PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaring Eweka DC



BramuS
01/12/06, 10:42
Heeft iemand ervaringen met het Eweka datacenter, zo ja wat zijn de ervaringen? Is de security een beetje ok de uptime etc

PatS
01/12/06, 10:52
Datacenter is goed, security is goed en uptime is ook goed (buiten de kleine probleempjes van de laatste weken, maar die zijn opgelost).
Wel moet je opletten op je stroomverbruik, je krijgt 8 ampere bij een heel rack en daar ben je zo overheen ;)

DutchTSE
01/12/06, 11:02
Datacenter is goed, security is goed en uptime is ook goed (buiten de kleine probleempjes van de laatste weken, maar die zijn opgelost).
Wel moet je opletten op je stroomverbruik, je krijgt 8 ampere bij een heel rack en daar ben je zo overheen ;)
Dat probleem hou je overal :) Wij gaan per 10 december ongeveer naar het Eweka DC.. enige nadeel is dat er geen 24/7 access is voor jou klanten. Zelf krijg je bij een full rack een tag waarmee je 24/7 naar binnen kan, echter klanten van ons die bij hun server moeten kunnen tijdens kantooruren na vooraf aanmelden naar binnen, buiten kantooruren moet de taghouder mee om diegene naar binnen te laten. Vind ik persoonlijk een groot nadeel.

djalken
01/12/06, 15:20
Probleem met stroomverbruik heb je lang niet overal hoor :) Eweka DC hoor k goede dingen over, alleen jammer dat t eweka netwerk niet altijd even stabiel is

EHS-Jerre
01/12/06, 15:24
Ber|Art edit: Ontopic graag!

PatS
01/12/06, 18:21
Probleem met stroomverbruik heb je lang niet overal hoor :) Eweka DC hoor k goede dingen over, alleen jammer dat t eweka netwerk niet altijd even stabiel is

Dat is helaas het enige minpuntje van Eweka, wij hadden ons er ook een beetje op verkeken dat het stroomverbruik zo laag ligt.

Verder niets dan lof over Eweka, de probleempjes die er waren met een router zijn opgelost en als er een probleem is, dan is de service gewoon goed, problemen worden snel opgepakt.
Het Eweka DC zit ook goed in elkaar en is voorzien van alle gemakken die er horen te zijn in een DC.

Dus zolang je geen zware servers gaat plaatsen, is het een prima keuze.

Bullcat
01/12/06, 19:02
Niet alle gemakken hoor, ik mis nog steeds de senseo voor de koffie, en eigenlijk ook wel de mogelijkheid om even via een laptop in te loggen, maar daar word aan gewerkt, maar echt die koffie is wel heeeeel belangrijk hoor ! :D :D

Voor de rest , zit ik midden in een verhuizing van redbus naar Eweka en werkt de server daar uitstekend !

Hans

joriz
01/12/06, 20:01
De koffie ontbreekt inderdaad op dit moment nog. Maar verder is het qua service wat ik tot nu toe heb meegemaakt echt goed.

Draadloos internet voor je laptop was er wel. Weet nu hoe het helemaal precies zit. Iedergeval kan je je laptop met een kabeltje ook nog aan je eigen switch hangen.

Netwerk heeft inderdaad soms wat hikjes gehad. Maar verder is de verbinding super. Geen packageloss, veel uplinks.

Security is verder wel goed.

Ik heb het idee dat ze alles doen om het datacenter en alles er omheen steeds blijven verbeteren en niet tevreden zijn als het een beetje goed is.

DJSmiley
01/12/06, 22:33
Ook ik heb er prima ervaringen mee. Het ziet er netjes en verzorgd uit.

Enige 'nadelen'
- Om het half uur alarm opnieuw deactiveren (maar voordelen wegen niet op tegen nadelen)
- De enorm gammele kar met CRT beeldschermpje.
- Ik had ruzie met keyboard wat erbij lag en er was geen muis. Maar goed, laptopje doet het prima, en zonder muis kun je je ook wel redden (en ja, ik draai op windows anders hoefde ik ook geen muis)...

blerry
02/12/06, 00:21
Heb er nu een tijdje gezeten maar ben toch niet echt tevreden. Met name de netwerk problemen s'avonds waarbij de connectie voor enkele seconden/minuten weg is.

Ook de toegang als je geen full rack hebt is mijn ogen niet goed geregeld, je kan terecht tussen kantoortijden maar is het mij nooit duidelijk geworden hoe je makkelijk en snel access kan krijgen buiten de kantoortijden.
Het datacentrum zelf ziet er goed uit en voldoet in mijn ogen aan alle eisen die je normaal stelt aan een datacenter.

Bullcat
02/12/06, 01:10
Ik zou ze eens bellen hoe je er na kantoortijden kunt komen dan ! lijkt me beter dan om het hier te ventileren. Wedden dat er een oplossing voor is, maar als je niets vraagt ook geen oplossing !

Nesta
02/12/06, 12:06
Heb er nu een tijdje gezeten maar ben toch niet echt tevreden. Met name de netwerk problemen s'avonds waarbij de connectie voor enkele seconden/minuten weg is.

Ik weet niet of ik het mag vragen, maar kan men op deze stelling even doorgaan?

Ik wil namelijk gaan resellen en heb een hostingbedrijf op het oog dat bij Eweka zit meen ik. Als er 's avonds structureel problemen zijn zoek ik toch liever een hoster die niet bij Eweka zit. Vandaar dat ik dit wil verifiëren bij de andere hoster die ervaring hebben met Eweka.

Bullcat
02/12/06, 12:33
Als je hier op het forum leest zul je zien dar er dit jaar overal problemen zijn , stroomuitval, kabel breuk , en nog veel meer.

Is er eigenlijk dit jaar een DC geweest die geen problemen kende ?

Nesta
02/12/06, 12:34
Daar heeft u helemaal gelijk in, maar het gaat mij om de stelling dat er structureel(?) 's avonds problemen zijn met het netwerk.

PatS
02/12/06, 12:37
Er is een korte periode een probleem geweest met 1 van hun corerouters, dit probleem is inmiddels opgelost en alles draait weer stabiel.

Nesta
02/12/06, 12:40
Dat is heel fijn om te horen. Dank u PatS.

wbakker-letsgoonline
02/12/06, 13:36
Wij zitten zelf ook bij Eweka op moment met een kwart rack maar zal binnenkort uitgebreid moeten worden naar een halve of hele.

Gelukkig zijn de problemen met de router geschiedenis want het was een doorn in ons oog dat de verbindingen om de 2 a 3 weken er wel uitlagen.

Het enigste nadeel is dat het alarm om het half uur af gaat het probleem is dan wanneer je net bezig bent met het installeren van een server in je rack dat je niet snel genoeg bij het alarm bent waardoor de beveiliging wordt gewaarschuwd en deze dan even later voor de deur staat...

Misschien dat Eweka dit nog kan oplossen ?

@ Blerry, dit hadden wij ook tot dat ik contact opnam met Eweka voor het krijgen van een TAG, deze hebben wij dan ook gekregen en kunnen nu 24/7 zelfstandig het DC binnen.

BramuS
02/12/06, 15:34
hmm.. ik heb een colocatie pakket dus ik ga mijn server dinsdag avond plaatsen. Er is dus iemand bij van waar ik de colocatie afneem. Het is wel jammer van de problemen van het "half uur alarm uur" maar zo te zie is dit wel een goed DC. Bedankt voor de reacties!

Oosterveen
14/12/06, 03:41
Het missen van standaard 24x7 toegang is zoals al eerder gezegd best jammer. Voor de rest lijkt het me een prima datacenter. Ik heb morgenmiddag een afspraak daar en ben erg benieuwd. :)

guidob
14/12/06, 08:35
Ik vind dat alarm juist een goeie zet, als niet iedereen bij weggaan het alarm erop zet dan lijkt me dit een goeie oplossing. En je hebt 5 minuten om dat xxx geluid uit te zetten, lijkt me toch geen probleem.

BramuS
14/12/06, 09:19
Ja ok daar heb je gelijk in, maar het is wel dat je binnen een half uur weer bij dat alarm moet zijn, je kunt dus zeg maar 20 minuten werken, en weer naar het alarm rennen. 5/10 minuten er heen uitzetten terug en weer kijken waar je mee bezig was. Dat is toch eigenlijk wel jammer, maar wel weer goed voor de veiligheid!

e-visionz
14/12/06, 12:30
Wij van E-Visionz hebben nu 2 racks @ WHW
Het enige wat wij minders vinden is dat er maar 2 tag's zijn verders geen klachten
Het is misschien een iets minder DCtje dan de rest maar daar betaal je ook naar ;)

Erwin Zeeuw
06/01/07, 08:24
Ook ik heb mijn servers geplaatst in dit netwerk, ben zeer tevreden. Service was goed (lees: Super!) verbinding was snel. 24/7 access is inderdaad wat minder, maar gelukkig woont er iemand in de buurt die ik altijd wakker mag bellen :-) en die ook nog een tag heeft.
Het is een kleinschalig datacenter, wat er wel voor zorgt dat er meer persoonlijke service is!

Gr. Erwin

Swiftway-UK
06/01/07, 14:33
Ber|Art edit: Ontopic blijven a.u.b.