PDA

Bekijk Volledige Versie : PCExtreme verhuizing



Thijssss
16/12/06, 14:35
Ik krijg zojuist een brief binnen dat PCExtreme gaat verhuizen van TelecityRedbus 3 naar het datacentrum van Versatel in Amsterdam.
(vanwege de problemen bij redbus, prijs steigingen etc')

Daarnaast gaan ze alle routers en coreswitches vervangen en word hun capaciteit van 13Gbit/s uitgebreid naar 30Gbit/s. Helaas staat er verder
geen informatie hierover wat voor veranderingen het allemaal betreft.

Helaas vermelden ze ook een prijs steiging waar ik personelijk helemaal
niet zo blij mee ben maar er word weinig verteld over hoeveel dit bedraagt.
(niet 2x zoveel staat er enkel).

De verhuizing gaat plaats vinden van 18 januari tot 28 februari.
Daarnaast krijgen klanten voor 10 januari bericht hierover en zullen de verhuizingen s'nachts plaats vinden.


Volgens mij is het Versatel datacentrum wel een goeie keuze, netwerk upgrades zijn daarnaast altijd top! Enkel hoop ik spoedig bericht te krijgen
over wat me dat extra gaat kosten in de toekomst. De eerste 3 maanden
na de verhuizing worden de nieuwe prijzen nog niet doorgevoerd om de klant
iets te sparen.

crazycoder
16/12/06, 15:14
En wat is exact je vraag?

Prijsstijgingen zitten er volgens mij zo'n beetje overal aan te komen. Zodra ze de daadwerkelijke prijs aan weten te geven kan je op dat moment altijd nog besluiten om elders te plaatsen..

systemdeveloper
16/12/06, 15:22
Als ik nu weer een prijsstijging voor mijn flikker krijg, kap ik ermee... dan ga ik jetski's verhuren in zuid-amerika.

masterpe
16/12/06, 15:26
Maar als ze na al drie maanden een prijsverhoging gaan doen, waardoor je er voor kiest om te gaan verhuizen dan moet je dat weer gaan verkopen aan je klanten dat je in een helekorte tijd 2 keer een downtime gaat krijgen.

Thijssss
16/12/06, 15:30
En wat is exact je vraag?

Prijsstijgingen zitten er volgens mij zo'n beetje overal aan te komen. Zodra ze de daadwerkelijke prijs aan weten te geven kan je op dat moment altijd nog besluiten om elders te plaatsen..

Niet alles hoeft direct een vraag te zijn hoor hierzo, ik vermeld gewoon wat nieuws. Wie weet wat er verder over gediscusseerd word of iemand die nog
wat feiten weet. Je hoeft dus niet te antwoorden :rolleyes:

blieb
16/12/06, 15:33
Ik ben ook benieuwd naar die prijsverhoging, ik heb m'n server daar geplaatst omdat het slechts 17 euro per maand koste.

nu is het een paar maanden 35,-. Ik vind dat ze in de brief hadden moeten zetten om hoeveel verhoging of om er niet in te plaatsen dat de prijs omhoog ging. Gelukkig melden ze wel dat de prijs niet verdubbelt word.

Ik ben benieuwd.

Verder is het versatel datacenter een goede keus, ik vind het er erg professioneel uitzien. En met 24/7 geschoold personeel kunnen ze altijd een klein probleem aan je server verhelpen. ik denk wel dat er een verbetering in de service zal plaatsvinden dus :D

Proxio
16/12/06, 15:38
Heeft iemand meer informatie / site over het Versatel datacenter? Kon zo snel niet echt veel vinden?

peerke
16/12/06, 15:40
En met 24/7 geschoold personeel kunnen ze altijd een klein probleem aan je server verhelpen. ik denk wel dat er een verbetering in de service zal plaatsvinden dus :D

Dat is helaas geen garantie. Er zijn genoeg mensen die ongeschoold zijn, maar zichzelf dingen aangeleerd hebben. En in die personen heb ik meestal toch net wat meer vertrouwen dan mensen die klakkeloos alles aannemen wat iemand anders opschrijft of roept..

maartenb
16/12/06, 15:42
Ik ken het versatel datacenter niet goed en kan er eigenlijk ook bijna geen info over vinden. Weet iemand of je daar ook kantoren in het datacenter kan huren. PCX heeft namelijk in Red Bus een kantoor en daardoor zijn ze erg snel op de vloer, het zou een groot nadeel zijn als dat nu niet meer zo was.

Teun
16/12/06, 15:54
Mag ik vragen wanneer je 'die brief' hebt gehad? heb namelijk als dedi klant niets gehad...

maartenb
16/12/06, 16:01
Ik krijg zojuist een brief binnen
Staat in z´n post.

rayden
16/12/06, 16:24
Als ik nu weer een prijsstijging voor mijn flikker krijg, kap ik ermee... dan ga ik jetski's verhuren in zuid-amerika.

Zoek je nog een partner daarvoor? :P

Ryan Kalkhoven
16/12/06, 17:54
Ik kan je niets vertellen over kantoren in het Gyrocenter van Versatel. Wel is het een net DC met een aantal flinke vloeren en prima voorzieningen. Momenteel is er (nog) geen 24 uurs bezetting, maar dat zit wel in de planning voor begin volgend jaar.

Thijssss
16/12/06, 18:09
Mag ik vragen wanneer je 'die brief' hebt gehad? heb namelijk als dedi klant niets gehad...

Ik ben ook dedi klant.
Deze brief is gisteren verstuurd.. (datum staat op 15).

blaaat
16/12/06, 18:27
Heeft iemand meer informatie over versatel DC, (adres,website enzo)?

Shadowfox
16/12/06, 18:39
Ik kreeg net ook de brief voor me ogen en was eigenlijk best verbaast.

Voor de branche ansich vind ik het een slecht teken.

Het is allemaal leuk en aardig dat er weer een prijsstijging gaat komen maar dan zou ik er graag iets anders voor terug zien. Netwerkupgrades zijn goed maar in dit geval niet noodzakelijk. Om die reden de prijsverhoging goed te praten is onredelijk.

Dat er 24x7 personeel aanwezig is prima, er gebruik van maken kost nog steeds geld normaliter. Als ze deze extra service als "best effort" nu erbij leveren ben ik meer tervreden.

Op een gegeven moment wordt je er gewoon moe van dat er weer wat speelt. Twee keer binnen een jaar een prijsstijging is snel! Zo krijg ik toch heel snel minder vertrouwen in alles, ook de branche.

Wat ik helemaal niet snap dat de prijzen weer omhoog moeten? Dat is contractueel toch vastgelegd en niet voor drie maanden mag ik aannemen!

Wido
16/12/06, 19:35
Deze thread valt me nu pas op, dus ik zal even reageren.

Prijsstijgingen zaten er sowieso aan te komen, op het moment dat we in RedBus zouden blijven dan werd ons contract daar verlengt, echter moesten we dan wel tekenen voor een hogere prijs.

Omdat het daar echter vol zat en we niet meer tevreden waren (stroom, management, etc), hebben we besloten te verhuizen. We zijn in Easynet geweest, EU Networks (Global Voice), Global Switch, van alles, maar Versatel kwam daar het beste uit de bus.

Versatel kon ons daar een een beter aanbod doen en een contract van 10 jaar bieden.

De prijsstijgingen komen vooral door energie, dat is tegenwoordig ontzettend duur en we hebben er steeds meer van nodig.

Verder behouden wij een kantoor in het datacenter waar personeel zal zitten.

Wij gaan samen met Reasonnet voor 24 uurs bemanning zorgen die ook de toegang zullen regelen, dat zal dus niet voor Versatel gebeuren.

Dit personeel zal op best-effort basis beschikbaar zijn, je kan dus gewoon in de nacht remote-hands aanvragen of iets anders.

Een website van het datacenter is er niet, ik heb wel een paar foto's die ik heb gemaakt met mijn telefoon: http://crew.pcextreme.nl/~wido/img/versatel_gyrocenter/

Het datacenter zelf ligt ook aan de Gyroscoopweg, het ligt naast S101 aan de A10. Met Google Eart kan je hem vinden op: http://crew.pcextreme.nl/~wido/files/kmz/Versatel_Gyrocenter.kmz

Over de prijs kan ik zelf ook weinig zeggen, ik ben alleen van de techniek. Persoonlijk verwacht ik geen ontzettend hoge stijging (geen 50%), maar pin me daar niet op vast, ik weet het gewoon niet.

Het is er juist express wél in vermeld om niet achteraf te krijgen dat ons wordt verweten eerst de klant lekker te maken met mooie verhalen over het datacenter en dan ineens de prijs te verhogen.

Er zijn een hoop factoren nog niet compleet bekend, daarom is er nog geen nieuwe prijs berekend.

Het netwerk wordt inderdaad compleet herzien, er zijn nieuwe routers van Foundry gekomen en wij hebben zelf een compleet nieuwe foundry core aangeschaft.

Daarnaast gaan lijnen zoals D-Tag (T-Systems) naar 10Gbit en ook OpenPeering gaat naar 10Gbit toe.

Verder krijgen we nog een volledig eigen suite met ruimte voor 40 cabinets. Deze is met een hek (boven én onder de vloer) afgesloten.

Wij moeten voor 1 maart weg zijn uit RedBus. We werken druk aan een complete planning en publiceren die ook zo snel mogelijk op http://noc.pcextreme.nl/

Thijssss
16/12/06, 19:44
Bedankt Wido!

Weten we toch weer iets meer :lovewht:

gjtje
16/12/06, 19:45
Ip's blijven ongewijzigd? Verder kan het me niet zo veel schelen wat er gebeurd, dat komt wel goed, alleen alle servers her ip'en en dns records aanpassen is een naar werk. ;)

Wido
16/12/06, 19:48
Alle IP's blijven het zelfde (staat ook in de brief), daar veranderd helemaal niets aan.

V v Zuydewijn
16/12/06, 20:31
Och wat hoop ik dat de prijzen gaan stijgen en er een heleboel hosters gaan omvallen. Eindelijk de langverwachte shake-out. Vervolgens zullen er enkele 10tallen tot 100 hosting clubs overblijven en is er naast een gezonde concurrentie een boterham te verdienen! En hoeven we niet meer met kleuters concurreren die 100gb ruimte en 5 terrybyte data aanbieden voor 99 cent per kwartaal.

Thijssss
16/12/06, 20:36
Och wat hoop ik dat de prijzen gaan stijgen en er een heleboel hosters gaan omvallen. Eindelijk de langverwachte shake-out. Vervolgens zullen er enkele 10tallen tot 100 hosting clubs overblijven en is er naast een gezonde concurrentie een boterham te verdienen! En hoeven we niet meer met kleuters concurreren die 100gb ruimte en 5 terrybyte data aanbieden voor 99 cent per kwartaal.

Je gaat wel erg offtopic hoor vind ik, en dat soort klanten wens ik helemaal
niet te hebben.

eMiz0r
16/12/06, 20:48
Och wat hoop ik dat de prijzen gaan stijgen en er een heleboel hosters gaan omvallen. Eindelijk de langverwachte shake-out. Vervolgens zullen er enkele 10tallen tot 100 hosting clubs overblijven en is er naast een gezonde concurrentie een boterham te verdienen! En hoeven we niet meer met kleuters concurreren die 100gb ruimte en 5 terrybyte data aanbieden voor 99 cent per kwartaal.

Waarom moeten er hosters omvallen? Ja stomme gedachte misschien, maar als alle hosters (net zoals PCextreme) de prijzen gewoon marginaal verhogen is er helemaal niets aan de hand en heb jij nog steeds genoeg om op te zeiken :D

MediaServe
16/12/06, 20:59
We hebben het over het Reasonnet netwerk toch?
Of doet PCX zelf routing? :)

Verhuist alleen PcExtreme of alles van Reasonnet?


Och wat hoop ik dat de prijzen gaan stijgen en er een heleboel hosters gaan omvallen. Eindelijk de langverwachte shake-out. Vervolgens zullen er enkele 10tallen tot 100 hosting clubs overblijven en is er naast een gezonde concurrentie een boterham te verdienen! En hoeven we niet meer met kleuters concurreren die 100gb ruimte en 5 terrybyte data aanbieden voor 99 cent per kwartaal.

Als professionele hoster heb jij toch geen probleem met de concurrentie van een paar kleuters? ;)

Wido
16/12/06, 21:01
We hebben het over het Reasonnet netwerk toch?
Of doet PCX zelf routing? :)

Verhuist alleen PcExtreme of alles van Reasonnet?



Als professionele hoster heb jij toch geen probleem met de concurrentie van een paar kleuters? ;)Reasonnet blijft inderdaad de routing doen.

Reasonnet gaat ook volledig verhuizen (zijn ze al mee bezig).

crazycoder
16/12/06, 21:10
Prijsstijgingen vanwege stroomverbruik is begrijpelijk. Toch zag ik liever dat je naar werkelijk verbruik zou gaan betalen.

Ik zie eigenlijk niet in waarom een dergelijke verhuizing slecht voor de branche zou zijn. Het is juist goed bevestigd te zien dat een DC geen macht heeft als een klant groter wordt.

E-Projects
16/12/06, 21:15
Beter minder betalen dan het (2x)dubbele.

@Wido denk je dat we voor 31 December nog meer info krijgen?

Thijssss
16/12/06, 21:18
Beter minder betalen dan het (2x)dubbele.

Dat is wel heel weinig input, ik begrijp zo ook niet waarop je dit baseert of wat we hier verder mee moeten. :(

SebastiaanStok
16/12/06, 21:19
Ik verwacht wel een.....






Heleboel fotos :D :W:

E-Projects
16/12/06, 21:59
Dat is wel heel weinig input, ik begrijp zo ook niet waarop je dit baseert of wat we hier verder mee moeten. :(

Het is maar een reactie. In je begin post staat er duidelijk dat je er zelf niet blij mee bent met de prijs stijging. Ik heb jou niet gevraagd of je er iets mee wilt doen.

Ik vind dat ze een goede keus gemaakt hebben. Laatste maanden nogal problemen gehad en hoop dat ze in de nieuwe DC het beter doen.

Shadowfox
16/12/06, 22:43
"Laatste maanden nogal problemen gehad en hoop dat ze in de nieuwe DC het beter doen."

Ik hoop dat niet, ik wil dat het zo is :) Anders heeft een verhuizing geen zin natuurlijk.

Wido
16/12/06, 23:24
Ik vind dat ze een goede keus gemaakt hebben. Laatste maanden nogal problemen gehad en hoop dat ze in de nieuwe DC het beter doen.Dan vraag ik me af waar jij het over hebt? Zo ver ik weet heb jij een dedi en die doet het naar behoren, net zoals het netwerk.

Magus
17/12/06, 00:10
Reasonnet krijgt ook z'n eigen technische staff daar 24/7 bij de vloer. Bij elke suite is namelijk een kantoor. Ook krijgen ze een eigen receptie zo wordt gezegd.

Wido
17/12/06, 00:57
Reasonnet krijgt ook z'n eigen technische staff daar 24/7 bij de vloer. Bij elke suite is namelijk een kantoor. Ook krijgen ze een eigen receptie zo wordt gezegd.Dat klopt helemaal.

Proxio
17/12/06, 01:10
Iemand een informatie site over Gyrocenter? :)

SebastiaanStok
17/12/06, 11:04
http://www.rokscom.nl/produkt_detail.php?catId=41&prodId=79&taal=nl&paginaId=2
Dit is het enige wat ik kan vinden... :(

Edit: En deze, via een banner :) http://www.webteam.nl/verhuizen/

cashmere
17/12/06, 11:30
veel success met de verhuizing

ju5t
17/12/06, 14:36
Ze zijn al een tijdje bezig met de suites voor Reassonnet. Wij zitten er nu een 2 maanden (niet via Reassonnet alleen).

Mooi datacenter, alleen is de tijd er nog niet naar om een echt ordeel te geven natuurlijk. Toegang verloopt redelijk soepel tot nog toe, alleen tot de tijd dat er geen 24/7 personeel aanwezig is, is het na kantooruren, tussen 22:00 en 7:00 uit mijn hoofd, iets lastiger om binnen te komen.

Ber|Art
17/12/06, 16:03
Suc6 met de verhuizing, Wido en consorten! :)

Glenn
17/12/06, 21:21
Gyrocenter is groot en inderdaad niet 24/7 bemand. Het heeft 2 entree's. Waarschijnlijk krijgt Reasonnet/PCX de tweede entree ter beschikking.

Wido
17/12/06, 21:25
Gyrocenter is groot en inderdaad niet 24/7 bemand. Het heeft 2 entree's. Waarschijnlijk krijgt Reasonnet/PCX de tweede entree ter beschikking.Klopt, Reasonnet krijgt de tweede entree ter beschikking waar wij met hen samen de bemanning gaan regelen.

Ryan Kalkhoven
17/12/06, 21:26
Wido, Welke ruimte komen jullie in te staan met je cage? 2.20?

Glenn
17/12/06, 21:29
Klopt, Reasonnet krijgt de tweede entree ter beschikking waar wij met hen samen de bemanning gaan regelen.

Doen jullie netjes! Wordt access bij jullie buiten kantoortijden gratis? Access op die tijden bij Versatel kost een hoop geld.

Wido
17/12/06, 21:32
Wido, Welke ruimte komen jullie in te staan met je cage? 2.20?Uhm, de ruimte weet ik niet, maar ik weet wel dat onze cage op de vloer komt waar Zonnet ook staat samen met nog een beveilgingsbedrijf.

Als je de lift uit komt, direct naar links.

@ Glenn, ja die wordt gratis, je kan gewoon 24/7 naar binnen.

Ryan Kalkhoven
17/12/06, 21:32
2e etage?

Wido
17/12/06, 21:33
2e etage?Jup, dat wel.

Op de plattegrond rechts bovenin, die vloer.

Ryan Kalkhoven
17/12/06, 21:33
Ik sta overigens ook in het Gyroscenter en hoef verder ook geen extra kosten te betalen voor entree buiten kantoortijden

Dat is dezelfde ruimte als waar wij staan. Mooie grote ruimte (ik herkende een aantal van je foto's toen de ruimte nog leeg was).
Krijgen jullie een zwarte cage achterin?

Wido
17/12/06, 21:37
Ik sta overigens ook in het Gyroscenter en hoef verder ook geen extra kosten te betalen voor entree buiten kantoortijden

Dat is dezelfde ruimte als waar wij staan. Mooie grote ruimte (ik herkende een aantal van je foto's toen de ruimte nog leeg was).
Krijgen jullie een zwarte cage achterin?Op deze foto zie je onze cage (waar al die rommel staat, die niet van ons is): http://crew.pcextreme.nl/~wido/img/versatel_gyrocenter/DSC00045.JPG

Volgens mij is het hek al gebouwd. Als je de vloer op komt is het direct aan je rechterhand.

Glenn
17/12/06, 21:41
Ik sta overigens ook in het Gyroscenter en hoef verder ook geen extra kosten te betalen voor entree buiten kantoortijden

Dat is dezelfde ruimte als waar wij staan. Mooie grote ruimte (ik herkende een aantal van je foto's toen de ruimte nog leeg was).
Krijgen jullie een zwarte cage achterin?Ryan, sta jij rechtstreeks bij Versatel of via een wederpartij?

Ryan Kalkhoven
17/12/06, 21:43
Op deze foto zie je onze cage (waar al die rommel staat, die niet van ons is): http://crew.pcextreme.nl/~wido/img/versatel_gyrocenter/DSC00045.JPG

Volgens mij is het hek al gebouwd. Als je de vloer op komt is het direct aan je rechterhand.

Dan is het toch een andere ruimte denk ik. Als je in de ruimte waar ik sta binnen kom dan staat het direct vol met kasten, daarachter heb je nog een leeg stuk en achterin zijn een aantal suites/cages neergezet. Als je naar rechts gaat in die ruimte sta je buiten.....


Ryan, sta jij rechtstreeks bij Versatel of via een wederpartij?

Ik sta via Rokscom in de betreffende ruimte

Wido
17/12/06, 21:46
Dan is het toch een andere ruimte denk ik. Als je in de ruimte waar ik sta binnen kom dan staat het direct vol met kasten, daarachter heb je nog een leeg stuk en achterin zijn een aantal suites/cages neergezet. Als je naar rechts gaat in die ruimte sta je buiten.....Aha, dat is de grote vloer. Daar komt Reasonnet ook te staan.

Als je de lift uit komt op de 2e vloer heb je aan je rechterhand nog een deur, daar krijgen wij onze cage.

Dat is dus op de zelfde etage, maar dan een andere ruimte.

Ryan Kalkhoven
17/12/06, 21:50
Oh aan die kant. Ik vroeg me al af wat er nog meer op die etage stond.

Glenn
17/12/06, 21:52
Ik sta via Rokscom in de betreffende ruimte

Ok.

Ben benieuwd wat dit allemaal in de markt en met Redbus gaat doen.

Ryan Kalkhoven
17/12/06, 21:58
Ik ben er ook erg benieuwd naar. Ik heb bij verschillende partijen bij redbus al vrij veel lege cages gezien. Kortom er zijn meer partijen die verhuizen

Wido
17/12/06, 22:26
Ik weet het ook niet. Maar het kan ook wel gunstig uitpakken voor RedBus, ze kunnen nu grote partijen binnen halen waaraan ze complete vloeren kunnen verkopen.

Zo komt de gehele vloer op de tweede verdieping van 2F vrij, daar kan een toko heel wat kwijt. Het hoeft natuurlijk geen hosting partij te zijn. Zo staan er in RedBus ook partijen die bijvoorbeeld backup en archiving doen, dat neemt nogal wat ruimte in.

Glenn
17/12/06, 22:28
Ik weet het ook niet. Maar het kan ook wel gunstig uitpakken voor RedBus, ze kunnen nu grote partijen binnen halen waaraan ze complete vloeren kunnen verkopen.

Zo komt de gehele vloer op de tweede verdieping van 2F vrij, daar kan een toko heel wat kwijt. Het hoeft natuurlijk geen hosting partij te zijn. Zo staan er in RedBus ook partijen die bijvoorbeeld backup en archiving doen, dat neemt nogal wat ruimte in.
TransIP zoekt uitbreiding volgens mij, kunnen ze daarheen ;)

JayvD
17/12/06, 22:48
TransIP zoekt uitbreiding volgens mij, kunnen ze daarheen ;)

Lijkt me niet dat ze 2 vloeren OF alles willen verhuizen.

Denk dat behoorlijk wat mensen daar vertrekken door de prijsstijging. Is niet meer uberbudget :).

DutchTSE
18/12/06, 00:28
eweka gaat er natuurlijk helemaal weg, dus vloer boven receptie komt leeg te liggen (zowel links als rechts vanaf lift gezien?), verder geen idee wat er nog meer leeg komt te liggen

Swiftway-UK
18/12/06, 00:41
Proserve en True gaan er toch ook weg? Rokscom volgens mij ook, verhuizen ook geheel naar versatel zover ik weet.

JayvD
18/12/06, 06:42
Proserve en True gaan er toch ook weg? Rokscom volgens mij ook, verhuizen ook geheel naar versatel zover ik weet.

Of TRUE compleet weggaat is geloof ik niet bekend. ProServe/Reasonnet(dus ook PCExtreme :))/Eweka is geloof ik zeker de rest is onzeker?

Weet zeker dat TransIP blijft (van de week te horen gekregen). De rest is voor mij onbekend.

Paulewk
18/12/06, 09:11
Dan zal Transip waarschijnlijk wel fors in de prijs stijgen.

Shadowfox
18/12/06, 10:36
Dan zal Transip waarschijnlijk wel fors in de prijs stijgen.

Dat is al gebeurd... zie de prijs voor 1U colocatie ;)

demz
18/12/06, 11:34
Ik ben ook benieuwd naar die prijsverhoging, ik heb m'n server daar geplaatst omdat het slechts 17 euro per maand koste.

nu is het een paar maanden 35,-. Ik vind dat ze in de brief hadden moeten zetten om hoeveel verhoging of om er niet in te plaatsen dat de prijs omhoog ging. Gelukkig melden ze wel dat de prijs niet verdubbelt word.

Ik ben benieuwd.

Verder is het versatel datacenter een goede keus, ik vind het er erg professioneel uitzien. En met 24/7 geschoold personeel kunnen ze altijd een klein probleem aan je server verhelpen. ik denk wel dat er een verbetering in de service zal plaatsvinden dus :D

Personeel mag ook wel; Gister Zondag problemen gehad met ip's; nog steeds trouwens, zijn gewoon niet te bereiken; Ik geprobeerd het noodnummer te bellen en gewoon geen gehoor de heledag niet, boze mail gestuurd.

Dus 24/7 personeel zou geen overbodige luxe zijn.

jan post
18/12/06, 11:48
True blijft voor zover ik weet gewoon in Redbus.

fromalk
25/12/06, 13:27
hoe zit het eigenlijk met de bereikbaarheid van versatel?

een tijdje geleden werd ik nl overtuigd om naar pcextreme te gaan vooral namens de bereikbaarheid per trein, is dit nu nog zo een evidente keuze?

Thijssss
25/12/06, 13:29
hoe zit het eigenlijk met de bereikbaarheid van versatel?

een tijdje geleden werd ik nl overtuigd om naar pcextreme te gaan vooral namens de bereikbaarheid per trein, is dit nu nog zo een evidente keuze?

Lijkt me wel, volgens mij zit het versatel DC ietsjes verderop (500m?) dan Redbus. Dat lijkt me dus nog steeds goed te doen vanaf het station.

®on
25/12/06, 13:29
een tijdje geleden werd ik nl overtuigd om naar pcextreme te gaan vooral namens de bereikbaarheid per trein, is dit nu nog zo een evidente keuze?
Redbus en Het Gyrocenter liggen ca. 300 meter van elkaar vandaan.

mousehouse
25/12/06, 14:00
Staat er inmiddels al een hek om het Versatel DC of kun je nog steeds met je auto over het grasveld de parkeerplaats op (en dan dwars door de glazen voorwand van het pand)?

Wido
25/12/06, 15:26
Er staat geen hek omheen, echter zijn er wel rampalen aangebracht rondom het gehele DC.

Randy
25/12/06, 19:05
Dat is al gebeurd... zie de prijs voor 1U colocatie ;)

Wel even erbij zegen dat je nu meer dataverkeer erbij krijgt. Of is me dat verkeerd opgevallen?

DutchTSE
25/12/06, 21:02
Wel even erbij zegen dat je nu meer dataverkeer erbij krijgt. Of is me dat verkeerd opgevallen?
Ze moeten de hoge prijs tenslotte ergens mee compenseren? Dataverkeer kost ze vrij weinig.

fromalk
01/01/07, 23:05
nog iets nieuws?

K heb de verkoopafdeling gecontacteerd voor een hetzij tijdelijk offerte te krijgen zodat k weet wat me voor de boeg staat maar daar heb ik helaas, wellicht met de feesten enz, nog geen reactie op gehad

MVG

Thijssss
01/01/07, 23:26
nog iets nieuws?

K heb de verkoopafdeling gecontacteerd voor een hetzij tijdelijk offerte te krijgen zodat k weet wat me voor de boeg staat maar daar heb ik helaas, wellicht met de feesten enz, nog geen reactie op gehad

MVG

Je mag ze toch wel eventjes wat meer tijd gunnen hoor vind ik.. 1 januarie :S kom op man.. :O

fromalk
02/01/07, 00:22
Je mag ze toch wel eventjes wat meer tijd gunnen hoor vind ik.. 1 januarie :S kom op man.. :O

ja tuurlijk, maar k heb hen een dag of 4 geleden al gecontacteerd ;)

Spyder01
02/01/07, 00:26
ja tuurlijk, maar k heb hen een dag of 4 geleden al gecontacteerd ;)

Dat slaat natuulijk nergens op... dan zou het donderdags of vrijdags geweest zijn. Die mensen hebben ook wel meer te doen, veel te regelen aan het einde van het jaar enzo. Dan nu het weekend + nieuwjaar... je zult morgen of overmorgen vast wel antwoord krijgen.

Bullcat
02/01/07, 00:41
Headout edit: flamen doen we hier niet.

Spyder01
02/01/07, 01:01
Hans,

Deels ben ik het met je eens, maar ligt ook aan het soort bedrijf. Maar dat is mijn mening ;)

Support mail e.d. behandel ik elke dag, elke 5 minuten wordt er mail opgehaald en beantwoord ik alles, soms zelfs s'nachts nog. Storingen e.d. worden meteen verholpen.

Maar offertes, nee ik heb na een druk jaar mijzelf ook maar eens een keer vrij gegeven. En ik denk dat zij zichzelf ook vrij hebben gegeven en de offerte morgen waarschijnlijk komt.

Maar het eind van het jaar is voor een aantal collega's nogal druk geweest, de laatste dingen voor dit jaar nog regelen e.d. wat ik ook wel kan begrijpen. Bepaalde winkels zijn 2 januari ook dicht voor voorraadtelling ;)

®on
02/01/07, 01:11
Ontopic! :mad:
Het gaat hier over een verhuizing van een partij; niet op de beantwoording van vragen over offertes door deze partij.
@Fromalk: op hun website staat duidelijk vermeld hoe men omgaat met beantwoording van vragen per mail en telefonisch. Vanaf dus graag weer ontopic.

SebastiaanStok
02/01/07, 13:48
He waarom doen de webcams het niet :(
Ik wouw even kijken of er wat gebeurd moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren :huh:

Rammboy
02/01/07, 15:36
He waarom doen de webcams het niet :(
Ik wouw even kijken of er wat gebeurd moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren :huh:
Ik weet niet of dit wel het correcte topic ervoor is? (De cams zijn geen eigendom van pcextreme) Maar heel wat ipcams in de Nederlandse datacenters zijn plotseling beveiligd :( .

Thijssss
02/01/07, 15:47
Ik weet niet of dit wel het correcte topic ervoor is? (De cams zijn geen eigendom van pcextreme) Maar heel wat ipcams in de Nederlandse datacenters zijn plotseling beveiligd :( .

Hmm nee ik denk niet dat dit het juiste topic is, volgens mij is er ook vermeld dat in het nieuwe DC er geen beelden mochten worden vrijgegeven van de vloeren.

Neem anders contact op met de partij van de cam's.

Rammboy
02/01/07, 16:02
Hmm nee ik denk niet dat dit het juiste topic is, volgens mij is er ook vermeld dat in het nieuwe DC er geen beelden mochten worden vrijgegeven van de vloeren.

Neem anders contact op met de partij van de cam's.

Zo erg interesseert het mij nu ook weer niet, maar het was wel lollig te zien wat er soms op de datavloer gebeurd.

Apoc
03/01/07, 12:07
Er mogen in het Gyrocenter geen foto's gemaakt worden, laat staan publieke webcams.

Wij staan al maanden in het Gyrocenter en het bevalt goed.

Wido, er staan helemaal geen rampalen om het gebouw, maar er is van binnenuit wel e.e.a aangepast om een kraak aardig moeilijk te maken. Overigens helpt een hek zoals bij RedBus totaal niet tegen ramkraken, als je echt naar binnen wilt rij je daar zo doorheen.

Wido
03/01/07, 12:11
Wido, er staan helemaal geen rampalen om het gebouw, maar er is van binnenuit wel e.e.a aangepast om een kraak aardig moeilijk te maken. Overigens helpt een hek zoals bij RedBus totaal niet tegen ramkraken, als je echt naar binnen wilt rij je daar zo doorheen.Volgens mij staan er aan de kant van de Gyroscoopweg toch echt betonnen rampalen.

Ryan Kalkhoven
03/01/07, 12:18
Volgens mij staan er aan de kant van de Gyroscoopweg toch echt betonnen rampalen.

En bij de ingang staan ook 2 stalen palen.... Je past ertussen met je auto, maar of het lukt als je daar met een flinke vaart aankomt betwijfel ik....

frvge
03/01/07, 12:59
Reasonnet gaat vast wel een eigen hek plaatsen he :p

SebastiaanStok
03/01/07, 20:23
Geen webcams :eek:
Dat zou ik niet overleven :(

frvge
03/01/07, 21:40
Geen cams is jammer, maar kan ik nog inkomen... Maar nu moet ik dus dalijk stock-foto's gebruiken ipv een foto van eigen servers? Nogal belachelijk.

Jurian
03/01/07, 22:46
Foto's op kantoor maken en in je rack erbij photoshoppen :P

Maar, meestal, als je het netjes vraagt aan de beveiliging mag je best van je eigen kast een fotootje maken, het gaat er tenslotte om dat je niet zooi van anderen laat zien, of eventuele beveiligingsproblemen op foto's/cam kan zien. Als het puur je eigen rack is, en je dat netjes vraagt, lijkt me niet dat ze daar een groot probleem van maken?

®on
03/01/07, 22:50
Ontopic aub; hoe men omgaat met het schieten van plaatjes van je server/rack kan je in een evt. nieuw topic kwijt.

fromalk
05/01/07, 23:09
http://pcextreme.nl/producten::colocatie::prijzen

vanaf nu wordt er per watt gerekend merkte ik net op, wil dit dan ook zeggen dat dit de nieuwe definitieve prijs is? of moet de prijsstijging nog daadwerkelijk worden doorgevoerd?

edwinhermkens
06/01/07, 10:37
http://pcextreme.nl/producten::colocatie::prijzen

vanaf nu wordt er per watt gerekend merkte ik net op, wil dit dan ook zeggen dat dit de nieuwe definitieve prijs is? of moet de prijsstijging nog daadwerkelijk worden doorgevoerd?

idd het viel mij gisteren ook ineens op.
net grote moeite gedaan om onze nieuwe webserver in 1u te stoppen, maakt het nu niet meer uit :P

t.bloo
06/01/07, 10:58
wat zou de fup daar op zijn? zou je (bij wijze van spreken) met een 10 U hoge kast aan mogen komen?

®on
06/01/07, 11:04
vanaf nu wordt er per watt gerekend merkte ik net op, wil dit dan ook zeggen dat dit de nieuwe definitieve prijs is? of moet de prijsstijging nog daadwerkelijk worden doorgevoerd?

Misschien gewoon navragen bij PCextreme zelf? Eventueel op het forum aldaar. :rolleyes:

gjtje
06/01/07, 12:37
Er stond altijd al in de overeenkomst dat je maar 0.7A kreeg, wat 150W is. :)

fromalk
06/01/07, 13:06
Er stond altijd al in de overeenkomst dat je maar 0.7A kreeg, wat 150W is. :)

dus met mijn 300W voeding betaal ik ook nog voor 150W extra?

K zit wel nog met de vraag wanneer colo klanten nu hun server effectief in versatel kunnen hangen want momenteel staat op de site nog redbus.

Ik zou mijn bak 1maart aan de praat moeten hebben in versatel dan, niet dat k hem hang en hij na een week al moet verhuisd worden

XFX
06/01/07, 13:17
Kan ik lekker een bigtower in mikken :D

Thijssss
06/01/07, 13:41
Kan ik lekker een bigtower in mikken :D

Daar lijkt het wel op, toch beter voor je apparatuur als je het in 2U kan doen in sommige gevallen ipv van opproppen in 1U. Let wel op dat er op de pagina
voor de prijsen het volgende staat:


De behuizing van uw server moet een 19" rackmountable kast zijn.

Shadowfox
06/01/07, 13:58
dus met mijn 300W voeding betaal ik ook nog voor 150W extra?

K zit wel nog met de vraag wanneer colo klanten nu hun server effectief in versatel kunnen hangen want momenteel staat op de site nog redbus.

Ik zou mijn bak 1maart aan de praat moeten hebben in versatel dan, niet dat k hem hang en hij na een week al moet verhuisd worden

Vanaf 1 maart kan je de server daar al plaatsen. Ze moeten dan namelijk al uit Redbus zijn ;) PCexterme verhuist als een van de laatste uit de suite zover ik weet. De suite zelf begint al heel leeg te raken ;)

Verder is het 115W / 230V = 0,5A (P=U*I) dat je mag verbruiken. Je voeding zou meer aankunnen na gelang deze dat nodig zou hebben.

Ber|Art
06/01/07, 15:52
Deze heeft lang genoeg geduurd, ik neem aan dat PCE al hun klanten op de hoogte houden, dat hoeft verder niet via WHT.