PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS/DDS Server als basis voor webhosting



jvdheuvel
29/11/06, 11:50
Is het mogelijk om op een VPS/DDS (managed) als controlpanel DirectAdmin te draaien in Administrator mode? En is het mogelijk om daarbij eigen IP-adressen te gebruiken?

M.a.w. is het mogelijk om via een VPS/DDS (managed) volwaardige webhosting op te zetten, waar je bijvoorbeeld ook resellers aan kan maken?

Wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen om het op deze manier te doen t.o.v. een eigen colocated server/dedicated server?

607
29/11/06, 12:11
Ja dat is zeker mogelijk. de VPS draait een OS zoals linux of BSD achtige die DirectAdmin ondersteunt, en het zal draaien als een zonnetje.
IP-adressen krijg je van je provider, dus inderdaad krijg je dus unieke ip-adressen bij je VPS.

Zo hebben wij ook tig van dit soort configuraties draaien zonder problemen. Je kan dus ook resellers aanmaken in DA.

Voordelen van VPS :

-. kosten
-. technische onderhoud van hardware overbodig (doet provider)

Nadelen :

-. je deelt de server met andere klanten, wat resulteert in performanceverlies
-. geen controle over je hardware, maw geen keuzevrijheid.

Vircon
29/11/06, 12:12
Jazeker kun je een VPS/VDS gebruiken als volwaardige hosting oplossing.


En is het mogelijk om daarbij eigen IP-adressen te gebruiken?

Je krijgt IP-adressen toegewezen van je provider.

Een aantal voordelen van VPS/VDS:
- Lage instapkosten (u kunt klein beginnen en upgraden zodra dat nodig is)
- Volledige controle zonder tussenkomst van de provider (reboot, reinstall, backup, etc kunt u zelf uitvoeren)
- Makkelijk uitbreidbaar wanneer u behoefte heeft aan meer capaciteit

Meer informatie kunt u vinden op de websites van de diverse aanbieders waaronder die van ons.

jvdheuvel
29/11/06, 12:23
Wat is er dan aan te raden om mee te beginnen? Ik wil zelf toch wel graag een goede performance en flink wat schijfruimte, zodat je toch een goede service kan leveren.

Ik zat zelf te denken aan een VPS/DDS met:
- minimaal 512MB geheugen
- minimaal 5GB HDD space
- minimaal 50GB aan traffic

En het lijkt me ook wel makkelijk om op een andere server ook backupruimte te hebben voor het wegschrijven van backups....

Nog dingen waar ik aan kan denken bij mijn zoektocht naar een goede VPS/DDS oplossing?

By the way, ik heb op dit moment een reseller account, waar ik nu tegen performanceproblemen aan begin te lopen vanwege een shared server.

Swiftway-UK
29/11/06, 13:08
De nadelen die ik hier zie, zijn overtrokken, de voordelen bij een goede VPS provider zijn:

- Een krachtige, redundante machine, geen low end server waarop gehost word
(denk raid-5 voordelen, meerdere cpu's, redundante voedingen, veel ram, makkelijk uit te breiden, schaalbaar)

jvdheuvel
29/11/06, 13:12
Geen keuze in hardware vind ik ook niet relevant. Bovendien is het inderdaad zo dat wanneer je een VPS/DDS service wil aanbieden, je ook een goede hardwarebasis moet hebben om dan meerdere VPS/DDS op 1 server te kunnen hosten.

Maar het is dus in ieder geval raadzaam om na te gaan op wat voor hardware de VPS/DDS zal draaien.

ensermo
29/11/06, 14:09
Zoals anderen al melden. VPS/VDS heeft zijn voordelen die vooral te maken hebben met lagere kosten terwijl je toch op betere hardware zit. Bij colocatie moet je zelf gaan zorgen voor een server en ook nog wat meer uitgeven wil je een kwaliteitsserver.


Nog dingen waar ik aan kan denken bij mijn zoektocht naar een goede VPS/DDS oplossing?
- Verschil tussen managed VPS en unmanaged. Bij sommige providers worden updates geregeld. Bij anderen moet je het zelf doen. Hou rekening daarmee.

jvdheuvel
29/11/06, 15:21
OK Thanks! Ik zal eens gaan kijken hoe we de dienstverlening kunnen gaan verbeteren middels een VPS/DDS..... Wat mij betreft kan er een slotje op.