PDA

Bekijk Volledige Versie : Email sneller ophalen



hanzeman
10/11/06, 14:12
Beste,

Op dit moment haal ik mijn mail binnen via outlook. Geen problemen hiermee. Alleen ik de minimale ophaal-tijd-van-de-mail 1 minuut.

Ik ben dus op zoek naar een programma welke mijn mail sneller van het web aftrekt dan die ene menuut.

Iemand een idee.... en nee, exchange is geen oplossing. :D

MaffeMuis
10/11/06, 14:39
F5-en in webmail??

Waarom wil je je mail nog sneller binnen hebben? Bang dat je iets mist?

martysmarty
10/11/06, 14:39
Ik neem aan dat dit niks met het programma te maken heeft (of bijna niks) maar wel met de internet verbinding, en hoe vol je account is.

Jaz
10/11/06, 17:09
Ik haal mail binnen van 5 verschillende mail adressen in outlook; doet er minder dan een halve minuut over! uiteraard ligt het eraan hoeveel mails het zijn ;)

Het gaat trouwnes ook om zeker 3 verschillende mail servers en ook nog webmail ala hotmail.

Conclusie: zoals gezegdt ligt het eerder aan je verbinding of iets dergelijks

hanzeman
10/11/06, 17:13
Het gaat mij niet om hoe snel hij de mail ophaalt. Of dit nu 1 minuut of 1 uur duurd.
Het gaat mij erom dat het programma sneller dan iedere minuut checked of er nieuwe mail is.... Dat hier een grote mail bij kan zitten waardoor het wat langer duurd is niet erg.

Standaard kun je in outlook maximaal iedere minuut controleren. Ik weet dat er bijvoorbeeld in exchange een mogelijkheid is om iedere 10 seceonden te controleren.

Digiover
10/11/06, 17:22
En waarom zou je dat willen? Om de POP3/IMAP server van je provider te overbelasten? Ik zou je aanraden om je eigen MX te spelen, zodat e-mail direct op je eigen mailserver aankomt. Dan kan je net zo vaak controleren op nieuwe e-mail als je zelf wilt.

Ik adviseer altijd een interval van 10 a 15 minuten voor klanten die regelmatig moeten controleren. Soms controleer ik aan de hand van de POP3 logfiles wel eens bij klanten die meerdere malen per minuten "POPen" hoeveel e-mail ze daadwerkelijk krijgen. Een paar mailtjes per dag is vaak al veel.

Aessence
10/11/06, 17:29
(weet dat) in exchange een mogelijkheid is om iedere 10 seceonden te controleren.

Dat is niet echt zo, maar techniek is niet zo belangrijk.

Via IMAP (4 met idle) heb je een directe view op je mailboxen en "push e-mail". Alles komt dan direct "binnen" (net als in Exchange bij gebruik van non-cached mode). Dat "binnen" staat tussen haakjes, omdat je je mail dan "online" leest, wat alleen maar voor de gein tussen haakjes staat.

Op z.g.n. "pollende" clients (POP, Exchange in cached mode, etc.), waarbij de client om de zoveel tijd kijkt of er nieuwe post is, is het gebruikelijk die tijd in minuten te definieren. Vandaar je "probleem".

Dit heeft er mee te maken dat zo'n check eigenlijk vrij duur is, qua resources; sessie openen, authenticeren, lijst berichten opvragen, niets gevonden dan afsluiten. Dat wil je niet elke seconde doen, of beter gezegd de server beheerder wil niet dat je dat elke seconde doet.

IMAP4 is efficienter omdat er welliswaar een connectie openblijft staan, maar dure commando's (auth, list) niet voortdurend hoven te worden uitgevoerd. Zie ook (what else) Wikipedia over IMAP (http://nl.wikipedia.org/wiki/Internet_Message_Access_Protocol)

Groeten,
George/

gjtje
10/11/06, 17:30
IMAP Idle gebruiken, is het zichtbaar zodra het door de mx in je inbox is gezet.

mitedo
10/11/06, 23:15
alsof je in 20 seconden zoveel mist?

Komt een mailtje toch 20 seconden later binnen???

crazycoder
11/11/06, 01:02
alsof je in 20 seconden zoveel mist?

Komt een mailtje toch 20 seconden later binnen???
Om een half uur later gelezen te worden :)

Minder dan 1 minuut gaat toch helemaal nergens meer over.. jaartje of wat geleden moesten ze bijv een bestandje op diskette zetten waarna het na 2 dagen bij de geaddresseerde was... tenminste.. binnen Nederland..

Maakt het nu uit of het 1 of 2 minuten gaat duren..

mitedo
11/11/06, 01:24
inderdaad volledig mee eens.

die ene minuut???
Als je zoveel mail krijgt, dat je dat nodig hebt, heb je niet eens tijd om die mails meteen te lezen.

Randy
11/11/06, 05:46
alsof je in 20 seconden zoveel mist?

Komt een mailtje toch 20 seconden later binnen???

Sterker nog: De postbode komt ook maar 1x per dag!
Als de snelheid echt zo belangrijk is (Aandelenhandel?), zet lokaal een mailserver neer. MX-record naar je lokale IP of bSMTP gebruiken. Wil je lokaal geen server, overweeg dan IMAP of Hosted Exchange.

wonko
11/11/06, 10:10
En als je dringend een mail verwacht (je hangt met een klant aan de lijn, en die heeft je net iets doorgestuurd), heb je toch gewoon je "send/receive" knop die je dan even elke 5 seconden aanklikt?

martysmarty
11/11/06, 10:25
Of je zet 3 pc's aan, zelfe mail account in outlook, en om de 20 seconden outlook starten, checken ze elk 1x per minut, maar totaal dus 3x.

Moet je wel eff goed timen;)

Qweb
15/11/06, 01:22
Alhoewel ik je vraag begrijp en mijn reactie waarschijnlijk off-topic en ongewenst is moet ik toch melden dat ik het eens ben met de meesten hier: dit gaat nergens over. Wat is er nou zo belangrijk dat niet een minuut kan wachten? Als ik vragen mag, waar zou je die interval op willen zetten? 1 keer per seconde? 1 keer per 5 seconden? 10? En nu de hamvraag: Waarom?

MediaServe
15/11/06, 01:54
Ik gebruik zelf de Push functie van Exchange. Wordt ook ondersteund door leuke GSM telefoons en nieuwe PDA's. Mijn telefoon piept al binnen 2 seconde nadat de email is verzonden. :)

Henky!
15/11/06, 13:51
Maakt dat uit die Waarom vraag? Als TS dat nou leuk vindt? Of zich het gewoon afvraagt?

Qweb
15/11/06, 17:00
[off-topic]
De waarom vraag lijkt mij het meest belangrijke, omdat ik minstens 4 goede redenen kan noemen voor "waarom niet". Als iemand mij een goede reden kan geven waarom dit zo belangrijk is zou ik de beweegredenen wat beter kunnen begrijpen.

Misschien deze discussie in een aparte topic doorzetten?
[/off-topic]