PDA

Bekijk Volledige Versie : Vragen over Starten Gameserver Verhuur



Jostie
01/12/06, 09:17
Beste,

Ik heb al een aantal mensen gesproken die zelf een gameserver bedrijf hebben, maar die zeggen allemaal andere prijzen over hoeveel het kost en hoeveel ze p/m betalen voor een server. Dit is natuurlijk ook logisch. Maar ik zou willen vragen wat ik moet kopen en hoeveel dit kost om het volgende te kunnen doen.

Teamspeak / (evt Ventrilo) Hosten
Gameservers hosten (begin met 50 servers max.)(voor Medal of Honor Allied Assault en andere, hoe doe ik dit?)

En wilt gewoon iemand uitleggen hoe ik dit moet aanpakken of misschien is er een bedrijf over te nemen.

Alvast Bedankt,
J.Antonides

3j3ct
01/12/06, 09:49
die 50 gameservers max moet je al aan een aantal servers denken, in het verleden zijn hier al een aantal topics over geweest, zoekfunctie gebruiken zou ik zeggen dus ;)

Jostie
01/12/06, 10:02
Ok, en 10-20 zou ook ruim voldoende zijn.

Maar ik zal even kijken, maar ik kreeg niets gevonden toenstraks/

Kenneth
01/12/06, 10:44
- zorg voor een sterke server (denk hier zeker aan dual xeon/opteron met 2 GB ram als je 150 slots per machine wilt halen (depends the game ;))
- zorg voor een goede colo boer met stabiel netwerk
- zorg voor kennis van je OS (Linux of Windows)

en dan nog alle andere zooi als KvK/BTW nummer etc.

Stewie
01/12/06, 11:05
Inschrijven bij de KVK
Bij de belastingdienst je BTW nummer aanvragen
Een teamspeak licentie regelen
Een ventrilo licentie regelen (dit zal je niet lukken)
Een goed colocatie contract sluiten, niet bij de el-cheapo boer op de hoek, tenminste dat zou ik niet doen als je ook spelers van buiten Nederland op de servers wilt krijgen
Twee of drie goede servers kopen (dual cpu, liefst ook dualcore, 2 GB ram, snelle sas hdd, 10k rpm)
Veel tijd, dit is geen 8 uur per dag werk

B3rt
01/12/06, 15:18
aanvulling op gsh2
- website
- naam
- controle panel voor betere support
- engelen geduld
- cursus brezah, sms, msn taal om de berichten van de meestal jonge klanten te kunnen lezen
- de games zelf ook kopen (om te testen)

zo kun je nog een tijdje doorgaan

sju
01/12/06, 15:55
Als je geen zin hebt om je met de techniek achter het gamehosten bezig te houden (kost toch behoorlijk wat tijd om alles op te zetten) kun je er ook voor kiezen om te beginnen met een of meerdere dedicated servers.
Er zijn hier verschillende bedrijven op het forum (waaronder wijzelf) die je een dedicated server inclusief software kunnen verhuren. Op deze manier heb je dan meteen je hardware, administratie-software en control panel voor de klanten.
Je kunt dan direct beginnen met het verhuren, zonder eerst veel tijd te moeten steken in het opzetten van dit soort systemen. Ik kan je uit ervaring vertellen dat er een hoop werk gaat zitten in het schrijven van een goed control-panel zodat klanten simpele zaken niet meer via mail hoeven te regelen (scheelt ook weer tijd).

Als je geintresseerd bent naar dit soort oplossingen, kun je het beste even een aanvraag in het "Shared / Colocated / Dedicated / Reseller / Registratie Aanvragen"-forum plaatsen.

EHS-Jerre
01/12/06, 16:20
Ik heb gezien dat je geïnteresseerd was om een dedicated server bij ons te huren dus ik vermoed dat je niet het pad gaat van een ander bedrijf over te nemen.

Eigenlijk is het hosten van games op zich niet zoveel werk. Je moet enkel een goede server hebben en de serverfiles van de games, die zijn niet moeilijk om te vinden (de bat file-versie bedoel ik dan).
Ook moet je eens nadenken over hoeveel gameservers je op een server zet. Zelf set ik er gemiddeld 9 a 10 op een bak omdat wij puur gaan voor de kwaliteit, maar ik heb ook al extremere gevallen, gehoord van 15.
Uiteraard hangt het aantal ook af van de kwaliteit van de server en het netwerk waarop je zit.

Dan de TeamSpeak en Ventrille hosting. TeamSpeak hosten op zich is gratis maar voor Ventrillo dien je een (dure)licentie aan te vragen. Op zich vraagt deze software niet veel van je server, het spreekt vanzelf dat hoe meer servers je host hoe zwaarder de load wordt.

Zodra je over deze zaken beschikt kun je zoals eerder vermeld site beginnen maken en de administratie regelen.

Ik hoop dat dit helpt, voor meer info kan je me steeds mailen of op MSN toevoegen: webhosting@eu-hosting-solutions.com

Stewie
01/12/06, 16:33
Toch maar weer even reageren


Ook moet je eens nadenken over hoeveel gameservers je op een server zet. Zelf set ik er gemiddeld 9 a 10 op een bak omdat wij puur gaan voor de kwaliteit

Wij draaien 4 gameservers op een dualcore dual woodcrest xeon. Wilt dat zeggen dat wij betere kwaliteit draaien?
Dat kan je niet weten, want de informatie is nog niet compleet. Het is afhankelijk van het aantal spelerslots, de serverhardware en de game.



Dan de TeamSpeak en Ventrille hosting. TeamSpeak hosten op zich is gratis maar voor Ventrillo dien je een (dure)licentie aan te vragen.
Ventrilo licentie zal hij nooit krijgen (dat ligt aan de heer Knapp) en een teamspeak licentie is verre van gratis.
Tenzij je de illegale weg bewandelt, want dan is software opeens wel gratis. Maar hoe onderscheid je je dan van alle kiddo hosters die ook alles illegaal hosten op een volgepropte bak.

EHS-Jerre
01/12/06, 17:18
Ber|Art edit: Ontopic!

Jostie
01/12/06, 21:00
Ok, bedankt!

Ik weet voorlopig voldoende, topic kan closed!

Sorcer
02/12/06, 00:33
Beste,

Ik heb al een aantal mensen gesproken die zelf een gameserver bedrijf hebben, maar die zeggen allemaal andere prijzen over hoeveel het kost en hoeveel ze p/m betalen voor een server. Dit is natuurlijk ook logisch. Maar ik zou willen vragen wat ik moet kopen en hoeveel dit kost om het volgende te kunnen doen.

Teamspeak / (evt Ventrilo) Hosten
Gameservers hosten (begin met 50 servers max.)(voor Medal of Honor Allied Assault en andere, hoe doe ik dit?)

En wilt gewoon iemand uitleggen hoe ik dit moet aanpakken of misschien is er een bedrijf over te nemen.

Alvast Bedankt,
J.Antonides

Ten eerste zou ik maar eerst gaan leren hoe je alles instaleerd en alles up-to-date houd. Je moet namelijk niet vergeten dat er veel vaardigheid bij komt kijken. Je zult van allerlei zaken verstand moeten hebben om dingen op elkaar af te stemmem. Ook vertel je er om ook andere servers op te laten lopen, ga eerst na wat het voor spel is, hoeveel geheugen het vraagt etc etc. Denk hierbij ook aan het aantal GB dat moet worden afgenomen.

Dus ik zou als ik jou was goed nadenken wat je wilt, beginnen met 1 server en als die vol is uitbreiden je hebt tenslotte niets aan lege servers die in het datacentra staan.

Al bij al, het vergt tijd, je zult voor verschillende problemen komen te staan waarbij je dingen zult oplossen. Het is niet zomaar geleerd. Iniedergeval succes ermee!

EHS-Jerre
02/12/06, 13:33
Dus ik zou als ik jou was goed nadenken wat je wilt, beginnen met 1 server en als die vol is uitbreiden je hebt tenslotte niets aan lege servers die in het datacentra staan.



Inderdaad, lege servers moet je vermijden, dus zoek nu al voor kandidaat klanten als je met je plan wil doorgaan.