PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe 42" FULL HD LCD TV kopen? [Tatung V42EMGI 1080P Lcd TV]



Domenico
01/12/06, 17:43
Tatung V42EMGI 1080P Lcd TV
http://www.tatung.com/dm_en/display/lcd_tv/products/img/V42EMGI-D_l.jpg
http://www.tatung.com/en/dm_422.asp?prod_id=V42EMGI%20(EU%20model)&prod_item=42”LCD%20TV (http://www.tatung.com/en/dm_422.asp?prod_id=V42EMGI%20%28EU%20model%29&prod_item=42%E2%80%9DLCD%20TV)

Aangezien ik wat ziekerig ben de afgelopen dagen heb ik maar besloten om mezelf te trakteren op een nieuwe televisie. Mijn oude tv doet raar en ik wil eigenlijk al twee jaar een nieuw plat scherm kopen en toen ik tegen deze tv aanliep dacht ik na het lezen van verschillende ervaringen van ik ga hem gewoon maar bestellen ook. Ik wil jullie dit type niet onthouden en ik kan jullie zeggen dat dit scherm de komende tijd erg hot zal zijn net zoals hij al in Engeland is.

Je kan hem al bestellen voor bijna 1400 euro maar gezien deze tv zo hot schieten de prijzen overal omhoog. Naja kijk zelf maar op de volgende threads:

Tweakers
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1167501/0

AVForums
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=394235

En ja het is Tatung maar dat is wel een gigantisch groot bedrijf uit China en maakt al jaren schermen voor de grotere merken. Er zijn overigens maar een paar bedrijven op aarde die dit soort schermen ontwikkelen en fabriceren. Hun kantoor in europa staat in Nederland en ik geloof zelfs dat de schermen hier worden gemaakt. Ik heb Gears of War in volle 1080p glorie mogen aanschouwen op dit scherm en WOW! :eek:

XF-RICK
01/12/06, 18:11
Haha, volgens mij ben je opzoek naar rechtvaardiging van je mogelijke aanschaf.

Specs zien er goed uit, zeker voor de prijs.

Kortom, gewoon doen :)

Domenico
01/12/06, 18:33
Haha, volgens mij ben je opzoek naar rechtvaardiging van je mogelijke aanschaf.

Specs zien er goed uit, zeker voor de prijs.

Kortom, gewoon doen :)

Hahaha nee hoor, ik weet over het algemeen wel wat ik aanschaf. Ik struin ook altijd goed het internet af en lees graag de ervaringen van anderen. Dit is gewoon een goed ding voor het geld en doet zelfs meer wat andere duurdere merken beloven zoals. Ik dacht ook laat ik het maar gelijk groot aanpakken en gelijk voor 42"gaan. ;)

Moet nog wel tot week 2 van Januari wachten voor de levering. :(

Oh de reden dat ik dit hier post is voor mensen die net bezig waren met de aanschaf van een televisie en nog niet gehoord hadden van dit merk/model.

santema
01/12/06, 19:53
Ziet er wel leuk uit, met losse speakers.

Maar helaas, ik gebruik een beamer.

VantilborgICT
01/12/06, 22:43
Zo te zien hebben de popups op WHT toch zijn vruchten af geworpen :)


Even serieus; Erg mooi scherm voor zijn prijs, zal er ook eens over nadenken. Zit namelijk zelf ook al 5 jaar tegen zo`n beeldbuis aan te kijken

Easewood
01/12/06, 23:01
@Santema:

Hoe bevalt zo'n beamer? Zit ik al 'n tijd over te denken (ze worden steeds goedkoper) maar ik twijfel. Met name over kijken in een relatief (ver)lichte kamer...

Sorcer
01/12/06, 23:22
Hahaha nee hoor, ik weet over het algemeen wel wat ik aanschaf. Ik struin ook altijd goed het internet af en lees graag de ervaringen van anderen. Dit is gewoon een goed ding voor het geld en doet zelfs meer wat andere duurdere merken beloven zoals. Ik dacht ook laat ik het maar gelijk groot aanpakken en gelijk voor 42"gaan. ;)

Moet nog wel tot week 2 van Januari wachten voor de levering. :(

Oh de reden dat ik dit hier post is voor mensen die net bezig waren met de aanschaf van een televisie en nog niet gehoord hadden van dit merk/model.

Het merk en model is voor mij ook nieuw! Maar het is zeker een strak beeldscherm en zwart, leuke specs dus :) Succes met je keuze indien je deze nog niet hebt gemaakt.

GS2K1
02/12/06, 11:05
Zoalng hij geen HDMI 1.3 heeft (meer doorvoorsnelheid, wat zorgt voor meer kleuren en multichannel lossless audio onderandere) zijn 1080p tv's nog niet intressant, je kan er dan gewoon niet alles uithalen.

PS3 en nieuweste blu-ray spelers zijn HDMI 1.3....

info: http://www.hdtvmagazine.com/articles/2006/07/hdmi_part_3_-_h.php

Serve-xs
02/12/06, 16:53
Tatung.. ?

Wij hebben gewoom een 107 CM Philips en daar ben ik maar wat blij mee :)

Bento
02/12/06, 19:26
Neem een Philips. Zeker die nieuwe TV's met Clear LCD die ze maken zijn momenteel echt de beste.

Domenico
02/12/06, 19:32
@GS2K1, HDMI is backwards compatible en nogmaals als je Gears of War gezien hebt op dit scherm in full HD zou je waarschijnlijk gelijk overstag gaan. Als je echt geinteresseerd bent raad ik je aan de genoemde threads eens te lezen. De PS3 zal er net zo fantastish uitzien op deze tv als de XBOX360 en dan heb ik het nog niet over de HD uitzendingen en DVD output. Ook SD is op deze tv schijnbaar beter dan op de tv's van de bekende merken waarvan de goedkoopste minstens 1000 euro duurder is met minder opties. We zullen zien...

@Serve-xs, goed voorbeeld van wat de boer niet kent vreet ie niet. Waarschijnlijk heeft jouw 107CM Philips tv een Tatung scherm. ;) "Tatung is een relatief onbekende speler hier, maar in Taiwan zijn de de nummer één. Sterk in de OEM markt, produceert het bedrijf onder andere panelen voor JVC en Philips. Dat zegt dus wel iets over de kennis, capaciteit en technologie van het bedrijf." http://games.blogo.nl/?comments/848/20770
Het staat hier maar je kan het overal vinden dat Tatung een van de paar fabrikanten is van bijvoorbeeld dit soort schermen. Ik begrijp dat een naam als dit niemand hier iets zegt maar ja dat was ooit ook zo met bijvoorbeeld Samsung. Je weet hoe groot dat bedrijf is...

Ik hoop dat meer mensen hun voordeel gaan halen in ieder geval. :)

EDIT: Het gaat hier wel om een FULL HD (1920 x 1080 pixels) televisie voor 1400 euro van uitmuntende kwaliteit. Ga gewoon even zelf kijken en post hier je ervaringen.

mihosnet
02/12/06, 22:21
Philips produceert zijn eigen grote schermen zelf, alleen de kleinere schermen worden geproduceerd door andere producenten.

GS2K1
04/12/06, 09:58
@GS2K1, HDMI is backwards compatible en nogmaals als je Gears of War gezien hebt op dit scherm in full HD zou je waarschijnlijk gelijk overstag gaan. Als je echt geinteresseerd bent raad ik je aan de genoemde threads eens te lezen. De PS3 zal er net zo fantastish uitzien op deze tv als de XBOX360 en dan heb ik het nog niet over de HD uitzendingen en DVD output. Ook SD is op deze tv schijnbaar beter dan op de tv's van de bekende merken waarvan de goedkoopste minstens 1000 euro duurder is met minder opties. We zullen zien...

Backward compatible wel ja.. maar een 1.1 scherm kan geen 1.3 bandbreedte en kleuren aan... Zoals je in mijn link kan lezen kan HDMI 1.3 veel meer aan dan HDMI 1.1.

Natuurlijk zullen PS3 en XBOX360 er beide goed uitzien! ze maken simpelweg (nog) geen gebruik van HDMI 1.3.

Het gaat mij meer om films die er met HDMI 1.3 gewoon vele malen beter uitzien en zelfs UNCOMPRESSED multichannel audio aankunnen.
Verder kan de 1.3 standaard veel meer kleuren aan.

Daarom: HDMI 1.3!

Domenico
04/12/06, 17:49
GS2K1 ik begrijp je punt maar in de praktijk zal je de komende jaren echt geen verschil gaan merken tussen HDMI 1.1 en 1.3 in de consumenten range en aangezien ik niet over twee jaar maar nu een tv wil kopen vind ik dat dan ook helemaal niet belangrijk. Het zal alsmaar beter gaan worden en dat valt toch niet echt bij te houden maar de stap van SD naar HD is gewoon al een hele grote stap kan ik je uit eigen ervaring zeggen.

Vele jaren geleden hadden we bij het NOB al een HD test setup met zes aan elkaar gekoppelde Sony D1 machines (werelds eerste component digitaal machine). Ik denk dat die machines toen elk een kwart miljoen koste dus erg leuk speelgoed kan ik je zeggen. De kwaliteit van HD is gewoon verbluffend en ik zou niet weten of het voor thuis nog beter zou moeten. Alles wat de komende jaren nog aan HD verbeterd gaat worden zal minder merkbaar verschil leveren dan de stap van 480p naar 1080p. Ik moet zeggen dat bronmateriaal op digibeta er ook al erg strak uit ziet maar de stap naar HD mogen ze van mij eerder gisteren dan vandaag maken. Jammer van al die honderden digibetas van elk een ton die ze zullen moeten gaan vervangen (alhoewel de harddisk ook al zijn intrede heeft gedaan bij de omroepen). ;)

Kortom, het zal nog een tijdje duren voor echte HD ingeburgerd zal zijn in Nederland en Europa maar tv's zoals dit zullen de snelheid van doorbreken op een positieve manier gaan beinvloeden net zoals de HD-DVD op de XBOX360 en de blue-ray speler van de PS3 dat zullen gaan doen. De content is er al (zie de verenigde staten), het is nu aan de consument om de stap naar HD te bespoedigen.