PDA

Bekijk Volledige Versie : BelCentrale ervaringen



noodles
13/11/06, 22:11
We zitten erover na te denken om een hosted VOIP centrale af te nemen bij BelCentrale. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Frangkje
14/11/06, 09:47
Hier uitsluitend ervaring met de harwareshop van belcentrale, maar prima en snelle levering.

noodles
14/11/06, 21:40
Verder nog iemand die ervaring heeft met BelCentrale? En nog een andere vraag, weet iemand ook of er VOIP telefoons zijn waarbij je via bijv. XML gegevens uit een CRM systeem kan halen en deze tonen op het display van de telefoon zelf? Dus een telefoonboek op basis van gegevens uit het CRM.

Alvast bedankt!

maartenb
14/11/06, 21:53
Ik zag toevallig deze telefoon bij hun staan

http://www.belcentrale.nl/pages/shop/1/18

Met XML ondersteuning.

BBP
14/11/06, 21:58
Hier uitsluitend ervaring met de harwareshop van belcentrale, maar prima en snelle levering.


Mijn ervaring

- niet vriendelijk / contact loopt niet lekker
- geen vaste structuur qua werken
- houden zich niet aan gemaakte afspraken
- PBX systeem werk niet lekker

Voor ons een afknapper!

noodles
14/11/06, 21:59
Ja die zag ik ook maar ik wist niet zeker of ik daarmee dus ook een telefoonboek kan vullen.

Bovendien vindt ik 450 euro voor een telefoon toch een beetje aan de hoge kant. Of heeft deze telefoon zoveel bijzondere functies waardoor deze zn geld wel waard is.

@BBP: Wanneer heb je hier gebruik van gemaakt? Want ik zit ook te kijken naar zo'n hosted PBX oplossing.

BBP
14/11/06, 22:22
Ja die zag ik ook maar ik wist niet zeker of ik daarmee dus ook een telefoonboek kan vullen.

Bovendien vindt ik 450 euro voor een telefoon toch een beetje aan de hoge kant. Of heeft deze telefoon zoveel bijzondere functies waardoor deze zn geld wel waard is.

@BBP: Wanneer heb je hier gebruik van gemaakt? Want ik zit ook te kijken naar zo'n hosted PBX oplossing.

Recent nog gebruikgemaakt van belcentrale.
ik kan je beter verwijzen naar www.voipq.nl perfecte service + mooi systeem.

DennisWijnberg
15/11/06, 10:31
Het Cisco toestel dat je noemt is kwalitatief wel erg sterk moet ik zeggen hoor!

De prijs is wat aan de hoge kant wellicht, maar dat is vaker zo bij bedrijven die dit als bijprodukt hebben.

noodles
15/11/06, 23:43
Wat is er nou zo sterk aan die Cisco telefoon dat m die dikke 400 euro waard maakt.
Kent iemand de Linksys SPA-942 telefoon?

DennisWijnberg
16/11/06, 08:22
Jazeker, dit is echt de topper op gebied van prijs-kwaliteit. Niet duur (zo'n 122 euro). Wij hebben er hier acht van staan, werkt echt super!

noodles
16/11/06, 08:29
Weet je dan ook of deze telefoon kan omgaan met XML bestanden. Bijvoorbeeld om een telefoonboek te vullen vanuit een online CRM applicatie.

DennisWijnberg
16/11/06, 08:32
Dat kan hij niet. Wat wij zelf wel hebben is nummerherkenning door een PHP/MySQL koppeling aan onze klantendatabase. Hierdoor zit je ook niet aan de beperking van 100 telefoonnummers die maximaal op te slaan zijn.

noodles
16/11/06, 08:42
Zou je misschien in het kort een beetje kunnen uitleggen hoe je dit hebt gedaan? Want dat is inderdaad ook nog wel een oplossing. Waar heb je die koppeling liggen. In je centrale of bij je telefoon?

Alvast bedankt.

DennisWijnberg
16/11/06, 09:35
Bij mij ligt de koppeling in de centrale. Ik heb zelf een Asterisk centrale gemaakt met een AGI koppeling. Ik kan je het script zo sturen als je wilt.

opinio
09/09/08, 17:45
Het is mooi geweest,... (wonko)

opinio
09/09/08, 17:46
BELCENTRALE.NL BELCENTRALE.NL BELCENTRALE.NL !!!:r:r:r

Met alle respect maar dit is mijn eerste post ever. Ik heb dus net speciaal mij geregistreerd om mijn onvrede over dit bedrijf te uiten.
Normaal gesproken zal het mij koud laten of slik ik mijn frustratie in maar omdat ik eigenlijk vanaf het begin dat ik met dit bedrijf in zee ben gegaan alleen maar negatieve ervaringen heb meegemaakt kan ik het niet laten om mensen te waarschuwen.

Ik heb zelf een vastgoed bedrijf en heb in de loop der jaren het een en ander meegmaakt wat betreft zakelijk omgang met andere bedrijven maar vandaag heb ik een hoogtepunt bereikt in mijn ergernis met belcentralenl .

Al vanaf het begin ,een maand of 6 geleden loopt de dienstverlening en service stroef. Personeel zet je constant minutenlang in de wacht omdat ze dingen niet weten. Afspraken om teruggebeld te worden, worden niet nagekomen. En er wordt zelfs verkeerd advies gegeven. Op het moment dat ik degene in kwestie, leidinggevende Coert Coomans , wil spreken wordt er elke keer verteld dat hij er niet is of net de deur uit is. Standaard verhaal wat ik in verschillende situaties te horen kreeg.

Maar vandaag sloeg alles. Op telefonisch advies van een van hun eigen medewerkers heb ik een ATA aangeschaft voor faxoverip. Dit heb ik bij de routershop.nl gedaan omdat het daar goedkoper was. Vanwege drukte op de zaak en een vakantieperiode kwam ik er niet toe deze te installeren tot afgelopen week, maanden na aanschaf. Blijkt nu volgens een andere medewerker van belcentrale.nl dat het niet het juiste apparaat is. Ik heb ze verteld dat ik op hun advies dit apparaat heb aangeschaft en gevraagd wat ze er aan zullen gaan doen. Wordt er glashard gezegd dat dat niet hun probleem is en dat ik dat maar met de routershop.nl moest oplossen. Op de achtergrond hoor ik Coert Coomans , de supervisor, in een ander gesprek praten. Op het moment dat ik vraag of ik hem mag spreken wordt ik eerst minutenlang in de wacht gezet en uiteindelijk wordt er glashard gelogen dat coert coomans niet aanwezig is. Terwijl ik hem op de achtergrond hoor praten!!! Met de confrontatie dat dat een leugen is omdat ik hem op de achtergrond kon horen antwoord de medewerker/studentje dat dat best wel eens zo zou kunnen zijn maar dat hij niets meer kan doen voor me. Nou daar zakt je broek van af toch. Er wordt gewoon personeel geinstrueerd glashard te liegen tegen klanten.

Omdat ze weten hoe afhankelijk je als mkb-er bent van je telefoondiensten kunnen ze, lees Coert Coomans ,die arrogantie ophouden. Het is dat het teveel rompslomp en geld kost om naar een andere provider over te stappen anders was dat al gebeurd. Het enige on nog mijn gram te halen is door andere mensen te waarschuwen dat ze met een grote boog om belcentrale.nl heen moeten surfen. Dus wees gewaarschuwd voordat u zich inlaat met dit door studenten en een arrogante supervisor Coert Coomans geleid bedrijf inlaat. Het zou u weleens meer geld gaan kosten dan dat het bedrijf u op het eerste gezicht zal besparen!!!

Belcentrale.nl Belcentrale.nl Belcentrale.nl

asteriskfreak
10/09/08, 03:23
Je bent tegenwoordig bijna helemaal niet meer afhankelijk van een telecomprovider. Je zou kunnen overwegen om zelf een centrale te hosten en de nummers die je bij Belcentrale hebt laten porten naar een andere voipprovider. Je bent dan helemaal verlost van je bestaande provider.

Misschien zou je concreet kunnen aangeven welke problemen je zoal had bij dat bedrijf? Hier bedoel ik dus mee of je klacht bestond uit de slechte kwaliteit van de dienst of iets anders.

Het heeft weinig zin om je probleem in meerdere postings te zetten, omdat dit dan gelijk meer op een kruistocht lijkt dan op een ervaring.
Ik snap je boosheid wel, maar probeer desondanks de zaak objectief hier neer te zetten zonder dit forum te bevuilen met postings van dezelfde strekking. :)

voorcurve
11/09/08, 08:57
opinio ik kan je hele verhaal snappen, ik ben als reseller geregistreerd bij ze
(kost je nog klap geld ook nog..)

echter heb alles bij ze weggehaald daar mijn testpilot nummers al diverse problemen gaven, ze gebruiken het platform van Breezz hier is op zich niet zo veel mis mee

echter is er veel mis met de service en aftersales van Belcentrale, facturen sturen kunnen ze wel, echter wanneer hier iets niet mee klopt en je weigert te betalen en je stelt ze hiervan op de hoogte waarom niet

sluiten ze je gewoonweg af, en blijven ze aanmaningen sturen

het is blijkbaar teveel moeite om een telefoontje te plegen, of uberhaupt te reageren op email (dacht dat dit 1 van de goedkoopste mediums was om mee te communiceren qua personeel)

kortom wees verstandig en haal het spul bij ze weg, scheelt je een hoop kopzorgen en risico dat je niet kunt bellen of gebeld worden door hun toedoen

neem bijv speakup, is misschien wat duurder maar leveren wel support

DennisWijnberg
11/09/08, 09:14
Wij zitten ook bij SpeakUp, goede partij!

Andere partij is Voys, ook lang niet gek!

redwood
12/09/08, 10:02
Hier ook al geruim een jaar onvrede over belcentrale. In het kort, een belachelijk bedrijf!
Helpdesk medewerkers die beloven weer te bellen en dit niet doen. Helpdesk medewerkers die er geen hol van snappen. Het hele netwerk plat omdat er een dns server uitligt (hoezo redundant?) Tevens van een storing geen melding, zodat we van klanten op onze mobiel moeten horen dat de lijn niet werkt. Rare facturen ontvangen. Overal extra geld voor vragen. ik heb bij de hardwareshop een telefoon besteld welke kapot aankwam. Na een jaar nog geen RMA formulier. De rekening ook nooit voldaan, hoor hier ook niks van omdat het administratief een dikke bende is! Vaak verbindingen van slechte kwaliteit. En zo kan ik nog wel even doorgaan! Ik zit op dit moment sterk te denken wat ik ga doen. Orienteer mij nu op een Grandstream pbx en een aparte isdn fall-back lijn. Nummers verhuis ik zsm. naar een andere provider!

infinex
13/09/08, 19:23
Bij mij en een goede vriend is het enkele malen gebeurd dat mijn pbx instellingen ineens weer op standaardstonden bij Belcentrale.
Hier stonden doorschakelingen naar mijn mobiele telefoon inees uit.
Voordat je hier achter bent is er zo een week voorbij.
Bij navraag wordt er laks gereageerd. Ik heb alles daar weg gehaald.

RobinJB
13/09/08, 19:42
Ook hier geen positieve ervaring met belcentrale. Administratie is een rotzooi, hier een incasso liggen voor een gecrediteerde factuur. 3x nagebeld en het zou al 3x opgelost zijn. Vervelend, maar nu ga ik er niet meer achteraan.

ttermaat
12/08/09, 14:13
Deze mensen hebben ons enorm genaaid, via hun een exchange abbo afgesloten, dit werkte voor geen meter. Opzeggen koste 3 maanden tijd, hierna begonnen ze met rekeningen te sturen voor de periode daarna, direct een deurwaarder erop. Ze kregen het zelfs voor elkaar een rekening naar de deurwaarder te sturen voor een maand die nog moest komen (heel knap) nadat we hadden gebeld kregen we te horen, zoek het maar met de deurwaarder uit. Uiteindelijk is het rechtgezet, wij dachten er af te zijn totdat er maanden later opnieuw een brief van een deurwaarder volgde en dit terwijl zij ons in een mail hebben bevestigd dat er geen vorderingen meer waren..... Dit bedrijf is echt zwaar klote!

belcentrale belcentrale belcentrale

Powermage
14/08/09, 10:39
Belcentrale maakt volgens mij als basis gebruik van het Breezz systeem, maar voor de extra managed PBX functionaliteiten zit er nog een extra PBX tussen die ze zelf hosten,

Breezz an sich is niets mis mee (zijn direct partner bij hun) t werkt flexibel en goedkoop, 9 van de 10 problemen die er zijn komt vooral door routers die de mist in gaan, overigens kan het voor mensen met veel klachten best lonen om naar een andere breezz reseller over te stappen die wel dat beetje service geven wat ze verwachten. het voordeel is dat je geen nr's hoeft te porteren enz waardoor de overgang snel en zonder zorgen kan gaan.

eweps
14/08/09, 13:25
Wij maken inmiddels sinds april gebruik van belcentrale en tot nu toe zijn de ervaringen vrij positief. Juist de communicatie verloopt soepel, tot nu toe erg klantvriendelijk.

Henky!
14/08/09, 23:04
Wij hadden jaren geleden slechte ervaringen (communicatie, onverwachte updates die onze webwinkel stillegde) met hun hostingbedrijf (Protagonist). Om die reden dus ook niet voor de belcentrale gekozen.

Marin
14/08/09, 23:32
Wij gebruiken een tijdje belcentrale...

Tja, over e administratie daar heb ik niet zoveel te klagen. Gaat wel goed. Wel hebben we er weleens last van dat een gesprek ineens verbroken wordt.. En dat is toch wel vervelend..

link2safe
10/09/09, 21:09
Wij bellen nu bijna een jaar bij Belcentrale. Wij onder vinden nouwelijks tot geen problemen. Natuurlijk vallen er wel eens woorden weg omdat je je telefonie met al het andere verkeer deelt op je breedband verbinding.

Met de support en administratie hebben wij ook geen problemen. Als er iets geregeld moet worden word dat direct of wel dezelfde dag geregeld.

redwood
15/09/09, 10:32
Eerlijk is eerlijk, iets meer als een jaar geleden mijn onvrede al geuit, maar toch is er inmiddels een hoop verbeterd. Een paar rotte appels op de TD zijn volgens mij weg, en zo zijn er een aantal goede nieuwe medewerkers. Qua storingen is het een hoop verbeterd, en wordt er meer gecommuniceerd. Eén punt van kritiek blijft nog de administratie, zo ging een aantal geleden onze maandelijkse factuur met ongeveer 50,- euro omhoog. Nu is dat in ons geval niet om over in te zitten, alleen bleek, bij een toevallige controle dat er ineens allerlei diensten worden berekend die door ons niet gebruikt worden, aangevraagd zijn, en zelfs niet eens actief zijn. En ook daar is de administratie al een aantal maanden mee bezig dit "recht" te zetten. Ondertussen blijven deze verkeerde factureringen plaatsvinden, maar er is ons inmiddels toegezegd dat dit heel snel opgelost gaat worden. Als dit voor het eind van het jaar is verrast mij dit!

@Link2safe, wel eens gehoord van QoS? Zo niet ga je hier dan eens snel in verdiepen
want bij ons vallen er echt geen woorden weg door AL dat andere verkeer wat je deelt over dezelfde breedbandverbinding.

voorcurve
21/09/09, 23:06
@Link2safe, wel eens gehoord van QoS? Zo niet ga je hier dan eens snel in verdiepen
want bij ons vallen er echt geen woorden weg door AL dat andere verkeer wat je deelt over dezelfde breedbandverbinding.

QoS moet daarentegen wel ook door je ISP geregeld worden anders heb je er nog niets aan (of voor de helft dus..)

als je downstream vol zit, is er geen plek meer voor voice om binnen te komen

leuk dat je QoS zelf uitgaand kan regelen, maar dat zal niet helpen als iemand je downstream vol duwt

redwood
23/09/09, 16:03
@Voorcurve.
Desalniettemin hebben wij geen problemen met voice.

@topic
Nu net weer problemen met belcentrale. Wij hebben een faxlijn met een grandstream kastje. Werkt altijd prima. Wat gebeurt er nu, nooit krijgen wij faxen of hebben wij dit nodig. Een belangrijke klant belt om iets door te faxen en het werkt niet. Belcentrale bellen; "Eh ja, u heeft die nummers opgezegd..." Nou niet dus. "Jawel, ik heb het opzegformulier hier voor mij liggen". Dus ik laat de nummers voorlezen welke daar opstaan, en daar staat dus niet het faxnummer tussen. Blijkt dat ons hoofdnummer OOK in de planning stond om opgezegd te worden en staat OOK niet op het opzegformulier. Ernstige fout en wat mij betreft de druppel.

bbob
11/10/09, 16:30
Ik zit al 2 jaar bij www.pbxes.com kost 11 euro per maand voor premium abbo.

Je moet alleen zelf veel dingen instellen. Zelf je voip provider voor je nummers kiezen. Ik heb bijv budgetphone voor ned 3starsnet voor belgië.

ook voor het uitbellen zelf je provider regelen. doe dat via voicetrading.com die lage tarieven heeft voor nationaal en mobiel en geen belachelijke startkosten en zo.

Je moet dus zelf van alles regelen maar dan heb je ook een vrijheid om alles in te stellen. Vanaf meerdere locataties kun je je aanmelden op de centrale, onderling doorverbinden, ivr per nummer instellen enz enz.

asteriskfreak
27/11/09, 13:33
Dit heb ik ook een tijdje gehad maar erg onbetrouwbaar.

Slechte geluidskwaliteit en als de server van hun eruit ligt dan is het afwachten
voordat ze eens wakker worden en het probleem ontdekken.
Heb dit toen een paar keer gehad, en heeft me doen besluiten om alles in eigen beheer te doen.

Daarbij heb ik het niet zo op die gedeelde belservers. Wie kan me bijvoorbeeld
garanderen dat derden geen toegang hebben tot mijn gespreksgegevens?
Of nog erger dat mijn gesprekken worden afgeluistert op een gedeelde server?
Met Asterisk is het namelijk erg simpel om gesprekken af te luisteren die men maakt.

Nu gooi ik alle poorten dicht op mijn PBX en ik alleen beheer de hele rattenplan
en ik kan er ook alleen maar in.

Vergelijk het een beetje met wonen in een flat of in een vrijstaand landhuis.

En ik heb op mijn server een datalimiet van 2000GB (bij pbxes.com maar 5GB)
Lijkt me ook wel een wezenlijk verschil niet?


Ik zit al 2 jaar bij www.pbxes.com kost 11 euro per maand voor premium abbo.

Je moet alleen zelf veel dingen instellen. Zelf je voip provider voor je nummers kiezen. Ik heb bijv budgetphone voor ned 3starsnet voor belgië.

ook voor het uitbellen zelf je provider regelen. doe dat via voicetrading.com die lage tarieven heeft voor nationaal en mobiel en geen belachelijke startkosten en zo.

Je moet dus zelf van alles regelen maar dan heb je ook een vrijheid om alles in te stellen. Vanaf meerdere locataties kun je je aanmelden op de centrale, onderling doorverbinden, ivr per nummer instellen enz enz.

WF WebHosting
27/11/09, 15:15
Wij hebben ook een tijdje belcentrale gehad, maar idd zoals aangegeven veel problemen ondervonden.

ttermaat
14/12/17, 15:46
Wij willen weg om slechte service

Wij willen weg om slechte service, sterker nog wij hebben nooit een abbo op deze oplichters genomen, hebben ons om de tuin geleid met telefoontje waarbij ze deden of ze van de KPN waren, vervolgens bleek dat ons contract was overgenomen.

2 jaar lang al proberen we van het contract af te komen.
2 jaar drama (een verhuizing waarbij we weken onbereikbaar waren o.a.)
2 jaar vol met klachten

Willen ons contract niet vrijgeven nu we het proberen te verhuizen.

Let op dit zijn oplichters!

Tuxis_IE
18/12/17, 19:50
Is het niet een beetje: if you pay with peanuts, expect monkeys..

Speakup levert goede trunks. En dan zet je er een Kerio Operator voor..

tripleinterac.
28/12/17, 08:35
Wij hebben al enkele jaren BelCentrale. Afgelopen weken wat problemen gehad met onze SIP Trunk.

Helaas moet je blijven aandringen dat het probleem opgelost moet worden.
Inmiddels is het dan ook wel gelukt

irene008
23/05/18, 15:04
Ga niet in zee met belcentrale!!! Ze maken fouten en als je hen daarop wijst zijn ze niet bereid die te herstellen maar sturen je wel facturen. Ze zadelen je op met grote problemen en zijn daarna totaal niet bereid om er iets aan te veranderen. Ik hoor graag van mensen die ook problemen hebben met belcentrale zodat we samen actie kunnen ondernemen tegen deze oplichters.

Marin
23/05/18, 17:19
Ga niet in zee met belcentrale!!! Ze maken fouten en als je hen daarop wijst zijn ze niet bereid die te herstellen maar sturen je wel facturen. Ze zadelen je op met grote problemen en zijn daarna totaal niet bereid om er iets aan te veranderen. Ik hoor graag van mensen die ook problemen hebben met belcentrale zodat we samen actie kunnen ondernemen tegen deze oplichters.

Het beste kun je er gewoon weg gaan. Wij zijn er al jaren weg na veel problemen. Het zal niet zomaar veranderen bij hen

tripleinterac.
24/05/18, 00:52
Wij hebben inmiddels de belcentrale verlaten. De service bleef verder onder de maat...

slipperman
12/06/18, 21:06
BelCentrale is inderdaad waardeloos, Voys of Voyp daarin tegen zijn prima partijen.

webhostingb
11/07/18, 19:52
Ja wij van WC-eend kopen ook altijd WC-eend