PDA

Bekijk Volledige Versie : UT Starcom F3000 (recentie)



DennisWijnberg
10/11/06, 11:16
Zo nu en dan wil ik hier graag een kort artikel schrijven over (nieuwe) toestellen op de markt. Hierbij probeer ik neutraal te zijn vooraf. De meeste toestellen waar ik wat over schrijf heb ik zelf getest, zo ook onderstaande twee. Ik verwijs hierbij niet door naar een winkel of aanbieder van de onderstaande hardware. Prijzen zijn gemiddelden en niet rechtstreeks afleidbaar van een (web)winkel. Op deze manier hoop ik er 100% zeker van te zijn geen reclame te maken.

UT Starcom F1000
Deze SIP Wifi telefoon is het instapmodel in de WiFi range van UT Starcom. Het toestel dat relatief moeilijk te krijgen is in Nederland is geschikt om aan te melden op alle 54Mb (Wifi 802.11G) netwerken. Het toestel is voorzien van alle standaard SIP functionaliteiten.

Hieronder vindt je de specificaties

* Wifi 802.11G (54Mb)
* SIP Standaard
* Ondersteunt encryptie
* Headset aansluiting
* Web base management
* Code G.711u, G.711a, G.729a

Gemiddelde verkoopprijs ligt op +/- € 153.65. Exclusief 19% B.T.W.

UT Starcom F3000
Dit is het meest uitgebreide model in deze reeks. Dit toestel is erg klein en handzaam en wordt niet zo warm als andere WiFi phones en heeft een goede batterijcapaciteit. Hoewel sommige instellingen via de telefoon-interface wat moeilijk te vinden zijn is de telefoon toch gebruiksvriendelijk.

Specificaties
* Wifi 802.11G (54Mb)
* SIP Standaard
* Ondersteunt encryptie
* Headset aansluiting
* Code G.711u, G.711a, G.729a
* Web base management
* Full collor display

Gemiddelde verkoopprijs ligt op +/- € 233,54. Exclusief 19% B.T.W.

Kan iemand de titel even aanpassen naar recensie?

Heb je ook ervaring met dit toestel? Schrijf hieronder dan je commentaar.

Stefan Mensink
10/11/06, 11:27
Beste Dennis,

Niet om het een of ander hoor, maar typenummers en specificaties kunnen we elders ook wel vinden. Wat ik graag zou willen weten is: Hoe bevallen de toestellen in de praktijk, dus:

- Hoe gemakkelijk zijn ze in te stellen
- Hoe is de gesprekskwaliteit
- Wat is de daadwerkelijke gebruikstijd op een volle batterij
- Hoe is de bediening, dus wat als je bijv. wilt doorverbinden?
- Is het WiFi-bereik voldoende, en treedt er geen vertraging op met bijv. WPA-encryptie (als ze dat ueberhaupt al ondersteunen)?

Dus, hint hint :-)

DennisWijnberg
10/11/06, 11:36
Wat betreft de instellingen moet ik zeggen dat het eerst wel even puzzelen was. De webinterface bracht uiteindelijk hulp. Ik ben zo iemand die het boekje nooit wil lezen ("omdat ik het toch allemaal wel denk te weten"), en dan zal het voor wat problemen zorgen.
De gesprekskwaliteit is afhankelijk van de signaalsterkte maar levert geen problemen op binnen en rond ons eigen huis. Ik heb de telefoon maar kort getest, geen hele dag gebruikt. Dus heb de gebruikstijd niet helemaal getest. (Iets voor de volgende keer).

Doorverbinden is goed te doen, al moet je wel even kort door een menu heen. Het WiFi ontvangst/bereik is verder prima, al is de overgang van accesspoint naar ander accesspoint niet getest. Ga ik de volgende keer ook uitproberen!

Bedankt voor de tips, wordt WHT alleen maar beter van!

Voys.nl
10/11/06, 12:53
Misschien is het een idee om een standaard format en testmethode te hanteren voor het testen van (wifi) voip toestellen. We hebben de eigenlijk alle linksys toestellen inmiddels getest (ook de wip 330), maar een 'onafhankelijke review' kun je haast niet schrijven als er geen standaard testmethode is...

DennisWijnberg
10/11/06, 12:59
Goed punt, ik zal een voorbeeldje opstellen en deze hier plaatsen. Op basis daarvan kunnen jullie bijvoorbeeld ook een review plaatsen.

Voys.nl
10/11/06, 13:04
Prima plan. Wachten wij het even af.

-pj-
10/11/06, 21:52
Als je reviews maken echt leuk vindt, heb ik anders nog wel een leuke lijn prof. ata's

Rolf1400
22/12/07, 03:17
Ik ben al een tijd bezig met het zoeken naar een goede 'mobiel' om via buitenlandse hotspots liefst via voipbuster naar Nederland te bellen.

Ik heb al een Qtek 8310 gehad en weer verkocht omdat ik die niet kon instellen. Als ik nu een Linksys 330 of een UT Starcom F1000 koop, is het dan moeilijk om die in te stellen voor voipbuster? Kan ik ergens informatie vinden om te komen tot het punt dat ik op deze telefoons het schermpje krijg voor gebruikersnaam en wachtwoord?

Ik heb nu een (tweedehands) Nokia N800, ik heb wel internetverbinding (kan surfen en mailen) maar het lukt me niet om daar Skype op te installeren. Ik krijg de foutmelding:
'Kan niet installeren. Sommige voor de installatie vereiste toepassingspakketten ontbreken'. Daarna klik ik op details:

en krijg de melding:
Kan skype-ui niet installeren.
Ontbrekende toepassingspakketten:
libossomime0 (>=1.8.2).
libplayack-1-0
libsharedmemo0(.=0.0.2)
libxml2 (>=2.6.27)
farsight0.1-rtp (>=0.1.17-Oos...

etc.

Ik heb al contact opgenomen met Nokia en andere bedrijven die service verlenen voor Nokia producten. De reactie kwam neer op: ga maar googelen.
Dat heb ik gedaan, maar ik kan niets vinden waar bijvoorbeeld de ontbrekende toepassingspakketten kan downloaden. Kan ik voor de N800 die toch draait onder Linux ook een voipbuster versie krijgen?


Weet iemand hoe je een 087 nummer kan krijgen? (XS4all geeft haar klanten twee van dergelijke nummers maar ik zit helaas bij een andere provider). Daarmee kun je toch worden gebeld op een voip telefoon?

Alle tips en reacties stel ik erg op prijs. Alvast bedankt!