PDA

Bekijk Volledige Versie : En... Wat vinden jullie hier nou van?



WebXtrA-Rámon
13/12/06, 11:14
Een bedrijf heeft een interne verhuizing binnen het datacentrum waar ze zitten aankondigt. Dat heeft tot gevolg dat de servers van de colocatie-klanten gaan worden verhuisd. Zo staat in een e-mail die gisteren (12 december) aan het begin van de avond is verstuurd.

Nu komt het, de verhuizing is gepland voor aankomende vrijdag (15 december) tussen 10:00 en 17:00 uur. De aankondiging is dus nauwelijks 64 uur van te voren door dit bedrijf gemeld aan haar klanten!

Voxio
13/12/06, 11:30
Op zich zijn het wel gegronde redenen, alleen is dit veel te kort van te voren gemeld. En waarom doen ze zo''n aktie niet gewoon in de nacht i.p.v. tijdens kantooruren?

Triloxigen
13/12/06, 11:34
Ieder zijn bedrijfsvoering, zeg maar :)

BramuS
13/12/06, 11:55
Ik vind dit ook vrij kort van te voren gemeld, en dat ze het tijdens kantoor uren doen vidn ik al helemaal bizar, een webserver dns of wat dan ook wordt dan juist vaak gebruikt, doe het dan na 11 uur oid.

Technotop
13/12/06, 12:08
Ach het gaat hier om één rack, waar hebben we het dan over? In mijn ogen niet geheel netjes, echter ieder zijn eigen bedrijfsvoering.

TuCje
13/12/06, 12:10
Ja, maar om dan maar op de on/off button te drukken om de server uit te zitten :P Je krijgt dan niet eens de kans om je servertje netjes af te sluiten :)

Maarja..dat zou je natuurlijk remote kunnen doen.. hmm..

WebBizz
13/12/06, 12:15
Kan ja, als je weet hoe laat. Tussen 10 en 17 uur is een redelijk groot tijdsbestek...

Magus
13/12/06, 12:45
Vraag me ook af waarom ze al die servers gaan verplaatsen? Kunnen ze niet gewoon de cablemanagement in orde maken in het huidige rack?

Verder is het idd wel kort van tevoren, dit kun je ook gewoon weken vantevoren plannen en per servereigenaar een tijd/datum afspreken voor verhuizing. Maarja...

Paulewk
13/12/06, 12:46
Ik denk dat de betrokken klanten er nog minder over vallen dan degene die hier reageren.

Het gaat duidelijk om een shared rack, wat in 9 v/d 10 gevallen hobby bakken zijn.

Wij hebben ook veel van onze shared colo klanten gewoon overdag verhuist, en iedereen was het daar eigenlijk gewoon mee eens/ had er geen problemen mee. Als men er bezwaar tegen heeft kan men dat vast wel indienen bij KDISS, dus ik vind het een beetje een overtrokken reactie van arnout en andere reageerders.

crazycoder
13/12/06, 13:17
Zomaar servers uitzetten kan, ongeacht van wie ze zijn, echt niet. Afhankelijk van het gebruik lijkt het mij niet zo'n probleem als servers gedurende enige tijd onbereikbaar zijn.

wdv
13/12/06, 13:20
Als je een beetje een fatsoenlijk OS hebt begint het OS een normale afsluitprocedure als je 1x kort de powerknop indrukt. Ik neem aan dat ze bedoelen dat als dat niet werkt dat ze je dan even bellen.

ju5t
13/12/06, 13:21
Of het een hobby server is of niet heeft er toch niets mee te maken? Zo wel, dan ben ik het daar totaal niet mee eens. Het gaat voornamelijk om het korte tijdsbestek.

Paulewk
13/12/06, 13:25
Dan moet je dat toch bij dat bedrijf aankaarten, ipv hier moord en brand schreeuwen?

Er word hier 'voor' de klanten van dat bedrijf gesproken. Als dat bedrijf van 90% bezwaar krijgt zullen ze het vast wel anders aanpakken.

ju5t
13/12/06, 13:29
Het gaat mij niet om dat bedrijf en andere waarschijnlijk ook niet. Het had elk willekeurig bedrijf kunnen zijn.

Ber|Art
13/12/06, 14:27
OK, mss kan het zo ook, topic is weer open, de inhoudelijke discussie kan weer verder... Ik heb de links en namen weggehaald want daar gaat de discussie niet over.

Ber|Art
13/12/06, 14:39
OK, het ging hier al verder :) http://www.webhostingtalk.nl/webhosting-forum/108813-minimale-meldingstijd-bij-een-change.html