PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe doen jullie dit?



B3rt
16/11/06, 01:34
Ik ontwikkel constant aan ons controlepaneel maar ik vroeg me af hoe anderen het volgende hebben opgelost:

- Hoe laat jij games starten en stoppen op een andere windows machine?

Dus je panel staat op een webserver (apache of IIS) en je hebt een windows2003 gameserver (1 of meerdere) waarop games draaien.

Hoe start of stop jij dan die games op die Windows machine?

Bij ons draaien de games als service en starten/stoppen deze via ASP.
Op de windows machine draait dus een webservertje die alleen vanaf 1 IP (de webserver) benaderd kan worden. Dmv de correct gegevens mee te sturen in de link kun je op die machine dan een service starten of stoppen. Ons panel zelf is geheel in PHP.

Ik ben nu aan het onderzoeken hoe ik de webserver op de gameserver weg kan laten en de services direct kan laten starten en stoppen echter ik heb nog geen manier gevonden daarvoor. (zelf een windows proggie maken kan ik helaas niet)

Dus wie kan me wat meer vertellen erover hoe jij dat hebt opgelost?

edit:
De vraag is dus bedoeld voor diegene die zelf een panel hebben gemaakt of ermee bezig zijn. Onze bedoeling is niet een panel te zoeken waarmee dit kan.

hostb
16/11/06, 02:22
Wij gebruiken tcadmin op windows servers. Bevalt prima.
Je kan een webserver draaien welke services op remote servers kan beheren.
Kijk voor meer informatie eens op http://www.tcadmin.com/.

Wellicht zou je ons van dienst willen/kunnen zijn, gezien onze cs servers een onstabiele ping geven soms. Ik heb al eens gekeken naar een booster, maar dit ging niet lukken. Ook dingen als een flashfilmpje op repeat gaf weinig resultaat. Voeg me anders even toe op msn, mits het niet teveel gevraagd is.

B3rt
16/11/06, 04:17
Sorry dat ik dat niet goed erbij vermeld heb.
De vraag is dus gericht op de mensen die een eigen panel gebruiken, dus niet 1 die gekocht is.

Het gaat mij erom om voor ons eigen panel een andere/betere oplossing te vinden als dat nu wordt gebruikt (welke wel goed werkt hoor). Het is niet de bedoeling dat we een ander panel gebruiken.

Ik ken tcadmin, wij hebben er ook even mee gewerkt.
Werkt prima alleen niet echt goed te integreren in je eigen website maar een prima panel als stand alone.

Je 2de vraag:
Ik gebruik zelf geen msn meer.
Het enige wat wij doen met CSS is de waarde -tickrate 66 toevoegen aan de startup.
En natuurlijk ervoor zorgen dat je stabiele hardware en server setup hebt en zeer belangrijk is dat je de servers niet overboekt als je dit soort dingen gaat doen. We ontvangen eigenlijk gelukkig bijna nooit klachten over instabiele pings, is er ooit een ping probleem ligt het vrijwel altijd aan het netwerk zelf (ddos attack, router problemen etc)

Het meest belangrijke vind ik nog steeds is goede hardware, minimaal dual cpu's, ruim voldoende geheugen en een goeie netwerkkaart, met deze dingen voorkom je al een hoop ellende.

Bento
16/11/06, 14:13
Kan dat niet met telnet?

B3rt
16/11/06, 15:02
Ja kan via telnet alleen is dat niet echt veilig, je stuurt je user en pass gewoon als plain text mee.

Ook komt er nog eens bij dat telnet en php niet echt goed samen werken, ik heb het eens geprobeerd. Via telnet zelf ging het allemaal prima maar zodra ik dezelfde commando's via PHP-> telnet wilde geven werkte het niet meer.
Ik krijg geen fatsoenlijke verbinding tot stand via PHP.

JayvD
16/11/06, 16:06
Ja kan via telnet alleen is dat niet echt veilig, je stuurt je user en pass gewoon als plain text mee.

Ook komt er nog eens bij dat telnet en php niet echt goed samen werken, ik heb het eens geprobeerd. Via telnet zelf ging het allemaal prima maar zodra ik dezelfde commando's via PHP-> telnet wilde geven werkte het niet meer.
Ik krijg geen fatsoenlijke verbinding tot stand via PHP.
Het is met PHP onmogelijk om iets zoals services te starten of stoppen win2003 door de permissions, daar heb je echt een eigen tool voor nodig of ASP.

B3rt
16/11/06, 16:58
Ja dat snap ik, de bedoeling is ook dat PHP enkel en alleen die tool aanspreekt en deze dan de services start/stopt

De vraag blijft alleen wat gebruik je dan om die services remote te starten/stoppen

sju
17/11/06, 12:20
Wij hebben gewoon zelf een kleine daemon geschreven die op een poort luistert en het start/stop-werk uitvoert. Erg eenvoudig en doeltreffend

Nielsvk
18/11/06, 15:08
Ontwikkel een kleine server deamon in Perl/PHP en dan met sockets een verbinding leggen? :) In het verleden ook ooit gehad met control panel voor web hosting :D

BLAST3R
17/02/07, 21:45
Waarom niet gewoon op de webserver PHP_SSH2 draaien?
Dan kan je via een SSH server (op je Windows server) commando's uitvoeren.

Kijk hier voor meer informatie: http://nl2.php.net/manual/nl/function.ssh2-exec.php

JayvD
17/02/07, 22:04
Waarom niet gewoon op de webserver PHP_SSH2 draaien?
Dan kan je via een SSH server (op je Windows server) commando's uitvoeren.

Kijk hier voor meer informatie: http://nl2.php.net/manual/nl/function.ssh2-exec.php

Net als B3rt zijn wij op zoek naar tools die GEEN webserver nodig hebben.

gjtje
17/02/07, 22:47
WMI dus, als je Windows gebruikt. :)

Je kan natuurlijk ook in je lokale mmc een remote connectie maken, geen control panel meer nodig. ;)

wutr
17/02/07, 22:50
Net als B3rt zijn wij op zoek naar tools die GEEN webserver nodig hebben.

Je hebt alleen een ssh server nodig op de servers die de games hosten, geen webserver... Je kan via de server die het controlpanel host (ik neem aan dat het een webbased controlpanel is) gewoon via PHP verbinden met de betreffende SSH server en dan doen wat je wilt.

B3rt
17/02/07, 23:14
Probleem is ssh werkt alleen op linux servers, wij gebruiken ook diverse Windows servers.

Inmiddels heb ik het opgelost, ik spreek via PHP telnet aan welke dan inlogged op de server en de service start/stopt. Voor Linux servers gaat dit dan via ssh.
We hebben een 2de netwerkje aangelegd (intern netwerk) tussen alle servers, hierover gaat dus dit telnet een ssh verkeer.
Dit netwerk is ook via een VPN te bereiken voor de beheerders en admins.

Nu kun je dus veilig telnetten tussen de web en gameservers. De externe poorten (Internet zijde) staan dicht nu voor ssh, rdp en telnet, je kan dus alleen nog maar via een VPN connecten naar het interne netwerk en zo de servers beheren.

Op deze manier slaan we 2 vliegen in 1 klap, de veiligheid is een stuk beter en ons script werkt prima(en safe).

Ingvald
19/02/07, 02:07
Probleem is ssh werkt alleen op linux servers, wij gebruiken ook diverse Windows servers.

Het zit er idd niet standaard bij, maar er bestaan tal van SSH servers voor Windows. BV: http://sshwindows.sourceforge.net/

Cybafish
19/02/07, 14:30
En met 'net'? (bekend van net send op grote intranetten ;))

B3rt
20/02/07, 11:07
Het zit er idd niet standaard bij, maar er bestaan tal van SSH servers voor Windows. BV: http://sshwindows.sourceforge.net/

Die zo lek zijn als een mandje....
Ik heb er ooit eens 1 geinstalleerd om te kijken of het te gebruiken is.
Binnen 1 dag was de server gehacked via dit ssh, voor mij hoeft het dus niet.
Ik zeg niet dat ssh slecht is maar ik bedoel de ssh voor windows dus!


En met 'net'? (bekend van net send op grote intranetten ;))

Dat is toch ook via telnet, dus ook onveilig en zo te sniffen.
Windows heeft geen enkele console tool die safe is standaard erin zitten. Dat is dus ook meteen het grootste nadeel van een windows server.
Hopelijk komt er in de VISTA server versie (kan niet op de naam komen) nu wel eindelijk een tool om ook via de command lijn de server te kunnen bedienen en die natuurlijk wel safe is!

Ingvald
20/02/07, 13:53
Die zo lek zijn als een mandje....
Ik heb er ooit eens 1 geinstalleerd om te kijken of het te gebruiken is.
Binnen 1 dag was de server gehacked via dit ssh, voor mij hoeft het dus niet.
Ik zeg niet dat ssh slecht is maar ik bedoel de ssh voor windows dus!

Ik zie niet in waarom dit onveiliger zou zijn als bv RDC? Maar je moet natuurlijk geen standaard Administrator met een weak password hebben want dan zitter ze er zo in.

Marktman
02/06/07, 00:28
Ja kan via telnet alleen is dat niet echt veilig, je stuurt je user en pass gewoon als plain text mee.

Ook komt er nog eens bij dat telnet en php niet echt goed samen werken, ik heb het eens geprobeerd. Via telnet zelf ging het allemaal prima maar zodra ik dezelfde commando's via PHP-> telnet wilde geven werkte het niet meer.
Ik krijg geen fatsoenlijke verbinding tot stand via PHP.

Hoi B3rt,

Pas geleden heb ik in php ook een telnet function gemaakt om teamspeak servers aan te maken. Je moet NA elk telnet command dat je via php stuur sleep gebruiken. Zo pauzeert het heel even en stuur het vervolgens het nieuwe command. Op die mannier zou het moeten werken.

Je kunt ook via shell_exec sc create (ff parameters opzoeken) een service toevoegen.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag!

En de nieuwe serverversie gaat waarschijnlijk Longhorn Server heten

Bento
02/06/07, 01:00
Windows Server 2008. Longhorn is zoals het altijd geweest is; een codenaam

Marktman
02/06/07, 01:13
Als je even dit topic had doorgelezen, dan had je deze post niet hoeven plaatsen:)

Bento
05/06/07, 20:36
Als je even dit topic had doorgelezen, dan had je deze post niet hoeven plaatsen:)
Deze post heeft dan nog minder waarde dan die van mij hé? ;-)