PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoeveel klanten krijg je ongeveer per maand die wat een domein kopen?



JENSK
08/11/06, 22:57
Sorry als ik hem verkeerd gepost heb, ben nog NOOB hier :rolleyes:

Als ik Plesk 7.6 Windows met Unlimited Domains als leasing kies voor $69.99 per maand, zal ik die $69.99 ook weer terug verdienen? Zodat ik geen verlies draai per maand? Alvast bedankt.

dreamhost_nl
08/11/06, 23:16
Dit is echt een "glazen bol" vraag; de één wel de ander niet...
Ligt aan de populariteit van je bedrijf uiteraard. Als je zo'n vraag stelt, is een "Reseller pakket" misschien een betere optie; kunt je eerst "sparen" voor voldoende cliënten zonder meteen de sprong te hoeven wegen in het diepe.

BeneluxGaming
08/11/06, 23:54
Inderdaad, maar waarom Plesk? Directadmin betaal je eenmalig rond de 80 euro.

Dillard
09/11/06, 00:00
Of met een kleinere licentie beginnen? Ik ben zelf geen Plesk-gebruiker, maar ik kan me voorstellen dat je later makkelijk kunt upgraden naar een grotere licentie.

Overigens is beginnen als Reseller (zoals hierboven wordt voorgesteld) ook een goede optie, dan kun je eerst wat klanten zoeken en bedienen zonder je zorgen te maken over de server operationeel houden.

JENSK
09/11/06, 00:16
Inderdaad jullie hebbe gelijk :) ik ben nu die DirectAdmin ''Lifetime License'' aan t' bekijken. Die kost toch maar $300, Dat is niks lol. Dankje alvast ;)

ensermo
09/11/06, 01:01
Als je Direct Admin door je colo provider of dedicated provider laat leveren dan is het een "Interne Licentie" en is het goedkoper.

Randy
09/11/06, 01:07
Denk er even aan; DirectAdmin werkt niet op Windows.
Wie zijn je klanten? MKB -> Windows hosting. Partivulieren; LAMP-hosting.
Al zal ik het laatste afraden, weinig onderscheidend in de overvole markt. Eventueel een resellerpakket om dit aan te vullen.

En ik zie prijzen in $. Server in Amerika? Misschien beter om voor 350,- een budgetserver te nemen en die te colocaten? de 350,- schrijf je in ~18 maanden af, Plesk licentie erbij in lease (13 euro, 100 domeinen) en colocaten.

Euro-Servers
09/11/06, 01:45
DirectAdmin kan je bekomen voor een goede 80€ als je die besteld via je dedicated of collocated hostingboer. Dan betaal je éénmalig een bedrag en hoeft dat naar de toekomst geen zorg meer te zijn.

Hollanda
09/11/06, 01:56
Windows....

jouwnaam
09/11/06, 08:18
Wie zijn je klanten? MKB -> Windows hosting. Partivulieren; LAMP-hosting.

Dus daarom komt zo'n 80% van onze klanten uit het MKB. Omdat we LAMP draaien... ;-) Vind het persoonlijk een vergelijking van niks, want het is maar net waar het betreffende bedrijf / de betreffende particulier behoefte aan heeft. Grootste deel van het MKB vindt het waarschijnlijk niet eens interessant waar op wordt gehost. "Als het maar werkt" zeggen ze dan.

jvdheuvel
09/11/06, 08:41
@Euro-Servers: een licentie direct bij DA afnemen kost inderdaad om en nabij de $300,00 Dat is gewoon de prijs die op de website staat vermeld.

Bovendien, als je ooit van een colo provider wil veranderen, heb je dan geen sores, omdat het je eigen licentie is en niet afhankelijk is van een netwerk en intern-licentieverhaal.... Dus is dat de overweging zeker waard.

Wanneer wij op onze eigen server gaan draaien, dan schaffen we liever ook gewoon zelf een eigen licentie aan, i.p.v. op een interne licentie van een of andere colo-boer mee te draaien.

En tja... dan moet je toch echt via DA zelf een licentie afnemen, ik ben tenminste nog geen leverancier in NL tegen gekomen waar je zo een eigen licentie af kan nemen....

Erik
09/11/06, 10:52
Je doet alsof de klanten vanzelf zullen komen. Dat is dus niet zo. En je hebt het over domeinen, maar het domein is datgene waar je het minste winst op maakt. Begin met een resellerpakket zoals zovelen al gezegd hebben. Maar maak eerst een plan. Hoe ga je klanten trekken? Hoe ga je die klanten behouden? Wat heb je te bieden behalve datgene wat iedereen al te bieden heeft?

JENSK
09/11/06, 11:15
Ik wil ook met een resellerpakket beginnen, maar ik ga eerst nog ''effe'' ^^ wat dinge bekijken ;)

WilloW
09/11/06, 11:28
Dus daarom komt zo'n 80% van onze klanten uit het MKB. Omdat we LAMP draaien... ;-) Vind het persoonlijk een vergelijking van niks, want het is maar net waar het betreffende bedrijf / de betreffende particulier behoefte aan heeft. Grootste deel van het MKB vindt het waarschijnlijk niet eens interessant waar op wordt gehost. "Als het maar werkt" zeggen ze dan.

Daarom ook de slogan "Omdat het gewoon moet werken"
http://www.eliveldnetworks.nl/commercials/eliveld_man_2.mp3

groenleer
09/11/06, 11:29
Ik hoop dat je ook op de KVK Startersdag hebt gekeken.

En dan vooral de stukken over administraties etc.

pionier
09/11/06, 11:36
Ik hoop dat je ook op de KVK Startersdag hebt gekeken.

En dan vooral de stukken over administraties etc.

Juist.... en een goed ondernemersplan opzetten. Een resellerpakket en/of een
eigen server is een ding... maar ik neem aan dat je je klanten ook wilt behouden?
Dus ook voor de langere termijn is een goed plan héél belangrijk.