PDA

Bekijk Volledige Versie : Rekeningnummer



ErikKosters
16/11/06, 13:48
Beste WHT-ers,

Ik zit beetje rond te kijken naar een Zakelijke rekening. Wie heeft hier goede ervaring mee. En ik zoek uiteraard banken waar ik dit simpel en gemakkelijk zonder veel kosten kan aanvragen.

ShowU
16/11/06, 13:50
postbank, gratis bij weinig transacties
3,50 per maand als je wilt internetbankieren
echter wel langzaam
verder wel ok

ErikKosters
16/11/06, 13:52
Echter wel langzaam.. Wat kan ik mij hier bij voorstellen? Het zal gaan om zon 100 a 200 transacties per maand.

Edit: Een optie als incasseren zou ook mooi meegenomen zijn. Sommige klanten willen deze optie graag.

ShowU
16/11/06, 13:55
incasseren kan wel, ik weet zo niet wat hier de kosten van zijn...
langzaam als in het kan een paar dagen duren, voor het geld op jou rekening staat, of jouw geld op iemand anders zijn rekening staat

4U-Web
16/11/06, 13:57
Postbank is het probleem dat transacties altijd minmaal één dag duren. Ook van postbank naar postbank rekening.
Ook is alles wat ze voor internetbankieren gebruiken nogal verouderd.

Transacties bevestigen via internetbankieren moet je doen met een code van een codelijst die je eens in de zoveel tijd krijgt opgestuurd.

Werken via het Girotel programma (wat bij de postbank verplicht is voor het aanmaken van automatische incasso's) is al helemaal verouderd. Communiceren via het programma met de postbank moet namelijk per se via een analoge telefoonlijk, met een 56k modem. Via een vaste internetverbinding kan dat niet.

ErikKosters
16/11/06, 14:15
Dan is dat dus niet echt iets voor mij. Iemand anders een betere ervaring met een bank?

NIS3
16/11/06, 14:18
SNS bank, super bank! :)

3j3ct
16/11/06, 14:20
al is naar abn-amro gekeken? hebben vaak leuke aanbiedingen, 24 uur beschikbaar dmv internet en snelle overschrijvingen!

martysmarty
16/11/06, 14:20
Hier ook SNS Bank

ErikKosters
16/11/06, 14:21
Heeft SNS ook extra kosten bij transacties of incasso's en dergelijke?

NIS3
16/11/06, 14:22
Heeft SNS ook extra kosten bij transacties of incasso's en dergelijke?

Dat heeft volgens mij elke zakelijke bank, behalve Postbank (klein beetje geloof ik of niets). SNS bank is wel een van de goedkopere.

jvdheuvel
16/11/06, 14:26
ABN AMRO.... Ben ik vanuit de Rabobank naartoe gegaan en tot nog toe wordt ik altijd snel geholpen, werkt alles snel (bank naar bank: vandaag over gemaakt, morgen overgeschreven) en mogelijkheid tot vele extra diensten, waaronder ook (automatische) incasso.

Bijkomend voordeel als je veel internationale handelingen doet: ABN is een van de grotere banken over de hele wereld.

ErikKosters
16/11/06, 14:32
Heb zojuist pakket aanvraag gedaan bij de SNS. Ziet er vetrouwelijk uit.

Sorcer
16/11/06, 14:40
ABN AMRO. Alles verloopt prima, nooit problemen ondervonden.

peerke
16/11/06, 14:51
De Rabobank heeft nu een aanbieding voor nieuwe, startende ondernemers. Dat ziet er wel interessant uit: http://www.rabobank.nl/bedrijven/producten/betalingsverkeer/uw_bankrekeningen/rabo_ondernemers_pakket

Ik zelf heb alle zakelijke rekeningen lopen bij de ABN/AMRO. De postbank heb ik in het verleden gebruikt om betalingen van postbank-klanten sneller te ontvangen, maar tegenwoordig gaat daar nog maar 1 werkdag overheen. Vroeger waren Postbank -> ABN 3 werkdagen geen uitzondering.

De ABN is niet de goedkoopste, maar ik ben zeer tevreden met hun adviezen en het personeel, en dat vind ik minstens zo belangrijk dan enkele tientjes per jaar te besparen op bancair verkeer.

Sander-
16/11/06, 14:52
al is naar abn-amro gekeken? hebben vaak leuke aanbiedingen, 24 uur beschikbaar dmv internet en snelle overschrijvingen!

En dan niet alle onderhoudswindows meerekenen en de keren dat ie er verder nog uit ligt... Ik heb het vaak zat gehad dat ik s'avonds of in het weekend even mijn bankzaken wilde doen en dat de ABN dan weer op zijn gat lag

jvdheuvel
16/11/06, 15:09
En dan niet alle onderhoudswindows meerekenen en de keren dat ie er verder nog uit ligt... Ik heb het vaak zat gehad dat ik s'avonds of in het weekend even mijn bankzaken wilde doen en dat de ABN dan weer op zijn gat lag

Daar heb ik werkelijk waar nog nooit eerder mee te maken gehad, en dat terwijl ik toch heel vaak mijn administratie cq bankzaken na 23.00/24.00u afhandel.... :)

ShowU
16/11/06, 15:14
abn doet 's nachts onderhoud aan hun websites
is niet iedere dag, maar laatste tijd wel vaak... (ook bij privé rekeningen)
het nadeel van postbank is dat het online bankieren (girotel) iedere dag van 23u tot 07u gesloten is
belachelijk!!!

NIS3
16/11/06, 15:17
ABN ligt er te veel uit imo, kon er ook vanmorgen niet op. En vestiging hier in Tilburg is ook bagger (voeren totaal niets uit, al 3x langs geweest voor naamswijziging, etc). Nee, doe mij maar SNS Bank.

peerke
16/11/06, 15:18
En dan niet alle onderhoudswindows meerekenen en de keren dat ie er verder nog uit ligt... Ik heb het vaak zat gehad dat ik s'avonds of in het weekend even mijn bankzaken wilde doen en dat de ABN dan weer op zijn gat lag

ABN/AMRO was twee tot anderhalf jaar geleden erg vaak overdag niet bereikbaar, maar tegenwoordig heb ik amper problemen om in te loggen. En de onderhoudsvensters van ABN worden ruimschoots aangekondigd, dus daarop had je je voor kunnen bereiden IMHO.

lars6ande
16/11/06, 15:19
k ben privé klant bij de abn (ook in Tilburg)
maar heb niet zo'n probleem met hen hoor?

ErikKosters
16/11/06, 16:13
Had liever meer ervaringen van andere banken. En niet om 1 bank gaan zeuren.

Randy
16/11/06, 16:16
Postbank is het probleem dat transacties altijd minmaal één dag duren. Ook van postbank naar postbank rekening.

Zojuist weer even van m'n ene naar deandere rekening een overboeking gedaan; 3 seconden en het stond erop. Waar baseer je je verhaal op?
Wel eens gehad dan overboekingen bank <> giro twee dagen duren, maar ook dit is meestal wel binnen een dag verwerkt heb ik het idee.

crazycoder
16/11/06, 16:59
Weet je, ervaringen met banken zijn vaak persoonlijk. Ook heel vaak afhankelijk van je relatiebeheerder.

Zelf heb ik negatieve ervaringen met ABN AMRO (fouten in dossier, domme uitspraken enzo).
Ook Rabo gooit geen hoge ogen, met name vanwege onpersoonlijkheid (zou je daar niet verwachten) en hoge kosten.

Voor mij voldoet postbank prima. Lage kosten (goed voor 2 weken vakantie tov rabo).. onpersoonlijk, maar dat maakt mij bij lage kosten niets uit.

Je moet voor jezelf een afweging maken, wat verwacht ik van een bank. Dan ga je kijken welke bank voldoet. Je kan er ook voor kiezen om met meerdere banken te gaan werken, echt optimaal is het niet maar het blijft een optie.. JIJ moet met je bank door een deur kunnen, dat ongeacht wat anderen van jouw bank vinden.

Kijk daarbij ook naar het kostenaspect. Als je veel kleine transacties hebt zijn sommige banken echt ongelofelijk duur.

JayvD
16/11/06, 18:15
Ik heb ervaring met de Postbank, INGBank en de Rabobank.

Bank Postbank:

Ervaring:
De Postbank is naar mijn mening erg onkundig, ga naar de bank toe en vervolgens krijg ik een of ander vaag servicenummer waar ik naartoe mag bellen. Internationale transactie, ja daar ben ik niet mee bekend, wacht! Ik stuur je wel overschrijvingsboekje kan je het zelf doen.

Internet bankieren:
Naar mijn mening zo onveilig als weet niet wat, je krijgt velletje met tancodes (of via je telefoon). Je hebt een inlognaam en een wachtwoord, nooit wijzigen kan. Niet mijn manier van veilig bankieren.

Uiteindelijke mening:
Komt niet professioneel over, slechte internet bankieren

Bank INGBank:
Ervaring:
Eerst indruk was zeer goed, netjes gekleed kwamen serieus over namen de tijd, echter toen ik meer ingewikkeldere dingen ging vragen (internationaal overschrijven, zakelijke creditcard, etc.) moesten ze steeds bellen met hoofdkantoor. Ene keer komt er wel goed antwoord uit, andere keer wacht je een half uur en je bent nog steeds niet veel wijzer.
OJA!
Ze nogal ongunstige openingstijden erg vervelend als je hele dag in DC hebt gezetten en je bent rond 4e thuis, zijn ze alweer dicht.

Internet bankieren:
Programma zit goed in mekaar, je hebt eigen calculator waarmee je een random code maakt. Mogelijkheid username te wijzigen etc. goed voor mekaar. Een minpuntje, als de gegevens voor internationaal volgens het programma niet correct zijn dan weigert ie het ook maar uit te voeren terwijl deze wel correct zijn.

Uiteindelijke mening:
Komen professioneel over, goed verzorgt alleen kennis over niet algemene dingen is zeer slecht. Internet bankieren redelijk in orde

Bank Rabobank:
Ervaring:
Eerste indruk beetje vervelend, dame achter de balie begreep veel dingen niet (nieuw ofzo?). Vervolgens afspraak gemaakt met mensen die over zakelijke rekening gingen. Paar dagen later daar gekomen, alles dik voor mekaar alle vragen kunnen beantwoorden etc.
Eenmaal rekening daar, als ik vraagjes heb ga ik naar de bank, maak afspraak en wordt goed uitgelegd.

Internet Bankieren:
Je krijgt een goed apparaatje voor random codes, internationaal goed op orde makkelijk te gebruiken altijd online, downtimes goed aangekondigd. Gewoonweg goed!


Uiteindelijke mening:
Eerste indruk slecht, later bleek het een goede bank te zijn. Zolang je maar daar de juiste persoon wordt geholpen. Beetje duur alleen..

DIT IS ENKEL ZO IN MIJN REGIO!!!

Je wilt zoiets hebben?

ErikKosters
16/11/06, 18:54
Bedankt voor je ervaring. Heb er zeker wat aan.

crazycoder
16/11/06, 19:54
Heb zelf overigens geen ervaring met internetbankieren van postbank. Werk veel liever met girotel, het offline pakket van postbank. Vind ik vele malen handiger dan internetbankieren.

Wil ik iets weten, bel ik even.. nog nooit voorgekomen dat er geen antwoord kwam..

BsHosting
16/11/06, 19:55
idem dito hier.

als je een probleem hebt even bellen en het wordt opgelost bij de postbank.

nopzolder
16/11/06, 20:42
Hier rabobank, klikte meteen, zeker als je in de toekomst meer diensten af wil nemen (lening, verzekeringen etc)

Zenda
16/11/06, 20:52
Wij maken gebruik van Postbank Zakelijk. Hier erg tevreden over. Het internetbankieren is eigenlijk erg stabiel gebleken en overschrijvingen zijn binnen 12 uur (volgende dag) netjes uitgevoerd. Ik begrijp niet waarom mensen kicken op de snelheid dat opdrachten verwerkt worden. Wanneer iets de volgende dag op de rekening van de begunstige staat is het toch prima?

Nog nooit hoeven bellen wegens problemen, dus met de service niet echt ervaring. Het aanmelden gaf toendertijd (nu praat ik over 3 jaar geleden) wel wat werk met zich mee; allerlei formulieren invullen met iedere keer dezelfde informatie. Echter na het versturen van de formulieren is alles netjes verwerkt.

MediaServe
16/11/06, 21:50
Mijn ervaringen :)

Postbank:
- Trage overschrijvingen
- Goedkoop
- Goede service

ABN AMRO:
- Snelle overschrijvingen
- Slechte service

Rabobank:
- Snelle overschrijvingen
- Goede service

blaaat
16/11/06, 22:13
Gebruik hier postbank, werkt goed, alleen jammer dat girotel er snachts uit ligt.


*** De komende informatie kan foutief zijn ***
Ik heb ooit informatie pakket over incaso's aangevraagd, ik dacht dat dit ook gratis was, (er waren geloof ik wel kosten voor drukken incasso machtegingen)

Rick L.
16/11/06, 23:16
1000 incasso's per jaar zijn inderdaad gratis. Incassomachtigingen kun je laten drukken, maar je kunt ook een eigen exemplaar gebruiken (deze moet je dan wel laten keuren door de Postbank).

Je moet alleen wel gebruik maken van Girotel Zakelijk, en dat werkt alleen via een 56K modem.

Mijn ervaringen met de Postbank zijn niet zo positief, heb inmiddels twee jaar mijn zakelijke bankzaken daar lopen en er is nog geen maand voorbij gegaan zoner dat er problemen waren. Elke keer komen ze weer met wat nieuws. Nu hebben ze opeens de zendfrequentie van de afschriften verhoogd, zonder dat ik daarom heb gevraagd.

Het voordeel van de Postbank is inderdaad de prijs, maar dat ze niet de beste zijn heb ik wel ondervonden.

crazycoder
16/11/06, 23:46
1000 incasso's per jaar zijn inderdaad gratis. Incassomachtigingen kun je laten drukken, maar je kunt ook een eigen exemplaar gebruiken (deze moet je dan wel laten keuren door de Postbank).

Je moet alleen wel gebruik maken van Girotel Zakelijk, en dat werkt alleen via een 56K modem.

Mijn ervaringen met de Postbank zijn niet zo positief, heb inmiddels twee jaar mijn zakelijke bankzaken daar lopen en er is nog geen maand voorbij gegaan zoner dat er problemen waren. Elke keer komen ze weer met wat nieuws. Nu hebben ze opeens de zendfrequentie van de afschriften verhoogd, zonder dat ik daarom heb gevraagd.

Het voordeel van de Postbank is inderdaad de prijs, maar dat ze niet de beste zijn heb ik wel ondervonden.
Girotel zakelijk werkt ook via isdn.

Heb meer dan 9 jaar ervaring met ze en ze komen zeer zeker niet iedere maand met iets nieuws. Als jij denk dat het wel zo is dan graag een overzicht van de laatste 12 maanden :)

Als ze naar jouw zin te vaak een rekeningafschrift sturen moet je ze even bellen.. Zolang het mij geen geld kost maakt het mij niet eens zo gek veel uit hoe vaak ze een afschrift sturen.

Of het de beste bank is weet ik niet, zelf kan ik prima met ze uit de voeten.. als jij er zo ontevreden over bent kan je misschien beter overstappen naar rabo oid. Kan je echter beloven dat het gras altijd groener is aan de overkant en je dus ook daar wel iets zal vinden wat je niet aanstaat..

mitedo
17/11/06, 00:06
ik ben zeer positief over de postbank.

Tegenwoordig is het bij wet zo geregeld, dat ook de postbank geld niet meer mag achterhouden. Binnen 4 uur op je girorekening.

Idd alleen jammer, dat het er snachts uit ligt.

Rick L.
17/11/06, 09:23
Girotel zakelijk werkt ook via isdn.

Heb meer dan 9 jaar ervaring met ze en ze komen zeer zeker niet iedere maand met iets nieuws. Als jij denk dat het wel zo is dan graag een overzicht van de laatste 12 maanden :)

Als ze naar jouw zin te vaak een rekeningafschrift sturen moet je ze even bellen.. Zolang het mij geen geld kost maakt het mij niet eens zo gek veel uit hoe vaak ze een afschrift sturen.

Of het de beste bank is weet ik niet, zelf kan ik prima met ze uit de voeten.. als jij er zo ontevreden over bent kan je misschien beter overstappen naar rabo oid. Kan je echter beloven dat het gras altijd groener is aan de overkant en je dus ook daar wel iets zal vinden wat je niet aanstaat..

Ik ben inderdaad ook aan het rondkijken naar een andere bank.

De problemen variëren, nu is het de zendfrequentie van de afschriften die is opgevoerd, waarvoor ik de rekening gepresenteerd krijg. Als ik vervolgens verzoek dit weer te wijzigen beloven ze het geld terug te storten, maar dit gebeurt vervolgens niet. Dit speelt inmiddels al 5 maanden.

Intussen blijkt ook dat bankafschriften niet altijd zijn aangekomen, ik mis er vijf op een rij. En als ik vervolgens vraag om deze alsnog op te sturen, mag ik die kosten ook gaan betalen, terwijl het toch echt mijn fout niet is.

En dit zijn nog maar twee voorbeeldjes, ik heb veel meer problemen met de bank gehad, overigens allemaal op het administratieve vlak. Het zijn geen grote zaken maar het is toch vervelend steeds te moeten bellen en er dan nog niet uit te komen.

Maar dit zijn uiteraard slechts mijn ondervindingen, er zullen ongetwijfeld ook veel klanten zijn die geen problemen hebben. Maar zo zal elke bank wel zijn foutjes maken lijkt mij. Het geeft in ieder geval een andere kijk op al die positieve reacties over de Postbank ;-)

BsHosting
17/11/06, 09:41
De problemen variëren, nu is het de zendfrequentie van de afschriften die is opgevoerd, waarvoor ik de rekening gepresenteerd krijg. Als ik vervolgens verzoek dit weer te wijzigen beloven ze het geld terug te storten, maar dit gebeurt vervolgens niet. Dit speelt inmiddels al 5 maanden.


de frequentie heb je zelf kunnen kiezen ik meen 1x per 2 weken bleef het gratis wilde je meer ging je betalen maar standaard staat het op 1x per 2 weken dus heb je het zelf aangepast.
en zoveel is die rekening ook niet je praat hooguit over een paar eurocent per afschrift.

dus in 5 maanden tijd zullen de kosten ook wel erg meevallen denk ik zo maar he.


Intussen blijkt ook dat bankafschriften niet altijd zijn aangekomen, ik mis er vijf op een rij. En als ik vervolgens vraag om deze alsnog op te sturen, mag ik die kosten ook gaan betalen, terwijl het toch echt mijn fout niet is

is dat de fout van de postbank of van tpg.
of verdwijnt de post bij jullie gewoon en niemand weet waar het blijft.

als je een duplicaat wilt moet je idd betalen zoals bij elke bank

ShowU
17/11/06, 09:46
je kunt bij postbank je afschriften ook uitprinten vanaf internet, maar wel maar tot een maand terug ofzo.

Rick L.
17/11/06, 11:04
Ja precies, maar ik kom er nu pas achter omdat ik niet weet wat de zendfrequentie op dit moment is. Ik heb nooit een wijziging aangevraagd, dat is toch echt door een fout bij hun gebeurd, dat hebben ze zelf bevestigd.

En het gaat inderdaad om een paar euro per maand, maar het gaat om het principe. Ik denk dat jouw klanten het ook niet leuk vinden als je opeens twee extra domeinnamen voor ze gaat registreren zonder dat ze erom hebben gevraagd.

Maar ik denk niet dat dit een Postbank klaagtopic is, het ging om de ervaringen ;)

BsHosting
17/11/06, 11:09
als hun een fout maken 1 belletje en het is opgelost dat duurt geen 5 maanden.

ik vind het een raar verhaal als je het mij vraagt.
evenals afschriften die verdwijnen.

heb je toevallig niet iemand bij je werken die dit regelt achter je rug om.
of iemand die je post gewoon wegjat.

Luana IS
06/04/07, 18:10
Ik heb al een tijdje goede ervaringen met de ABN, ik heb ook net als jij alle banken nagekeken wat ze te bieden hebben qua prijs/kwaliteitsverhoudingen en abn is daar als #1 uitgekomen.

Geert-Jan
06/04/07, 18:18
Dat geloof ik best als je uit je winteslaap komt....:s

Server00
06/04/07, 18:24
Dat geloof ik best als je uit je winteslaap komt....:s

LOL, Rabobank word steeds beter misschien op zakelijk gebied maar als eenmanszaak voldoet postbank ook goed.

En Prive vind ik Postbank ook zeer goed ;)

BsHosting
06/04/07, 18:26
en jawel lezen kunnen ze weer niet topic is uit 2006

Geert-Jan
06/04/07, 18:31
en jawel lezen kunnen ze weer niet topic is uit 2006

dat zeg ik toch :W:

®on
06/04/07, 18:39
en jawel lezen kunnen ze weer niet topic is uit 2006
Mits het een zinvolle bijdrage is, is daar weinig mis mee.

On topic graag; overbodige reacties zijn niet gewenst.

Dominic
06/04/07, 19:11
Ik heb onlangs een rekening aangevraagd bij bizner, die nieuwe bank van de rabobank uitsluitend voor ondernemers en alleen via internet.

Moet eerlijk bekennen dat ik nog niks heb gedaan met de rekening, maar vanaf dit kwartaal wordt deze wel gebruikt.

We hebben nu SNS Bank en Postbank, SNS Bank is een waardeloze bank waar je bijna geen medewerking krijgt bij wat dan ook van daar dat we nu bizner gaan uitproberen.

Zal jullie op de hoogte houden :)

DutchTSE
06/04/07, 20:24
Postbank is sinds enkele weken overgestapt op het nieuwe systeem, dit houd in:

Internetbankieren is 24/7 beschikbaar ipv alleen tussen 6-23:00
Overstortingen:

G->G voor 22:00 & G->B voor 12:00 = direct zichtbaar, zelfde dag opneembaar.
G->G na 22:00 & G->B na 12:00 = direct zichtbaar, eerstvolgende werkdag opneembaar.
In het weekend direct zichtbaar, volgende werkdag opneembaar.

G = Girorekening
B = Bankrekening

Automatisch incasso's kunnen online worden ingevoerd en beheerd, incasso's kunnen zelf teruggeboekt worden. Ben er erg tevreden mee zoals het nu is!

Code lijsten zijn ook verleden tijd voor mij tenminste: ik krijg de code per SMS. Ook kunnen zakelijke en priverekeningen gekoppeld worden zodat deze onder 1 account te beheren zijn, ook erg prettig.

crazycoder
06/04/07, 20:39
Code lijsten zijn ook verleden tijd voor mij tenminste: ik krijg de code per SMS. Ook kunnen zakelijke en priverekeningen gekoppeld worden zodat deze onder 1 account te beheren zijn, ook erg prettig.
Ben ook zeer tevreden, het offline pakket (girotel zakelijk) werkt namelijk nog.

Volgens mij kon je prive rekeningen altijd al koppelen..

Server00
06/04/07, 20:54
Code lijsten zijn ook verleden tijd voor mij tenminste: ik krijg de code per SMS. Ook kunnen zakelijke en priverekeningen gekoppeld worden zodat deze onder 1 account te beheren zijn, ook erg prettig.

Ik gebruik nu toch weer een tanlijst overigens is via mobiel ook handig vooral als je een keer geld moet overmaken en je bent die tanlijst kwijt :W:

DutchTSE
06/04/07, 23:38
Ik gebruik nu toch weer een tanlijst overigens is via mobiel ook handig vooral als je een keer geld moet overmaken en je bent die tanlijst kwijt :W:
Moet je mee opletten, het is namelijk OF tanlijst OF sms.. en het omzetten naar 1 van de optie's heb je je tanlijst weer bij nodig (van tan naar sms), dus als je hem kwijt bent heb je wel een probleem ;)

ShowU
07/04/07, 01:21
ik gebruik ook gewoon SMS inderdaad.. wel klote als je ooit je telefoon kwijtraakt natuurlijk ;-)

maar goed door deze wijziging van de Postbank is wel mijn grootste "tegenargument" tegen de Postbank verdwenen. Ben nu wel tevreden erover in ieder geval!

Server00
07/04/07, 10:58
Moet je mee opletten, het is namelijk OF tanlijst OF sms.. en het omzetten naar 1 van de optie's heb je je tanlijst weer bij nodig (van tan naar sms), dus als je hem kwijt bent heb je wel een probleem ;)

Ja kost alleen opnieuw activeren, ik was hem even kwijt :p dag later toen ik alles weer had aangevraagd vond ik hem weer tussen een aantal papieren :X

Savvas
07/04/07, 11:19
Vanochtend men pasje opgehaald en code voor mijnpostbank.nl. Eerste wat me eigenlijk opviel is de mogelijkheid om automatische incasso's online te beheren, zeer handig :)

Postbank voor de rest nooit klachten over gehad, behalve dat als je iets veranderd wilt zien dat het een eeuwigheid kan duren..

Server00
07/04/07, 12:07
Vanochtend men pasje opgehaald en code voor mijnpostbank.nl. Eerste wat me eigenlijk opviel is de mogelijkheid om automatische incasso's online te beheren, zeer handig :)

Postbank voor de rest nooit klachten over gehad, behalve dat als je iets veranderd wilt zien dat het een eeuwigheid kan duren..

[offtopic?]

Ik vond dat een heel gedoe de laatste tijd voor Mijnpostbank je moet het tegenwoordig ophalen op het postkantoor en dan kom je ook voor sluitingstijd even binnen 17:00 uur vanwege me werk.

Dan staat daar een vrouw die net doet alsof je een crimineel doet en die me de passworden niet wil geven vanwege een fout formulier. Dus ik haal daarna alle papieren erbij dan was het wel goed maar ze wou het nog niet geven omdat ik geen giropas had besteld, na een 20 min daar staan praten en nadat ze postbank zakelijk had gebeld en zelfs na 5 keer me handtekening te zetten op 5 verschillende memo papiertjes kreeg ik eindelijk me wachtwoord dus nam zijn het andere formulier in zonder een kopie te maken.

Toen bedacht ik me toen ik thuis was hé kut ze heeft me geen kopie gegeven van dat formulier waar me gebruikersnaam opstaat dus had ik er nog niks aan. Volgende dag terug gegaan was geen mogelijkheid meer voor haar omdat kopieetje te maken. Of te wel maar weer opnieuw aangevraagd :).

[/offtopic?]

almar
07/04/07, 12:24
Postbank is het probleem dat transacties altijd minmaal één dag duren. Ook van postbank naar postbank rekening.
Ook is alles wat ze voor internetbankieren gebruiken nogal verouderd.

Transacties bevestigen via internetbankieren moet je doen met een code van een codelijst die je eens in de zoveel tijd krijgt opgestuurd.

Werken via het Girotel programma (wat bij de postbank verplicht is voor het aanmaken van automatische incasso's) is al helemaal verouderd. Communiceren via het programma met de postbank moet namelijk per se via een analoge telefoonlijk, met een 56k modem. Via een vaste internetverbinding kan dat niet.

Daar klopt helemaal niets meer van. Tegenwoordig is alle functionaliteit van girotel ook in postbank online gepropt. Boekingen worden direct bij postbank-postbank direct bijgeschreven en bij bank-postbank of vice versa 4 keer per dag verwerkt. (Dit is sinds enkele maanden)

Indien je gebruik maakt van girotel telefoonversie, dan heb je inderdaad nog een achterstand van een dag, dat is een wachtdag.

Je kunt zelf clieop3bestanden importeren via de online functie.

Xanno
07/04/07, 13:35
Ik heb zelf ervaring met Postbank, Rabobank en Fortisbank ..

Het voordeel van de Postbank is, dat veel mensen dit hebben, en het geld er snel op staat. Rabobank en Fortis sta ik een beetje neutraal in, ze zijn hoe ze zouden moeten zijn. Bij de postbank vind ik het handig dat je kan inloggen zonder pinpas en daarbij een apparaatje maar gewoon met inlogcodes.

XFX
07/04/07, 15:37
De Mijnpostbank interface is nu ook voor zakelijke rekeningen beschikbaar en die interface is prima (veel beter dan Girotel). Ook worden overboekingen nu direct afgeschreven.

Remigius
07/04/07, 16:03
Heeft iemand al echte ervaringen met Bizner? Ik heb alles een keer doorgelezen en met ze gesproken en wij zitten er aan te denken om over te stappen. Echter bevalt het huidige internetbankieren van de Rabobank zo goed dat ik eerst een demo van Bizner wil zien. Dit zou binnen 4 tot 6 weken online komen te staan. Het is in ieder geval aardig kosten besparend en de kantoren van de Rabobank gebruiken we toch niet :)

Dus mocht iemand een goede/slechte ervaring hebben hoor ik dit graag.

Dominic
07/04/07, 18:57
Bizner is van de Rabobank dus het online verhaal zal nagenoeg hetzelfde zijn.
zelf hebben we wel een rekening maar nog niet gebruikt zoals hierboven ergens staat

Remigius
07/04/07, 19:06
Bizner is van de Rabobank dus het online verhaal zal nagenoeg hetzelfde zijn.
zelf hebben we wel een rekening maar nog niet gebruikt zoals hierboven ergens staatJa ik had je bericht gezien, daarom vroeg ik ook of er mensen al echte ervaringen hadden ;) Ik weet dat het van de Rabobank is, maar het is allemaal wel aardig zelfstandig (ik kan bijv. mijn rekeningnummer van de Rabobank ook niet meenemen). Voordat ik over ga ben ik gewoon heel benieuwd naar de kwaliteit van de diensten en voornamelijk het internet bankieren.

maxnet
07/04/07, 20:09
Een tijdje terug ook naar Bizner gekeken.

Het idee van een moderne bank spreekt me erg aan.
Maar zolang basisfunctionaliteit zoals internationale overschrijvingen afwezig is, is het voor ons geen optie.

Marin
08/04/07, 22:18
Rabobank, zeer goed voor starters.. geodkoop, super service

Thafusion
08/04/07, 22:34
Heeft iemand al echte ervaringen met Bizner? Ik heb alles een keer doorgelezen en met ze gesproken en wij zitten er aan te denken om over te stappen. Echter bevalt het huidige internetbankieren van de Rabobank zo goed dat ik eerst een demo van Bizner wil zien. Dit zou binnen 4 tot 6 weken online komen te staan. Het is in ieder geval aardig kosten besparend en de kantoren van de Rabobank gebruiken we toch niet :)

Dus mocht iemand een goede/slechte ervaring hebben hoor ik dit graag.

Geen ervaring, wel laatst gebeld met de vraag of ze ideal ondersteunen... en dat doen ze niet. En het lag wel op de planning maar wanneer het werd ondersteund konden ze niet vertellen.

crazycoder
08/04/07, 23:07
Rabobank, zeer goed voor starters.. geodkoop, super service
Rabobank? Voorheen wel. Kan nu 2 weken vakantie betalen van de kosten die wij bij de postbank uitsparen.

Het bizner initiatief komt echt niet uit de lucht vallen :) velen zijn het zat om teveel te moeten betalen..

Remigius
09/04/07, 00:04
Rabobank, zeer goed voor starters.. geodkoop, super serviceWij zijn juist aan het kijken naar Bizner vanwege de hoge kosten bij de Rabobank. De service / kwaliteit van de Rabobank is prima, maar de kosten zijn vrij fors. Op het moment dat Bizner aan alle basisfunctionaliteiten kan voldoen gaan wij waarschijnlijk over. Daarom ben ik benieuwd naar eventuele ervaringen :)

mitedo
09/04/07, 00:08
ik kende ze nog niet. Ik heb zojuist op hun site gekeken en ik vind ze nog een beetje beperkte opties hebben, terwijl ze wel standaard 5€ per maand vragen als tarief. Aannemende dat hierbovenop nog transactiekosten komen.

crazycoder
09/04/07, 00:19
ik kende ze nog niet. Ik heb zojuist op hun site gekeken en ik vind ze nog een beetje beperkte opties hebben, terwijl ze wel standaard 5€ per maand vragen als tarief. Aannemende dat hierbovenop nog transactiekosten komen.
Eerste 1000 transacties zijn vrij:
http://www.bizner.nl/waarombizner/kostenoverzicht/default.aspx

mitedo
09/04/07, 00:24
jah, dat las ik. Tot op heden vind ik postbank nog even interessanter, maar bizner is wel iets om in de gaten te houden.

Marin
09/04/07, 12:20
Wij zijn juist aan het kijken naar Bizner vanwege de hoge kosten bij de Rabobank. De service / kwaliteit van de Rabobank is prima, maar de kosten zijn vrij fors. Op het moment dat Bizner aan alle basisfunctionaliteiten kan voldoen gaan wij waarschijnlijk over. Daarom ben ik benieuwd naar eventuele ervaringen :)

Welke kosten zijn dan zo fors? Ik betaal iets van 2,50 per maand. 500 gratis pin transacties, geen transactiekosten, eerste 2 jaar gratis internetbankieren.. Dat is in ieder geval de eerste 2 jaar zo. Daarna wordt het duurder en zie ik wel verder...

zie http://www.rabobank.nl/bedrijven/producten/betalingsverkeer/uw_bankrekeningen/rabo_ondernemers_pakket

crazycoder
09/04/07, 13:04
Welke kosten zijn dan zo fors? Ik betaal iets van 2,50 per maand. 500 gratis pin transacties, geen transactiekosten, eerste 2 jaar gratis internetbankieren.. Dat is in ieder geval de eerste 2 jaar zo. Daarna wordt het duurder en zie ik wel verder...

zie http://www.rabobank.nl/bedrijven/producten/betalingsverkeer/uw_bankrekeningen/rabo_ondernemers_pakket
Ja en daarna betaal je jezelf scheel.

Kijk vooral even wat je per binnenkomende betaling kwijt bent. Zeker als je heel veel kleinere bedragen ontvang is de rabo echt ontzettend duur. Je betaal dan iets van eur 0.10 - 0.20 per betaling.

Kijk je een keer online naar je rekeningafschrift, rinkelt de kassa van rabobank ook weer..

Dat tikt zo alles bij elkaar lekker aan.

Zou je aan willen raden om nu al na te denken over die kosten. Als je rekeningnummer overal bekend is wordt het lastiger om over te stappen naar een andere bank. Zeker als je het op je briefpapier hebt laten drukken.

David-Andrew
14/04/07, 17:57
Ik zit bij de Rabobank, omdat ik prive altijd erg tevreden ben.

Maar ze zijn toch erg duur, daarom vorige week Postbank ook aangevraagd voor inkomende betalingen.

Iemand recente ervaring met het aanvragen van automatisch incasso? Gemakkelijk? Hoe snel is alles rond?

mitedo
14/04/07, 18:20
bij postbank gaat dat lekker snel. Binnen een maand (afgerond naar boven) is alles rond.

David-Andrew
14/04/07, 18:28
Ohja en Ideal?

Remigius
15/04/07, 14:07
Ohja en Ideal?

http://www.postbank.nl => zoekterm 'ideal' :)

Server00
15/04/07, 14:37
Zit standaard in mijn postbank? => mijn postbank duurtijd zie reactie:


bij postbank gaat dat lekker snel. Binnen een maand (afgerond naar boven) is alles rond.

Jethro
16/04/07, 17:45
Ohja en Ideal?

Ideal is ook zo aangevraagd. Even naar de site aanvragen papier winkel regelen en klaar je kan aan de gang.

David-Andrew
16/04/07, 18:21
Inderdaad, heb ik even de postbank gebeld:

Ideal
Als je nummer binnen is aanvragen via Mijn Postbank.nl
Goedkeuring binnen 48 uur
Implementatie en testen
Nog een goedkeuring, ong. 3 werkdagen

Automatische incasso
Na ontvangen nummer kun je het aanvragen.

Voorwaarden
- minimaal 6 maanden een rekening bij Postbank of
- al langer een rekening bij een andere bank
- aantoonbare inkomsten/reden voor gebruik incasso

Beide duren in totaal maximaal 2 weken. Er is momenteel drukte bij de Postbank waardoor het kan zijn dat je in de wachtrij komt met je nieuwe nummer, ipv 11, duurt het dsn eerder richting de 20 dagen.

NWO
20/04/07, 08:53
SNS bank, super bank! :)

Mee eens!

Triloxigen
20/04/07, 10:00
Hier duurt iDeal via de postbank om te activeren, en goedkeuring na test nu totaal al een maand.

Server00
20/04/07, 18:23
Hier duurt iDeal via de postbank om te activeren, en goedkeuring na test nu totaal al een maand.

Dat is waarschijnlijk ook een uitzondering.

crazycoder
20/04/07, 23:11
Hier duurt iDeal via de postbank om te activeren, en goedkeuring na test nu totaal al een maand.
In de beginperiode duurde het inderdaad vrij lang bij de laatste aanvraag had ik alles binnen 1-2 weken binnen.

Mogelijk is drukte hierbij een factor die van belang is.

Ospito
22/04/07, 19:08
Wij gebruiken ook Postbank. Met Girotel online was er nog weleens wat wat te wensen overliet, maar sinds MijnPostbank.nl is gelanceerd voor de zakelijke markt is er wat ons betreft niks mis met de Postbank. Sinds MijnPostbank.nl is gelanceerd zijn ook de bij- en afschrijvingen veel sneller verwerkt (van bank naar Postbank en andersom +/- 0,5 tot 1 werkdag en van Postbank naar Postbank (zowel zakelijk als privé) realtime, 24 uur per dag en 7 dagen per week). Ook het contact wat ik heb gehad met medewerkers van de bank over vragen is tot nu toe altijd heel prettig verlopen. Ik kan het iedereen aanraden, kwalitatief goed en vrij goedkoop. Ook het SMS-je met de TAN-code toegestuurd krijgen is ideaal, zolang je je telefoon bij je hebt kan je overal internet bankieren.

ActiveRoot
27/04/07, 23:00
Mijnpostbank is inderdaad een grote verbetering t.o.v. girotel. Postbank is zover ik weet te beste keuze voor een startende/kleine onderneming. Veel opties (veel meer dan bijv. bizner) voor weinig/geen geld.

Wel heb ik bij een bank als Rabobank (waar wij ook klant zijn) wel meer het gevoel dat je persoonlijk benaderd wordt en dat ze meer met je meedenken. Zo kun je ieder moment langskomen om persoonlijk advies te krijgen (zal bij het postkantoor moeilijk zijn :) )
Vooral als je wat groter bent/wordt denk ik dat dit wel een groot voordeel is. Daar staat wel tegenover dat ze wat meer kosten (Je krijgt wat je betaald, bekend verhaal)

Xanno
27/04/07, 23:06
De inlogprocedure van MijnPostbank.nl , maakt de bank toch ook wel uniek, het is toch fijn om overal even te kunnen kijken of een betaling is voldaan. Daarin tegen heb je natuurlijk wel altijd weer het nadeel van een hackpoging. [Edit] : Maarja, daar zijn de Tancodes voor ^^

ActiveRoot
28/04/07, 01:15
De inlogprocedure van MijnPostbank.nl , maakt de bank toch ook wel uniek, het is toch fijn om overal even te kunnen kijken of een betaling is voldaan. Daarin tegen heb je natuurlijk wel altijd weer het nadeel van een hackpoging. [Edit] : Maarja, daar zijn de Tancodes voor ^^

Klopt, dit vind ik zelf ook ideaal. Uniek voor postbank zover ik weet