PDA

Bekijk Volledige Versie : Voordeel eigen ip-adres?



plucky
24/11/06, 19:20
Kunnen jullie mij vertellen wat voor een voordelen een eigen ip icm een reseller pakket heeft?
Kun je hiermee voorkomen dat men kan achterhalen dat ik reseller ben??

Bedankt alvast!

D. ter Horst
24/11/06, 19:41
Klopt :) Dat is volgens mij ook wel de enige reden.

Meestal als je een shared IP gebruikt resolved een IP naar een domein van de hoster. Stel dan dat jij bedrijf Y neemt en jij neemt af bij X, dan zien klanten van Y de naam van X als ze een reverse lookup doen op jouw IP.

plucky
24/11/06, 19:50
Thanks, mijn vermoeden was dus juist. :)
Ik ga gelijk even bij mijn hoster informeren wat zo'n geintje moet kosten...

D. ter Horst
24/11/06, 20:15
Houd er wel rekening mee, als men een telnet doet naar de mailserver van de reseller o.i.d. ziet men alsnog vaak de naam van het achterliggende bedrijf. Er zijn allemaal wel oplossingen voor, maar als je het persé anoniem wilt doen zijn dat ook zaken om rekening mee te houden.

Succes!

plucky
24/11/06, 20:27
Op dit moment wil ik dat men niet met een druk op de knop kan zien waar ik reseller ben. Voorlopig is dit dus voldoende maar het zijn zeker dingen die we verder gaan bekijken.

Bedankt voor het meedenken!

LH-Online
25/11/06, 09:16
Ook is een eigen IP adres handig voor SSL certificaten, zonder eigen IP is dat niet mogelijk (Shared-IP's werkt het niet mee)

giraffeke
26/11/06, 16:10
Misschien een domme vraag, maar is het volgende scenario mogelijk als men beschikt over een eigen IP-adres of range in dit geval op naam:

Verschillende dedicated servers bij verschillende partijen:
1 in België, 1 in Nederland, 1 in USA en 1 in parijs per voorbeeld.
Het zijn dedicated servers, maar ik wil die graag IP's geven uit een range die ik bekomen heb bij RIPE.
Is dit technisch mogelijk of is zo'n scenario alleen weggelegt voor colo?

groeten,
Giraffeke :)

MikeN
26/11/06, 17:13
Technisch gezien kan het, alleen aangezien de minimum prefix lengte die door de meeste routers wordt gegeten toch wel een /24 is, zul je niet 3 losse IP's kunnen gaan announcen vanaf 3 verschillende plekken in de wereld.

Wel kun je al het verkeer via 1 centrale locatie laten gaan, de vraag is dan alleen wat het voordeel is van 1 server in België, 1 in Nederland en 1 in de VS.