PDA

Bekijk Volledige Versie : Markt-conform salaris



ju5t
12/12/06, 16:48
Wat is in jullie ogen een markt-conform salaris voor de verschillende functies binnen een IT onderneming? Te denken valt aan servicedesk, programmeurs etc.

Voor de meeste bedrijven zullen account managers en teamleiders niet van toepassing zijn, enkele daargelaten natuurlijk.

Ospito
12/12/06, 17:07
www.zibb.nl

ju5t
12/12/06, 17:23
Bedankt voor het zinnige antwoord. Dan dezelfde vraag over de webhosting branche.

Ospito
12/12/06, 18:08
Volgens mij kan je toch echt alles terug vinden op zibb.nl (http://www.zibb.nl/humanresources/tool/asp/id/8/).

CharlieRoot
12/12/06, 20:20
De mediaan van het salaris behorende bij dit functieprofiel is: 53.326 euro.

(mediaan: 50 procent van de salarissen is lager, 50 procent van de salarissen is hoger)



Not bad.

eMiz0r
13/12/06, 11:18
Ik vind leeftijd toch ook wel een belangrijke factor bij het bepalen van een salaris, daar wordt met geen woord over gerept.

ju5t
13/12/06, 11:56
Inderdaad. En daarnaast heb ik het niet zo op zulke websites. Zij geven een schatting, maar ik heb liever reëele getallen van mensen die direct ervaring hebben.

marijn79
13/12/06, 12:00
Leeftijd is onbelangrijk! Totaal onbelangrijk. Aantal jaren ervaring daarentegen is wel heel belangrijk.

WebBizz
13/12/06, 12:06
Leeftijd is onbelangrijk! Totaal onbelangrijk. Aantal jaren ervaring daarentegen is wel heel belangrijk.

Ben ik het helemaal mee eens. Ervaring is belangrijker. Helaas leven we in Nederland waar de jongeren weinig betaald krijgen en de ouderen veel. Loon naar werk/prestatie/toegevoegde waarde voor de onderneming is echter in opmars. En maar klagen dat de ouderen zo duur zijn en dat je na je 40/45e nergens meer wordt aangenomen.

ju5t
13/12/06, 13:06
De discussie is natuurlijk ook interessant, maar concrete cijfers ook. Wat vinden jullie bijvoorbeeld dat een junior PHP programmeur zijn of haar bruto maand-salaris zou moeten zijn? Of dat van een servicedesk medewerker? Etc.

Je biedt normaal gesproken groei mogelijkheden, het salaris groeit mee met de ervaring. Leeftijd heeft er in zekere zin mee te maken maar voert niet de boventoon lijkt me. Leeftijd en ervaring zijn in veel gevallen wel met elkaar verbonden.

hires
13/12/06, 13:18
Als je een jonge, maar (aantoonbaar) goeie programmeur bent dan kan je best goed verdienen. Met 'aantoonbaar' is het toch ook wel vaak zo dat je echt werkervaring nodig hebt en niet alleen een thuis-knutsel project in elkaar hebt gezet, hoe goed ook.

Maar een jonge programmeur (ik denk dan begin 20?) zou toch tussen de 1500 en 2000 euro bruto kunnen verdienen. Dit is dan gebaseerd op 'van horen zeggen', maar ik denk dat het best reeël is.

WebBizz
13/12/06, 13:22
Denk het ook als ik hier naar de loontabellen kijk, loopt van 1700 tot 2800 euro bruto (van 0 tot 10 periodieken) voor systeembeheerder informatie, communicatie en kantoortechnologiebranche (ICK).

Junior software engineer gaat van 1400 - 2400 (0 tot 6 periodieken). Een gewone software engineer zit tussen 1600 - 2700 (0 tot 10 periodieken).

Netbyte
14/12/06, 14:07
Dit is een mooi topic over salarisen op GoT, hopelijk heb je hier wat aan TS.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1161512

eMiz0r
14/12/06, 14:22
Leeftijd is onbelangrijk! Totaal onbelangrijk. Aantal jaren ervaring daarentegen is wel heel belangrijk.

Leeftijd is enorm belangrijk in leidinggevende functies, enorm!

Leeftijd is vaak gebonden aan het kunnen dragen van verantwoordelijkheden en of je serieus genomen wordt door potentiële klanten.

Leeftijd is TOTAAL onbelangrijk toch? Dus jij brengt bij een 15 jarige webhoster met 4 jaar ervaring (dat is al meer dan de helft hier op WHT) al je zaken onder met een gerust hart onder?

Het is wel degelijk van belang.