PDA

Bekijk Volledige Versie : (null).pwd: No such file or directory



Serve-xs
28/11/06, 13:04
Beste,

Vrijdag na de HCC dagen heb ik mijn webserver opnieuw geinstalleerd. Alles was succesvol gelopen tot nu, echter probeer ik nu een user zijn password in te stellen:

passwd *****

De eerste maal kan ik zijn password gewoon invullen maar als ik normaal gezien de 2e keer het zelfde password in moet vullen krijg ik een error die ik met google niet kreeg opgelost.

Changing password for user *****
New UNIX password:
(null).pwd: No such file or directory
PWOpen: No such file or directory

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

D. ter Horst
28/11/06, 13:06
Wat zijn de rechten op /etc/passwd?

Serve-xs
28/11/06, 13:11
standaard rechten, verder niks aan gedaan

user:x:502:502::/home/user:/bin/bash

D. ter Horst
28/11/06, 13:59
Heb je het nou over die user, over het bestand /etc/passwd of beiden?

Het lijkt er op dat het bestand /etc/passwd gewoon mist of foutieve rechten heeft. Ik weet ook niet waar (null).pwd op slaat, maar dat zou ook een tijdelijk bestand kunnen zijn, misschien iets met je tmp folder gedaan?

Serve-xs
28/11/06, 14:05
Ik heb het over het bestand etc/passwd, die lijn van toen strax is de user in kwestie zoals hij in etc/passwd staat.

met de tmp folder heb ik ook niks gedaan.

D. ter Horst
28/11/06, 14:14
Je zou het als root kunnen proberen mocht je dat niet doen (soms is de oplossing heel simpel, nu niet waarschijnlijk ;)).

Je zou eens kunnen zoeken naar bestanden met de extensie .pwd en kijken of je daar vreemde dingen aan ziet (rechten o.i.d.) en anders weet ik het zo gauw ook even niet.

Succes!

Serve-xs
28/11/06, 18:50
Ik werk altijd als root. Ik kom er zelf ook niet meer uit, misschien nog iemand anders?