PDA

Bekijk Volledige Versie : met .htaccess directories pw. meegeven



hires
10/11/06, 11:59
Een klant belt op dat hij graag binnen zijn account (DA) van 1 directory de mappen zichtbaar wil maken. Ik heb dit gedaan door een .htaccess-file in deze dir te zetten met: 'Options Indexes' erin, en dat lijkt te werken. Nu wil hij er zelf nog aan de onderliggende mappen per stuk nog een wachtwoord op zetten; dit doet hij dan vanuit DirectAdmin. Zodra hij dat doet verdwijnt de betreffende map en is deze niet meer zichtbaar; als je deze volledig intikt werkt het wel en krijgt de gebruiker een inlogscherm te zien, maar de wens is dat de map zichtbaar blijft. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Ter aanvulling:
Nadat de klant een password heeft opgegeven via DA om de directory te beveiligen, staat er in die directory een een .htaccess file met de volgende inhoud:



Options Indexes
AuthGroupFile /dev/null
AuthName "<Titel>"
AuthType Basic
AuthUserFile /home/<accountnaam>/domains/<domein>.eu/.htpasswd/public_html/download/esaparty/.htpasswd
require valid-user

Je zou zeggen dat de 'Options Indexes' er voor zorgt dat de directory zichtbaar moet blijven, maar dat is dus niet het geval.

WH-Tim
10/11/06, 18:37
Options +Indexes

hires
10/11/06, 19:56
Ja zo heb ik het nu staan; voor de zekerheid ook nog gewijzigd. Maar ook dat heeft geen invloed.

Wat ik erbij moet zeggen is dat pas de accounts overgezet zijn naar een nieuwe server (complete backup en alle accounts weer teruggezet als geheel). Sindsdien lijkt het probleem er te zijn. Het enige verschil zou PHP4 naar PHP5 moeten zijn, maar het lijkt me niet dat daar het probleem in zit?

File gewist, opnieuw aangemaakt, maar werkt niet.
Zodra ik via DA het wachtwoord verwijder of de .htaccess file verwijder dan zie ik ook direct de directory weer. Op de oude server was dit niet.