PDA

Bekijk Volledige Versie : welke type layout van het forum



Bullcat
17/11/06, 01:24
Hallo Allemaal, zoals we vanmiddag via een dubbele PB hebben kunnen lezen schijnt het gross van de gebruikers hier de horizontale versie te gebruiken van de layout.

Nu is mijn vraag is dat wel zo eigenlijk, ik vind persoonlijk al die gebruikers gegevens tussen de antwoorden erg iri ! maar geef een een mening in deze poll !

Hans.

Str@nger
17/11/06, 01:59
Ik gebruikte ook verticaal...veel handiger (qua lezen) naar mijn idee...

justin
17/11/06, 07:38
Hier ook verticaal vind het veel makkelijekr lezen:)

Dennie-DeTi
17/11/06, 08:59
Ik had ook de verticale, was veel makkelijker lezen.

- Dennie

sl@mer
17/11/06, 09:58
Ik had ook de verticale, makkelijker in het lezen, horizontaal is zwaar irri en leest niet lekker, overweeg dit forum niet meer te bezoeken (wat jammer is, veel info) als het zo blijft.

GRAAG dus weer de verticale optie!

MediaServe
17/11/06, 10:25
Mijn stem gaat uit naar de verticale layout :)

Eris
17/11/06, 10:29
#^%##@ Stem op de verkeerde...

Ik vind de oude versie het beste werken... :(

Komto
17/11/06, 10:48
Ook hier de oude versie

blaaat
17/11/06, 10:54
verticale, waarom is die opeens weg? (geen PB of iets gehad)

Domenico
17/11/06, 10:58
8 mensen die zeggen liever de verticale te gebruiken is niet echt veel he?

Het is heel simpel, ook vB ondersteunt dat niet meer dus alles zal steeds apart aangepast moeten worden voor een paar mensen. Zeggen dat je dit forum niet meer gaat bezoeken hierom is wel heel kortzichtig en iets wat ik totaal niet zal begrijpen. Ik kan met beide versies prima uit de voet dus ik vraag me af waar het probleem nu eigenlijk zit.

Ik begrijp dat verandering bij sommigen iets heel problematisch is maar soms kan het niet anders. Verandering is goed! :)

Kom op jongens, even stoppen met mekkeren, het is gewoon een kwestie van wennen...

Sander-
17/11/06, 11:11
8 mensen die zeggen liever de verticale te gebruiken is niet echt veel he?

Het is heel simpel, ook vB ondersteunt dat niet meer dus alles zal steeds apart aangepast moeten worden voor een paar mensen. Zeggen dat je dit forum niet meer gaat bezoeken hierom is wel heel kortzichtig en iets wat ik totaal niet zal begrijpen. Ik kan met beide versies prima uit de voet dus ik vraag me af waar het probleem nu eigenlijk zit.

Ik begrijp dat verandering bij sommigen iets heel problematisch is maar soms kan het niet anders. Verandering is goed! :)

Kom op jongens, even stoppen met mekkeren, het is gewoon een kwestie van wennen...

Klopt, maar het is wel schijtirritant dat je boven elke post zo'n dikke header hebt zitten EN om de paar posts een flinke banner... Komt de leesbaarheid van het geheel niet ten goede, het overzicht is minder.

Maaruh, als VB hem niet meer ondersteund, zijn er dan ook niet andere opties?

Vircon
17/11/06, 11:13
Hier ook de oude versie

Domenico
17/11/06, 11:16
Klopt, maar het is wel schijtirritant dat je boven elke post zo'n dikke header hebt zitten EN om de paar posts een flinke banner... Komt de leesbaarheid van het geheel niet ten goede, het overzicht is minder.

Maaruh, als VB hem niet meer ondersteund, zijn er dan ook niet andere opties?

Hmm ik zie die headers en banner niet moet ik zeggen maar goed . Ik kan nu eenmaal heel goed filteren en zie gelijk wat ik moet en wil zien en in dit geval de posts maar kan natuurlijk niet verwachten dat iedereen dit heeft of kan. ;)

Kijk, na de vorige update van vBulletin zijn we er achter gekomen dat nieuwe functies alleen nog maar in de nieuwe postbit zitten en dit is ook met hacks zo. Om de oude postbit aan te houden zou beteken dat dit steeds apart moet worden aangepast en dat alleen voor met alle respect een paar gebruikers. Ik leg dit niet aan jullie op maar het is eerder vBulletin die dit doet. Daarnaast heeft niet iedereen hier een probleem mee en zijn er slechts enkelingen die dit een probleem vinden.

Komto
17/11/06, 11:24
Ik denk dat die paar gebruikers, juist de actieve gebruikers zijn. De andere is die keuze voor de oude postbit nooit opgevallen.

®on
17/11/06, 11:28
Daarnaast heeft niet iedereen hier een probleem mee en zijn er slechts enkelingen die dit een probleem vinden.
150 enkelingen, waarvan er nu al 20 voor verticaal hebben gestemd. Lijkt me dus dat het wel om een wat actievere club mensen gaat ;)

Maar goed, ook jij kan er weinig aan doen. Dus, don't shoot the messenger :D

//Komto was me voor

Str@nger
17/11/06, 11:35
Domenico: ik hoor jou niet alleen hier maar ook mbt de nieuwsgroepen op het 'nieuwe posts' overzicht zeggen: "ik kan goed filteren en zie alleen wat ik wil" maar nergens leg je uit hoe jij deze opties dan uit zet?!
Als ik kijk in mijn profiel-opties, dan zie ik nergens deze opties zitten...
Ook niet van die header met poster-gegevens boven iedere post.

Dus ipv te zeggen 'kan natuurlijk niet verwachten dat iedereen dit heeft of kan' zou je misschien ook kunnen aangeven hoe dit aan te passen is?? Dat zou namelijk al een stuk schelen denk ik...
(Al hoewel ik twijfel of jij het anders ziet...)

TCM
17/11/06, 14:46
Ik had ook de Verticale Layout... maar vind het niet erg om de Horizontale te gebruiken...
Ik snap dat VBB het niet meer ondersteunt omdat ze die horizontale layout makkelijker en overzichtelijker vinden...

Ik ben al een "oudere" vbb gebruiker en heb ook liever de verticale maar ja de vooruitgang is niet tegen te houden...
Kijk maar naar het configuratiescherm van Vista... dat is ook wennen en dan lopen de mensen niet te zeuren?

MediaServe
17/11/06, 15:03
Horizontale Layout:
4U-Web, Ber|Art, Domenico, Eris, ispi, jinxedworld, liber!, soulplayer, TCM

Verticale Layout:
blaaat, Bullcat, Dennie-DeTi, headout, jagermaster, justin, Kenneth, Komto, MediaServe, mihosnet, NIS3, Sander-, ShowU, sl@mer, Str@nger, Sypher, t.bloo, Thafusion, TSG-Hans, uhosting, Vircon, XF-RICK

Lijkt me duidelijk wat de meeste actieve leden willen ;)

Triloxigen
17/11/06, 15:15
Idd, verticale, dit is niet leesbaar.


Het is gewoon geen doen meer om allebei de postbits te ondersteunen en er zijn eigenlijk maar 150 personen die nog gebruik maken van deze layout.
Ja, waarvan 99% inactieve gebruikers waarvan het bij registratie standaard zo staat.

Volgens mij gebruiker 'de harde kern' allemaal verticaal :D

Domenico
17/11/06, 16:00
Idd, verticale, dit is niet leesbaar.


Ja, waarvan 99% inactieve gebruikers waarvan het bij registratie standaard zo staat.

Volgens mij gebruiker 'de harde kern' allemaal verticaal :D

Bullshit!

In ieder geval is er helemaal geen keuze maar voor diegene die zo graag verticaal willen gaan verwijs ik graag naar www.vbulletin.com. Ga daar klagen zou ik zeggen.

Bullcat
17/11/06, 16:05
Neee het is "Bullcat" aangenaam :D :D

Glenn
17/11/06, 16:24
Horizontaal rules.

WebSiteNet
17/11/06, 16:53
Ik ben het nu helemaal kwijt wat horizontaal en verticaal is! De oude met de info ernaast is vele malen handiger dat de huidige met de info er boven. Ik heb horizontaal gestemd, is dat nu de goede?

Ber|Art
17/11/06, 16:54
Ja, want er is eigenlijk geen keuze zoals je hebt kunnen lezen :D verticaal wordt gewoon niet meer ondersteund!

Bullcat
17/11/06, 16:56
Nee de horizontale is deze dus, vertikaal was die rommel ernaast dus :)

gjtje
17/11/06, 17:20
Wist niet dat er verschillende layouts waren, er is niks veranderd dus ik zal wel horizonaal gebruiken.

Glenn
17/11/06, 18:09
Horizontaal is dat de lijn gelijk loopt aan de horizon, verticaal is dat niet :D

Eris
17/11/06, 19:16
Horizontale Layout:
4U-Web, Ber|Art, Domenico, Eris, ispi, jinxedworld, liber!, soulplayer, TCM

Verticale Layout:
blaaat, Bullcat, Dennie-DeTi, headout, jagermaster, justin, Kenneth, Komto, MediaServe, mihosnet, NIS3, Sander-, ShowU, sl@mer, Str@nger, Sypher, t.bloo, Thafusion, TSG-Hans, uhosting, Vircon, XF-RICK

Lijkt me duidelijk wat de meeste actieve leden willen ;)


#^%##@ Stem op de verkeerde...

Ik vind de oude versie het beste werken... :(


Had het al gemeld

Waarom moet ik naast 2 quotes ook nog 5 letters typen :(

Peuk
17/11/06, 19:23
Had het al gemeld

Waarom moet ik naast 2 quotes ook nog 5 letters typen :(Ik zet altijd 5 puntjes :D

Maakt mij echt geen ene reet uit welk layout je gebruikt, vind ze alletwee wel makkelijk :)

santema
17/11/06, 21:03
Verticaal is mijn voorkeur, ookal wist ik niet dat dat kon sinds we V3 hebben :D.

Ben er inmiddels aan gewend.

bakkerl
17/11/06, 21:09
Klopt het ook dat de rss feeds tegenwoordig zonder opmaak en reacties verzonden worden?

Apoc
17/11/06, 23:51
Hmm ik zie die headers en banner niet moet ik zeggen maar goed

Laat je adverteerders dat maar niet horen ;)

ronaldlokers
17/11/06, 23:58
ik vind het zoals het nu is wel goed, veel beter dan al die info naast de post te zetten zodat een post weer onnodig lang word :P

Bullcat
18/11/06, 01:37
Ja en nu het erboven staat , is het echt veel korter geworden dus :( dit slaat echt nergens op dus, het gebruikers-info blokje paste zich aan aan de posting die geplaatst werd, maar nu staat er standaard tussen elke posting of gebruikers info of een banner + gebruikersinfo !

Zie het als een boek, na elke alinea staat er hoofdstuk 2 regel 345 geschreven door truus typegeit in 2001 2de druk versie 1200, nee dat leest lekker , dus niet !

Jaz
18/11/06, 01:45
Heb zelf liever dat het ook verticaal is, puur gewoon omdat ik WHT vaker bekijk op mijn PDA, nu moet ik onnodig veel gaan scrollen op mijn PDA ;)

liber!
18/11/06, 02:45
Heb zelf liever dat het ook verticaal is, puur gewoon omdat ik WHT vaker bekijk op mijn PDA, nu moet ik onnodig veel gaan scrollen op mijn PDA ;)

Misschien is het dan wel interessanter om een pda versie te maken? Ik zou er allesinds erg tevreden mee zijn...

Peuk
18/11/06, 02:57
Domenico: ik hoor jou niet alleen hier maar ook mbt de nieuwsgroepen op het 'nieuwe posts' overzicht zeggen: "ik kan goed filteren en zie alleen wat ik wil" maar nergens leg je uit hoe jij deze opties dan uit zet?!
Als ik kijk in mijn profiel-opties, dan zie ik nergens deze opties zitten...
Ook niet van die header met poster-gegevens boven iedere post.

Dus ipv te zeggen 'kan natuurlijk niet verwachten dat iedereen dit heeft of kan' zou je misschien ook kunnen aangeven hoe dit aan te passen is?? Dat zou namelijk al een stuk schelen denk ik...
(Al hoewel ik twijfel of jij het anders ziet...)Geen instelling, hij kan - net als ik en vele andere - gewoon de rotzooi over het hoofd zien. Scroll gewoon automatisch over de troep heen zodat ik berichten kan lezen ;)

Domenico
18/11/06, 14:35
Domenico: ik hoor jou niet alleen hier maar ook mbt de nieuwsgroepen op het 'nieuwe posts' overzicht zeggen: "ik kan goed filteren en zie alleen wat ik wil" maar nergens leg je uit hoe jij deze opties dan uit zet?!
Als ik kijk in mijn profiel-opties, dan zie ik nergens deze opties zitten...
Ook niet van die header met poster-gegevens boven iedere post.

Dus ipv te zeggen 'kan natuurlijk niet verwachten dat iedereen dit heeft of kan' zou je misschien ook kunnen aangeven hoe dit aan te passen is?? Dat zou namelijk al een stuk schelen denk ik...
(Al hoewel ik twijfel of jij het anders ziet...)

http://www.webhostingtalk.nl/search.php?do=getnew&exclude=31,33,39,47

Dit is de regel die de nieuwsgroepen posts exclude. Staat ook gewoon als link ingesteld dus wat is het probleem?

Str@nger
18/11/06, 15:19
Ik ontvang wel vaker nieuwsgroepen tussendoor - dat was het probleem, en blijkbaar was ik niet de enige.
Maar ik denk dat ik de oorzaak ervan al weet: de exclude werd/wordt niet altijd meegenomen (soms ook door het typen ervan in de adresbalk).

_arno_
18/11/06, 15:34
ik wil ook vertikaal!

Jaz
18/11/06, 16:47
Misschien is het dan wel interessanter om een pda versie te maken? Ik zou er allesinds erg tevreden mee zijn...

Dat heb ik uiteraard nog liever :D of in ieder geval een plain text versie wat ik vaker op andere forums zie!

DutchTSE
18/11/06, 21:58
*zwaait* en *schreeuwt* ik wil ook vertikaal terug, dit is ronduit irritant ondanks dat ik alle NUTTELOZE informatie er automatisch uit filter.

Als ik interesse heb ik deze nutteloze informatie kijk ik wel naar de linkerkant, waar alle gegevens netjes geordend STONDEN. ;)

WI-Hosting
18/11/06, 22:06
Jongens, ik begrijp het punt niet waarom iedereen hier ZEURT

Vertikaal of niet, je leeft toch niet op WHT?
Het gaat om de posts, de inhoud.

Ok, het is iets irritant om aan te wennen, maar daarna gaat het wel.

Over pda's:
Op mijn pda ziet WHT er zo beter uit, omdat ik dan meer vertikaal kan scrollen ipv horizontaal (vertikaal heb ik wieltje voor en horizontaal niet, dus heb liever vertikaal)
Een pda versie zou wel handig zijn ;)

MediaServe
18/11/06, 22:33
Jongens, ik begrijp het punt niet waarom iedereen hier ZEURT
Er wordt toch om een mening gevraagd? Hoezo dan zeuren? :)


Een pda versie zou wel handig zijn ;)
http://www.webhostingtalk.nl/archive/index.php/

Mikej0h
19/11/06, 00:24
Ik vond verticaal ook een stuk minder druk!

Spyder01
19/11/06, 01:16
Het maakt mij niet uit... Dit wordt ondersteund en het vertikale niet meer, dus dan kan er wel weer "geklaagd" worden, maar met zulke klachten moet je dus bij VB zijn.

Verder sjees ik ook over de header en banners heen enzo, ik kan snel lezen van post naar post, zonder dat mijn ogen op de dingen vallen die er tussen staan.