PDA

Bekijk Volledige Versie : Wegwijs maken in de wirwar van de hostingwereld



jvdheuvel
10/11/06, 11:31
Ik vroeg me af of er wellicht hostingbedrijven zijn die een kijkje in hun keuken zouden willen verschaffen om het een en ander uit te leggen over hoe je een eigen netwerk kan beginnen, wat er verstandig is om mee te beginnen wellicht een kijkje in het rekencentrum om te tonen hoe het een en ander in zijn werk gaat....

Ik zou het zelf in ieder geval heel erg interessant vinden om eens met een concullega te praten en te welke stappen er ondernomen zijn en hoe het een en ander is gegroeid. Er zijn zoveel aspecten binnen de hostingwereld die soms nog wel vragen oproepen over het hoe en wat....

Het leukst zou ik het vinden om bij een bedrijf te komen kijken die zelf net een jaartje of anderhalf bezig zijn en zijn begonnen met een simpel servertje en inmiddels ook andere diensten aanbieden (colocation, dedicated, VPS, etc.)

Het mag uiteraard in dit topic, maar als je het liever via PM aanbiedt, dan hoor ik het ook graag.

Alvast bedankt voor de reacties.

jvdheuvel
13/11/06, 08:04
Is er echt niemand die waar ik een keertje mee kan afspreken om te zien hoe het een en ander bij een goedlopend bedrijf nou eigenlijk in zijn werk gaat?

echt helemaal niemand?

wonko
13/11/06, 10:34
Ik zou zeggen, gooi je vragen hier in de groep, en zie wat er komt. Hier zitten veel verschillende personen, en elkeen heeft wel al problemen gehad en andere oplossingen bedacht...

jvdheuvel
13/11/06, 12:54
Het gaat er mij niet om dat ik problemen heb of wat dan ook... ik heb eigenlijk al wel een redelijk beeld wat er nodig is, maar ik ben denk ik meer op zoek naar een live voorbeeld, om eens te zien hoe het een en ander ingericht is, in welke fases dat het een en ander is opgebouwd, waar je mee te maken krijgt.... hoe je servers hebt verdeeld, je netwerk op hebt gebouwd....

Gewoon eens een keertje een kijkje nemen in een van de keukens van de bestaande webhostingbedrijven...

Ik vroeg me gewoon af of er webhosters zijn die daar aan mee zouden willen werken. Het is gewoon een soort van verkenning van de werkzaamheden die komen kijken bij het runnen van een webhostingonderneming.

Dus.... als er iemand is die me eens een blik in zijn/haar webhostingkeuken wil geven, dan hoor ik dat graag... :)

swedendedicated
13/11/06, 14:01
Je mag wel keertje met ons meelopen, als we server plaatsen of onderhoud plegen, ik zal je voor die tijd wel een pm sturen.

Cybafish
13/11/06, 15:38
@chrish: jullie hebben geen eigen netwerk, dus daar gaat de pret...

@TS: ik denk dat dit te maken heeft met het geheim van de smid; als iedere hoster die zover is gekomen howto's gaat geven om zijn concurrenten opweg te helpen dan is hij in feite dief van zijn eigen portomonnee

jvdheuvel
13/11/06, 17:28
@chrish: Alvast bedankt voor je aanbod. Ik hoor graag van je wanneer het een keer kan.

@Cybafish: Het is niet de bedoeling om howto's te krijgen van anderen zodat er een concurrent op weg wordt geholpen... Ik ben gewoon benieuwd hoe het allemaal in zijn werk gaat. Bovendien, wanneer een bedrijf al een tijdje bestaat, meer dan honderd sites host (of misschien nog wel meer) en enkele honderden domeinen heeft geregistreerd, moet dat bedrijf dan bang zijn van een nieuwkomer in een toch al verzadigde markt? Ik denk dat je alles in proportie moet zien....

Maar goed, toch bedankt voor je reactie.... :D

Swiftway-UK
13/11/06, 17:43
Zoek jij misschien niet gewoon een consulent?

jvdheuvel
14/11/06, 00:47
@Swiftway-UK: Consulent??? Wasda? Je bedoelt denk ik een consultant?

Nee hoor, die zoek ik niet....

Cybafish
14/11/06, 01:36
Nee, een consulent is iemand met verstand van zaken die je adviseert in zijn vakgebied.

jvdheuvel
14/11/06, 10:31
Een consulent is in die zin exact hetzelfde als een consultant... alleen is het vaak zo dat een consultant het ook nog uitvoert.

Consulent is dus meer kennis, consultant is kennis en uitvoering daarvan.

Maar goed.... daar ging het niet over..... dussss.... :D

Domenico
14/11/06, 13:08
Ontopic!

jvdheuvel
14/11/06, 13:10
Maar goed.... daar ging het niet over..... dussss.... :D

Dat zeg ik.... :D


DOMENICO EDIT: En een punt voor jou!

Erwin Zeeuw
26/11/06, 17:27
Hallo,

Ik zou je graag het een en ander uitleggen.
Je kan me mailen op e.zeeuw@hosting-net.nl

Gr. Erwin

jvdheuvel
27/11/06, 09:50
Hoi Erwin,

Bedankt voor je aanbod. We zitten op dit moment alleen midden in een verhuizing, dus ik wil vragen of het goed is als ik daar in het nieuwe jaar even contact over opneem.

Erwin Zeeuw
27/11/06, 13:24
Natuurlijk geen probleem!

Succes met de verhuizing, en ik hoor graag van je!

Groeten,

Erwin