PDA

Bekijk Volledige Versie : BelCentrale icm Siemens C450 IP



noodles
16/11/06, 23:09
Wie kan mij helpen?

Ik heb een tijdelijk proefaccount bij BelCentrale en hierbij heb ik een Siemens C450 IP. Nou heb ik hier een probleem mee want ik kan wel bellen maar ik kan niet gebeld worden. Ik heb wel de juiste poorten geopend in de firewall.

Wie heeft dit eerder mee gemaakt? En wie weet hoe ik dit kan oplossen?

WilloW
16/11/06, 23:50
Wie kan mij helpen?

Ik heb een tijdelijk proefaccount bij BelCentrale en hierbij heb ik een Siemens C450 IP. Nou heb ik hier een probleem mee want ik kan wel bellen maar ik kan niet gebeld worden. Ik heb wel de juiste poorten geopend in de firewall.

Wie heeft dit eerder mee gemaakt? En wie weet hoe ik dit kan oplossen?



Hi, Even Peter bellen van Belcentrale en jou ip adres aan hun doorgeven. Tevens even in je sip.conf instellen wat jouw netwerk is zodat SIP echt het juiste ip adres meestuurt naar belcentrale en niet het ip adres van de machine

noodles
17/11/06, 08:02
@WilloW: Ik kan niet zoveel instellen op die siemens telefoon, ik kan ook niet opgeven of die mijn interne ipadres moet gebruiken of die van de router.

Misschien goed om er even bij te vermelden. Als ik via X-Lite (op Max OSX) aanmeldt dan kan ik wel gebeld worden en zelf bellen. Dus waarschijnlijk mis ik nog een paar opties in de telefoon.

Mark Vletter
17/11/06, 09:49
Dag Noodles,

Je kunt een aantal zaken doen. Je kunt een stun server gebruiken (daarmee weet 'de buitenwereld' op welk externe IP je te bereiken bent).

Verder zul je de RTP port op vast moeten zetten (Use random ports: No).

Een configuratie voorbeeld vind je hier (zonder stun):
instellingen_c450_ip_siemens_settings_voip_voys.ht ml (http://www.voys.nl/manuals/instellingen_c450_ip_siemens_settings_voip_voys.ht ml)

Een publieke stun server die je kunt gebruiken is: stun.noc.ams-ix.net.

Indien je meerdere VoIP toepassingen op één extern IP hebt draaien, zorg er dan voor dat deze verschillende poorten gebruiken.

noodles
17/11/06, 15:24
Ik heb nu een paar keer contact gehad met de handset. Maar 90% van de tijd krijg ik de melding dat het telefoonnummer niet bestaat.

Wie o wie heeft hiervoor de oplossing. Ligt het misschien aan de telefoon?

Idago
17/11/06, 16:31
Beste

Ik zit met hetzelfde probleem echter krijg ik het nog niet eens voor elkaar met de softphone om naar het nummer zelf te bellen.

Naar buiten bellen wil wel maar het nummer zelf ho maar.

Ik heb hun een mailtje gestuurd over dit probleem echter duurt het weer lekker lang voordat ik antwoord krijg.

Mark Vletter
27/11/06, 10:33
Kan het niet aan de belcentrale liggen?