PDA

Bekijk Volledige Versie : Chello extreme of...



Furbster
30/11/06, 19:11
Binnenkort (binnen 2 maanden) gaat mijn bedrijf samen met mij verhuizen naar een dorpje vlak bij Drachten in de gemeente Smallingerland. Nu heb ik daar uiteraard een lekkere vlotte internetverbinding nodig. Op het eerste gezicht lijkt Chello Extreme mij wel een aardig pakket. 20mbit down en 2mbit up voor 59,95 inc btw per maand. Aangezien ik momenteel niet in de UPC regio woon heb ik geen ervaring met Chello maar ik heb wel mee gekregen dat dit in het verleden niet altijd 100 punten was. Is dit nu wel ok? Zijn er misschien nog betere opties? Vooral de upload mag lekker snel zijn. Ik heb nu 4mbit up en down maar mijn huidige provider zit niet in die regio...

Kenneth
30/11/06, 19:22
heb chello extreem, snelheiden zijn wel ok als je router hebt die 20Mbit aankan.. alleen tja blijft upc, veel p2p dingen worden gewoon hard gecapped op ~2mbit?

ligt eraan wat je er mee wil gaan doen :)
tevens helpdesk is niet altijd even fijn

Triloxigen
30/11/06, 19:31
Vroeger chello gehad. Ben blij dat ik er vanaf ben :)

Sander-
30/11/06, 19:38
Geen mogelijkheid tot adsl(2), want dan is wanadoo wel een leuke... Heel veel snelheid voro weinig geld.

cwf
01/12/06, 01:39
Chello ofwel UPC; alleen maar slechte ervaringen gehad qua snelheid, slechte uptime en klantenservice (recente ervaringen). Google maar eens voor het idee ;)

Toch zijn er ook mensen tevreden met de snelheid/uptime van Chello. Het ligt ook maar net aan de buurt waar je woont... Kan me niet voorstellen dat er veel mensen tevreden zijn met de klantenservice.

Anyway, ik raad het je af. Persoonlijk betaal ik liever iets meer voor kwaliteit.

Bullcat
01/12/06, 01:51
Ik heb hier dus wel adsl, maar woon schijnbaar net iets tever van de centrale af L :(
Iedereen bied giga verbindingen aan via ISDN maar als ik het laat controleren via de kpn blijkt dat mijn verbinding via de foon lijn niet meer dan het comfort pakket van planet kan krijgen.

Is chello dan sneller of niet ? ik wil zo ie zo een reserve verbinding hier mocht planet uitvallen, 20mBit etc etc, is dit bij chello wel te bereiken, in haarlem ??

Hans

cwf
01/12/06, 02:12
Ik heb hier dus wel adsl, maar woon schijnbaar net iets tever van de centrale af L :(
Iedereen bied giga verbindingen aan via ISDN maar als ik het laat controleren via de kpn blijkt dat mijn verbinding via de foon lijn niet meer dan het comfort pakket van planet kan krijgen.

Is chello dan sneller of niet ? ik wil zo ie zo een reserve verbinding hier mocht planet uitvallen, 20mBit etc etc, is dit bij chello wel te bereiken, in haarlem ??

Hans

Hans,

20 Mbps zal op de meeste lokaties niet haalbaar zijn. Dit is echt het maximum.
Of het sneller is dan je huidige adsl verbinding, daar heb je wel een grote kans op. Houdt er wel rekening mee dat op de kabel de snelheid afhangt van hoeveel mensen er op dat moment gebruik maken van het internet. In de avond zul je vaak merken dat de snelheid afneemt. Bij ADSL is dit ook van toepassing, alleen in kleinere mate. De overboeking is vele malen lager [veelal tussen 1:1 en 1:20]. Correct me if I'm wrong.

Overigens zie ik dat je op de leidsevaart bent gevestigd. Dat ken ik ;)

Domenico
01/12/06, 14:47
Ik denk dat Chello veel sneller zal zijn dan de snelste ADSL aanbieder voor jouw locatie. Je moet moet met Chello gewoon geluk hebben. Ik heb vroeger A2000 en daarna Chello gehad en dat ging eigenlijk jaren goed tot een bepaald moment en toen was het ook gelijk het tegenovergestelde. Succes in ieder geval.

btw. gisteren nog fear combat gedownload met een steady 19Mbps en ja die 1.8GB was in 10 mins binnen kan ik je zeggen. Ik ben dus een van de gelukkigen waar deze snelheden wel haalbaar is. De centrale zit dan ook hemelsbreed 15 meter bij mij vandaan. :D

izdesign
01/12/06, 15:02
Chello classic hier, heeft tot nu toe altijd gewerkt, ben er zeer tevreden over ook :)

Bullcat
01/12/06, 15:18
[off topic]


Overigens zie ik dat je op de leidsevaart bent gevestigd. Dat ken ik

Hoezo ken je dat dan, of ken je mij soms ?
[on topic]

cwf
01/12/06, 15:29
[off topic]

Hoezo ken je dat dan, of ken je mij soms ?
[on topic]

Nee, ken jou niet. Ben gewoon bekend in Haarlem ;)

xserve
01/12/06, 15:56
Ik heb zelf Chello Classic en niet helemaal tevreden. Maar de laatste 2 jaar wel een heel erg stuk beter dan daarvoor. Daarvoor was het echt huilen.

Maar ik merk ook wel duidelijk dat ze bepaalde diensten cappen in de bandbreedte.

E-Projects
01/12/06, 15:56
Bij niemand kan je volle snelheid halen die ze bieden. Alleen als je via usenet download haal je dikke snelheden.
Ik heb hier Orange(vroeger Wanadoo) 20 Mbit en ik haal overdag met usenet 1700 kb/s en snachts boven de 2000 kb/s. Ik zit ook nog 2 KM van de centrale.

Met UPC/chello heb ik altijd problemen gehad. Het hangt er ook vanaf of iedereen in jouw buurt chello heeft, dan is het traag in de avond. Zit nu bij Orange. Orange is prima nooit storingen gehad. Goedkoop en snel.

DutchTSE
01/12/06, 16:59
mijn livebox traint op 14.5 mbit.. haal met beetje mazzel 1.5 mb/s :)

ook wanadoo/orange dus

Nielsvk
01/12/06, 17:46
Ik heb hier een prima verbinding, altijd up.. Vriendelijke support :) Ik denk dat hier wel een uptime van zeker een jaar te halen is (bewijze van)

almar
01/12/06, 17:47
Geen problemen hier met Chello. Tegenwoordig doen ze alles wat ze zeggen.

Thijssss
01/12/06, 17:48
Zolang het werkt is er niks mis met Chello, ik heb er altijd volop gebruik van gemaakt (en daarvoor nog met A2000). Enkel wanneer er intern bij UPC iets niet goed gaat met bv de rekeningen.. kun je het finaaaaal vergeten. (denk je dat ze het weer op orde hebben.. kappen ze je af na een paar maanden omdat hun fout bij hun weer boven water komt). Een helpdesk hebben ze niet.. je kan wel geloof ik zo'n gozer aan de lijn krijgen met een draaiboek en stricte orders je niet door te verbinden.

Je kan het erop gokken :rolleyes:

Ik ben nu zwaar tevreden met ADSL2+ via Surfnet :D

B3rt
01/12/06, 18:44
Ten eerste chello is voor particulieren niet voor bedrijven (dat zeggen ze zelf), dus je kan nooit zeggen/klagen dat je het nodig hebt voor je bedrijf bij een storing.

Bij extreme voor 59,95 per maand krijg je behalve een 20/2mbit abo ook gratis telefonie (wat prima werkt), voor 5 euro per maand extra kun je onbeperkt bellen erbij nemen (naar vaste nummers en geen 0900 nummers)
Dus voor 64,95 per maand krijg je een 20/2mbit abo en onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland (dit is 24/7)

Wat betreft de service, dit ligt aan het probleem wat je hebt.
Technisch gezien werkt het allemaal prima bij upc, alleen je moet geen problemen krijgen met de facturering (dit kan ook komen door een fout van UPC zelf) want dan is het een RAMPEN bedrijf. De administratie is simpelweg ZEER zlecht te noemen.

Dus of het een slim idee is om het "zakelijk" te nemen weet ik niet, dat ligt dus aan je eisen die je er aan stelt.

Serve-xs
01/12/06, 23:32
De centrale zit dan ook hemelsbreed 15 meter bij mij vandaan. :D

Mag jij even heel blij zijn :)

Furbster
02/12/06, 22:53
Zakelijke verbindingen zijn veel duurder en zo erg is het ook weer niet als de verbinding eens korte tijd wegvalt. Het moet natuurlijk niet te vaak gebeuren maar anders kan ik altijd nog via een modem en een inbelnummer het hoognodige doen. Ik ben gister bij KPN geweest voor mijn ISDN aansluiting. Zij konden mij voor die prijs geen snellere verbinding leveren. Ik denk dat ik het maar eens ga proberen met chello extreme. En dat bellen is inderdaad ook wel handig. Mijn vriendin belt altijd uren met vriendinnen...

SebastiaanStok
07/12/06, 21:37
Chello ? :r
Echt geen goed woord voor over... :mad:
Ik heb het lange tijd gehad, maar ben blij dat ik er vanaf ben.

In het begin toen ze ongeveer net waren gestart problemen met de rekeningen, kreeg een maand geen rekening en dan de volgende maand gelijk een aanmaling omdat hun verdome de rekening waren vergeten te sturen :eek:

Toen waren weg gegaan (Lang tijd geen internet gehad), toen weer internet genomen bij hun.
Geen problemen opzich, tot de verbinding om de week er uit lag! Kan gebeuren dacht ik, tot het echt me neus uit kwam :(

Als proef heb ik Wanadoo ADSL Direct genomen, echt ik dacht: Dit kan niet :D, echt dag in dag uit gewoon online.
Toen later over gestapt op ADSL Famalie, en ik ben nog steeds dik te vreden!
Alleen de Telefoonie is minder, deze gaan we dan ook opzegen :o Maar het internet? TOP :W:

En echt elke keer als iemand weer problemen heeft met Chello lag ik me rot.
Laats kwam nog de buurvrouw langs om te vragen wij gewoon internet hadden , wij hebben geen Chello dus bij ons geen problemen :p
Je betaald bij die lui de vole pont maar je bent maar 60 of zelf minder online...


Ik heb gehoord dat KPN met digitene ook Internet aanbied (Als ik het goed heb begrepen dan :) )

Zomige mensen hebben geen problemen, die mogen dan spreken van geluk.

e-visionz
07/12/06, 23:09
TweakDSL heeft ook een mooie actie dmv. BBned, weet niet of dat beschikbaar is; voor 59,95 p/m krijg je een 24 (max) mbit down, 1mbit up, gratis usenet lijntjes (niet echt praktisch, maar toch), en zo te zien krijg je er een hele PC bij :-o

Acer Aspire L100
Windows XP Media Center, AMD Athlon 64 3800+ DC, 1024MB (2x 512MB SODIMM), 250GB SATA 7200rpm, DVD-RW Multi (tray less), 1Gbit LAN, FW1394, nVidia 6150 DVI, 7.1Dolby Digital, 5-in-1 card reader, incl. USB keyboard & optical mouse