PDA

Bekijk Volledige Versie : Onderhoud UPS Redbus



Glenn
08/11/06, 14:19
Naar aanleiding van de stroomproblemen bij Redbus zullen zij zondag 3 december 2006 tussen 07:00 en 15:00 onderhoud uitvoeren aan de UPS. Hierdoor zal Redbus direct aangesloten zijn op het lichtnet.

Meer info:
http://www.is.nl/public/download/UPSMaintenanceNL.pdf

Gaan jullie mensen extra standy houden?

blaaat
08/11/06, 15:51
Misschien wordt het toch tijd om eigen UPSjes op te hangen. kan redbus tijdens het onderhoud niet gewoon de generatoren draaiend houden? zodat ook bij lichtnet uitval het direct(of snel) kan worden overgenomen.

Paulewk
08/11/06, 15:54
Nee,

Want de UPS zorgt juist voor de overschakeling van stroom naar generator.

Dus de generator 'r naast laten draaien heeft geen nut, de boel valt nog uit.

tenminste, afaik :)

JayvD
08/11/06, 21:18
Misschien wordt het toch tijd om eigen UPSjes op te hangen. kan redbus tijdens het onderhoud niet gewoon de generatoren draaiend houden? zodat ook bij lichtnet uitval het direct(of snel) kan worden overgenomen.

Ze zouden wel alles op de generatoren kunnen laten draaien.

Alleen dat kost geld he. :)

Dus: Gebeurd niet.

Wido
08/11/06, 21:49
Lekker kort door de bocht allemaal, jullie hebben geen idee wat er binnen het team afspeelt en waarom bepaalde keuzes gemaakt worden.

Maarja, het is wel zo makkelijk om even op iemand te fitten, nietwaar?

Ik ben er van overtuigd dat de engineers de juiste keuzes maken en weten waar ze mee bezig zijn. Ik denk dat menig aanwezig persoon hier op WHT het niet beter kan.

Wees in ieder geval blij dát ze er mee bezig zijn en dát er wat aan gedaan wordt. Het had ook in de doofpot kunnen worden gestopt.

JayvD
08/11/06, 21:58
Ik vind het goed dat redbus bezig gaat met het UPS systeem niets op aan te merken.

MAAR ik vind het niet kunnen dat ze zegmaar zeggen van je zoekt het maar uit als er een stroomstoring voordoet bij netspanning.

Wordt elders (zie andere datacentra's) vaker gewerkt aan UPS maar dan gaan de generatoren gewoon aan als ze compleet uit gaan.

Ga svp ergens anders zeuren, vind het matig van redbustelecity had beter verwacht, helemaal nu ze zo graag telecity style willen gaan worden. Het hoeft niet veel te kosten als ze het goed inplannen.

Glenn
08/11/06, 22:11
Ik vind het goed dat redbus bezig gaat met het UPS systeem niets op aan te merken.

MAAR ik vind het niet kunnen dat ze zegmaar zeggen van je zoekt het maar uit als er een stroomstoring voordoet bij netspanning.

Wordt elders (zie andere datacentra's) vaker gewerkt aan UPS maar dan gaan de generatoren gewoon aan als ze compleet uit gaan.

Ga svp ergens anders zeuren, vind het matig van redbustelecity had beter verwacht, helemaal nu ze zo graag telecity style willen gaan worden. Het hoeft niet veel te kosten als ze het goed inplannen.

Dude, denk eens na voordat je met de vinger gaat wijzen. De situatie in Redbus is zo:


-> GENERATOR -------]
-> UPS ----> SERVERS
->STROOM NUON -----]

De stroom moet hoe dan ook door de UPS, de UPS regelt tevens de automatische omschakeling naar de generator wanneer NUON uitvalt. Als je onderhoud aan de UPS doet, wordt er dus een bypass gemaakt waardoor STROOM NUON rechtstreeks naar SERVERS gaat. Je kan dan wel de generatoren aanzetten, maar als NUON uitvalt is je stroom toch op z'n minst een seconde weg. Er ís dus geen andere mogelijkheid.

Ik ben blij dat Redbus hier serieus naar kijkt en als je die PDF inkijkt zie je ook dat er over is nagedacht. Tevens is er met de netbeheerder gesproken wanneer de kans op uitval het kleinst is.

Zeuren kan iedereen, constructieve feedback geven niet ;)

JayvD
08/11/06, 22:20
Waarom zouden ze geen bypass kunnen maken voor generatoren?

Geen zin in deze nutteloze discussie verder te gaan. Ben met beetje geluk toch weg uit redbus op 5 december.

Vind alleen dat redbustelecity dit soort dingen zeker na de prijsstijging wel anders kunnen doen. Vind het t geld niet waard daarom verhuis ik (1 van de redenen).

Glenn
08/11/06, 22:52
Waarom zouden ze geen bypass kunnen maken voor generatoren?

Natuurlijk kunnen ze dat, maar ook een generator kan uitvallen. Het mooie van UPS is dat je bij de omschakeling geen dip hebt, de UPS gaat uit dus de dip zal je altijd hebben. Daarnaast is het Nederlandse stroomnetwerk behoorlijk betrouwbaar en is er met Tennet ook een 'stabiele datum' uitgekozen.


Geen zin in deze nutteloze discussie verder te gaan. Ben met beetje geluk toch weg uit redbus op 5 december.

Useless? Zo kan ik ook weglopen van een discussie. 5 december is trouwens pas na de hele operatie, 't zou toch niet zo zijn dat je... ;)


Vind alleen dat redbustelecity dit soort dingen zeker na de prijsstijging wel anders kunnen doen. Vind het t geld niet waard daarom verhuis ik (1 van de redenen).
Gelukkig gebeuren dit soort dingen niet in andere, goedkopere, datacentra...

Kom op man :)

MikeN
09/11/06, 15:33
Ze kunnen waarschijnlijk wel bypassen naar de generatoren, maar de vraag is dus of ze wel van de generatoren naar de netstroom kunnen switchen zonder downtime (en zonder UPS). Waarschijnlijk dus niet, en dan moet je je afvragen of generatoren of netstroom betrouwbaarder is. Ik denk het laatste ;)

Glenn
02/12/06, 19:40
Kick, morgen is het zo ver.

Wido
02/12/06, 19:41
Inderdaad!

Wij hebben in ieder geval een mannetje in het datacenter van 07:00. Hopelijk mag hij de hele dag een beetje zitten gamen, films kijken en zich nog meer vervelen.

Apoc
02/12/06, 19:49
Natuurlijk kunnen ze dat, maar ook een generator kan uitvallen. Het mooie van UPS is dat je bij de omschakeling geen dip hebt, de UPS gaat uit dus de dip zal je altijd hebben. Daarnaast is het Nederlandse stroomnetwerk behoorlijk betrouwbaar en is er met Tennet ook een 'stabiele datum' uitgekozen.

Useless? Zo kan ik ook weglopen van een discussie. 5 december is trouwens pas na de hele operatie, 't zou toch niet zo zijn dat je... ;)

Gelukkig gebeuren dit soort dingen niet in andere, goedkopere, datacentra...

Kom op man :)

Volgens mij vergeet je 2 punten. Hoeveel UPS's zijn er denk je? 1? Er zijn minimaal 3 groepen, die kunnen ze onafhankelijk schakelen.

Ten tweede: hoeveel generatoren zijn er? 1? Dacht het niet. Kans dat ze allemaal uitvallen is duizenden malen kleiner dan dat de netstroom uitvalt.

Glenn
02/12/06, 20:53
Inderdaad!

Wij hebben in ieder geval een mannetje in het datacenter van 07:00. Hopelijk mag hij de hele dag een beetje zitten gamen, films kijken en zich nog meer vervelen.
Ik zit standby op 15 minuten afstand met mobiel in de kerk ;)


Volgens mij vergeet je 2 punten. Hoeveel UPS's zijn er denk je? 1? Er zijn minimaal 3 groepen, die kunnen ze onafhankelijk schakelen.
Geen idee hoe veel er zijn. Maar ze plegen juist onderhoud aan die UPS daar hebben ze niets aan.


Ten tweede: hoeveel generatoren zijn er? 1? Dacht het niet. Kans dat ze allemaal uitvallen is duizenden malen kleiner dan dat de netstroom uitvalt.
Systeem daar is N+1, dus ze hebben er 1 voor fallback.

We gaan het wel zien. Als het fout gaat dan gaan ze het ERG druk krijgen bij Redbus ;)

E-Projects
02/12/06, 21:10
Hopen dat we morgen niet vroeg op moeten staan. Heb al een zware week gehad:O

JayvD
02/12/06, 21:11
We gaan het wel zien. Als het fout gaat dan gaan ze het ERG druk krijgen bij Redbus ;)

Krijg je zelfde verhaal als vorige keer. Wilde weg gaan (had stroomstoring nog niet echt door) kwam beneden helemaal vol tot aan de deur.

Fantastisch :W:

Glenn
02/12/06, 21:25
Krijg je zelfde verhaal als vorige keer. Wilde weg gaan (had stroomstoring nog niet echt door) kwam beneden helemaal vol tot aan de deur.

Fantastisch :W:

Die nieuwe receptioniste waar ik haar naam steeds van vergeet (iets met een M toch?) vertelde rijkelijk geillustreerd hoe druk het was en hoe vol het was op de parkplatz :D

Wido
02/12/06, 21:55
Ik zit standby op 15 minuten afstand met mobiel in de kerk ;)En ik ben aan het paintballen op 10 minuten afstand ;)

Bullcat
02/12/06, 22:30
ben blij dat ik het weet, nu, kan in het geval van stroomuitval alleen maar onze verhuizing bespoedigen, alhoewel ik het liever volgens mijn eigen planing gedaan had !

Glenn
02/12/06, 23:12
En ik ben aan het paintballen op 10 minuten afstand ;)

Whaha, ik zie jou al aankomen in je paintballpakkie :D Als je dan maar uit de buurt van floor E1 en E2 blijft ;)

Bullcat
02/12/06, 23:19
Die nieuwe reseprioniste die met een M begint is alweer vervangen door een mannelijke colega die ongeveer 20 minuten bezig is met een verzoek om toegang en het toekennen van een Tag, nog even en er hangt echt een nummertjes automaat bij redbus ! de streep op de grond staat er ook al :D :D :D

Eigenlijk weet ik nog wel een goede oplossing voor redbus, het pand verhuren als kantoor pand LOL

Glenn
03/12/06, 00:54
Die nieuwe reseprioniste die met een M begint is alweer vervangen door een mannelijke colega die ongeveer 20 minuten bezig is met een verzoek om toegang en het toekennen van een Tag, nog even en er hangt echt een nummertjes automaat bij redbus ! de streep op de grond staat er ook al :D :D :D
Tijdens kantoortijden zit ms M daar, overige tijden en als zij geen zin heeft gaan de engineers aan het werk.


Eigenlijk weet ik nog wel een goede oplossing voor redbus, het pand verhuren als kantoor pand LOL

Dat doen ze al ;) Check Qwise, Reasonnet, PCX etc etc.

Apoc
03/12/06, 00:59
Die nieuwe receptioniste waar ik haar naam steeds van vergeet (iets met een M toch?) vertelde rijkelijk geillustreerd hoe druk het was en hoe vol het was op de parkplatz :D

Je bedoelt kiM?

Christiaan1
03/12/06, 09:02
En tot nu toe al storing?

Wido
03/12/06, 09:44
Whaha, ik zie jou al aankomen in je paintballpakkie :D Als je dan maar uit de buurt van floor E1 en E2 blijft ;)Zolang er niets fout gaat doe ik dat :)

djalken
03/12/06, 11:31
Tijdens kantoortijden zit ms M daar, overige tijden en als zij geen zin heeft gaan de engineers aan het werk.


Dat doen ze al ;) Check Qwise, Reasonnet, PCX etc etc.

Qwise is inmiddels vetrokken ;)

Christiaan1
03/12/06, 13:04
en en :-P is er al storing.. nog 2 uurtjes te gaan. (volgens de planning.)

TuCje
03/12/06, 13:34
Sommige mensen willen maar al te graag een storing zie ik ;)

Christiaan1
03/12/06, 13:41
nou nee hoor.. ben gewoon benieuwd of ze het kunnen zonder storing :-P

JayvD
03/12/06, 13:48
nou nee hoor.. ben gewoon benieuwd of ze het kunnen zonder storing :-P
Hoop het, als het misgaat zal het wrs bij terugschakelen teruggaan.

Whom will tell :)

Glenn
03/12/06, 14:42
KiM was het inderdaad ja! :)

Nog een klein half uur te gaan, blij toe dat het allemaal goed gaat.

Overigens wel fijn dat Qwise weg is, gelijk meer parkeerruimte aan de voorkant ;)

E-Projects
03/12/06, 15:09
En het is voorbij.

Apoc
03/12/06, 15:16
En het is voorbij.

De stroomtoevoer of het onderhoud? :D

Christiaan1
03/12/06, 15:24
De stroomtoevoer of het onderhoud? :D

geplande onderhoud... EN EN was er nou storing/problemen?? :-)