PDA

Bekijk Volledige Versie : CS Gameserver icm Webserver & Shoutcast??



vdmedia
21/11/06, 23:45
Beste mensen,

Ik ben van plan om mijn online radiostation een flinke boost te gaan geven.
Verwacht rond de 2000 luisteraars per dag. :cool:

Omdat ik zelf echter ook een groot fan van C-S ben, leek het me een leuk idee om ter promotie een gameserver (24 slot public) aan te gaan bieden aan een actieve clan.


Nu zit ik echter wel met de volgende vragen:
1. Kan het kwaad om een gameserver te combineren met een webserver & shoutcast?
Ik heb een zeer stabiele server met perfecte hardware. Het gaat me echter om de lags enzo.

2. Raden jullie bovenstaand plan (C-S server) sowieso aan? Of is het zonde van me geld / tijd?

3. Hoeveel dataverkeer verwachten jullie dat de gameserver (24 slot public) per maand zal trekken? Ik had zelf rond de 50 GB per maand berekend.. Klopt dit een beetje?


Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

Geert

B3rt
21/11/06, 23:59
Het hosten van gameservers en web sites gaat niet goed samen, dit veroorzaakt veel klachten onder de gamers. Als je gameservers host moet je in princiepe geen andere diensten op dezelfde server aanbieden.

Of het zonde is van je tijd geld wete ik niet, ik denk dat sponsoring in de gameserver branche tegenwoordig vrijwel geen effect meer heeft, maargoed dat is mijn mening

Dat is moeilijk te zeggen omdat dat veel afhangt van factoren zoals hoe vol is de server?
Gemiddeld gebruikt 1 speler 15Kb, dus ik zou zeggen tel het even uit.

Hollanda
22/11/06, 00:00
Dat ligt aan een aantal factoren:

Edit: zie reactie van B3rt

Persoonlijk zou ik dat soort services niet mixen met elkaar.

Randy
22/11/06, 05:30
Web en game niet samen doen. Beter voor ~350,- een budget webserver kopen en die er naast hangen. Stream en web zul je wel kunnen combineren, maar als je werkelijk 2000 meent te krijgen (hoor ze vaker, de meeste hebben al moeite met 200) dan zul je deze ook over 2 servers moeten verdelen.
Iedere Shoutcast luisteraar doet 14 kB aan geheugen. Je 100 Mbit-lijn zit theoretisch 'vol' bij 800 luisteraars, wat in de praktijk inhoudt dat je maximaal 600 luisteraars kwijt kunt op een _goede_ 100 Mbit kaart.
Hiermee verdeel je de boel meteen netjes over wat servers, zodat je geen SPOF krijgt. Immers, als jij de bandbreeste kunt betalen voor 2000 luisteraard op de webradio (2000/8 = 250 Mbit excl overhead), kun je ook die paar budgetservers wel betalen.

vdmedia
22/11/06, 10:03
Ik bedoel niet 2000 luisteraars simultaan, maar 2000 totaal per dag. ;)

B3rt
22/11/06, 17:57
De berekening voor shoutcast gaat ook op voor games, ook de games gebruiken gemiddeld 14kb per speler.
De rest kun je dus uittellen, maar zoals ik al aangaf ik zou niets extra's op een gameserver zetten wat absoluut noodzakelijk is.
De server moet eigenlijk maar 1 ding doen en dat is zich bezig houden met de games, alleen dan heb je een stabiele en snelle server (verbinding niet meegerekend)

rensariens
22/11/06, 19:18
24 slots public met fatsoenlijke instellingen en behoorlijk druk zal zeker 200gb trekken pm.

vdmedia
22/11/06, 20:08
24 slots public met fatsoenlijke instellingen en behoorlijk druk zal zeker 200gb trekken pm.

Serieus? Zoveel??

B3rt
22/11/06, 22:51
Alleen als ie 24/7 bezet is en dat is ie meestal niet.
Zelf schat ik in de praktijk ergens tussen de 50 en 100GB per maand

Serve-xs
23/11/06, 01:27
2. Raden jullie bovenstaand plan (C-S server) sowieso aan? Of is het zonde van me geld / tijd?

Dat denk ik wel. Het sponsoren van een public CS server maakt verder niet veel publiciteit voor uw steamserver en heeft dus ook niet echt een positieve werking.

Magnetronkip
23/11/06, 10:55
Als ik jou was geweest. had ik er een server naast gehangen en daar die gameserver(s) opdraaien. webhosting en gameservers gaan zeker niet samen. Wanneer jij een goed lopende server hebt neemt dit tussen de 150 en 200 gb dataverkeer in beslag per maand.

Als dit om een cs 1.6 server gaat kan je een plugin downloaden voor amxmodx waarmee mensen naar je stream kunnen luisteren, door zelf te kiezen in een menu. weet niet precies hoe het heet maar dan moet je maar even zoeken op http://www.amxmodx.org/compiler.php.

Groetjes,
Dion