PDA

Bekijk Volledige Versie : MOH:SH error linux



Sweetbixx
26/11/06, 14:39
Hallo,

ik ben van plan een gameserver te runnen in een datacenter. Heb hier een AMD Athlon 64 X2 4200 voor aangeschaft. Fijn, aan de slag. Dus ik linux installeren (elke distro geprobeerd, zowel 64 als 32bit) en vervolgens Medal of Honor Spearhead installeren. Ik start spearhead op met "./spearhead_lnxded +map dm/mohdm1 +g_gametype 1"
De server draait volgens linux maar is nergens zichtbaar, vervolgens probeer je een command in te geven zoals "restart" of een andere map en dan crasht de server meteen. Dit loopt uit op de volgende melding:

Program received signal 11



Stack dump:
# 1 ./spearhead_lnxded [0x8096385]
# 2 [0xffffe500]
# 3 ./spearhead_lnxded [0x80562b2]
# 4 ./spearhead_lnxded [0x808cc7f]
# 5 ./spearhead_lnxded [0x806aa0d]
# 6 ./spearhead_lnxded [0x80966f3]
# 7 /lib/tls/libc.so.6(__libc_start_main+0xd3) [0x521de3]
# 8 ./spearhead_lnxded(_IO_file_fopen+0xb9) [0x804ba01]

Ik heb onderhand elke linux distro geprobeerd maar geen verschil. Ik denk zelf dat het door de Dual core processor komt omdat het met een ander systeem (P4 3.6 x64) wel werkt, met zowel 64 bit als 32 bit distro.
Heeft iemand hier een oplossing of een tip voor ?

Alvast bedankt,

Nick

Pepermuntjeā„¢
26/11/06, 15:55
Heb je 'm al geprobeerd in screen te laten runnen?


screen -A -m -d -S mohsh ./spearhead_lnxded +map dm/mohdm1 +g_gametype 1

Om je server vervolgens te zien, gebruik je het volgende commando:


screen -x mohsh

Sweetbixx
26/11/06, 16:18
Maakt niets uit. Zodra ik de game een commando geef of met opstarten een config laat runnen is het einde verhaal.

swedendedicated
28/11/06, 00:25
Ikzelf draai ook moh series en heb er nooit problemen mee gehad. Staat er toevallig ook nog ergens wat signal 11 betekent? Misschien heb je niet alle gcc/lib files of corrupte files. Anders even server files opnieuw downloaden.

edit: ik denk dat je verkeerde server files hebt, althans oudere. Kijk eens hier: http://icculus.org/news/news.php?id=1334
tevens doet google wonderen, http://www.google.nl/search?hl=nl&q=site%3Aicculus.org+spearhead&btnG=Zoeken&meta=

Sweetbixx
28/11/06, 02:12
De server is up to date. Heb een MD5 Checksum losgelaten op de Binaries maar komen allemaal overeen met aangegeven in de readme. De installatie van Linux en Spearhead is exact hetzelfde als op de Pentium. Behalve dat de Pentium dan een pentium is en de amd een Amd.
Volgens mij compiled linux een andere Kernel voor AMD en is de kernel niet compatible met Spearhead. Ik krijg een error wat betreft libc.6.so maar als ik bij het proces Spearhead_lnxded kijk dan gebruikt dit process deze lib file niet eens.
Staat overigens wel geinstalleerd.

Gomer
28/11/06, 02:35
Indien je op een 64 bit linux draait, try:

linux32 ./spearhead_lnxded +map dm/mohdm1 +g_gametype 1

Sweetbixx
28/11/06, 18:20
Ook dit maakt geen verschil, dan zou het ook moeten werken op de I386 Linux. Het spel start wel op (niet corrent, komt niet online), alleen zodra je een command ingeeft krijg ik de libc.6.so error (stack dump).