PDA

Bekijk Volledige Versie : Leaseweb: welk datacenter?



marcel5
29/11/06, 14:56
Ik ga binnenkort mijn server bij Leaseweb co-locaten, nu werd mij de vraag gesteld aan welk data center ik de voorkeur gaf (afhankelijk waar er plaats is).

Het gaat om een 1U server, niet super zwaar. Bezoekers van mijn website komen van over de hele wereld, dus snelle internationale (niet alleen US) connectie is belangrijk.

Ik zie op de Leaseweb site de volgende datacenters:

InterXion Netherlands (IX4)
Schuberg Philis (SBP)
TeleCity Netherlands (TC2)
EasyNet DC (ESY)
Redbus Interhouse Netherlands (RBS)

Redbus las ik al wat mindere ervaringen over, evenals SBP. Welk datacenter is goed, zitten er tussen die ik moet vermijden?

phreak
29/11/06, 15:00
TeleCity II is een goede locatie, degelijk en goede security.

Arto
29/11/06, 15:26
Mijn aanrader is Schuberg Philis (SBP)

Swiftway-UK
29/11/06, 15:32
Mijn aanrader is Schuberg Philis (SBP)

Heeft dat DC geen problemen met koeling omdat het geen verhoogde datavloer heeft?

crazycoder
29/11/06, 15:39
TC2 is zeker een goed DC. Jammer dat de parkeerplaats niet zo heel erg groot is.. Van de andere kant... zo vaak wil je niet in het DC zijn :) op de vrijdagavond is het er altijd wel rustig..

wowzie
29/11/06, 15:40
Heeft dat DC geen problemen met koeling omdat het geen verhoogde datavloer heeft?

Telecity2 heeft wel een verhoogde datavloer, maar koelt -iig waar onze kasten staan - heel wat beroerder. Weet niet of iemand ooit de airco heeft bekeken op TC2? Maar deze staat standaard op 25 graden, dus tussen de kasten zelf is sowieso niet uit te houden.

Tel daarbij het geringe max. stroomverbruik per m2 + sprinklerinstallatie (!!!), dan is SBP veruit een betere keus.

Ospito
29/11/06, 16:15
Als je het mij vraagt zou ik zelf nooit bij Leaseweb willen zitten, maar dat is een ander verhaal. Als je hier uit moet kiezen zou ik zeggen TeleCity 2.

InterXion Netherlands (IX4)
Nooit geweest/geen ervaring mee

Schuberg Philis (SBP)
Vaak geweest: rommelig, lelijke ruimte (het oog wil ook wat), airco's die volgens mij ergens tweedehands op marktplaats zijn gekocht ofzo (functioneert verre van goed), alles dicht op elkaar etc.

TeleCity Netherlands (TC2)
Netjes en weinig op aan te merken, behalve dat het de laatste maanden wat warm is.

EasyNet DC (ESY)
Van dit datacenter ben ik niet zo'n fan persoonlijk, komt allemaal een beetje hobbymatig over (mede doordat er veel hosters staan die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn krijgt het datacenter m.i. ook een slechte naam, dit geldt overigens ook wel een beetje voor SBP). Verder is dit DC ook niet echt geweldig in het nieuws geweest door de recente stroomstoring.

Redbus Interhouse Netherlands (RBS)
Op zich netjes, maar ik ben niet zo gecharmeerd van de beveiliging en de laatste tijd is Redbus nou niet echt positief in het nieuws geweest (te zware vloeren en stroomstoring)

Dit is enkel mijn idee/visie hierop. No hard feelings ;).

Remigius
29/11/06, 17:28
Ik sluit mij volledig bij Ospito aan met als toevoeging dat InterXion ook best een aardig DC is. Niet het mooiste DC wat ik gezien heb, maar beveiliging en faciliteiten zijn prima in orde.

ARPhost
29/11/06, 18:19
Rare opmerking van Ospito over ESY DC.
Het gaat hier over de kwaliteit van een DC: Beveiliging, DC gebouw, Airco's, etc.

ESY steekt met kop en schouder boven de andere DC's uit op het gebied van Prijs/ kwaliteit verhouding.

Trouwens ken je alle bedrijven en hosters die daar staan en dat deze niet weten waar ze mee bezig zijn?
Waarom denk je dat in het ESY DC een groot hoeveelheid non kennis hosters staan?

Ik denk dat onprof hosters en hobbiesten ook in andere DC's in grote mate te vinden zijn.

Zullen we anders een onderzoekje gaan houden bij iedere DC :)?

Swiftway-UK
29/11/06, 18:31
@ARPhost hetzelfde beweerden ze vorig jaar over Redbus en het jaar ervoor over Wedare, geen zorgen over maken.

dreamhost_nl
29/11/06, 18:49
EasyNet DC (ESY)
..Verder is dit DC ook niet echt geweldig in het nieuws geweest door de recente stroomstoring...


Als je de stroomstoring bij EasyNet DC noemt, dien je deze ook te noemen voor de andere DC's. Wel eerlijk blijven vergelijken...

Wido
29/11/06, 18:54
Ik moet zeggen dat ik nog steeds tevreden ben over RedBus. We moeten er mee leren leven dát de stroom nu eenmaal kan uitvallen, hoe goed je je best ook doet, overal gaat wat fout.

Wou jij zeggen 100% uptime met je netwerk/server te halen, al twee jaar lang?

Wij staan nu al 2.5 jaar bij RedBus en hebben in die tijd 1x een stroomstoring gehad, verder nooit iets met de problemen gehad.

De beveiliging blijft altijd een discussie, de een vind het wel goed, de ander niet.

En ja, parkeren is prima te doen daar, dat is denk ik ook een pre.

Proxio
29/11/06, 19:02
Als je de stroomstoring bij EasyNet DC noemt, dien je deze ook te noemen voor de andere DC's. Wel eerlijk blijven vergelijken...

Daarbij was het ook maar bij 1 klant / suite geloof ik. Wij hebben er geen last van gehad.

gjtje
29/11/06, 20:01
SBP is een net DC, aardige beveiliging, nette werkruimte waar je in alle rust je ding kan doen, alleen is het een beetje oud en dus net als alle andere DC's heb je te weinig stroom voor wat je wil. ;)

Temperatuur is in ESY niet lager dan in SBP, ligt er aan waar je staat in de ruimte.

Ik zou Redbus kiezen, maar goed ik ken IX4 niet. :)

Glenn
29/11/06, 20:31
Ik moet zeggen dat ik nog steeds tevreden ben over RedBus. We moeten er mee leren leven dát de stroom nu eenmaal kan uitvallen, hoe goed je je best ook doet, overal gaat wat fout.

Wou jij zeggen 100% uptime met je netwerk/server te halen, al twee jaar lang?

Wij staan nu al 2.5 jaar bij RedBus en hebben in die tijd 1x een stroomstoring gehad, verder nooit iets met de problemen gehad.

De beveiliging blijft altijd een discussie, de een vind het wel goed, de ander niet.

En ja, parkeren is prima te doen daar, dat is denk ik ook een pre.

Beveiliging is de laatste tijd tijd enorm verbeterd. Ze zijn wat strikter geworden, m.i. een goede zaak. Ook moet je nu weer overschoenen aandoen (die blauwe zwembaddingen). Pluspunt is ook dat het personeel bij Redbus erg vriendelijk is. Maar, ik ben dan nog niet in andere DC geweest.

Van een collega hoor ik echter ook dat SBP erg rommelig is.

Sorcer
29/11/06, 22:40
Als je het mij vraagt zou ik zelf nooit bij Leaseweb willen zitten, maar dat is een ander verhaal. Als je hier uit moet kiezen zou ik zeggen TeleCity 2.

InterXion Netherlands (IX4)
Nooit geweest/geen ervaring mee

Schuberg Philis (SBP)
Vaak geweest: rommelig, lelijke ruimte (het oog wil ook wat), airco's die volgens mij ergens tweedehands op marktplaats zijn gekocht ofzo (functioneert verre van goed), alles dicht op elkaar etc.

TeleCity Netherlands (TC2)
Netjes en weinig op aan te merken, behalve dat het de laatste maanden wat warm is.

EasyNet DC (ESY)
Van dit datacenter ben ik niet zo'n fan persoonlijk, komt allemaal een beetje hobbymatig over (mede doordat er veel hosters staan die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn krijgt het datacenter m.i. ook een slechte naam, dit geldt overigens ook wel een beetje voor SBP). Verder is dit DC ook niet echt geweldig in het nieuws geweest door de recente stroomstoring.

Redbus Interhouse Netherlands (RBS)
Op zich netjes, maar ik ben niet zo gecharmeerd van de beveiliging en de laatste tijd is Redbus nou niet echt positief in het nieuws geweest (te zware vloeren en stroomstoring)

Dit is enkel mijn idee/visie hierop. No hard feelings ;).

EasyNet was niet de enige die met een stroomstoring zat, dus even dimmen! :)

Pantsy
29/11/06, 23:20
Ik denk dat je het beste voor de faciliteiten van Interxion kan kiezen dan, ze hebben er geloof ik tegenwoordig zelfs een drankautomaat :)

Thijssss
29/11/06, 23:30
Ik denk dat je het beste voor de faciliteiten van Interxion kan kiezen dan, ze hebben er geloof ik tegenwoordig zelfs een drankautomaat :)

'fris'drank neem ik aan? :rolleyes:

Glenn
29/11/06, 23:39
Ik denk dat je het beste voor de faciliteiten van Interxion kan kiezen dan, ze hebben er geloof ik tegenwoordig zelfs een drankautomaat :)

InterXion 4 is naast/bij Redbus?

MediaServe
29/11/06, 23:55
Ik denk dat je het beste voor de faciliteiten van Interxion kan kiezen dan, ze hebben er geloof ik tegenwoordig zelfs een drankautomaat :)

Wel eens bij Easynet geweest? ;)

- Frisdrank
- Koffie
- Thee
- Chocolademelk
- Soep
- Snacks
- Gekoeld water

Het is maar wat je belangrijk vindt trouwens :D

Ik ben bij Redbus en Easynet geweest, daarvan vond ik Redbus zeer tegenvallen qua security. Misschien ook handig om te kijken naar het netwerk van Leaseweb op de verschillende locaties. Volgens mij heeft de Telecity2 POP de minste downtime gehad van Leaseweb, maar wellicht kun je dit navragen of ergens vinden :)

mihosnet
30/11/06, 00:27
InterXion 4 is naast/bij Redbus?

Interxion4: Gyroscoopweg 60, 1042AC, Amsterdam, The Netherlands.
Redbus: Gyroscoopweg 2E & 2F, 1042AB, Amsterdam, The Netherlands

JayvD
30/11/06, 06:01
Interxion4: Gyroscoopweg 60, 1042AC, Amsterdam, The Netherlands.
Redbus: Gyroscoopweg 2E & 2F, 1042AB, Amsterdam, The Netherlands
Om zijn vraag te beantwoorden, ligt er niet exact naast. Ligt meer richting noorden, bij goederen depot.

swedendedicated
30/11/06, 11:21
Easynet is top, makkelijk te bereiken zowel vanuit het noorden als zuiden. Ze hebben keukentje waar je cup-a-soup kunt nemen, gekoeld water met limonade :D in wel 3 smaken. Tja, keuken is toch belangrijk als je soms 7 uur in het datacenter bent.

Ospito
30/11/06, 11:35
Rare opmerking van Ospito over ESY DC.
Het gaat hier over de kwaliteit van een DC: Beveiliging, DC gebouw, Airco's, etc.

ESY steekt met kop en schouder boven de andere DC's uit op het gebied van Prijs/ kwaliteit verhouding.

Trouwens ken je alle bedrijven en hosters die daar staan en dat deze niet weten waar ze mee bezig zijn?
Waarom denk je dat in het ESY DC een groot hoeveelheid non kennis hosters staan?

Ik denk dat onprof hosters en hobbiesten ook in andere DC's in grote mate te vinden zijn.

Zullen we anders een onderzoekje gaan houden bij iedere DC :)?

Zoals ik al zei: no hard feelings! :) Ik was al bang voor zo'n reactie. Met mijn opmerking bedoel ik enkel dat er veel hosters staan in Easynet DC die de markt aan het verzieken zijn. Uiteraard zullen er ook serieusere partijen in Easynet DC staan, maar dat heeft niet te maken met de algemene indruk van het DC. En zoals gezegd: mijn persoonlijke mening is dat Easynet DC geen goede en professionele indruk maakt.


EasyNet was niet de enige die met een stroomstoring zat, dus even dimmen! :)

Dat weet ik ook wel, maar dat betekend niet dat de stroomstoring in Easynet DC maar goedgepraat kan worden. Als van partij A zijn servers worden gehackt en van partij B en C worden deze ook gehackt dan is het nog niet minder erg dat dit ook bij partij A ook is gebeurd.

marcel5
30/11/06, 11:56
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik krijg de indruk dat een datacenter vooral in frisdrank en koffieautomaten moet investeren :p

Aangezien haast niemand het over het netwerk heeft maak ik op dat die bij alle datacenters wel goed zit?

Magus
30/11/06, 12:17
Je kunt overigens ook een afspraak maken voor bezoek van de DC's lijkt mij toch?

Enne, interxion ben ik een aantal keer geweest. ziet eruit als een kantoorpand met een hele grote beveiligde kooi erin. De 'sluis' is wat krap maar iig wel een goed beveiligde ruimte. Komt wat 'oud' over maar zeker niet versleten! nette suites.

Paulewk
30/11/06, 12:49
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik krijg de indruk dat een datacenter vooral in frisdrank en koffieautomaten moet investeren :p

Aangezien haast niemand het over het netwerk heeft maak ik op dat die bij alle datacenters wel goed zit?

Wat heeft netwerk met een datacenter te maken ?

In principe staan die los van elkaar, waar je het wel over kan hebben, zijn er veel carriers aanwezig, hoe zijn de mogelijkheden qua fiber verbindingen naar andere locaties etc etc, maar aangezien dit over Leaseweb gaat lijkt me dat niet uit te maken, het lijkt mij dat het Leaseweb netwerk in principe in alle DC's gelijk is.

marcel5
30/11/06, 13:23
Dat lijkt mij ook, maar als leek weet ik dat niet zeker, vandaar dat ik het vroeg. :)

gjtje
30/11/06, 13:48
TC2 heeft op smokepings altijd de laagste ping, de routes gaan ook via TC2, maar goed TC2 is volgens mij hardstikke vol. ;)

Magus
30/11/06, 14:28
Heeft LW niet een eigen glazen ring in en rond amsterdamned?

Merlijn
30/11/06, 16:36
TC2 heeft op smokepings altijd de laagste ping, de routes gaan ook via TC2, maar goed TC2 is volgens mij hardstikke vol. ;)

Waarschijnlijk omdat je altijd via de AMSIX gaat en die zijn niet in alle DC's in Amsterdam aanwezig. Ze moeten dan zelf transport naar andere DC's regelen, dus dat kan dan iets latency opleveren (maar nooit veel).

MediaServe
01/12/06, 01:18
Zoals ik al zei: no hard feelings! :) Ik was al bang voor zo'n reactie. Met mijn opmerking bedoel ik enkel dat er veel hosters staan in Easynet DC die de markt aan het verzieken zijn. Uiteraard zullen er ook serieusere partijen in Easynet DC staan, maar dat heeft niet te maken met de algemene indruk van het DC. En zoals gezegd: mijn persoonlijke mening is dat Easynet DC geen goede en professionele indruk maakt.

Volgens mij heb je er toch niet zo goed beeld van. Ik zie bijvoorbeeld veel vaker Redbus Interhouse als datacentrum genoemd bij de minder serieuze hosters, daarnaast neemt Easynet de security wél serieus. Ten slotte heeft Easynet als enige datacentrum de afgelopen maanden laten zien dat generatoren gewoon kunnen werken bij een stroomstoring ;)


Wat heeft netwerk met een datacenter te maken ?

In principe staan die los van elkaar, waar je het wel over kan hebben, zijn er veel carriers aanwezig, hoe zijn de mogelijkheden qua fiber verbindingen naar andere locaties etc etc, maar aangezien dit over Leaseweb gaat lijkt me dat niet uit te maken, het lijkt mij dat het Leaseweb netwerk in principe in alle DC's gelijk is.

In de praktijk blijkt er wel degelijk verschil te zitten in het Leaseweb netwerk op de verschillende POP's. Niet zozeer qua aanbod van uplinks, maar wel qua hardware, stabiliteit, routes...

djalken
01/12/06, 09:23
Persoonlijk zie ik zowel easynet als redbus als DC's van minder serieuze hosters, dat betekent echter niet dat er geen kwaliteit geleverd kan worden natuurlijk.

Wat betreft de keuze van je locatie, ga voor TC2, hebben wij een tijd gestaan bij lsw en is één van de stabielste locaties van leaseweb.

Komto
01/12/06, 09:30
Ik zit nu 6 maanden in easynet, en ik heb nog nooit 1 storing gehad.
Ook de stroomstoring zijn wij langs gegaan, en alle andere ook.

Niets meer dan lof.