PDA

Bekijk Volledige Versie : boekhoudpakket gezocht



tvm
23/11/06, 20:20
Beste,

wegens het opstarten van een bedrijf ben ik op zoek naar een boekhoudpakket om het een en ander van papierwerk uit te schakelen. Mijn richtprijs is ongeveer € 200 winfakt is dus net te duur.
Welke functie's wil ik graag:

- Klanten toevoegen
- Leveranciers toevoegen
- Openstaande facturen
- Dagboeken bijhouden van kas en bank
- indien mogelijk te koppelen aan een ing rekening
- Producten toevoegen
- Mogelijkheid tot versturen van facturen per E_mail
- kwartaalaangifte's
- Offline, geen intresse op online boekhoudpaketten
- Comform de Belgische wetgeving


mvg,

Tim Van Maele

mitedo
24/11/06, 00:24
http://www.osirius.nl/?page=52972&action=product&id=1295057

Euro-Servers
24/11/06, 01:31
Als je je lid maakt van het Unizo (dacht iets van een 149€) dan ontvang je gratis een boekhoudpakket (ProAcc of een ander pakket twv 700€).

Wij hebben een Winauditor draaien en die doet het ook heel goed. Trouwens er is een extra module te kopen die automatisch terugkerende facturen genereert.

marijn79
24/11/06, 11:05
asperion?

sp-services
24/11/06, 11:06
@ euroservers

is die winauditor module goed? Wij twijfelen om deze erbij te nemen.

GlobalServe
24/11/06, 12:01
Winfakt werkt perfect hier ...

Proxio
24/11/06, 12:13
Je zou ook eens naar Unit4 kunnen kijken, voor startende ondernemers het eerste jaar gratis :). Toch wel een van de betere pakketten imo.

QC-hosting
25/11/06, 19:05
Misschien heeft WeFact Pro niet alle opties, maar volgens mij ruim voldoende voor bedrijven in de hosting brance.

Zelf gebruiken we Wefact Pro ook en het functioneerd buiten gewoon goed.

-Flip-
25/11/06, 23:04
Misschien heeft WeFact Pro niet alle opties, maar volgens mij ruim voldoende voor bedrijven in de hosting brance.

Zelf gebruiken we Wefact Pro ook en het functioneerd buiten gewoon goed.
Ook voor Belgische hosters?
Facturatie enzo zal wel overeenkomen, maar BTW en berekeningen gebeuren toch wel wat anders.
Of zijn er toch Belgische hosts die Wefact Pro gebruiken?

Euro-Servers
25/11/06, 23:18
@ sp-services

Winauditor werkt prima, maar is echt een boekhoudpakket. Indien je geen notie hebt van boekhouden zou ik het niet aanraden. Het is geen wizard-programma eerlijk gezegd. Alle codes dien je nog altijd zelf aan te maken.
Indien je een demo wil kan je gerust eens bij ons komen zien hoor.

Wefakt pro wordt bij ons ook gebruikt. Maar spitst zich meer toe op Nederland. Echte Belgische boekhouding is niet mogelijk. Het is echter een vrij goed programma indien je je abonnementen wil laten beheren door een extern programma. Het is handig om elke dag je automatisch aangemaakte facturen door te sturen zodat je je kan bezighouden met andere zaken.

QC-hosting
27/11/06, 22:47
Inderdaad, voor zover ik weet is WeFact echt gericht op het Nederlandse Belasting stelsel.

607
28/11/06, 10:37
En SnelStart ? Die gebruiken wij, en is echt goed bevallen..ik weet alleen niet of het ook geschikt is voor de Belgische markt.

D. ter Horst
28/11/06, 15:16
Snelstart is niet te doen voor de prijs die de topicstarter roept.

Verder is SnelStart wel aan te raden alhoewel het soms traag als dikke stront is bij een wat grotere database.

WebBizz
28/11/06, 16:41
Waarom wil je direct besparen op een goed boekhoudpakket? Mijn ervaring is dat je beter wat meer uit kunt geven voor een goed pakket dat meegroeit met je bedrijf.

robblok
01/12/06, 06:27
@ sp-services

Winauditor werkt prima, maar is echt een boekhoudpakket. Indien je geen notie hebt van boekhouden zou ik het niet aanraden. Het is geen wizard-programma eerlijk gezegd. Alle codes dien je nog altijd zelf aan te maken.
Indien je een demo wil kan je gerust eens bij ons komen zien hoor.

Wefakt pro wordt bij ons ook gebruikt. Maar spitst zich meer toe op Nederland. Echte Belgische boekhouding is niet mogelijk. Het is echter een vrij goed programma indien je je abonnementen wil laten beheren door een extern programma. Het is handig om elke dag je automatisch aangemaakte facturen door te sturen zodat je je kan bezighouden met andere zaken.


Ik vind dat zolang je niets van boekhouden afweet je niet je eigen boekhouding moet doen. Er moet zeker wel wat basiskennis zijn. Ik heb in de praktijk vaak mensen gezien die zelf de boekhouding deden maar er geen of weinig kennis van hadden. Het resultaat was dat ik als beginnende boekhouder dat soort dingen mocht uitzoeken op het accountantskantoor waar ik werkte. Bank die niet aansloot, kas die negatief was ect ect. Kosten die verkeerd geboekt werden. Investeringen die niet als investering maar als kostenpost geboekt werden ect ect. Het was altijd heel wat werk om dat op te lossen. Ik zou er dus niet zelf aan beginnen zonder enige kennis.

Kijk eens naar de exact versies van windows. Meestal kunnen die alles. Dure pakketten dat wel. Maar een simpel pakket moet ook voldoen. Ik zou zelf of je eisen wat bijstellen en voor een goedkoper pakket gaan. Of 2 pakketten, een factureer pakket en een boekhoudpakket. Dan heb je er wel 2 maar dat kan goedkoper zijn als 1. Kost wel wat extra tijd dan. Maar het hoeft zeker niet slechter te zijn.

groenleer
01/12/06, 09:37
Een tip!
Als je het mij vraagt moet je bij voorkeur niet het pakket Compleet Boekhouden Pro 2006 hebben.
Hoewel de omschrijvingen leuk zijn, werkt het nu na een jaar nog niet goed. Er zijn veel updates uitgekomen, veelal om bugs te verhelpen.

De werking van Compleet Boekhouden (Pro) 2007 kan ik dan ook NIET beoordelen omdat ik naar aanleiding van eerdere ervaringen heb besloten om deze leverancier maar in zijn geheel de deur te wijzen.

Ik wacht nu al 5 maanden op een reactie met betrekking tot het draaien van het pakket in een netwerk omgeving. Het pakket word geleverd met een SQL server, maar je kan niet vanaf een andere pc hier mee verbinden.

Verder worden op facturen en offertes niet de juiste klant gegevens gedrukt. Landsnamen welke afgekort worden, Nederland word NL etc.

noescom
03/12/06, 12:36
Ik maak gebruik van Ohmega boekhouding (www.ohmega.nl). Bevalt me uitstekend. Programma is uitermate snel, stabiel en begrijpelijk. En de helpdesk is heel erg aardig. Kan het alleen maar aanraden. En nee ik heb geen aandelen :)

BlackHorse
19/12/06, 11:29
Beste,

wegens het opstarten van een bedrijf ben ik op zoek naar een boekhoudpakket om het een en ander van papierwerk uit te schakelen. Mijn richtprijs is ongeveer € 200 winfakt is dus net te duur.
Welke functie's wil ik graag:

- Klanten toevoegen
- Leveranciers toevoegen
- Openstaande facturen
- Dagboeken bijhouden van kas en bank
- indien mogelijk te koppelen aan een ing rekening
- Producten toevoegen
- Mogelijkheid tot versturen van facturen per E_mail
- kwartaalaangifte's
- Offline, geen intresse op online boekhoudpaketten
- Comform de Belgische wetgeving


mvg,

Tim Van Maele

Turbocash is een heel goed programma.

Sander-
19/12/06, 12:23
Misschien heeft WeFact Pro niet alle opties, maar volgens mij ruim voldoende voor bedrijven in de hosting brance.

Zelf gebruiken we Wefact Pro ook en het functioneerd buiten gewoon goed.

WEFact is een Administratiepakket, geen boekhoudpakket. Grootboekrekeningen, dagboeken etc ontbreken er namelijk in. Je kunt hiermee heel goed je administratie doen en deze door bijvoorbeeld je boekhouder laten verwerken in je boekhouding.

Maxhost
07/01/07, 17:10
Heb de demo van Wefact is goed bekeken.
Bevalt me erg goed!
(www.wefact.nl)

Solid
07/01/07, 18:11
Snelstart 7 schijnt ook erg handig te zijn.

mitedo
13/01/07, 23:05
ik snap het niet! Wefact is 50€ per jaar. Alleen is de setup 199,00. Die kun je wegboeken als bedrijfsvoeringskosten, no problem dus

tvm
15/01/07, 20:35
Aangezien de meeste programma's iet aan mijn eisen voldoen heb ik een programma gemaakt in acces. Zo is alles naar mijn wens en zijn eventuele aanpassingen voor mij in de toekomst makkelijker mogelijk.

P.S. voor hier eventuele vragen komen als er mensen dit programma mogen hebben. Ik ga het niet bedelen althans nu nog niet.

mvg,

Tim

Ithagi
15/01/07, 20:56
besparen op een boekhoud paket

echt ni doen ( komt duurder uit op het einde trust me)

wbakker-letsgoonline
15/01/07, 21:47
Wij maken gebruik van Exact Online, meer informatie op www.exactonline.nl.

4U-Web
16/01/07, 12:23
Een tip!
Als je het mij vraagt moet je bij voorkeur niet het pakket Compleet Boekhouden Pro 2006 hebben.
Hoewel de omschrijvingen leuk zijn, werkt het nu na een jaar nog niet goed. Er zijn veel updates uitgekomen, veelal om bugs te verhelpen.

De werking van Compleet Boekhouden (Pro) 2007 kan ik dan ook NIET beoordelen omdat ik naar aanleiding van eerdere ervaringen heb besloten om deze leverancier maar in zijn geheel de deur te wijzen.

Ik wacht nu al 5 maanden op een reactie met betrekking tot het draaien van het pakket in een netwerk omgeving. Het pakket word geleverd met een SQL server, maar je kan niet vanaf een andere pc hier mee verbinden.

Verder worden op facturen en offertes niet de juiste klant gegevens gedrukt. Landsnamen welke afgekort worden, Nederland word NL etc.

Wij hebben dit pakket onlangs ook aangeschaft, maar weten nu ook wel dat het niet in een netwerk te draaien is, maar alleen standalone, tot een maxium van 2 werkstations (Pro versie).

De reactie die ik heb gekregen nadat ik kort na aanschaf van het pakket had gevraagd hoe ik dit programma via netwerk kon draaien:



> Een netwerk versie opzetten met Compleet Boekhouden 2007 is niet mogelijk.
> Op de verpakking staat daar ook niets over vermeld. U dient dus ieder
> werkstation uit te rusten met een eigen SQL server. Deze hebben dan ook
> eigen administraties.

cashmere
16/01/07, 12:28
Ik denk niet dat je voor jouw budget een heel goed pakket kan vinden. Wij zweren bij Cash, www.cash.nl , een goed alternatief en niet al te duur zou bvb Snelstart kunnen zijn. Paketten van 200 euro ken ik niet...

mitedo
16/01/07, 16:12
Ik denk dat TS het niet erg vindt, dat Compleet Boekhouden 2006 (of 2007) niet multi-user is...

Marin
16/02/07, 23:51
Ik gebruik ADB. erg goed.. aanschaf is iets van 200 euro, maar je mag nu een gratis goedwerkende versie gebruiken waar je 250 facturen mee mag draaien. tegen de tijd dat je die hebt verstuurd heb je wel genoeg binnen om die 250 euro te kunnen missen... als je het goed doet... download adb plus 2000 small op de website van monicom en kijk zelf ff

Bedia
17/02/07, 18:06
Wij maken gebruik van Reeleezee. 100% tevreden, we zijn rond de €50 per maand kwijt voor alle mogelijkheden (factureren, offertes, boekhouden, salaris, BTW).