PDA

Bekijk Volledige Versie : linux vps software



-Kevin
24/11/06, 03:09
Beste whters

ik ben op zoek naar vps software voor linux.
(indien mogenlijk met grafiche interface)
-gebruikers aanmaken (remote)
-gebruikers bekijken (cpu gebruik en data gebruik)
-ip kunnen instelle

heeft uw ervaringen ?
dan hoor ik die graag van uw :lovewht:
zou u ook de kosten hierbij kunnen vermelden en de sysspecs enzvoort
en waar het te verkrijgen valt.

Bvd. Kevin

smurf
24/11/06, 04:19
Wij draaien SWsoft virtuozzo. Ervaringen zijn uitstekend. De eerste weken is de setup wel bijgeschaafd moeten worden maar ondertussen draait het stabiel.

Prijsindicatie (licentie per aantal VZ per 2 CPU node:)

10 VZ per HWnode €650 /node
20 VZ per HWnode €950 /node
30 VZ per HWnode €1250 /node
40 VZ per HWnode €1500 /node
60 VZ per HWnode €2000 /node
100 VZ per HWnode €2500 /node

SWSOFT listprice is +/- 40% durder, prijzen zijn prijzen op basis van prijzen die je bij de meeste resellers van SWsoft bij benadering kan krijgen. Zelf zaten we een stuk onder die prijs omdat we van de gelegenheid gebruik hebben gemaakt nieuwe Plesk en HSPC licenties aan te kopen.

Virtuozzo managment console: €800 per gebruiker (windows of linux programma waarmee je alles GUI style kan beheren).

We draaien zelf op 2 filesservers en losse Dual Xeon nodes met veel RAM. Aan de hardware plus licenties waren we een goeie 30K kwijt.

VinceSTM
24/11/06, 09:29
grais: VMWare Server?

CharlieRoot
24/11/06, 12:46
1 woord: XEN

hostlogic.nl
24/11/06, 13:21
Wat zoek je precies?

Als ik me niet vergis is Virtuozzo een vorm van isolatie, of wel OS level virtualisation (http://en.wikipedia.org/wiki/Operating_system-level_virtualization).

Xen daarintegen komt meer in de buurt van echte virtualisatie (paravirtualisatie), waarbij elke virtual machine een eigen kernel heeft en enkel via de hypervisor in verbinding kan staan met andere VM's. http://en.wikipedia.org/wiki/Paravirtualization

Overigens is Xen gratis, maar vooralsnog zijn de tools erg beperkt (met name de grafische tools). Daarbij vergt het inrichten van een stabiele Xen omgeving behoorlijk wat kennis en planning waardoor het niet bepaald een out-of-the-box oplossing is. Maar als het eenmaal goed opgezet is werkt het perfect.

Groet, Nick

Wido
24/11/06, 14:04
Ik ben het niet eens met HostLogic.

Als je de volgende howto er bij pakt: http://www.howtoforge.com/xen_3.0_ubuntu_dapper_drake

Dan kom je er echt wel uit.

Verder is Xen erg fijn. Zeer stabiel en goed werkbaar.

djalken
24/11/06, 15:11
idd wido, zo krijg je het goed werkend, maar een leuke webinterface voor je gebruikers ontbreekt (maar is zeer goed zelf te maken, als je de mensen hebt zeker)

hostlogic.nl
24/11/06, 15:24
Wido,

Ik weet dat er goede howto's zijn om een stabiele Xen omgeving op te zetten. Ervaring leert mij ook dat er veel valkuilen zijn, daarom wil ik het geen out-of-the-box oplossing noemen, iets wat virtuozzo volgens mij wel is.

Mijn reactie was meer bedoeld voor het aangeven van de verschillen tussen virtuozzo en Xen, het gaat er natuurlijk om welke oplossing het beste werkt voor de TS.

-Kevin
24/11/06, 23:03
virtuozzo en xen leggen niet in mijn budget.

ik ga voor de gratis wmware :)


bedankt iedreen

gjtje
24/11/06, 23:40
Xen is gratis, Xen Enterprise is "duur". Alleen heeft Xen zelf geen grafische interface, iig nog niet een die redelijk eenvoudig is te installeren, wat VMWare natuurlijk wel heeft.

-Kevin
24/11/06, 23:48
wat is nu de beste keus ?
en het eenvoudigst te instale/mange
(niet special met interface)

Freakingme
26/11/06, 17:25
VMware is denk ik het makkelijkst te installeren. Nadeel van vmware is dat deze een overhead geeft van 30-40%, dit in tegenstelling tot Xen, welke een overhead geeft van niet meer dan 3%.

Een nadeel van Xen ten opzichte van Virtuozzo/OpenVZ is dat Xen geen geheugen/diskspace kan resellen. Verder is Xen stuk stabieler dan Virtuozzo, vanwege een compleet andere manier van geheugenbeheer.

Swiftway-UK
26/11/06, 18:59
Verder is Xen stuk stabieler dan Virtuozzo, vanwege een compleet andere manier van geheugenbeheer.

Zou je dat eens kunnen onderbouwen? aangezien (bijna) alle serieuze commerciele aanbieders met VZ werken, het bekend staat als het meest stabiele en VPS software met minste overhead, althans zo heb ik dat begrepen, maar ik hoor graag een serieuze onderbouwing van je statement.

Sphere
27/11/06, 04:16
Een nadeel van Xen ten opzichte van Virtuozzo/OpenVZ is dat Xen geen geheugen/diskspace kan resellen.

Je zou gewoon een growing image moeten kunnen maken hoor wat betreft diskspace overselling.

Mark17
28/11/06, 20:17
vserver
openvcp

Kijk eens naar die combinatie (draait hier zeer stabiel en in productie).

Nanne
28/11/06, 22:40
vserver
openvcp

Kijk eens naar die combinatie (draait hier zeer stabiel en in productie).

Werkt dit ook op Fedora?
Want xen/vmware werkt niet op fedora.

djalken
28/11/06, 22:46
Xen gaat sowieso met fedora werken, is tenslotte gewoon linux

Nanne
28/11/06, 23:31
Xen gaat sowieso met fedora werken, is tenslotte gewoon linux

Nouja xen stopt opeens met de install (foutmelding vergeten maar niet optelossen)
En vmware kan niet met vage kernel problemen.
Ik installeer nu vserver.

Mark17
29/11/06, 00:06
Werkt dit ook op Fedora?
Want xen/vmware werkt niet op fedora.

Dat is afhankelijk van de linux kernel, wij draaien op kernel 2.6.16 en aan klanten bieden wij het als pakket aan (images + installatie server + installatie vserver + installatie openvcp).