PDA

Bekijk Volledige Versie : ISP2150 wilt niet starten



BramuS
06/12/06, 08:54
Ik heb een gebruikte ISP 2150 gekocht, deze heeft altijd goed gewerkt, alleen nu heb ik hem thuis staan. Zet ik de stroom erop, en druk ik op de power knop, dan gaat het Power ledje een keer of 3/4 knipperen en dan gaat ie uit. Tijdens het knipperen hoor je dat de fans starten, en ik heb hem even open gedraaid en gekeken, en ja hoor alle fans (incl CPU) draaien 1 seconde en vallen dan stil. Je kunt dus stellen dat hij 1 seconde werkt.

Wat mij verder op viel is dat de lite-on voeding (originele) een tikkend geluid maakt, soms is hij een seconde of 5 stil en dan gaat hij weer om de seconde tikken.

Iemand ervaring met dit probleem of suggesties hoe ik dit kan oplossen? Ik heb het bedrijf gebeld en ze zeggen dat hij altijd gewerkt heeft dus na het vervoer doet hij niks meer (zo lijkt het althans).

TuCje
06/12/06, 09:28
Als de voeding tikt, dan zou ik eerst naar de voeding gaan kijken :P

Spyder01
06/12/06, 09:28
Het probleem wat jij beschrijft klinkt als een defecte voeding. Lijkt misschien vreemd omdat alles het wel even heel kort doet, maar heb het zelf ook al een keer gehad.

Maar het is een suggestie, ik heb hem verder niet gezien uiteraard.

BramuS
06/12/06, 09:43
ik heb hem opengedraaid, en hij ziet er van binnen nog zeer goed uit. Geen stof oid dus vind het zelf ook raar. Kan ik er gewoon een andere voeding in stoppen of moet dit een lite-on zijn van het zelfde model?

TuCje
06/12/06, 09:48
ik heb hem opengedraaid, en hij ziet er van binnen nog zeer goed uit. Geen stof oid dus vind het zelf ook raar. Kan ik er gewoon een andere voeding in stoppen of moet dit een lite-on zijn van het zelfde model?

Om te testen kun je denk ik gewoon een gelijkwaardige voeding nemen. Als hij het dan wel doet, kun je overwegen om dezelfde voeding te kopen of een betere.

BramuS
06/12/06, 09:56
The ISP2150 server chassis can only be configured with the Lite-On 275-Watt PFC power supply. For
a more detailed specification on the power supply, see the specification for the Lite-On 275-Watt PFC
Power Supply (Intel part number 751913).

Ik heb helaas die lite-on niet opvoorraad dus hoe kan ik op een andere manier erachter komen of het hier aan ligt?

Of kan ik mijn eigen p4 voeding er even buiten langs leggen en dan testen? Ik neem aan dat dit ook werkt? alleen past deze dus niet in de kast.

TuCje
06/12/06, 10:00
Ja...je zou het kunnen proberen. Als je weet dat het aan de voeding ligt dan kun je altijd die voeding aanschaffen lijkt me...

BramuS
06/12/06, 10:07
ok ga ik dit vanavond even proberen, hoop alleen dat ik die voeding nog ergens kan vinden, de server is niet meer de nieuwste.

k heb de server nu aan de praat, vanmorge de stroom kabel er maar ingestoken en vanavond geprobeerd te starten en ja hoor hij werkte.

Alleen nu wil ik windows server 2003 erop gaan zetten, en zodra de setup zegt: setup is starting windows, valt m'n keyboard weg.. Heb 't een stuk of 3x geprobeerd, ook ander keyboard, maar niks :s

Iemand enig idee?

na de stroom er voor een uurtje af te hebben gehad, en toen weer erop gezet te hebben, werkte het toetsenbord wel. Ik verander dus nu niks meer aan m'n installatie en het lijkt nu dus te werken. Heb ingelogt en het keyboard werkt dus dit topic mag dicht voor mij :)