PDA

Bekijk Volledige Versie : Software



BlackHorse
22/11/06, 10:12
Ik stop met mijn bedrijf. NU heb ik alles netjes opgezegd alleen klagen nu een aantal klanten dat ik verplicht ben software van derde(in dit geval IE6 en IE7) te blijven ondersteunen of een alternatief te geven voor ondersteuning. Moet ik dit echt doen?

Stewie
22/11/06, 10:24
Als jij verplichtingen met klanten bent aangegaan en zij jou daarvoor betalen, ja, dan moet je die verplichtingen nakomen.

BlackHorse
22/11/06, 10:59
Als jij verplichtingen met klanten bent aangegaan en zij jou daarvoor betalen, ja, dan moet je die verplichtingen nakomen.

Nee er is geen contractuele verplichting. Er staat nergens iets beschreven over software. Ik heb die software geleverd als service.

Aecius
22/11/06, 11:42
Is het een softwareprogramma waar voor betaald moet worden?

Of is er een licentie of algemene voorwaarden van toepassing? Zo ja, staat daar iets relevants in?

Als de antwoorden allemaal nee zijn, zou ik me niet druk maken.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

groenleer
22/11/06, 11:51
Ik stop met mijn bedrijf. NU heb ik alles netjes opgezegd alleen klagen nu een aantal klanten dat ik verplicht ben software van derde(in dit geval IE6 en IE7) te blijven ondersteunen of een alternatief te geven voor ondersteuning. Moet ik dit echt doen?

IE6 en IE7 worden netjes ondersteund door Microsoft.
Ik zou niet eens weten waarom dat je daar ondersteuning op zou willen leveren.

Maar zoals al aangegeven:
Als er geen contractuele verplichtingen zijn,
geen verplichtingen voortkomend uit algemene voorwaarden
etc.

Denk ik niet dat je ondersteuning hoeft te blijven geven.
Dit is namelijk software die vrij te downloaden is van de Microsoft site, en het is maar de vraag of dat te bewijzen valt dat men de software van jou heeft betrokken. (Er van uit gaande dat je niet je naam op de cd hebt gebrand.)

Sander-
22/11/06, 12:32
Kun je misschien iets specifieker aangeven wat je dan zou moeten ondersteunen?

Willen je klanten ondersteuning voor nieuwe browsers in hun huidige software? Dat valt onder een change in je software en geen bug. Dit zal dus vallen onder een nieuwe opdracht waarin dit verbeterd moet worden.

BlackHorse
22/11/06, 12:36
Kun je misschien iets specifieker aangeven wat je dan zou moeten ondersteunen?

Klanten willen alleen maar algemene ondersteuning je weet wel foutmeldingen, gebruikersvragen enz....

crazycoder
22/11/06, 13:24
Er zijn m.i. meer dan genoeg consultants en bedrijven die beheer/ondersteuning doen.

Dit is algemeen gebruikte software en geen door jou ontwikkelde specifieke software. In dat laatste geval zouden ze een punt hebben, van de andere kant kan je natuurlijk ook naar een bedrijf bellen en je klanten aanbieden. Vang je er misschien nog een paar stuivers voor..

Aessence
22/11/06, 13:41
Ik ga ervan uit dat de RedWolf software ook licentievoorwaarden heeft gehad, waarmee gebruikers accoord zijn gegaan?

En als het betaalde software is, zijn er misschien beloftes of toezeggingen gedaan t.a.v. (toekomstige) updates?

In de algemene voorwaarden of de licentie heb je wellicht ook wat gezet t.a.v. de beschikbaarheid van (toekomstige) updates?

Verder hangt het ook af van welke belangen er spelen of je tot wat te verplichtten bent.

George/

BlackHorse
22/11/06, 16:32
Ik ga ervan uit dat de RedWolf software ook licentievoorwaarden heeft gehad, waarmee gebruikers accoord zijn gegaan?

En als het betaalde software is, zijn er misschien beloftes of toezeggingen gedaan t.a.v. (toekomstige) updates?

In de algemene voorwaarden of de licentie heb je wellicht ook wat gezet t.a.v. de beschikbaarheid van (toekomstige) updates?

Verder hangt het ook af van welke belangen er spelen of je tot wat te verplichtten bent.

George/

RedWolf is een freeware programma zonder licentievoorwaarden deze hadden nog ontworpen moeten worden. Er staat nog 1 versie gepland voor eind december en daarin komt wel te staan dat Black Horse Software zijn handen volledig van RedWolf aftrekt. En even daarna zal het bedrijf opgeheven worden. Op 1 januari 2007 is Black Horse Software verleden tijd.