PDA

Bekijk Volledige Versie : Kerstkaarten / nieuwsjaarskaarten



Vaxon Networks
09/11/06, 15:04
Hallo,

Waar laten jullie kerstkaarten/nieuwjaarskaarten drukken?
(Als je ze uberhaubt verstuurd naar je relaties)

Met vriendelijke groet,

Bernard

jvdheuvel
09/11/06, 16:11
Wij versturen geen kerstkaarten.... Wat bereik je er mee? Het kost altijd veel meer dan dat het oplevert.... en de gespendeerde tijd wordt altijd onder de noemer "hobby-uren" geboekt.... :D

ShowU
09/11/06, 16:18
mee eens, eventueel e-card mailen

NIS3
09/11/06, 16:22
Drukkerij Deko in Tilburg.

Vaxon Networks
09/11/06, 16:30
Wij versturen geen kerstkaarten.... Wat bereik je er mee? Het kost altijd veel meer dan dat het oplevert.... en de gespendeerde tijd wordt altijd onder de noemer "hobby-uren" geboekt.... :D

goodwill, je even laten horen etc..

Dennie-DeTi
09/11/06, 17:13
Kreeg een kaartje van vistaprint, daar hebben ze een aanbieding:

http://www.vistaprint.nl/kerst

- Dennie

mitedo
10/11/06, 01:03
Inderdaad Vista Print. Het kost bijna niks en je relaties hebben jouw bedrijf toch weer onder de aandacht. Is het een bedrijf met personeel, wordt het kaartje vaak opgehangen ("Toch leuk, een kaartje van ....."). Dus de omzet die je hier mee wint is groot, vooral op (midden-)lange termijn.

snaaps
10/11/06, 09:36
Wij drukken geen kerstkaartjes.
echter een drukker waar wij over het algeem wel tevreden over zijn is: www.idrukker.nl

En nog lekker in de buurt ook...

Christiaan1
13/11/06, 15:56
Wij versturen geen kerstkaarten.... Wat bereik je er mee? Het kost altijd veel meer dan dat het oplevert.... en de gespendeerde tijd wordt altijd onder de noemer "hobby-uren" geboekt.... :D

Helemaal mee eens ;-)

4U-Web
15/11/06, 13:58
Wij sturen alleen kerstkaarten naar de vaste klanten en bedrijven waar we inkopen.

Wij laten ze door Vistaprint drukken, goedkoop en goede kwaliteit.

InByte
15/11/06, 16:31
Flyerzone is onze vaste partner voor drukwerk, net als een aantal andere lokale drukkers. Hier is prima ervaring met de kwaliteit, snelheid en service mee.

Dit jaar komt InByte met een leuke actie, waarbij ontwerp en drukken in zitten.

peerke
16/11/06, 16:03
Q-Promotions uit Tilburg is stukken beter dan Vistaprint in mijn opinie, maar ik en mijn vennoot zijn nogal kritisch op drukwerk... Wij doen zelf altijd zaken met enkele drukkerijen hier uit de omgeving, waar we gewoon een samenwerkingsverband mee hebben. En elk bedrijf heeft haar specialiteit.

Het ligt er ook aan wat je wilt doen: CMYK, Offset, digitaal/full-color. Ligt ook aan je huisstijl en de kleuren die je gebruikt. Ook materiaal is belangrijk, en zo kan ik nog wel een tijd doorgaan..

Maar als je puur voor prijs wilt gaan, is Vistaprint wel interessant voor je.

InByte
16/11/06, 18:17
Vistaprint drukt volgensmij deels digitaal, deels offset.
Voor de "leken" onder ons, digitaal is van vele malen mindere kwaliteit dan offset drukwerk. De "gratis" visitekaartjes actie van Vistaprint schijnt ook digitaal te zijn, kenmerkend dat het redelijk onscherp is.

Een indruk is blijvend, dus als er naar relaties kaartjes worden verstuurd die digitaal zijn gedrukt en van matige kwaliteit zijn...
Natuurlijk geen goed punt om je als bedrijf te uiten.

Kies daarom wel voor een drukker waar de kwaliteit bekend is, en welke offset drukt. Dat is vele malen beter.

Nog een tip voordat iedereen zijn/haar bestanden richting de drukker verzend direct vanuit Photoshop, Illustrator of InDesign: Controleer of de kleuren ook écht CMYK zijn, en dat het beeldscherm waarop je werkt goed gecalibreerd/ge-ijkt is. Anders valt het "mooie kerstrood" doffer uit als je gedacht had ;)

mitedo
17/11/06, 01:10
alles wat niet gratis wordt gedrukt bij vistaprint wordt volgens mij offset gedrukt...

weet niet zeker.

Alleen de visitekaartjes zijn gratis, alleen dat compenseren ze weer door torenhoge verzendkosten.

peerke
18/11/06, 01:04
Kies daarom wel voor een drukker waar de kwaliteit bekend is, en welke offset drukt. Dat is vele malen beter.

De gemiddelde drukker is ook niet beroerd om je stalen van materiaal en kleuren toe te sturen. Dan kna je ook daadwerkelijk zien of de kleur het gewenste effect geeft wat je wilt hebben.


Controleer of de kleuren ook écht CMYK zijn, en dat het beeldscherm waarop je werkt goed gecalibreerd/ge-ijkt is. Anders valt het "mooie kerstrood" doffer uit als je gedacht had ;)

Ook bijv. een kleurenwaaier van Pantone werkt soms prima om een bepaalde kleur te staven, of aan een klant te laten zien wat kleuren kunnen doen op bepaalde materialen, en om verschillen tussen coated en uncoated te demonstreren.

faisj
18/11/06, 06:20
Q-Promotions zal het worden dit jaar. (nog niet helemaal zeker)
we hebben nog dozen vol van vorig jaar :P

wil je ook een kerst kaartje van ons ontvangen dan kan dat :)
stuur me een mailtje en ontvang ook 'de beste wensen van evibe' lol
( f.siddiqui (at) evibe (dot) nl )

sander815
03/12/06, 23:52
Het ligt er ook aan wat je wilt doen: CMYK, Offset, digitaal/full-color. Ligt ook aan je huisstijl en de kleuren die je gebruikt. Ook materiaal is belangrijk, en zo kan ik nog wel een tijd doorgaan..

Maar als je puur voor prijs wilt gaan, is Vistaprint wel interessant voor je.

als je een fatsoenlijke drukker hebt zal er tussen offset en digitaal weinig verschil zitten; dit soort apparaten worden regelmatig gecalibreerd. OK, het is t ezien als je kritisch bent, maar er zijn teveel teveel faktoren die het proces kunnen verstoren om zoiets constant te houden. Er is niet 1 drukker waar de drukorder van vorig jaar exacr hetzelfde is als die van dit kjaar.
Maar: wat is het verschil tussen CMYK en offset? Elk afdrukapparaat wekt met CMYK

systemdeveloper
04/12/06, 00:06
Wat klanten van ons krijgen is afhankelijk van zijn/haar bijdrage aan de onderneming :)

Is de klant stout geweest krijgt ie een aanmaning, hebben we niks van hem/haar gehoord, dan krijgen ze een kaartje om de aandacht te trekken.

En als ze héél aardig zijn geweest een ritje in een leuk autootje, etentje met hun partner of dat soort dingen.

Dat motiveert stoute klanten om hun heil ergens anders te zoeken, gewone klanten te houden en de goede klanten worden betere klanten.

Kaartjes worden overal links en rechts aangeschaft. De persoon die ze schrijft moet tenslotte ook een beetje afleiding hebben :)

AlexanderOnline
04/12/06, 14:57
Hee goed idee, ik ga klanten bellen "Normaal had ik een incasseobureau ingeschakeld, maar omdat het kerstmis is en we de kwaadste niet zijn heeft u nog een dag om te betalen" :D
We hebben wel eens over kerstkaartjes gedacht, voor de grootste klanten, maar we vonden het toch te duur. Een e-card is ook leuk, het gaat om het idee.

hanzeman
06/12/06, 21:09
Dit jaar zelf weer een kaartje ontworpen en laten drukken bij www.fotokaarten.nl.
Vorig jaar is me dat goed bevallen.

VantilborgICT
06/12/06, 23:31
Wij versturen geen kerstkaarten.... Wat bereik je er mee? Het kost altijd veel meer dan dat het oplevert.... en de gespendeerde tijd wordt altijd onder de noemer "hobby-uren" geboekt.... :D

Ben ik het niet mee eens. Ik vind het persoonlijk altijd erg leuk als een bedrijf waar ik mee samen werk een gebaar stuurt op deze manier, het liefst nog met een handgeschreven textje. Dat geld overgins ook voor relatiegeschenken. Mensen weten dan dat je aan ze denkt en dat je ze belangrijk vind en dat je aan ze denkt. (Ok service en een goed product leveren is natuurlijk vele malen belangrijker, maar dat even ter zijde).

Ospito
06/12/06, 23:39
Ook wij sturen onze zakenrelaties een kerst en nieuwsjaarsgroet per post, zijn vandaag de bus op gegaan :).

Sander-
07/12/06, 00:14
Ik vind de mentaliteit van "Kertkaarten kosten alleen maar geld" een hele zwakke ... Heb je ooit wel eens nagedacht over termen als naamsbekendheid, goodwill etc? Het mag dan niet direct merkbaar zijn in je omzet, maar het is altijd goed om jezelf eens te laten horen richting je klanten. En als je je kerstkaarten op een orginele manier aanpakt dan kan je daar zeker ook wat leuks uithalen. Daarom wordt er bij ons niet een standaard kaart verzonden, maar een leuke zelfontworpen kaart door onze designer met een hele leuke klantgerichte insteek en daarnaast een leuke actie.

En wat het kost? Tja een paar man-uurtjes voor het maken en een paar 100e voor het drukken... Niets boeiends dus...

AlfaHosting
07/12/06, 00:22
Wij nemen ze bij http://www.drukenbestel.nl/

Eryq
07/12/06, 15:39
Alle relaties krijgen ook een kerstkaartje..

Wat wel even vervelend was dat ik de kerstkaarten met de 21-dagen verzendmethode had besteld.
Kreeg ik eergisteren pas de bevestiging dat het geld was afgeschreven en dat er een start zou worden gemaakt met drukken.
Dus dat zou betekenen dat ik de kaarten pas met kerst hier had en kon versturen.
Het is gelukkig toch goedgekomen.
Kreeg vandaag email met het bericht dat de order verzonden was...
Gelukkig maar.

Remigius
07/12/06, 17:27
Wij hebben ook kerstkaarten besteld. We weten alleen nog niet of we ze alleen naar klanten sturen of naar alle relaties. Volgend jaar wordt het waarschijnlijk een klein relatiegeschenk.

Freakingme
08/12/06, 01:31
Als je het dan naar je klanten stuurt, waarom niet meteen naar al je relaties?

Een kaartje is iets symbolisch. Als je overgaat naar een relatiegeschenk, is de kans groter dat dit minder wordt gewaardeerd omdat het je relatie niet aanspreekt?

Apoc
08/12/06, 03:06
Das een kwestie van ervoor zorgen dat het je relatie aanspreekt :)

X-Hosted
11/12/06, 15:50
Alle zakelijke relaties krijgen een kaartje, en een aantal klanten ook.

Dit jaar nog wel standaard kaartjes, momenteel nog niet echt budget om er een ontwerper mee te laten stoeien :) maar we proberen wel een 'persoonlijk' berichtje erop te zetten.