PDA

Bekijk Volledige Versie : GameServers laten draaien



HelloApu
18/11/06, 14:13
Hey,

Ik heb momenteel een CSS server geinstalleerd op een dedi voor mijn clan. Alles werkt goed, ik kan connecten, goeie reg goeie ping, maar als ik dat kadertje sluit waarin ik mijn startcommando heb gedaan dan valt de server gewoon uit. Is dit normaal en moet ik dat altijd laten openstaan(lijkt me dom?) of ben ik gewoon iets vergeten te doen?

Groeten,
HelloApu,

Kenneth
18/11/06, 14:17
in een screen gooien

screen -dmS <screenname> <command>

Plez
18/11/06, 14:20
Wat gebruik je voor software?

Als je linux op de dedicated server hebt draaien en je gebruikt Putty om je server op te starten, dan moet je een klein scriptje maken. Zet in een tekstbestandje je opstartline voor de css server. Noem het vervolgens startcss.sh. CHmod het naar 755. Log in met Putty en type in de map waar je scriptje staat: nohup ./startcss.sh &

Hoop dat je hier wat aan hebt.

HelloApu
18/11/06, 14:31
mysterieus bleven ze deze keer online zonder dat ik iets dee ( had wel al in .sh scriptje geladen )

Maar nu kan ik nog altijd niet naar rcon connecten ( can't connect to host *ip* )

NWO
18/11/06, 14:43
Heb je de server wel gebind aan 1 ip?

HelloApu
18/11/06, 14:46
nee maar ik heb maar 1 gekregen van dedihoster

Ik zal het is proberen maar werkt dat als ik gwn start.sh nog is run met ip derbij of moet ik eerste server stoppen (en hoe?)

Sphere
18/11/06, 15:23
nee maar ik heb maar 1 gekregen van dedihoster

Ik zal het is proberen maar werkt dat als ik gwn start.sh nog is run met ip derbij of moet ik eerste server stoppen (en hoe?)

proces id opzoeken:

ps x

proces killen:

kill -9 <proces id>

HelloApu
18/11/06, 15:24
werkt thx !!

xgunx
18/11/06, 20:39
Lijkt me vrij logisch als je je console sluit, dat ook de gameserver stopt. dit is zoal bij windows als bij linux het geval, gewoon aan laten staan, neem aan dat dit geen probleem is..

HelloApu
18/11/06, 21:11
Probleem was niet dat het in linux openstond, 't probleem was dat het hier op mijn PC openstond :)

Maar als ik nu server willen stoppen om bvb opnieuw op te starten met andere tick, dan werkt die kill -9 [processid] niet :s hij start gwn opnieuw op de server.

xgunx
18/11/06, 23:33
woow, je start een server op je linux dedi en dan krijg je er bij je thuis 1 te staan das speciaal.. heb je een screen, die is ctrl + a en daarna ctrl + d wil soms nog wel eens helpen of heb je het al gefixt, als je hem wil stoppen ga dan terug naar je nieuwe screen en typ quit, en als dat niet werkt ctrl + c,

BeneluxGaming
19/11/06, 12:34
Je maakt gewoon zo:

Maak een file met bijvoorbeeld nano , nano start


screen -r game01 -X quit
screen -dmS game01 ./blablabla


Daarna nano stop


screen -r game01 -X quit


Daarna even chmodden die 2 files en de start executen :D

xgunx
19/11/06, 12:40
Je maakt gewoon zo:

Maak een file met bijvoorbeeld nano , nano start


screen -r game01 -X quit
screen -dmS game01 ./blablabla


Daarna nano stop


screen -r game01 -X quit


Daarna even chmodden die 2 files en de start executen :D

Wat neerkomt als het ware op door -dmS je screen een naam mee te geven, erg makkelijk gebruik ik zelf ook weet je direct wat welke screen is.

HelloApu
19/11/06, 13:03
Op mijn server staat geen screen geinstalleerd. Ik heb het met nohup gedaan. :)

xgunx
19/11/06, 13:09
Op mijn server staat geen screen geinstalleerd. Ik heb het met nohup gedaan. :)

Ìk vind het zelf toch wel heel erg makkelijk, ook als je even snel je (game) console in wilt om iets te veranderen..
Maarja, dat moet je natuurlijk verder zelf weten :)

HelloApu
19/11/06, 19:04
njah, met nohup wast makkelijker maar kan ik daarmee dan ook de server stoppen of niet?

Stewie
19/11/06, 20:25
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Je leert het eerder als je zelf eens de manual opent en leest wat je allemaal kan met een tooltje.