PDA

Bekijk Volledige Versie : Frontpage websites



internetfan
13/12/06, 22:33
Hoi iedereen,

Hierbij een vraagje van mijn kant.

In het Office pakket van 2007 zit geen Frontpage meer bij. Microsoft geeft dit programma op.

Hoe gaat het nu met de hosting verder omtrent Frontpage?

Blijven jullie dit ondersteunen, of komt dit binnenkort bij de hostingwereld ook te vervallen en moeten de mensen die hun site in Frontpage hebben gemaakt hem opnieuw (laten) maken?

Hier was ik eigenlijk wel benieuwd na. Heb zelf namelijk ook een zeer eenvoudige site in frontpage gemaakt.

Servenet
13/12/06, 22:38
Ik geloof dat Frontpage geen standaard is, dus ik snap wel waarom microsoft het opgeeft... niet echt nuttig meer om er geld in te investeren.

Anyway, ik denk dat "Frontpage" capabiliteiten ook langzaam zullen verdwijnen want de vraag ernaar zal ook afnemen... maargoed ik ben wel benieuwd of iemand anders hier meer over kan vertellen!

Hehe, gebruik sowiezo geen windows bij hosting enzo... :D

internetfan
13/12/06, 23:08
Het is ooit eens een testsite geweest van mij.

Mark17
14/12/06, 00:12
Op dit moment en in de nabije toekomst blijven wij het zeker ondersteunen. Mocht het voor een paar klanten noodzakelijk zijn dan zullen wij dit nog minimaal 12 maanden ondersteunen. Wel installeren wij geen nieuwe servers meer met frontpage.

EHS-Jerre
14/12/06, 00:14
leuk om weten internetfan ;)

Wel ik denk dat eigenlijk er geen/nauwelijks problemen zullen zijn aangezien vrijwel alle panels frontpage ondersteunen en in de toekomst wellicht nog zullen blijven doen.

Ikzelf gebruik ook al office2007 en daar is nog steeds een optie om sites te maken (in publisher) dit is in geen geval te vergelijken met frontpage, dit is 'kinderspel' (nog simpeler dan frontpage idd ;))

internetfan
14/12/06, 00:29
Zelf gebruik ik geen office 2007, maar had al eerder gelezen dat Frontpage de deur uit gedaan wordt door Microsoft. En aangezien ik zelf een site met Frontpage heb, die ik overigens geheel anders ga maken zonder Frontpage.

Maar ik was gewoon benieuwd hoe de toekomst zich gaat ontwikkelen op dit gebied en of het bekend is hoe de controlpanels hierop in gaan spelen in de nabije toekomst.

Ramon Fincken
14/12/06, 03:01
FP is niet erg, het gaat om de FP extensies voor contactforms / visit-counters

of begrijp ik de vraag hier verkeerd?

internetfan
14/12/06, 08:07
Hoi Ramon,

Wat jij zegt, dat bedoel ik inderdaad.

Triloxigen
14/12/06, 13:26
Frontpage is gewoon EOL, Plesk ondersteund het bijv. ook niet meer.

groenleer
14/12/06, 14:40
Wat is er met FrontPage gebeurd?

Na negen succesvolle jaar waarin FrontPage vele prijzen voor webontwerp heeft gewonnen, wordt dit product in de tweede helft van 2006 vervangen door drie nieuwe producten. Wij blijven voldoen aan de uiteenlopende behoeften van onze bestaande FrontPage-klanten met de introductie van deze drie nieuwe programma's voor het ontwikkelen van webtoepassingen en websites op basis van de laatste technologieën: Microsoft® Office SharePoint® Designer 2007 voor de verwerking van ondernemingsgegevens, Microsoft® Expression™ Web Designer voor de professionele webontwerper en Microsoft® Visual Studio 2005 voor de webontwikkelaar.

Meer weten?
Lees even de hele pagina op: http://office.microsoft.com/nl-nl/help/HA100750411043.aspx

Frontpage is gewoonweg ge-evolueerd. Wat ooit een op zichzelf staande toepassing was met een paar server extensies is nu een complete webapplicatie. (Share Point Server)

internetfan
14/12/06, 23:28
o.k. iedereen bedankt voor jullie reacties.

spininhetweb
17/01/07, 17:12
Een andere vervanger van FP door Microsoft, voor de liefhebber/kleingebruiker is Visual Webdesigner Express. Die zit in de reeks met **gratis** Visual Studio Express software. Ik heb hem nog niet gebruikt, maar weet wel dat de andere onderdelen ervan prima te gebruiken zijn en zeker niet naar afgeknepen versies zijn.

PlanPro
17/01/07, 18:50
Webhosters welke zich vnl op Windows richten zullen het wel blijven ondersteunen. Het control panel HELM wat wij gebruiken ondersteund het gewoon. In de nieuwste major release zit het ook nog steeds. Dus de komende paar jaar zal het gewoon nog aangeboden kunnen worden. Al vraag ik mij af of mensen over 2 jaar nog met Frontpage iets maken of zoals nu al meer in Sitebuilder achtige CMS applicaties.

Visual Studio Express is in geen geval vergelijkbaar met Frontpage of aan te wijzen als opvolger. Frontpage is laagdrempelig om eenvoudige sites te maken met focus op grafsiche opmaak (WYSIWYG). Het is meer de opvolger van het vroegere Visual Interdev.

Tha_Wiz
03/02/07, 13:27
Zolang het mogelijk blijft om Frontpage, als soort van add-on, te blijven draaien op Microsoft platformen zullen er ongetwijfeld aanbieder zijn die dit aanbieden. Wijzelf blijven Frontpage nog minimaal 2 jaar ondersteunen i.v.m. lopende contracten.

dreamhost_nl
03/02/07, 14:23
Jullie hebben het nu de hele tijd over Windows servers, maar FP wordt al jaren ook ondersteund op servers met Linux. Op onze cPanel servers zit het overigens ook nog steeds en dit zal voorlopig ook nog wel zo blijven...

ICS Mohlman
03/02/07, 18:14
Ter info:

De volgende generatie Microsoft-programma's voor het ontwikkelen van webtoepassingen en websites


Hoe heten deze nieuwe programma's?
De teams Microsoft® Office en Server & Tools stellen u in 2006 met trots de volgende twee fantastische programma's voor het ontwikkelen van webtoepassingen en websites voor:

Microsoft® Office SharePoint® Designer 2007: automatiseer uw bedrijfsprocessen, maak efficiënte toepassingen op het SharePoint-platform en pas uw SharePoint®-website aan aan uw behoeften in een IT-omgeving.
Microsoft® Expression™ Web Designer: maak gebruik van de beste programma's voor dynamisch webontwerp zodat u uitzonderlijke websites kunt ontwerpen, ontwikkelen en beheren.

Deze twee nieuwe producten worden toegevoegd aan Microsoft® Visual Studio 2005, het programma voor ontwikkelaars dat onlangs op de markt is gebracht, en bieden zo een volledige set instrumenten voor het ontwikkelen van webtoepassingen en websites.

Wanneer zijn deze producten beschikbaar voor het publiek?
Microsoft® Office SharePoint® Designer 2007 en Microsoft® Expression™ Web Designer zijn gedeeltelijk gebaseerd op FrontPage-technologieën en worden in de tweede helft van 2006 op de markt gebracht. Microsoft® Visual Studio 2005 en Visual Web Developer 2005 Express Edition zijn in 2005 op de markt gekomen.

Welk programma is geschikt voor u?

Gebruik Microsoft® Office SharePoint® Designer 2007 als u oplossingen en inhoud ontwerpt met behulp van SharePoint-technologieën. U kunt met SharePoint® Designer 2007 toepassingen en oplossingen ontwikkelen op het SharePoint®-platform om uw organisatie flexibeler te maken, bedrijfsprocessen te automatiseren en optimaal te profiteren van Microsoft® Office-toepassingen op het SharePoint-platform.
Gebruik Microsoft® Expression™ Web Designer als een professionele webontwikkelaar bent. Dit programma is een professioneel ontwerpprogramma waarmee u geavanceerde websites kunt maken die een fascinerende gebruikerservaring bieden. Microsoft® Expression™ Web Designer is bedoeld voor ontwikkelaars die HTML-websites met een groot bereik maken.
Gebruik Microsoft® Visual Studio 2005 als u webtoepassingen ontwikkelt. Visual Studio 2005 is bedoeld voor professionele ontwikkelaars. Met dit programma kunt u met ASP.NET 2.0 robuuste webtoepassingen bouwen die hoge prestaties leveren en direct in een onderneming kunnen worden gebruikt.
Voor hobbyisten en andere geïnteresseerden is Visual Web Developer 2005 Express Edition beschikbaar, een nieuw en eenvoudig te gebruiken programma voor het maken van websites.

Waar vindt u meer informatie over de nieuwe Microsoft®-programma's voor webontwikkeling?
Microsoft® Office SharePoint® Designer 2007
Microsoft® Expression™ Web Designer
Microsoft® Visual Studio 2005
Microsoft® Visual Web Developer 2005 Express Edition

Sommige koppelingen verwijzen naar Engelstalige inhoud

Wat is er met FrontPage gebeurd?
Na negen succesvolle jaar waarin FrontPage vele prijzen voor webontwerp heeft gewonnen, wordt dit product in de tweede helft van 2006 vervangen door drie nieuwe producten. Wij blijven voldoen aan de uiteenlopende behoeften van onze bestaande FrontPage-klanten met de introductie van deze drie nieuwe programma's voor het ontwikkelen van webtoepassingen en websites op basis van de laatste technologieën: Microsoft® Office SharePoint® Designer 2007 voor de verwerking van ondernemingsgegevens, Microsoft® Expression™ Web Designer voor de professionele webontwerper en Microsoft® Visual Studio 2005 voor de webontwikkelaar.


Mvg,

Willy Mohlman

ICS Mohlman

Glenn
03/02/07, 19:50
De laatste 1,5 jaar hebben wij geen klanten meer die om FP extensies vragen, op nieuwe servers ondersteunen wij deze dan ook niet meer.