makkelijker (@crazycoder).. Het kan gewoon met phpmyadmin outputten en ik was binnen 2min klaar en kan printen.
Moet eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb van wat je wel of niet met phpmyadmin kan doen. Nog nooit naar gekeken, waarom zou je ook als je het ook met de mysqlclient kan.... maar dat is meer iets voor een andere discussie..

Zelf doe ik er trouwens ook niet veel langer over dan een paar minuten :)

Henky!
20/12/06, 22:38
Hier ook naar alle tevredenheid 2 Dymo's in gebruik. Wel van die goedkopere modelletjes de Dymo 310's aangezien we niet veel labels printen.

Wij hebben een dubbele Dymo (twin turbo, wel irritant zeg, die felle blauwe lampjes). Iemand die toevallig weet hoe je hem standaard op 'automatisch verwisselen rol' zet?

TuCje
21/12/06, 10:23
Ik heb ook maar een dymo gekocht, ik zit altijd te ruzien met die stickerbladen...Te groot, te klein, scheef, buiten papier AAAAAAHHH :P

Ik zal zeker gebruik maken van de mogelijkheden hier ;)

groenleer
22/12/06, 10:14
Office Centre heeft vanaf zaterdag toch vrijdag een Dymo in de aanbieding voor 69 ex btw als ik mij niet vergis.

Zat net op de officecentre website te kijken, maar kan deze aanbieding niet terug vinden.
Kan iemand mij vertellen welk type dat ze in de aanbieding hebben?

BsHosting
22/12/06, 12:26
als ie in de aanbieding is staat ie ook op de site.

waar heb je het dan gezien zelf.

kan een apart foldertje zijn maar heb hier nog geen post gezien.

Komto
22/12/06, 12:28
Ja staat in een apart foldertje, zag het vanmorgen ook!
Het is die simpele versie, die 1 etiket uitprint ;)

600 ofzo kan dat?
Kan vanavond wel even kijken, maar moet nu echt weg.

groenleer
22/12/06, 13:33
We krijgen normaal elke 2 weken de ' standaard ' folder. Deze is gevuld met aanbiedingen die 2 weken geldig zijn.

Een week later krijg je altijd zo'n aparte extra folder. In deze extra folder staat alles vermeld. Ik kreeg hem gisteren aan, maar heb op dit moment de folder natuurlijk niet bij de hand.

Als iemand mij precies kan vertellen welke Dymo het is zou ik dus heel blij zijn op dit moment.

BsHosting
22/12/06, 16:00
heb de folder net binnen

dymo-400 serie van 99 voor 79 ex btw

Nesta
22/12/06, 21:19
Staat hier ook op de laatste pagina.
officecentre.nl/NR/rdonlyres/DC4862BD-3B97-42DE-814E-E6C78F17EB0C/1452/F27a57definitief.pdf

Staat niet bij dat het alleen morgen van toepassing is. Bij producten waar dit wel van toepassing is, staat het er expliciet vermeld.

Hmm, ik mag nog geen links posten. Dan maar zonder h ttp://ww w.

Best4U
23/12/06, 00:32
Ik heb die 400 eergisteren ook aangeschaft bij het officecentre en ze hadden nog een behoorlijke voorraad staan ;)

groenleer
23/12/06, 19:17
Ik heb die 400 eergisteren ook aangeschaft bij het officecentre en ze hadden nog een behoorlijke voorraad staan ;)

Zijn ze bij jullie net zo soepel als hier?

Hier wil men nog wel eens wat eerder de actie in laten gaan als de bestelling binnen is voor de actie.

Best4U
24/12/06, 15:13
Blijkbaar wel...

Ik wist niet eens dat er een actie was. Moest toch zo'n ding hebben en zag achteraf pas dat het een special was.

Erikcreative
15/05/07, 14:15
Ik wil adressen bestellen via kvk.nl . Ik wil deze in word verwerken zodat automatisch het goede adres op de brief komt te staan. Weet iemand welke optie ik moet kiezen?

Bestandsformaat
Hier kunt u het formaat selecteren waarin u het bestand geleverd wilt krijgen. U kunt kiezen uit:
ASCII vaste veldlengte (tekstformaat met vaste veldlengtes, bijv. te openen in veel databaseprogramma´s);
Excel (CSV) (bestand door komma´s gescheiden, bijv. te openen in een spreadsheet zoals Excel);
dBase III plus (te openen in programma´s zoals dBase, Access en Lotus Approach);
Word (RTF) doorlopend (te openen in tekstverwerkers zoals Word; alle adressen achter elkaar);
Word (RTF) één dossier per pagina (te openen in tekstverwerkers zoals Word, ieder adres op nieuwe pagina);
Word (RTF) mailmerge (te openen in tekstverwerkers zoals Word - als samenvoegbestand);

Deimos
15/05/07, 16:00
Ik wil adressen bestellen via kvk.nl . Ik wil deze in word verwerken zodat automatisch het goede adres op de brief komt te staan. Weet iemand welke optie ik moet kiezen?

Bestandsformaat
Hier kunt u het formaat selecteren waarin u het bestand geleverd wilt krijgen. U kunt kiezen uit:
ASCII vaste veldlengte (tekstformaat met vaste veldlengtes, bijv. te openen in veel databaseprogramma´s);
Excel (CSV) (bestand door komma´s gescheiden, bijv. te openen in een spreadsheet zoals Excel);
dBase III plus (te openen in programma´s zoals dBase, Access en Lotus Approach);
Word (RTF) doorlopend (te openen in tekstverwerkers zoals Word; alle adressen achter elkaar);
Word (RTF) één dossier per pagina (te openen in tekstverwerkers zoals Word, ieder adres op nieuwe pagina);
Word (RTF) mailmerge (te openen in tekstverwerkers zoals Word - als samenvoegbestand);
ZOu zelf voor de CSV (Excel) versie kiezen. Je kan dan gemakkelijk een merge doen en tevens snel converteren naar een van de andere mogelijkheden.

TiMMiEJ
15/05/07, 19:53
Bedankt het is gelukt. De makkelijkste methode was in PHPMYADMIN even de database tabel outputten en dit invoeren bij MS Word. Hier kon ik die invoer via een wizard invoegen, vanmiddag even etiketten halen en kijken of alles goed werkt :).

Je had ook iets kunnen knutselen in PHP. Dan zou je je etiketten in een PDF file kunnen proppen op de milimeter nouwkeurig.

cashmere
15/05/07, 19:56
Ik wil adressen bestellen via kvk.nl . Ik wil deze in word verwerken zodat automatisch het goede adres op de brief komt te staan. Weet iemand welke optie ik moet kiezen?

Bestandsformaat
Hier kunt u het formaat selecteren waarin u het bestand geleverd wilt krijgen. U kunt kiezen uit:
ASCII vaste veldlengte (tekstformaat met vaste veldlengtes, bijv. te openen in veel databaseprogramma´s);
Excel (CSV) (bestand door komma´s gescheiden, bijv. te openen in een spreadsheet zoals Excel);
dBase III plus (te openen in programma´s zoals dBase, Access en Lotus Approach);
Word (RTF) doorlopend (te openen in tekstverwerkers zoals Word; alle adressen achter elkaar);
Word (RTF) één dossier per pagina (te openen in tekstverwerkers zoals Word, ieder adres op nieuwe pagina);
Word (RTF) mailmerge (te openen in tekstverwerkers zoals Word - als samenvoegbestand);


Excel of DB3 kan je sowieso makkelijk importeren in Word. Check "wizard samenvoegen", maak je zo verzendlijsten e.d.

crazycoder
15/05/07, 23:15
Je had ook iets kunnen knutselen in PHP. Dan zou je je etiketten in een PDF file kunnen proppen op de milimeter nouwkeurig.
Er wordt gevraagd voor gebruik in word. Waarom suggereer jij dan om het in php te doen?

In Word is dit heel snel en simpel te doen.. Hooguit 5 minuten als je er minder bedreven in bent.

Aangezien word prima met csv bestanden overweg kan zou ik die kiezen. Van de andere kant kan je ascii ook vrij snel via bijv excel omzetten naar csv..
Ik zou in ieder geval zeker geen rtf oid kiezen.