PDA

Bekijk Volledige Versie : Mac OS X



Tuinslak
14/12/06, 00:33
Vraagje;

In hoeverre is vraag naar Apple servers (dedi/(web)hosting?
biedt iemand dat ook aan?
Of heeft er iemand (voor persoonlijk gebruik) al apple server(s) staan? En hoe verloopt het managen daarvan?

En qua support hoe gaat dat dan te werk? Voor pure mac probs? Of wordt er vrijwel geen support gegeven? (klant doorverwijzen naar Apple supportljn? ;))

Ik zit er inderdaad aan te denken om (managed?) mac dedi's aan te bieden.
Misscien zowel Xserve's als cheapass mini's. :cool:
De klant krijgt dan ook waar hij voor betaald (geen raid bij de mini's etc).

Ikzelf heb nog geen apple producten in een rack, thuis wel, en hier loopt alles vlekkeloos. Maar zoals overal zullen de problemen wel pas te voorschijn komen als de server onderaan de rack weggestopt is ;)

David-Andrew
14/12/06, 03:04
er is een partij meen ik die al mini's heeft, ze stonden laatst in zon blad, macfan geloof ik.

Koop een paar appel bladen deze maand en je ziet vast wat concurrentie.

hostlogic.nl
14/12/06, 08:17
Kijk eens op www.textdrive.com, volgens mij draaien ze daar veel op Xserve.

xserve
14/12/06, 09:24
Wij doen veel met Apple. Wij werken zelf allemaal met macs en hebben meerdere Xserve's en een hoop Mac Mini's staan. Zowel colocatie als dedicated. Wij hebben er erg veel ervaring mee en support naar de klanten doen we uiteraard zelf. En er zijn toch wel behoorlijk wat Apple specifieke problemen met Mac OS X Server die je tegen komt. Maar inmiddels hebben we daar genoeg ervaring in om te zorgen dat ze niet optreden.

Wij managen al meer dan 3 jaar Mac OS X Server systemen. Ook bieden wij shared webhosting aan op Xserve's. Maar bij shared hosting ben ik van mening dat je beter een Debian server kunt hebben met een goed controle paneel. En de klanten merken het verschil niet in hun e-mail applicatie of FTP programma. Maar is natuurlijk wel een hele groep die graag zijn website op een Mac heeft draaien. Wij hebben onder andere medewerkers van Apple Nederland als klant voor hun persoonlijke website.

t.bloo
14/12/06, 09:51
Er zijn er genoeg die een Xserve in een DC hebben hangen. Ik geloof alleen niet dat er Plesk, Cpanel, DirectAdmin of iets soortgelijks populairs beschikbaar is voor shared hosting.

Tuinslak
14/12/06, 10:06
En qua vraag? Zijn er mensen die Mac dedi's zoeken? of is er relatief weinig vraag naar, en gaat het meeste naar linux (en windows?) dedi servers?

jinxedworld
14/12/06, 10:55
Er zijn er genoeg die een Xserve in een DC hebben hangen. Ik geloof alleen niet dat er Plesk, Cpanel, DirectAdmin of iets soortgelijks populairs beschikbaar is voor shared hosting.

Ik kan me iets herinneren dat Plesk wel beschikbaar was voor MacOS. Staat als het goed is wel ergens op de SWsoft site.

Erik
14/12/06, 11:35
Volgens mij draait Plesk 8.0 en verder sowieso wel op OSX.

xserve
14/12/06, 11:48
Plesk 8.0 draait inderdaad op de client versie van OS X. Niet op OS X Server.

Er is inderdaad relatief weinig vraag naar, maar er zijn wel duidelijk bedrijven die ze graag willen hebben. Vooral reclame bedrijven en drukkers en dergelijke. De grafische sector dus.

Justin Nijs
14/12/06, 11:51
Apple webservers zijn zo goed als onbekend. Ik ben nog geen host tegengekomen die ze aanbied (niet dat ik elke dag tientalle hosts bekijk.)
Ik zou (als ik genoeg geld had) een dedicated webserver met Mac osX opzetten, en kijken of het genoeg opbrengt. Echter kun je (wanneer het geen succes is) veranderen naar Linux of (waar niet veel vraag naar is) Windows.
Direct admin kan er dan helaas ook niet op draaien (is namelijk nogal populair, en mensen gebruiken graag een vertrouwd admin paneel.)

Operating System:



Redhat Linux 7.2, 7.3, 8.0, 9.0
RedHat Fedora 1, 2, 3, 4, 5
RedHat Enterprise / CentOS 3.0, 3.1, 3.2, 3.3, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4 (64-bit: 4.1, 4.2, 4.3 only)
FreeBSD 4.7, 4.8, 4.9, 4.10, 4.11, 5.0, 5.1, 5.2, 5.2.1, 5.3, 5.4, 6.0, 6.1

Debian Sarge/Woody

tripple
14/12/06, 17:22
Echter kun je (wanneer het geen succes is) veranderen naar Linux of (waar niet veel vraag naar is) Windows.

Twee maanden terug had ik 2 nieuwe servers nodig. Als rasechte Mac gebruiker heb ik zwaar getwijfeld over XServe. Om 100% compatibel te zijn met de meeste software zou er wel Linux op draaien. Het zijn dan uiteindelijk toch Dell servers geworden want Linux draaien op Mac hardware vond ik totaal zinloos.

Justin Nijs
14/12/06, 17:30
Twee maanden terug had ik 2 nieuwe servers nodig. Als rasechte Mac gebruiker heb ik zwaar getwijfeld over XServe. Om 100% compatibel te zijn met de meeste software zou er wel Linux op draaien. Het zijn dan uiteindelijk toch Dell servers geworden want Linux draaien op Mac hardware vond ik totaal zinloos.
Eum, sorry, maar mij is altijd vertelt dat je géén Windows of Linux op Apple pc's kan draaien. Ik heb dit echter per ongeluk verkeerd getypt en zal mijn post zometeen aanpassen ;).
Correct me when I'm wrong.

//Ik ben de edit-knop van mijn vorige post kwijt?

tripple
14/12/06, 21:32
Eum, sorry, maar mij is altijd vertelt dat je géén Windows of Linux op Apple pc's kan draaien. Ik heb dit echter per ongeluk verkeerd getypt en zal mijn post zometeen aanpassen ;).
Correct me when I'm wrong.

//Ik ben de edit-knop van mijn vorige post kwijt?

Waarom zou dat niet kunnen? Yellow Dog Linux is de eerste die mij te binnen schiet. Ik heb op zowat alle Mac hardware als test Linux ooit eens laten draaien. Nu XServers ook met Intel werken is het waarschijnlijk nog eenvoudiger geworden. Nog geen ervaring mee. Ook Windows draait al op de nieuwe desktops. Bijvoorbeeld met Bootcamp van Apple zelf.

Tuinslak
14/12/06, 23:43
Even ontopic weer; dus weinig vraag naar, kost veel geld, irritant te onderhouden, en enkel designers (reclame wereld (redelijk klein?)) hebben mogelijk vraag? naja :p

Wido
15/12/06, 21:34
Dankzij mijn Server Spy plugin in FF kwam ik de volgende site tegen die op Mac OS X draait.

http://www.belgian-paintball-league.be/bpl_winter/nl/news/

amygdela
16/12/06, 10:45
Kijk eens op www.textdrive.com, volgens mij draaien ze daar veel op Xserve.

textdrive draait op litespeed volgens mij hoor?

xserve
16/12/06, 11:00
Veel Sun's met Solaris en dergelijke volgens mij bij Textdrive. Als je de weblogs en de foto's op flickr mag geloven.

Tuinslak
16/12/06, 11:36
http://uptime.netcraft.com/up/graph?site=textdrive.com

amygdela
16/12/06, 13:05
Litespeed, as I said ;)