PDA

Bekijk Volledige Versie : Gameserver reselling



EHS-Jerre
02/12/06, 20:34
Besten,

Mijn bedrijf denkt erover aan reselling te doen van gameservers,
het komt erop neer dat we dan packetten verhuren (bijvoorbeeld 5 gameservers, 10, 20,...)
Deze servers worden door ons geinstalleerd en onderhouden, maar dan aan een scherpe prijs door verkocht aan resellers die starten.

Ik vroeg me alleen af of dit een goed idee is? En waarom niemand anders daar dan al mee begonnen is?

Stewie
02/12/06, 20:46
Dat doen anderen zeer zeker, alleen bieden zij de flexibiliteit van het verhuren per stuk in plaats van per vijf.

JayvD
02/12/06, 21:22
Is natuurlijk wel makkelijk en je hebt minder risico.

Echter weet je als je alles zelf in eigen beheer houd meer van de je systemen en is het op den duur toch voordelig. Denk dat mensen die gamehosting willen aanbieden dat ook beseffen waardoor het niet erg veel klanten zal trekken.

Als je bijv. andere dingen aanbiedt zoals gsh2 bf2 ranked servers denk ik dat het meer voor de hand ligt dat je het reselt. Ze zijn immers redelijk uniek op het gebied omdat ze ranked mogen aanbieden.

EHS-Jerre
02/12/06, 21:50
Dat is zeker zo maar we willen ons meer richten op de beginnende gamehoster. Op deze manier zou hij/zij ;) langzaam ervaring kunnen opdoen en tegelijk een klantenbestand aankweken.

gsh2 zei dat servers per stuk makkelijk zijn
maar hou zou je dit concreet doen? want dan kunnen ook particulieren afkomen op de 'voordeligere servers'? Werken met een contract? waarin je zegt een vast bedrag per maand en per server zoveel erbij? Of hoe zouden jullie dit doen?

Stewie
02/12/06, 22:06
Dat is zeker zo maar we willen ons meer richten op de beginnende gamehoster. Op deze manier zou hij/zij ;) langzaam ervaring kunnen opdoen en tegelijk een klantenbestand aankweken.

Vraag jezelf dit eens af:
Waarom zou iemand bij jou alles huren, zijn hele bedrijf afhankelijk van jou maken, terwijl jij (niet persoonlijk bedoeld):

Onbekend bent: je hebt nog geen naam opgebouwd
Niet laat zien dat je zelf al voldoende capaciteit hebt in het bedrijf
Geen geautomatiseerde reselling doet
Geen 24/7 support doet
Geen reputatie hebt kwa hosting van gameservers


Vooral het laatste is zeer belangrijk. Je kan wel lekker goedkoop gaan aanbieden, maar als je enige pluspunt is en de rest is allemaal negatief, dan zit je net als 90% van de concurrentie in de kinderhosting.
Bouw aan je pluspunten zoals je bedrijfsnaam, het netwerk waarin je zit, omvang van je serverpark, je reputatie. Puur op prijs jezelf onderscheiden is tegenwoordig niet meer voldoende.

EHS-Jerre
02/12/06, 23:49
Het is inderdaad zo dat we nieuw zijn, maar we zijn al redelijk groot. Na amper 2 maanden hebben we 4 hostservers die vol staan!

Bovendien zijn we de grootse gamehoster voor het spel Tactical Ops, dus ik zou zeggen dat we goed bezig zijn om aan onze reputatie te werken ;).

Maar ik begrijp wat u bedoelt en ik volg u volledig.

Maar mijn vraag was vooral gericht op het idee/initiatief zelf.

B3rt
03/12/06, 00:08
maar hou zou je dit concreet doen? want dan kunnen ook particulieren afkomen op de 'voordeligere servers'?

KvK en/of btw nummer vragen, heb je dat niet kun je ook niets bestellen voor de voordelige prijs

Stewie
03/12/06, 00:21
Het is inderdaad zo dat we nieuw zijn, maar we zijn al redelijk groot. Na amper 2 maanden hebben we 4 hostservers die vol staan!

Bovendien zijn we de grootse gamehoster voor het spel Tactical Ops, dus ik zou zeggen dat we goed bezig zijn om aan onze reputatie te werken ;).

Maar ik begrijp wat u bedoelt en ik volg u volledig.

Maar mijn vraag was vooral gericht op het idee/initiatief zelf.
No offence, maar 4 bakjes volzetten lukt elke startup, die klanten komen namelijk uit de directe kring rondom de hoster + de vrienden daarvan. De stap daarna, dat is de moeilijke stap.

Je zegt zelf dat je de grootste hoster voor TO bent, nou dat is een punt waarop je goed reclame kan maken en je marketing kan focussen.

EHS-Jerre
03/12/06, 00:37
No offence, maar 4 bakjes volzetten lukt elke startup, die klanten komen namelijk uit de directe kring rondom de hoster + de vrienden daarvan. De stap daarna, dat is de moeilijke stap.

Je zegt zelf dat je de grootste hoster voor TO bent, nou dat is een punt waarop je goed reclame kan maken en je marketing kan focussen.

Dat focussen doen we ook (cup op clanbase organiseren, clans sponseren etc...) maar we kwamen op dit idee doordat we in korte tijd 2 vragen kregen van mensen die zelf wouden beginnen maar weinig tot geen ervaring hadden met servers en die direct een dedicated wouden huren, vandaar.

Maar ondertussen weet ik nog steeds niet welke aanpak ik moet nemen, diegene met een contract of met packetten of ... ?

Stewie
03/12/06, 01:26
Een juridisch geldige overeenkomst lijkt me sowieso al de basis van al je transacties. Of je dat nou in een contract giet of op een andere manier oplost.

Resellen is sowieso een oplossing die vaak op maat gemaakt moet worden. Hoe amateuristischer de andere partij, hoe meer maatwerk er nodig is.

Roadster
03/12/06, 17:33
Klinkt opzich wel intressant.. Ligt ook een beetje aan de prijzen e.d. Maar mocht je hier ooit meer info voor hebben hou ik me aanbevolen ;)

EHS-Jerre
03/12/06, 18:23
hoe bedoel je? info als klant of info als raadgever? :)

Roadster
03/12/06, 19:26
als (evt) toekomstige klant zijnde ;)

EHS-Jerre
04/12/06, 11:41
aha, ja we hebben al concrete plannen, als je deze wil weten, pm me dan even of mail of add me op msn: webhosting@eu-hosting-solutions.com
(anders krijg ik weer warnings van adverteren ;) )

JayvD
04/12/06, 17:34
als (evt) toekomstige klant zijnde ;)

Denk dat elke hoster wel bereid is tot reselling mits je kan aantonen dat je enkel zal resellen. Grote afname geeft iedereen korting lijkt me. :)

Natuurlijk zijn wij ook bereid tot reselling ;) .

Stewie
04/12/06, 17:39
Geheel correct JavyD, zoals ik al eerder antwoordde in dit topic, dit idee is niet nieuw, alleen slechter dan anderen omdat je persee per 5 of 10 de gameservers moet kopen waar je bij andere bedrijven ze per stuk kan kopen.

EHS-Jerre
04/12/06, 23:28
Wat ik me afvraag: hoe kan ik echt controleren of de klant die reselling wil doen en bijvoorbeeld maar 1 server huurt echt een reseller is en geen particuliere klant?

Stewie
04/12/06, 23:51
Wat ik me afvraag: hoe kan ik echt controleren of de klant die reselling wil doen en bijvoorbeeld maar 1 server huurt echt een reseller is en geen particuliere klant?

Minimaal x gameservers verhuren aan die klant.

B3rt
05/12/06, 02:00
Kopie van KVK/BTW inschrijving vragen bij de aanvraag van het reseller account.
Particulieren hebben dit meestal niet, bedrijven wel

NetGuardian
05/12/06, 09:20
Kopie van KVK/BTW inschrijving vragen bij de aanvraag van het reseller account.
Particulieren hebben dit meestal niet, bedrijven wel

Neemt niet weg dat als je ene bedrijfje hebt je dan voordelig een gameserver kan krijgen?

Zoals hierboven al gezegd, geef er niet 1 weg, maar zorg dat ze er 4 kunnen maken bijvoorbeeld. Dan betalen ze voor die 4, en gaan ze er heus geen 1 gebruiken. Gebeurt ook bij normale resellers, als je 10gb ruimte krijgt, verkoop je ook een deel weer door aan klanten..

Correct me if I'm wrong

EHS-Jerre
05/12/06, 11:45
Ja ik had ook idee om packetten te maken met aantal servers en slots die te verdelen zijn over de servers, maar eerder in dit topic werd dit at afgekraakt en ook een mogelijek klant ziet dit niet zitten,, want dan kan het zijn dt hij een tijd met lege servers zit.

En servers apart: ik heb zoiets van: als het al een bedrijf is krijgen ze zowieso die btw/vat terug dus in feite betalen ze al minder. Ik snap ook wel dat als ze dan een prijs naar hun klant willen brengen deze hoger zal zijn dan bij ons origineel doordat ze zelf vermoedelijk ook zat winst willen maken ;)

Stewie
05/12/06, 13:00
Een reseller die maar één gameserver verhuurt is geen reseller maar een amateur. De vraag is of je die als klant wilt hebben.
Met alle respect maar als iemand een toko opzet denkt hij/zij toch wel meer dan 5 klanten per maand binnen te trekken?

B3rt
05/12/06, 15:33
OK dan zo:
vraag KVK/BTW
Eerste bestelling minimaal x servers (bv 4) afnemen daarna per stuk....