PDA

Bekijk Volledige Versie : Enkele vragen.



Erik-Huisman
13/11/06, 19:24
Hallo.

Ik had al gekeken op de website van KVk, maar kon niet vinden wat ik zocht.
Ik ben een jongen van 16 jaar, en heb al heel lang de gedachte om een webhost bedrijfje te starten. Allemaal heel leuk en aardig, maar je moet je inschrijven bij de KVK. Maar kan ik dit wel doen?
Naar mijn weten moet je hier 18 voor zijn, maar dit weet ik dus niet zeker.

Stel: Ik ben in geschreven bij de KVK, en heb een reseller hosting gekocht, om die weer te verhuren aan klanten. Zijn dan alleen mijn vaste lasten de kosten van het reseller pakket en de (jaarlijkse)KVK? Of zijn er nog meer vaste lasten op jaarbasis?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Erik Huisman.

FSCJasper
13/11/06, 19:30
http://www.webhostingtalk.nl/search.php?searchid=460329 :)

Blizt
13/11/06, 21:24
Plannen om een eigen bedrijf te beginnen, maar nog geen 18 jaar? (http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=39399&SectieID=59) kon je niet vinden?

Erik-Huisman
13/11/06, 22:48
:eek: Ooo, ik heb de ondernemers pagina's eigenlijk alleen goed bekeken. Daar stond het niet in. Nouja, in iedergeval bedankt voor de link!

swedendedicated
14/11/06, 02:44
kvk inschrijven mag vanaf 16 (zonder toestemming ouders) kvk is iets van €56 per kalender jaar (elke januari) verder moet je omzet en winst belasting betalen

Aessence
14/11/06, 09:20
verder moet je omzet en winst belasting betalen

In ieder geval een BTW nummer aanvragen bij de belastingdienst. OB (Omzet Belasting) betaal je dan waarschijnlijk per kwartaal. Het kan ook direct per maand zijn of bij weinig omzet per jaar.

Als je nogt minder omzet hebt per jaar (weet het bedrag niet uit m'n hoofd), kan je vrijgesteld worden; dan betaal je geen OB (BTW), maar kan je ook geen BTW aftrekken voor kosten en investeringen.

Je moet altijd een administratie bijhouden.

George/

cwf
14/11/06, 10:13
In ieder geval een BTW nummer aanvragen bij de belastingdienst. OB (Omzet Belasting) betaal je dan waarschijnlijk per kwartaal. Het kan ook direct per maand zijn of bij weinig omzet per jaar.

Als je nogt minder omzet hebt per jaar (weet het bedrag niet uit m'n hoofd), kan je vrijgesteld worden; dan betaal je geen OB (BTW), maar kan je ook geen BTW aftrekken voor kosten en investeringen.

George/

Zover ik weet is dit onjuist. Je moet de BTW van je inkomsten / uitgaven verrekenen, mocht je op een min saldo uitkomen krijg je dit uitbetaald. Bij een positief saldo hoef je niets te betalen.

zie: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob02/ob02-124.html

Erik-Huisman
14/11/06, 12:20
Hallo,
Erg bedankt voor jullie reacties.
Nu weet ik, dat ik mag inschrijven bij de KVK (leeftijd). Dat ik een BTW nummer moet aanvragen en dat ik (waarschijnlijk) omzet belasting moet gaan betalen.

Met vriendelijke groet,

Erik Huisman

En ik moet natuurlijk de administratie goed voor elkaar hebben.

Zijn er dan nog meer dingen waar ik aan zou moeten denken? voor de kosten?

-KVK
-BTW
-Omzet belasting

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Erik Huisman.

interion-is.nl
14/11/06, 22:35
Ja genoeg kennis, je hebt geluk dat je een reseller hebt en dat je veel bij het bedrijf waar je dit huurt kan afschuiven maar zelf ontdenken is ook goed want, als jij later een bedrijf wil beginnen zou je dit toch echt allemaal moeten weten en heb je niet een bedrijf waar je alles op kan afschuiven.

Aessence
14/11/06, 23:00
-KVK

Dat is enkele tientjes voor een eenmanszaak (EZ).


-BTW
-Omzet belasting

Dat is hetzelfde "Belasting Toegevoegde Waarde", ofwel je je betaalt 19% (of 6% of 0%, afhankelijk van wat je verkoopt en aan wie) over je omzet (al je verkopen) en mag de al (over je inkopen, aan je leveranciers) betaalde belasting aftrekken.

George/

Erik-Huisman
15/11/06, 00:05
Dus je zegt eigenlijk dit: Als je een server koopt waar je 19% BTW over betaald, mag je dit bedrag aftrekken omdat het inkopen zijn. Klopt dat?

Met vriendelijke groet,

Erik

Aessence
15/11/06, 00:50
Dus je zegt eigenlijk dit: Als je een server koopt waar je 19% BTW over betaald, mag je dit bedrag aftrekken omdat het inkopen zijn. Klopt dat?

Kort door de bocht: Ja, mits je ook OB betaalt. (dit is dus geen volledig, allesdekkend antwoord!)

George/

P.S. De KvK's (http://www.kvk.nl)organiseren regelmatig startersdagen en -avonden, ik zou daar toch eerst eens langsgaan. Er komt best een hoop kijken bij het beginnen van een bedrijfje en ze hebben een hoop relevante informatie beschikbaar. En geven gratis (basis) adviezen.

Erik-Huisman
15/11/06, 01:07
P.S. De KvK's (http://www.kvk.nl)organiseren regelmatig startersdagen en -avonden, ik zou daar toch eerst eens langsgaan. Er komt best een hoop kijken bij het beginnen van een bedrijfje en ze hebben een hoop relevante informatie beschikbaar. En geven gratis (basis) adviezen.

Dit is zeker niet gek, hier ga ik iets mee doen.

Ik zie ook dat een 'ondernemings' plan, sterk word aanbevolen.
Bij de KVK is er een cd beschikbaar. Is dit aan te raden of niet?

Groet,

Erik.

:lovewht:

Aessence
15/11/06, 09:42
Is dit aan te raden of niet?

Het maakt het makkelijker voor je om over de relevante zaken na te denken. Het een raamwerk, bedenk dat wel, maar ook gezien je vele vragen in deze thread absoluut een aanrader.

George/

quicknl
15/11/06, 16:45
zolang je het ondernemersplan van de kvk maar geen invuldocumentje wordt. meer een leidraad, of een voorbeeld, zo je wil...