PDA

Bekijk Volledige Versie : webhosting for newbee



Ner0
20/11/06, 17:02
Hoi Mensen,

Ik ben nieuw hier en weet ook niet of ik op precies de goede plek ben, maar ik zou graag het volgende willen weten:

Welke webhosting voor een tamelijk simpele (maar niet heel lichte) website is aan te raden? Het gaat vooral om snelheid mbt het laden en een hoge uptime. Ook natuurlijk betrouwbaarheid en enige service (nakomen van afspraken iig) belangrijk.

Ik ben verschillende websites afgegaan waar gebruikers allemaal zouden vertellen over hun ervaringen met webhosting. Echter lijken er op erg veel van dit soort sites berichten gepost te worden door webhostingbedrijven zelf, die onder de naam van een zogenaamde klant hun eigen webhosting aanprijzen. Het is dus moeilijk te zeggen wat klopt en wat niet.

MVG,

Ner0

Bullcat
20/11/06, 17:05
Je zou het uiteraard ook aan klanten van het hosting bedrijf zelf kunnen vragen als er een link naar hun e-mail adres staat, dan heb je het van de betreffende klanten zelf als je het niet vertrouwd wat daar gepost word :)

Hans

Komto
20/11/06, 17:05
Hier zitten bijna alleen maar ISP's die gaan waarschijnlijk geen concurent aanbevelen. En aanbiedingen mogen in dit forum niet, dan moet je die onderaan pakken, of een mod vragen hem te verplaatsen.
Die ervaringen zou als het goed is niet mogen/kunnen. Geloof dat er steekproefsgewijs om facturen wordt gevraagd :)

Kahil
20/11/06, 17:05
Ik denk dat het niet echt eerlijk is om je daar hier een antwoord op te geven. Daarom raad ik u aan om even te kijken op www.webhosters.nl en www.hostingvisie.nl. Op deze twee sites kun je ervaringen terugvinden van andere gebruikers. Ook www.ipsgids.com is misschien interessant.

Alvast veel succes !

Ner0
20/11/06, 17:26
Dit zijn precies de sites waar ik gekeken heb en waar toch wat dubieuze reacties tussen staan

maar iig bedankt voor de info,

Geoffrey
20/11/06, 17:54
Hoi Mensen,

Ik ben nieuw hier en weet ook niet of ik op precies de goede plek ben, maar ik zou graag het volgende willen weten:

Welke webhosting voor een tamelijk simpele (maar niet heel lichte) website is aan te raden? Het gaat vooral om snelheid mbt het laden en een hoge uptime. Ook natuurlijk betrouwbaarheid en enige service (nakomen van afspraken iig) belangrijk.

Ik ben verschillende websites afgegaan waar gebruikers allemaal zouden vertellen over hun ervaringen met webhosting. Echter lijken er op erg veel van dit soort sites berichten gepost te worden door webhostingbedrijven zelf, die onder de naam van een zogenaamde klant hun eigen webhosting aanprijzen. Het is dus moeilijk te zeggen wat klopt en wat niet.

MVG,

Ner0

Beste,

ik raad U aan op ispgids.be / .nl te gaan kijken. Ik kan U verzekeren dat daar geen reacties worden gepost door de bedrijven zelf. Er is best een strenge controle daar. Verder kunt U natuurlijk ook gewoon even googelen op de verschillende bedrijven om zo ervaringen te weten te komen :)

Veel succes!

Ber|Art
20/11/06, 18:00
Ik zou gewoon eens wat bedrijven bellen, vaak is persoonlijk contact het beste :)

Bullcat
20/11/06, 18:10
EN je weet gelijk of ze bereikbaar zijn, als je nu al een antwoord apparaat krijgt zul je dat in andere gevallen denk ik ook wel krijgen.

internetfan
20/11/06, 19:19
En nog een andere tip, bel vooral in het weekend en tijdens schooltijden !

Als ze in het weekend de telefoon op nemen weet je dat het geen negen tot vijf bedrijfje is. Als de telefoon nooit tijdens schooltijd wordt opgenomen kan je er vanuit gaan dat je met scholieren te maken hebt.

Waar je ook in ieder geval op moet letten of er een kvk nummer op de site staat, zo niet dan heb je niet met een bedrijf te maken, maar met een particulier.

E-Projects
20/11/06, 22:06
En nog een andere tip, bel vooral in het weekend en tijdens schooltijden !

Als ze in het weekend de telefoon op nemen weet je dat het geen negen tot vijf bedrijfje is. Als de telefoon nooit tijdens schooltijd wordt opgenomen kan je er vanuit gaan dat je met scholieren te maken hebt.

Waar je ook in ieder geval op moet letten of er een kvk nummer op de site staat, zo niet dan heb je niet met een bedrijf te maken, maar met een particulier.

Volgens mij zit er geen een hosting in de weekend aan de telefoon alleen storingnr voor dedi/colo klanten.
Meeste webhosting bedrijven zijn vaak in het weekend via de mail bereikbaar.

Cybafish
20/11/06, 22:23
Wij bieden 24/7 support, dus geven we dat ook. Is een kwestie van je afspraken nakomen. En niet alleen wij, er zijn wel meer die dat doen.

Kijk goed naar de prijzen die gehanteerd worden, de prijsvechters zou ik sowieso links laten liggen, want die gaan ofwel de prijzen omhoog gooien op de korte termijn, of ze werken zodanig op de marge dat er een grote kans is dat ze niet in staat zijn om de investeringen te maken die de continuiteit van de dienstverlening waarborgt.

Als je dan een selectie hebt kunnen maken, stuur alle hosters eens een mailtje (gewoon naar info@..) en kijk of er tijdig en netjes op gereageerd wordt. Zo kun je langzaam filteren en blijft er uiteindelijk een winnaar over :)

Simple Hosting
21/11/06, 11:16
Het is altijd slim om contact op te nemen met een Hosting provider! Hier een paar vragen die je kan stellen:

Wat gebeurt er als ik mijn schijfruimte/dataverkeer overschrijd?
Hoeveel mensen heeft u beschikbaar voor support?
Wat zijn uw doelstellingen m.b.t. service en betrouwbaarheid?

Ga vooral na of dat u vriendelijk en snel geholpen wordt!!

Succes met je keuze!

Bullcat
21/11/06, 12:35
Volgens mij zit er geen een hosting in de weekend aan de telefoon alleen storingnr voor dedi/colo klanten.
Meeste webhosting bedrijven zijn vaak in het weekend via de mail bereikbaar.

Wij geven van 11.00 uur tot 23.00 uur support b7 dagen per week, we beginnen speciaal wat later, zodat mensen die na kantiortijd thuis komen ook nog een mogelijk hebben om support aan te vragen, en geloof me er zijn er nog veel meer die dit doen.

En inderdad e-mail en fax 24 / 7 uur