PDA

Bekijk Volledige Versie : .fr domeinnamen? waar registreren?



tidus
01/08/02, 11:18
Hoi,

Ik wil voor een klant een .fr domeinnaam registreren. We zijn al lid van prenames maar die doen dat helaas niet. Weet iemand waar ik een .fr domeinnaam kan registreren?

ric0
01/08/02, 11:29
Misschien wordt je wijzer op www.nic.fr ?!

Ik zag in ieder geval dat je een of ander document moet overhandigen. Dus waarschijnlijk moet je een vestiging/adres in Frankrijk hebben.

Misschien kun je het best contact opnemen met een ISP in frankrijk en daar registreren. Ik weet dat www.gandi.net van orgine Frans is. Nu bieden ze op hun site geen .fr domeinen. Maar misschien hebben ze een gerelateerd bedrijf dat dat wel doet (is namenlijk met Joker wel zo, die hebben een gerelateerd bedrijf dat .de doet).

Wellicht kan een Belgische provider je ook wel helpen. Die spreken vaak Frans en denken wat meer 'Europees'.

superior-is
01/08/02, 13:26
AFAIK moet je een deelnemer zijn van nic.fr (net zoals in Nederland) om vervolgens .fr's te mogen registreren. Het beste is dus inderdaad om naar een provider in Frankrijk te zoeken welke .fr's voor je kan registreren. Zoek een geschikte provider via:
http://www.nic.fr/prestataires/

en vink 'Enregistrement de domaine seul' aan :)

tidus
01/08/02, 23:18
Bedankt voor de tips. Ik zie dat er in nederland 3 providers zijn die .fr's kunnen of mogen registreren, al wordt daar niets op hun eigen website over gezegd.

De 3 isp's zijn:

EURONET INTERNET
PROTAGONIST
VIA NET.WORKS NEDERLAND B.V.

Ik zal dus bij deze 3 even informeren.

justonefee
02/08/02, 00:32
Prima - als je informatie hebt van één van de drie, kan je die even posten? Dan weet de rest het ook meteen :) Bedankt bij voorbaat!

X-site
02/08/02, 18:35
Als er nog iemand weten wil wie een bepaald TLD beheerd kijk dan even op http://www.norid.no/domenenavnbaser/domreg.html

justonefee
02/08/02, 22:17
Bedankt voor je aanvulling.
Het probleem is dat je dan wellicht op de dns diensten voor het betreffende domein uitkomt, maar daar kan je dikwijls niet meteen registreren. Je hebt daar dan inderdaad links naar agenten, maar daar zie je dikwijls door de bomen het bos niet, plus dat vele van die agenten enkel registratie verrichten als onderdeel van een hostingpakket.

Dus wat mij betreft blijven alle tips voor voordelige en vooral GOEDE agenten/registrars meer dan welkom op dit forum :)

reing
13/04/11, 15:26
Ovh!!!

wwa55
13/04/11, 20:57
Bnamed.net is een goede partij voor .fr domeinen. Dat is van origine een belgische partij. Daar hebben wij ze in het verleden altijd geregistreerd. Zij kunnen ook voor het vestigingsadres zorgen.

t.bloo
13/04/11, 21:07
Mensen, het topic is meer dan 8 jaar oud. Tegenwoordig registreer je .fr domeinen gewoon bij je hoster.

wwa55
13/04/11, 21:13
sorry niet gezien, ik zie dat reing om die reden ook verbannen is, excuus