PDA

Bekijk Volledige Versie : Gedeeltelijk overname of met klanten en naam?



dennis1309
14/11/06, 09:26
Beste,
Ik sta op punt een webhosting bedrijf over te nemen.

IK kan kiezen voor een gedeeltelijke overname (twee servers en de klanten) Of de volledige overname(Dat is dan inclusief website merknaam boekhouding enz).

Ik weet niet wat verstandig en makkelijk is?
Wie kan mij een goed advies hierin geven?

Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt
Mvg,
Dennis

ShowU
14/11/06, 10:08
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee. Maar ik heb wel eens gelezen dat als je de klanten overneemt je deze een nieuw contract moet geven. Ze hebben dan immers geen contract meer met het bedrijf waar ze een contract mee zijn aangegaan. Wanneer heel het bedrijf overgenomen wordt is dit niet van toepassing aangezien de klant een contract houdt met hetzelfde bedrijf, slechts de dagelijkse leiding (lees: eigenaar) van het bedrijf wijzigd. Uiteraard is het nog steeds wel netjes om de klanten op de hoogte te stellen van de wijziging in directie en helemaal netjes is het om zelfs toch dan de mogelijkheid geven om t contract op te zeggen (meesten zullen dit toch niet doen).

Succes

dennis1309
14/11/06, 10:52
Oke bedankt voor het advies.
Nog meer webmasters die een goed advies hebben voor mij?
Mvg,
Dennis Fransen

Jorem
14/11/06, 11:15
Als je het hele bedrijf overneemt met naam ga je dan dus onder hun naam verder neem ik aan. Als deze naam goed bekend staat kan dit zo zijn voordeel hebben omdat je geen naam hoeft op te bouwen. Maar als de naam minder goed bekend staat werkt het juist in je nadeel. Dan is het misschien juist verstandiger om alles om te gooien en je eigen naam op te bouwen.

Dus even de voor- en nadelen op een rijtje zetten en daarbij niet alleen kijken naar de hoeveelheid werk. Maar ook naar naamsbekendheid e.d.